LokiB: však řikám, "lazy" business model.
Na druhou stranu bych si zas nedělal žádné extra iluze o nějaké zvláštní prodejnosti věcí v obchodech. Lidi šáhnou po věcech co vypadají relativně jednoduše nebo jim je doporučí prodejce - kterej ale bude taky doporučovat spíš na jistotu.
V podstatě prodejní segment nějakejch "zajímavějších" deskovek bych řek že jede hlavně na virálu - někde tu hru vidíš nebo vyzkoušíš a pak teprve si jí deš koupit. Což je ostatně důvod, proč deskovkový firmy např. podporujou různé cony atp. Protože narovinu samotná účast na té akci je prostě prodělečná - sbalit to, odvézt, držet tam na tý akci lidi, sbalit, odvézt, vybalit... v dnešní době i přispět akci nějakej ten sponzoring o kterej si řekne... to Ti tam ty prodeje moc nepokrejou. Na druhou stranu tam máš možnost prezentovat tu hru desítkám lidí s vysokou koncentrací opinion makerů, kteří si tu hru pořídí třeba pozdějc nebo jí doporučej kamarádovi, kterej se jich bude ptát jakou hru si má koupit nebo přát jako dárek.
Zvlášť když k tomu stánku postavíš místo znuděnýho brigádníka někoho, koho to trochu baví a rozumí tomu. Když takhle přijdu ke stánku na FF a řeknu "Ahoj, nemám co dělat, co tu máš zajímavýho? Zkoušel sem Scythe a je to euroshit a Mars a je to nudnej solitare." tak když mi tam týpek místo "no tak se mrkni..." řekne "Aha, a spíš něco strategickýho nebo akčního? Akčního, ok, doufal sem že řekneš, mám tu Adrenalin - jestli neznáš, super věc, i s vysvětlenim máme za chvíli dohráno".
Jenže timhle stylem sice prodáš víc, ale zase do toho musíš víc nalejt na začátku, abys ty hry vůbec vyrobil, a pak čekat, jestli se Ti to vrátí - za rok, za dva, za tři... a jako co vim tak ani CGE (minimálně před Krycíma jménama) museli ty náklady atp. aspoň trochu rozvažovat - a to je firma co cílí na Západ a propaguje se Vláďou.