Střípky

Jerson
25.12.2013 21:47
RPG Dílna
Nadhodil jsem nápad na tvorbu doplňků k RPG formou veřejné soutěže. Myšlenka je taková, že bych napřed zjistil, jaké doplňiky do RPG - postavu, zápletku, dungeon, atd. - mají hráči zájem, vytvořil bych seznam, k jehož položkám by se mohli zájemci znovu vyjádřit a upřesnit je, a položka s nejvíce zájemci by byla zveřejněna jako zadání soutěže. Zúčastnit by se mohl každý, hlasování o "nejlepší" příspěvek by obstarali opět hráči, kteří o daný doplněk měli zájem.

Zde bych rád zjistil, jestli má něco takového smysl, nejlépe pokusem. Prosím napište mi jednu až pět věcí v RPG, o jejichž vytvoření byste měli zájem. Můžete je psát konkrétně nebo obecně, to nechám na každém.

Pro příklad:

"Zápletka detektivního dobrodružství odehrávajícího se v jediném domě, obsahující paranormální jevy, ale přitom s minimem magie."

Je pro mne snazší tvořit...

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
...na základě velmi konkrétních ingrediencí.kladné body2
...obecnějších zadání.kladné body7
Autorská citace #1
25.12.2013 22:21 - York
- libovolný doplněk k Dakaře (hmm)

- floorplan nějaké facility do Shadowrunu s popisky kde co je, jaký tam je bezpečnostní systém (s odkazy do mapy), jak silná a jak rozmístěná je tam ochranka, jak tam funguje běžný provoz (včetně uklízení, kuchyně a podobných případných služeb).
Autorská citace #2
26.12.2013 20:08 - Sparkle
Jelikož plánuju během roku 2014 přeložit Fate Accelerated a pokud možno udělat i tištěnou verzi, hodilo by se vyrobit k tomu nějaký doplňkový obsah na web. Dobrodružství ke stažení, bytosti do bestiáře, doplňky a střípky podobné jako má Quentin na svém blogu, jen pro pravidla Fate Accelerated.
Autorská citace #3
26.12.2013 21:38 - Gurney
Jerson: A nebylo by podstatně lepší to téma takhle moc nekonkretizovat a zadat třeba jen "detektivní dobrodružství?" Nebo vybrat pět nejlepších návrhů místo jednoho? Nebo třeba vybrat 5-6 tagů jako v RPG Kuchyni a účastníci mají možnost si vybrat jakékoli tři na základě nich můžou udělat jakýkoli užitečný doplněk? Mám docela silné pochybnosti o tom kolik lidí se zúčastní něčeho tak strašně specifického jako tam uvádíš za příklad.
Autorská citace #4
26.12.2013 23:09 - Quentin
dungeon - fantasy, libovolná velikost
hexcrawl - fantasy, menší území
město - fantasy, zajímavý nápad na město, jeho vládce, případně církev, důležitá NPC, encounter tabulka, pár adventure hooků, mapka není nutná.

A hlavní podmínka je pro mě použitelnost u stolu. Prakticky, cokoli obsahující bloky textu je k ničemu. Všechno musí být naplněné evokativními nápady a velmi zestručněné nebo sepsané nějak přehledně.
Autorská citace #5
26.12.2013 23:15 - York
Gurney píše:
Mám docela silné pochybnosti o tom kolik lidí se zúčastní něčeho tak strašně specifického jako tam uvádíš za příklad.


Tohle taky není vyhlášení soutěže, ale sonda, o co by vůbec byl zájem a jestli vůbec existuje nějaký společný průnik.
Autorská citace #6
29.12.2013 16:49 - Jerson
Moje zkušenost říká, že čím obecnější zadání, tím hůře pro přispěvatele. Chci konkrétní zadání, od kterého se dá odpíchnout. Tedy rozhodně ne "nějaké fantasy dobrodružství" a už vůbec ne "nějaký doplněk k Drakkaře.

Tenhle nápad jsem pojal na základě RPG Kuchyně, která stojí právě na těch konkrétních nápadech alias "ingrediencích", které z obrovské množiny všech možností vykousnou velmi malou část, ale přitom se dají použít různými způsoby.

Zadání typu "udělejte co chcete" je k ničemu. Pokud někdo chce dobrodružství, tak ať specifikuje prvky, které se v něm mají objevit, buď všechny, nebo některé.
Autorská citace #7
29.12.2013 17:01 - York
Problém je v tom, že si fakt nedokážu představit, jak bych ve svých hrách využil třeba dobrodružství napsané pro DnD 4e. Je to úplně jiný svět, má to úplně jiná pravidla, jinak se to hraje, má to úplně jiná implicitní východiska při nastavování encounterů (DnD 4e v prvé řadě vůbec pracuje s nějakými encountery, které zaručeně nastanou), má to úplně jiný systém magie, atd.

Takže i když to bude splňovat třeba "mor, povodeň a válku", tak mi to pořád bude k ničemu.

Stejně tak mi bude v Shadowrunu k ničemu jakýkoliv one-page dungeon v DnD fantasy stylu, nebo mapka středověkého města s popisky (ok, na výpravě do metaplánu by se to možná využít dalo, ale bylo by to dost crazy ;-)).
Autorská citace #8
29.12.2013 20:53 - Naoki
tak jednou bude soutěž na DnD, podruhé na SR. v šem je problém? :)
Autorská citace #9
30.12.2013 00:08 - crowen
A kde zoberies autorov na vsetky tie sutaze?
Autorská citace #10
30.12.2013 10:01 - Colombo
napíše se gedimanovi a autorovi Astrálního doupěte
Autorská citace #11
30.12.2013 10:19 - ShadoWWW
Naoki píše:
tak jednou bude soutěž na DnD, podruhé na SR. v šem je problém? :)

Toto by bylo asi nejlepší. Když budu hrát DnD 4E, tak mimo dobrodružství a doplňky speciálně pro 4E využiji třeba i Quentinovy doplňky, přestože nejsou určeny pro 4E, ale to je tak maximum. Třeba doplňky a dobrodružství pro DrD2 jsou již za hranou - čas strávený jejich konverzí se mi prostě nevyplatí, takže je ani nečtu. A o SR a Fate nemluvě.

Na druhou stranu, když budu hrát Fate, tak chci taky doplňky a dobrodružství speciálně pro tuto hru a zbytek je mi fuk. Chci prostě hrát, ne trávit čas konverzí. Když chci tvořit, stvořím si něco sám.
Autorská citace #12
30.12.2013 18:34 - Naoki
Nebo i autor napíše pro které systémy je doplněk primárně či sekundárně určen. Holt vytvořit floorplán nějaké facility může být určen primárně pro SR, ale možná lze navrhnout i konverze do WoDů či jiného systému
Autorská citace #13
30.12.2013 19:57 - Jerson
Pánové, opravdu je pro vás takový problém napsat doplněk bez toho, že byste museli použít řeč pravidel, nebo takový doplněk bez konkrétních pravidel do své hry zakomponovat? Samozřejmě že třeba artefakt navržený pro DrD2 může být nepoužitelný pro DnD a naopak - nicméně to má být soutěž, takže pokud někdo dokáže popsat artefakt, který lze snadno použít v obou hrách a v různých světech, protože jeho zajímavost bude spočívat ve funkci a popisu, nikoliv ve využití / rozšíření pravidel, má i větší šanci na výhru, protože jeho příspěvek bude kladně hodnocen více hráči. Když někdo vytvoří doplněk postavený pouze pro jednu hru, využije ho méně hráčů a možná ho díky tomu nebude tolik hráčů hodnotit vysoko. Ale pořád může napsat doplněk pro DnD, který využije docela dost hráčů a i jiné může alespoň inspirovat.
Autorská citace #14
30.12.2013 20:17 - noir
Pro mě to taky bez pravidlového základu nemá cenu. Přijdou mi užitečné naopak věci přesně pro nějaký systém, tedy jemu na tělo. Hlavně proto, že konverze nápadu do řeči pravidel často tu myšlenku úplně zabije. Anebo je s tím víc práce, než najít/vymyslet něco sám..
Autorská citace #15
30.12.2013 20:27 - Alnag
Zajímavé. Já naopak preferuji věci, které nejsou závislé na systému. Zkonvertovat si to ke svým představám nebo do mnou preferovaného systému většinou zvládám.
Autorská citace #16
30.12.2013 23:09 - Quentin
Mě je taky jedno v jakých pravidlech doplněk je (ať už monstrum předmět nebo celý dungeon/dobrodružství). Hlavně když jsou ta pravidla jednoduchá. Monstrum z Fateu, Savage worlds či Dungeon Worldu přečtu za třicet sekund a za dalších třicet přepíšu do svých pravidel. Monstrum z Pathfinderu už je výrazně horší. One Page Dungeon dostatečně velkým písmem taky přeneseš snadno, ale ta hrůza, co se tu objevila v rámci dndnext je za hranicí, kdy je menší dřina napsat vlastní :)
Autorská citace #17
31.12.2013 11:50 - Sparkle
A co dát za úkol napsat doplněk, pravidlová implementace je nepovinná ale přinese body navíc?
Autorská citace #18
31.12.2013 18:12 - Jerson
Pokud někomu dají hodnotící hráči body navíc za implementaci do konkrétních pravidel, tak ji tam může dopsat, ale že to bude skutečně výhoda těžko zaručím.
Autorská citace #19
1.1.2014 12:02 - York
Já jsem o pravidlech nic nepsal*, konverze je pro mě drobnost. Měl jsem na mysli nekompatibilní setting, nekompatibilní přístup k tvorbě dobrodružství, a podobně.

Dokážu si takovou soutěž představit tady na kostce, kde ještě pořád relativně hodně lidí hraje DnD4e respektive Pathfinder. A hlavně se tu vyskytují tvorbyschopní a tvorbyochotní jedinci, kteří právě tyhle dvě hry hrají.

Pořád mi ale není jasné, jak chceš najít průnik někam jinam. Například do Omegy.

* Aha, tak psal ;-) Nicméně to byla jen jedna položka z několika.
Autorská citace #20
1.1.2014 12:19 - Jerson
Omega je specifický setting a nepočítám s tím, že by mohl být (alespoň v začátku) tématem soutěže. Nicméně třeba zápletka okultní detektivky se dá použít jako ve fantasy, tak v části Steampunku, v Příbězích Impéria i v Omeze.

Ale to se budeme pořád motat kolem toho co jde a co nejde a to mě nebaví. Prostě napište, co byste rádi, i s nějakými "ingrediencemi", neboli návodnými prvky.

Minulý rok zde na kostce proběhlo držkování, k čemu je vytváření hromady nových RPG, že by měli raději dělat podobným stylem doplňky k existujícím RPGčkám. Letos zkouším rozběhnout soutěž v takovém stylu, takže preferuju zadání. Jen místo "Vytvořte RPG a použijte tři z pěti motivů a jedno ze dvou pravidel" by zadání mělo být "Vytvořte doplněk a použijte jeden či více z těchto motivů a kompatibilitu s jedním z těchto světů".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.066955804824829 secREMOTE_IP: 3.235.249.219