Střípky

Jerson
25.12.2013 21:47
RPG Dílna
Nadhodil jsem nápad na tvorbu doplňků k RPG formou veřejné soutěže. Myšlenka je taková, že bych napřed zjistil, jaké doplňiky do RPG - postavu, zápletku, dungeon, atd. - mají hráči zájem, vytvořil bych seznam, k jehož položkám by se mohli zájemci znovu vyjádřit a upřesnit je, a položka s nejvíce zájemci by byla zveřejněna jako zadání soutěže. Zúčastnit by se mohl každý, hlasování o "nejlepší" příspěvek by obstarali opět hráči, kteří o daný doplněk měli zájem.

Zde bych rád zjistil, jestli má něco takového smysl, nejlépe pokusem. Prosím napište mi jednu až pět věcí v RPG, o jejichž vytvoření byste měli zájem. Můžete je psát konkrétně nebo obecně, to nechám na každém.

Pro příklad:

"Zápletka detektivního dobrodružství odehrávajícího se v jediném domě, obsahující paranormální jevy, ale přitom s minimem magie."

Je pro mne snazší tvořit...

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
...na základě velmi konkrétních ingrediencí.kladné body2
...obecnějších zadání.kladné body7
Autorská citace #1
25.12.2013 22:21 - York
- libovolný doplněk k Dakaře (hmm)

- floorplan nějaké facility do Shadowrunu s popisky kde co je, jaký tam je bezpečnostní systém (s odkazy do mapy), jak silná a jak rozmístěná je tam ochranka, jak tam funguje běžný provoz (včetně uklízení, kuchyně a podobných případných služeb).
Autorská citace #2
26.12.2013 20:08 - Sparkle
Jelikož plánuju během roku 2014 přeložit Fate Accelerated a pokud možno udělat i tištěnou verzi, hodilo by se vyrobit k tomu nějaký doplňkový obsah na web. Dobrodružství ke stažení, bytosti do bestiáře, doplňky a střípky podobné jako má Quentin na svém blogu, jen pro pravidla Fate Accelerated.
Autorská citace #3
26.12.2013 21:38 - Gurney
Jerson: A nebylo by podstatně lepší to téma takhle moc nekonkretizovat a zadat třeba jen "detektivní dobrodružství?" Nebo vybrat pět nejlepších návrhů místo jednoho? Nebo třeba vybrat 5-6 tagů jako v RPG Kuchyni a účastníci mají možnost si vybrat jakékoli tři na základě nich můžou udělat jakýkoli užitečný doplněk? Mám docela silné pochybnosti o tom kolik lidí se zúčastní něčeho tak strašně specifického jako tam uvádíš za příklad.
Autorská citace #4
26.12.2013 23:09 - Quentin
dungeon - fantasy, libovolná velikost
hexcrawl - fantasy, menší území
město - fantasy, zajímavý nápad na město, jeho vládce, případně církev, důležitá NPC, encounter tabulka, pár adventure hooků, mapka není nutná.

A hlavní podmínka je pro mě použitelnost u stolu. Prakticky, cokoli obsahující bloky textu je k ničemu. Všechno musí být naplněné evokativními nápady a velmi zestručněné nebo sepsané nějak přehledně.
Autorská citace #5
26.12.2013 23:15 - York
Gurney píše:
Mám docela silné pochybnosti o tom kolik lidí se zúčastní něčeho tak strašně specifického jako tam uvádíš za příklad.


Tohle taky není vyhlášení soutěže, ale sonda, o co by vůbec byl zájem a jestli vůbec existuje nějaký společný průnik.
Autorská citace #6
29.12.2013 16:49 - Jerson
Moje zkušenost říká, že čím obecnější zadání, tím hůře pro přispěvatele. Chci konkrétní zadání, od kterého se dá odpíchnout. Tedy rozhodně ne "nějaké fantasy dobrodružství" a už vůbec ne "nějaký doplněk k Drakkaře.

Tenhle nápad jsem pojal na základě RPG Kuchyně, která stojí právě na těch konkrétních nápadech alias "ingrediencích", které z obrovské množiny všech možností vykousnou velmi malou část, ale přitom se dají použít různými způsoby.

Zadání typu "udělejte co chcete" je k ničemu. Pokud někdo chce dobrodružství, tak ať specifikuje prvky, které se v něm mají objevit, buď všechny, nebo některé.
Autorská citace #7
29.12.2013 17:01 - York
Problém je v tom, že si fakt nedokážu představit, jak bych ve svých hrách využil třeba dobrodružství napsané pro DnD 4e. Je to úplně jiný svět, má to úplně jiná pravidla, jinak se to hraje, má to úplně jiná implicitní východiska při nastavování encounterů (DnD 4e v prvé řadě vůbec pracuje s nějakými encountery, které zaručeně nastanou), má to úplně jiný systém magie, atd.

Takže i když to bude splňovat třeba "mor, povodeň a válku", tak mi to pořád bude k ničemu.

Stejně tak mi bude v Shadowrunu k ničemu jakýkoliv one-page dungeon v DnD fantasy stylu, nebo mapka středověkého města s popisky (ok, na výpravě do metaplánu by se to možná využít dalo, ale bylo by to dost crazy ;-)).
Autorská citace #8
29.12.2013 20:53 - Naoki
tak jednou bude soutěž na DnD, podruhé na SR. v šem je problém? :)
Autorská citace #9
30.12.2013 00:08 - crowen
A kde zoberies autorov na vsetky tie sutaze?
Autorská citace #10
30.12.2013 10:01 - Colombo
napíše se gedimanovi a autorovi Astrálního doupěte
Autorská citace #11
30.12.2013 10:19 - ShadoWWW
Naoki píše:
tak jednou bude soutěž na DnD, podruhé na SR. v šem je problém? :)

Toto by bylo asi nejlepší. Když budu hrát DnD 4E, tak mimo dobrodružství a doplňky speciálně pro 4E využiji třeba i Quentinovy doplňky, přestože nejsou určeny pro 4E, ale to je tak maximum. Třeba doplňky a dobrodružství pro DrD2 jsou již za hranou - čas strávený jejich konverzí se mi prostě nevyplatí, takže je ani nečtu. A o SR a Fate nemluvě.

Na druhou stranu, když budu hrát Fate, tak chci taky doplňky a dobrodružství speciálně pro tuto hru a zbytek je mi fuk. Chci prostě hrát, ne trávit čas konverzí. Když chci tvořit, stvořím si něco sám.
Autorská citace #12
30.12.2013 18:34 - Naoki
Nebo i autor napíše pro které systémy je doplněk primárně či sekundárně určen. Holt vytvořit floorplán nějaké facility může být určen primárně pro SR, ale možná lze navrhnout i konverze do WoDů či jiného systému
Autorská citace #13
30.12.2013 19:57 - Jerson
Pánové, opravdu je pro vás takový problém napsat doplněk bez toho, že byste museli použít řeč pravidel, nebo takový doplněk bez konkrétních pravidel do své hry zakomponovat? Samozřejmě že třeba artefakt navržený pro DrD2 může být nepoužitelný pro DnD a naopak - nicméně to má být soutěž, takže pokud někdo dokáže popsat artefakt, který lze snadno použít v obou hrách a v různých světech, protože jeho zajímavost bude spočívat ve funkci a popisu, nikoliv ve využití / rozšíření pravidel, má i větší šanci na výhru, protože jeho příspěvek bude kladně hodnocen více hráči. Když někdo vytvoří doplněk postavený pouze pro jednu hru, využije ho méně hráčů a možná ho díky tomu nebude tolik hráčů hodnotit vysoko. Ale pořád může napsat doplněk pro DnD, který využije docela dost hráčů a i jiné může alespoň inspirovat.
Autorská citace #14
30.12.2013 20:17 - noir
Pro mě to taky bez pravidlového základu nemá cenu. Přijdou mi užitečné naopak věci přesně pro nějaký systém, tedy jemu na tělo. Hlavně proto, že konverze nápadu do řeči pravidel často tu myšlenku úplně zabije. Anebo je s tím víc práce, než najít/vymyslet něco sám..
Autorská citace #15
30.12.2013 20:27 - Alnag
Zajímavé. Já naopak preferuji věci, které nejsou závislé na systému. Zkonvertovat si to ke svým představám nebo do mnou preferovaného systému většinou zvládám.
Autorská citace #16
30.12.2013 23:09 - Quentin
Mě je taky jedno v jakých pravidlech doplněk je (ať už monstrum předmět nebo celý dungeon/dobrodružství). Hlavně když jsou ta pravidla jednoduchá. Monstrum z Fateu, Savage worlds či Dungeon Worldu přečtu za třicet sekund a za dalších třicet přepíšu do svých pravidel. Monstrum z Pathfinderu už je výrazně horší. One Page Dungeon dostatečně velkým písmem taky přeneseš snadno, ale ta hrůza, co se tu objevila v rámci dndnext je za hranicí, kdy je menší dřina napsat vlastní :)
Autorská citace #17
31.12.2013 11:50 - Sparkle
A co dát za úkol napsat doplněk, pravidlová implementace je nepovinná ale přinese body navíc?
Autorská citace #18
31.12.2013 18:12 - Jerson
Pokud někomu dají hodnotící hráči body navíc za implementaci do konkrétních pravidel, tak ji tam může dopsat, ale že to bude skutečně výhoda těžko zaručím.
Autorská citace #19
1.1.2014 12:02 - York
Já jsem o pravidlech nic nepsal*, konverze je pro mě drobnost. Měl jsem na mysli nekompatibilní setting, nekompatibilní přístup k tvorbě dobrodružství, a podobně.

Dokážu si takovou soutěž představit tady na kostce, kde ještě pořád relativně hodně lidí hraje DnD4e respektive Pathfinder. A hlavně se tu vyskytují tvorbyschopní a tvorbyochotní jedinci, kteří právě tyhle dvě hry hrají.

Pořád mi ale není jasné, jak chceš najít průnik někam jinam. Například do Omegy.

* Aha, tak psal ;-) Nicméně to byla jen jedna položka z několika.
Autorská citace #20
1.1.2014 12:19 - Jerson
Omega je specifický setting a nepočítám s tím, že by mohl být (alespoň v začátku) tématem soutěže. Nicméně třeba zápletka okultní detektivky se dá použít jako ve fantasy, tak v části Steampunku, v Příbězích Impéria i v Omeze.

Ale to se budeme pořád motat kolem toho co jde a co nejde a to mě nebaví. Prostě napište, co byste rádi, i s nějakými "ingrediencemi", neboli návodnými prvky.

Minulý rok zde na kostce proběhlo držkování, k čemu je vytváření hromady nových RPG, že by měli raději dělat podobným stylem doplňky k existujícím RPGčkám. Letos zkouším rozběhnout soutěž v takovém stylu, takže preferuju zadání. Jen místo "Vytvořte RPG a použijte tři z pěti motivů a jedno ze dvou pravidel" by zadání mělo být "Vytvořte doplněk a použijte jeden či více z těchto motivů a kompatibilitu s jedním z těchto světů".
Autorská citace #21
1.1.2014 12:23 - York
Však já neříkám, že to nejde. Jen že to bude použitelné jen po určitou podmnožinu hráčů. A vzhledem k roztříštěnosti komunity a herních stylů to bude relativně malá podmnožina, i když si vybereš jeden z nejhranějších systémů či settingů.
Autorská citace #22
1.1.2014 19:31 - sirien
Já jako nevim. Na jednu stranu je fajn vidět podporu kreativní tvorby a nějakých použitelných a kompletovatelných výstupů, na druhou stranu ten formát není nepodobný RPG Kuchyni k níž mám dost výhrad.

Neberte mě jakože bych byl jako nějak extra proti podstatě věci, ale co tak sleduju tyhle iniciativy u sousedů (RPG Kuchyně, Nejlepší postava... atp.), tak k celému formátu "tvorba soutěží" jsem víc a víc skeptický a vidím tam dost problémů, které by podle mě stálo za to nějak promyslet...

Zaprvé mi přijde, že kvalita tvorby v soutěžích je dost... no, pochybná řekněme. Vzhledem k tomu že to je plošný problém mi pak přijde celá iniciativa taková rozpačitá - ok, máme tu RPG Kuchyni... jejímž výsledkem je 10 her z nichž žádná není udělaná pořádně a většina je nehratelná, což ale nevadí, protože jsou posuzovány zásadně na základě posouzení "odbornou" porotou po přečtení. Hm. Co si vybavuju tak hry které za něco nějak stály byly stejně hodnotné především settingem, námětem atp. a rozhodně ne zpracováním.

Zadruhé mi přijde že i když se něco konkrétního utvoří, tak to skončí malým zatleskáním si a poplácáním se po ramenou a následně to zůstane zapomenuto navěky, protože výseč kterou celá věc zasahuje je tak úzká a publikum tak ne-masové, že si to prostě nenajde tolik fanoušků aby ta práce měla rozumný dopad.


Osobně mi přijde, že smysl by věc měla kdyby se utvořil formát, který bude fungovat více jako střelba z brokovnice nebo házení granátů, než jako soutěž v sniperování na dva kilometry. Tzn. aby výsledné výstupy měly podobu nějakého dokumentu co má šanci uspět u co nejvíce lidí...

...např.: uděláme soutěž o zápletky. Každý soutěžící si zvolí vlastní téma (okultní detektivky, survival, tomb-rider, intriky a pletichy...) a dané téma zpracuje do podoby setu 12ti různých námětů, které budou mít minomálně předepsané atributy (intro, set-up, pointu, možné háčky a překážky (3), navržené zvraty (2+), možná navázání do budoucna (2+), přičemž každá z těchto bude rozpracována na cca 500-700 znaků a čtyři budou pak vzaté bokem a dvě z nich budou na 700-1200 a další dvě na 1200-1500 znaků.

nebo se vezme "NPC" a každý utvoří nějak provázanou sadu NPCček s nějakým tématem. Jeden soutěžící si vezme třeba "tajná společnost", další si vezme "intrikařící spolek", další si vezme "militantní útvar". Pravidla opět obdobná - k celé sadě postav musí dodat např. možná zasazení (4+) (např. pro tajný spolek "upíři", "kultisté", "teroristé", "klientelistický high-class club", pro militantní útvar třeba "jednotka komados., SF-průzkumná pěchota, vysoce profesionální žoldácký útvar v době Starého Egypta a operativní skupina CIA") a pak rozpracovat náčrt charakterů s jejich vlastnostmi a vazbami a vzít opět 4 klíčové charaktery a rozpracovat je detailněji (např. pro intrikářský spolek šéfa, konkurenta šéfa, pravou ruku šéfa a zrádce... a musí to pořád být tak, aby to bylo použitelné pro všechna navržená zasazení, tzn. pro intrikářský spolek např. pro drogové mafiány, pro kancelář megakorporace, pro dámský sportovní a společenský klub a pro velvyslanectví velmoci v její (pseudo)kolonii)


Takové soutěže by vygenerovaly dokumenty, které pak mohou jednotliví ST brát a dělat z nich buď celkové náměty své hry nebo je používat jako předpřipravené šablony pro rychlou tvorbu skupin nebo postav ve svých hrách... záměr je aby se cíleně tvořily věci které jsou zároveň specifické, ale zároveň se dají zasadit do mnoha různých settingů a žánrů, takže by postupně z kompletovaných výstupů vznikal stále se rozšiřující inspirační manuál který by měl nadčasovou hodnotu pro široké publikum lidí, nejen pro pár nadšenců co se kolem věci motají (jak to obvykle končí u těch "ostrostřeleckých" soutěží vedle u sousedů - nic proti, když je to baví, tak fajn, ale prostě mi přijde že to je taková tvorba pro tvorbu pro sebe sama bez skutečné přidané hodnoty)
Autorská citace #23
1.1.2014 19:58 - Alnag
Myslím, že sirien to napsal velmi rozumně a ztotožňuji se s ním. Pokud to nemá být jen poplácání se po zádech, ale má to mít nějaký smysl, je jeho nápad rozhodně smysluplnější. Více než "soutěž" to pak připomíná kolektivní soustředěné úsilí k jednomu cíli. (A to - resp. nedostatek společného úsilí k jednomu cíli - je to co tuhle komunitu po léta brzdí ve skutečně produktivní spolupráci a fungování, ale to by bylo zase na dlouhou diskuzi jinam.)
Autorská citace #24
1.1.2014 20:19 - Jerson
Sirienův nápad se v podstatě neliší od mého, jen mám v povědomí, jak dopadly různé takové snahy v minulosti. Letos jsem se pokusil přesměrovat tvůrčí nadšení z RPG Kuchyně do nějaké použitelnější formy (Protože za těch šest let bylo vytvořeno přes 70 RPGček, ale hrajou asi asi dvě z nich - Časy se mění určitě, tu druhou bych snad vybral), nicméně bylo mi doporučeno udělat si vlastní soutěž - nebo cokoliv.
Faktem je, že RPG Kuchyně bude mít sedmý ročník s tím, že někteří přispívají pravidelně. To že je téměř celý výsledek k ničemu, prakticky nikdo své hry nedokončí, ačkoliv to všichni slibují (Ecthelioni teď svou Hrstku přeložili do angličtiny, ale jestli jí někdo hraje, to fakt nevím.) Nicméně i jejich "Pozdní sběr", tedy sborník vyladěných RPGček z Kuchyně vyhořel - podle mě proto, že o další jednorázová RPG prostě není zájem, a jak autoři necítí zájem čtenářů (a i těch bylo dost málo), nemají chuť něco dokončovat. Tedy nedivím se jim.

V RPG dílně chci dát hráčům nějakou motivaci - myslím že nebude problém vydat nějaký sborník případných prací, ale napřed je třeba mít z čeho ten sborník dělat. Práci na větším projektu nikdo dělat nebude, ale najít si pár dní na jednorázové sepsání doplňku by si najít mohli. Nicméně nějaké rozsáhlější věci mi pro začátek připadají jako příliš velké sousto. Chci začít s dodatky v rozsahu maximálně dvou tří stran, aby je vůbec někdo četl, a když se to uchytí, můžu tenhle formát rozvíjet dál.

Navíc znovu zopakuju, že hlavní motivací této soutěže je prohlášení zde na Kostce "hráči ocení doplňky" - tedy zadání má vzejít od hráčů, nikoliv od nějaké omezené skupiny. Pokud takové zadání nevzejde, osobně se do ničeho pouštět nebudu. Na nabídku věcí bez poptávky tu máme RPG Kuchyni.
Autorská citace #25
1.1.2014 20:25 - York
Alnag píše:
A to - resp. nedostatek společného úsilí k jednomu cíli - je to co tuhle komunitu po léta brzdí ve skutečně produktivní spolupráci a fungování


Nalezení nějakého společného cíle mi přijde jako docela dobrý první krok ke změně.
Autorská citace #26
1.1.2014 20:40 - sirien
Jerson: A právě takhle to nefunguje. Poptávka která byla explicitně vyjádřena je přesně to, co kdysi zahájilo RPG Kuchyni na RPG Fóru, a ta skončila právě tam, kde Ty skončit nechceš.
Problém totiž je, že abys získal svou "poptávku", potřebuješ x lidí co Ti právě teď a právě tady vyjádří že mají zájem - což není stálá poptávka, to je obyčejný hype.

Pokud chceš něco podobného dělat, tak holt budeš muset aplikovat taktiku Steva Jobse a "arogantně" prohlásit, že víš nejlépe, o co je zájem - a pak jít a udělat to a dát si nějaké vlastní měřítko úspěšnosti - např. z výstupů udělat PDF sborník a sledovat počet stažení X týdnů po ukončení soutěže. Nebo počet ohlasů v průběhu roku.
A teprve potom co během roku zjistíš, jak úspěšná věc byla, se rozhodneš jestli pokračovat nebo ne.

Pokud budeš chtít dělat projekty "najistotu" proti dané poptávce, tak se obávám, že toho nakonec nikdy moc nevytvoříš. Ostatně měl bys to vidět sám - CPH sis tvořil pro sebe, a nakonec našlo ohlas dost velký myslím.
Autorská citace #27
2.1.2014 07:31 - Jerson
OT: CPH jsem dělal kvůli poptávce hráčů, když jsme zjistili, že pravidla DrD i Stínu meče jsou naprd. Kromě toho to nebyl můj nápad, ale původně s ním přišel kamarád.

Každopádně jsem dalek toho, abych organizoval věc, o jejíž výsledky nebude ani teoretický zájem, a pak se jí snažil lidem nacpat jako dobrou věc. Už tak mě Bubák se Sosákem nařkli, že chci lidem vnutit soutěž, ze které budu mít prospěch bez vlastního přičinění.

Společným cílům moc nevěřím - co naší scénu sleduju, tak si každý hrabe na svém písečku a veškeré společně tvořené projekty dříve či později pochcípaly na nezájem a odlišné představy (mám namysli společné tvorby RPG světů a podobně, ne třeba překlady)
Autorská citace #28
2.1.2014 07:46 - Alnag
Jerson: Já asi moc nechápu, jak si to konkrétně představuješ. Řekněme, že bych dal jako téma - Podsvětí, jako charakter soutěže - Zápletky. Stačí to? Je to příliš málo? Příliš mnoho? Není to ono?
Autorská citace #29
2.1.2014 10:33 - Sparkle
Já bych rozhodně užila materiály pro Fate Accelerated. Chci to během ledna přeložit do češtiny a ráda bych k tomu udělala web, kde bude zdarma ke stažení doplňkový matroš. (dobrodružství, bestiář atd.) Takže pokud byste v té soutěži vytvořili materiály bez systémové implementace a pod licencí Creative Commons, tak bych je určitě použila na ten web. Pravidla pro FAE si k tomu přidělám sama, bude to tam viset a dám k tomu počitadla stažení, aby bylo vidět, jestli to má nějaký dopad. Zvládla bych vítězovi soutěže věnovat i nějakou malou deskovku (ale jestli by to bylo kontraproduktivní v tom symslu, že by si soutěžící navykli, že za soutěž bude vždycky nějaká odměna, tak to asi není dobrý nápad).

FAE je naštěstí univerzální, takže je možný dělat tématicky fakt cokoliv, na co se vymyslí ingredience. Osobně by mi vyhovovalo to, co navrhoval Sirien, tj dají se témata a každý soutěžící si vezme jedno. Aby vznikly různorodé materiály, od reality po fantasy, od sklepení po politický intriky.

Výše uvedené je jen návrh, rozhodně na něm netrvám.
Autorská citace #30
2.1.2014 11:04 - Alnag
York píše:
Nalezení nějakého společného cíle mi přijde jako docela dobrý první krok ke změně.


Nechci tady plevelit diskuzi, takže pokud to chceš diskutovat, založ novou. Ale myslím, že cíl je jasný - přežití. (Tabletop RPG nemá zrovna zářnou buducnost.)
Autorská citace #31
2.1.2014 15:34 - Jerson
Představuju si to tak, že ideálně by měly být tři spíše konkrétní prvky a jeden okruh. Tedy "zápletka" obsahující některé z prvků "duše", "podsvětí", "hodiny" (třeba).

Osobně bych do placu hodil třeba "zápletka" obsahující "oživlé sochy/figuríny", "temný dům", "rudá místo bílé".
Autorská citace #32
2.1.2014 15:36 - Quentin
To je zbytečně specifické. Co budeme dělat s deseti podobnejma dungama/zápletkama?
Autorská citace #33
2.1.2014 16:22 - sirien
Jerson: Kostka je společný projekt lidí, kteří jí spravují a zejména lidí, kteří na ní píší.
RPG Fórum je taky společný projekt... i když ne tak moc jako Kostka, protože to je přecejen především fórum, ale stejně má své adminy, správce, lokální správce, pravidelné přispěvatele se vztahem k tomu webu...

A že Tě někdo z něčeho nařkne - víš, zajímavá věc, kdykoliv jsem někdy něco dělal - OpenGaming, Maelström, Conventicon, GameCon... i psaní sem na Kostku... VŽDYCKY a v KAŽDÉM JEDNOM případě se okolo ihned objevil zástup lidí co říkali že to je debilita, zbytečnost, že to není dost dobré, že to dělám blbě, že se to nepovede, že to nikam nevede.
Ani jednou jedinkrát jsem těmto nevěnoval pozornost a upřímně nevěřím, že bych kdy něco udělal, kdybych jim tu pozornost věnoval.



K Tvojí představě - přijde mi to znovu jako RPG Kuchyně se svými nesmyslnými a trapnými "ingrediencemi". Oživlé figuríny, temný dům... specifikace které nic nedávají, zato omezují počet těch, co budou mít pro výslednou věc využití.

Skutečně myslím že to co jsem navrhl já je co do výsledku mnohem hodnotnější. Prostě řekneš "zápletky", "skupiny NPC", "lokace" a podobné a přidáš k tomu pouze a jenom požadované parametry (počet kusů na sepsání, rozsah ve znacích, požadované atributy typu využití, vztahy, zasazení...) a pak necháš lidi ať si vyberou téma a do toho věc zasadí - takže dáš lokace a někdo si vezme bary, někdo konspirační safe-housy, někdo zapomenutá sklepení...
...výsledným výstupem pak bude soubor [počet účastnících se lidí] typů předzpracovaných lokací / skupin NPC / zápletek... tzn. budeš mít jednotnou věc, která bude obsahovat X témat z nichž každé bude nabízet Y možností - to by mělo pokrýt většinu lidí co do toho pro koho to nakonec bude užitečné.
Autorská citace #34
2.1.2014 16:30 - Alnag
Začíná mi to být trochu hloupé, ale opět souhlasím se sirienem (já bych se do příliš konkrétních indicií také nepouštěl). Na druhou stranu bych ale navrhoval specifikovat přinejmenším žánr.

Např. Zápletky - Horor (výsledkem by mohlo být něco jako toto). Bližší specifikace by zněla asi jako 3-5 vět nastiňujících příběhový námět.

Protože zase rozumím Jersonově touze po větší specificitě, možná by se tomu dalo pomoci ještě předem nabídnutou systematizací:

Např. Zápletky - horor by měly dílčí kategorie:
- Duchové
- Vyvražďovačky
- Zlé hračky
- Zombie
- Ostatní

(nebo tak něco, autor zápletky by si vybral i dílčí kategorii no a redaktorovi příslušné soutěže by se to pak lépe třídilo. A možná by všichni byli více happy.)
Autorská citace #35
2.1.2014 17:22 - sirien
ono i v tom Tvém článku se píše:

Píše:
Jelikož je většina z nich inspirována "skutečnými" duchařskými příběhy, zapadnou stejně dobře do prostředí Ravenloftu – stejně jako s trochou změn jako záměnou člunu za raketoplán a ostrovu za asteroid do dobrodružství třeba vesmírného.


a to se mi osobně třeba líbí mnohem víc - jak jsem psal dřív, moje představa by byla že ideálně by se dalo "zápletky" nebo "skupiny NPC" a jedním z požadovaných atributů by bylo "zasazení (4+)" - tedy že by součástí požadavku bylo dodat alespoň 4 různá stylizační zasazení pro použití v urbanfantasy, SF, historickém settingu atp. - buď předdefinovaně nebo 4+ různá dle volby autora.


Takže bych klidně dal "provázaná skupina NPC" a jako podkategorie k výběru bych dal:
- militantní
- intrikařící
- magická
- ...

tyhle by se rozebraly mezi účastníky (každá právě jednou) a jelo by se. Nebo by si účastník mohl navrhnout vlastní obdobnou kategorii.

U zápletek (lokací...) totéž.

Podle mě co největší diverzita je hlavní benefit který tomu dá tu nadčasovou užitečnost, ten požadavek na strukturu tomu pak dá nějakou jednotnou podobu a hlavně zajistí aby tam všechno mělo nějaké prvky které usnadní další použití nebo další práci se zmíněným.
Autorská citace #36
2.1.2014 17:34 - York
sirien píše:
A že Tě někdo z něčeho nařkne - víš, zajímavá věc, kdykoliv jsem někdy něco dělal - OpenGaming, Maelström, Conventicon, GameCon... i psaní sem na Kostku... VŽDYCKY a v KAŽDÉM JEDNOM případě se okolo ihned objevil zástup lidí co říkali že to je debilita, zbytečnost, že to není dost dobré, že to dělám blbě, že se to nepovede, že to nikam nevede.
Ani jednou jedinkrát jsem těmto nevěnoval pozornost a upřímně nevěřím, že bych kdy něco udělal, kdybych jim tu pozornost věnoval.


QFT. A netýká se to snad jakékoliv tvorby.

Tématické kolecke resourců (zápletky, lokace, atp.), zní docela dobře. Jen mi přijde trochu podivné a hlavně zbytečné prohlašovat to pak za soutěž - respektive klidně k tomu může být anketa s hlasováním, co se komu líbilo, ale nebral bych to jako hlavní cíl - tím by mělo být vytvořit kvalitní tématický sborník.

S tím souvisí nějaká forma garance kvality. Do soutěže může vstoupit výtvor v prakticky libovolném stavu - nejhorší, co se může stát, je, že se umístí na spodních příčkách. Do sborníku by ale měly přijít dotažené práce - včetně korektur (ne nutně profesionálních, ale aby to přečetlo alespoň pár lidí), stylistické redakce, obsahové redakce a podobně.

Redakce samozřejmě neznamená, že autor něco napíše a redaktor mu to pak celé předělá. Znamená to, že autor dostane připomínky a je na něm, jakým způsobem je rozhlední. Redaktor pak rozhoduje o tom, jestli výsledek zařadit nebo nezařadit.

A ať nemluvím zcela planě: Účastnit se asi nebudu, aktuální projekt mě co se tvůrčí činnosti plně vytěžuje a když už si chci odpočinout na něčem jiném, tak designuju případně programuju doplňky do jedné české online hry, ale byl bych asi schopen na příspěvky v rozumném rozsahu (tj. řádově do několika desítek stran) poskytnout review. Nejsem sice profesionální redaktor ani korektor, ale trochu zkušeností s tím přece jen mám, takže by to možná mohlo někomu (a hlavně výsledné kvalitě) pomoci.
Autorská citace #37
2.1.2014 19:45 - sirien
No můžeš to mít jako achievement soutěž - lidé budou hlasovat na nějaké škále o tom, jak se ten který výtvor líbí, a ten co dostane průměr alespoň 6/10 při alespoň 10 hlasech (například) se zařadí do sborníku :)

Ale tak to už je otázka toho jakou formu by to mělo mít... osobně bych se podobné věci klidně i zúčastnil asi i bez ohledu na to jak by to nakonec konkrétně vypadalo, poměr efekt/práce mi tam přijde poměrně sympatický.
Autorská citace #38
2.1.2014 19:51 - Alnag
Klidně to může být soutěž a to dokonce i tak, že budou zařazeny všechny příspěvky, ale třeba mohou být řazeny podle bodování nebo jen stačí, že bude vyhlášena nejlepší zápletka/postava/...

Případně to lze udělat tak, že se sice vydá sborník všech zápletek, ale z vítězné zápletky se vyjde pro další kolo soutěže, kde se budou vytvářet sady NPC pro tuto zápletku... ve třetím kole pak třeba vybavení vítězných NPC... ve čtvrtém kole legenda okolo jednoho z výjimečných kusů ve vítězném vybavení...

Atd.

A to už je lákavé, ne? :)
Autorská citace #39
2.1.2014 20:17 - Jerson
QuentinW píše:
To je zbytečně specifické. Co budeme dělat s deseti podobnejma dungama/zápletkama?

Vybereme několik lepších? Budou opravdu tak podobné? Ta specifičnost je nutná, protože inspiruje. Tvůrci se pak nemají čeho chytit, zatímco na základě těch dvou tří slov jim už vyvstávají v hlavě nějaké představy. Tedy přijde mi rozhodně podnětnější mít v zadání "kolt s posledním nábojem" než "zápletka z divokého západu". I když to bude znamenat, že dostanu deset zpracování scény "zbývá mi jeden náboj a dva nepřátelé" - pořád lepší než dostat jednu zpracovanou zápletku z divokého západu, pokud vůbec.

sirien píše:
K Tvojí představě - přijde mi to znovu jako RPG Kuchyně se svými nesmyslnými a trapnými "ingrediencemi". Oživlé figuríny, temný dům... specifikace které nic nedávají, zato omezují počet těch, co budou mít pro výslednou věc využití.

sirien píše:
Skutečně myslím že to co jsem navrhl já je co do výsledku mnohem hodnotnější.

Možná ano - ale silně pochybuju, že bychom nějaký výsledek dostali, pokud bychom si ho nenapsali sami. To co popisuješ ty je totiž defakto práce - napište příspěvek podle zadaných kritérií. Zatímco v RPG Kuchyni právě ty ingredience spojené s relativní volností pojetí hodně lidí inspirují a následnou tvorbu berou jako zábavu.
Autorská citace #40
2.1.2014 20:19 - York
Jerson píše:
To co popisuješ ty je totiž defakto práce - napište příspěvek podle zadaných kritérií. Zatímco v RPG Kuchyni právě ty ingredience spojené s relativní volností pojetí hodně lidí inspirují a následnou tvorbu berou jako zábavu.


Hmm, na tom možná něco bude. Přiznám se, že já už to moc jinak než jako práci vidět nedokážu.*

I když na druhou stranu je práce a práce.

Když srovnám:

Sosacek píše:
Dostal jsem v práci zadání, ze kterého jsem si řekl "tyjo, jak to udělat? wow, musím si vzít papír a tužku, a vymyslet to."

Ha!


S pozicí vývojáře v Altar interactive, jsou tam jisté zásadní rozdíly ;-)
Autorská citace #41
2.1.2014 20:26 - Quentin
Dovolil bych si navrhnout hlavní kritérium do soutěže: Každý příspěvek se musí vejít na jednu A4.

Stručnost, přehlednost, dobrý poměr obsah/rozsah a ideálně i použitelnost u stolu, jsou důležité.

Skoro každý vypravěč si doma mrcasí svůj setting, každý si umrcasí nějaké svoje dobrodružství (v mnoha stylech hraní beztak vychází z akcí postav a ani se moc nedá předvídat), jsou to až ty detaily, co zabírají čas, a pro které je třeba chodit na internet.

A když už někdo bude muset mermomocí udělat třeba celé dobdrodružství, tak ať to hodí do souteže jako víc příspěvků.
Autorská citace #42
2.1.2014 20:28 - Quentin
Jerson píše:
Vybereme několik lepších? Budou opravdu tak podobné? Ta specifičnost je nutná, protože inspiruje. Tvůrci se pak nemají čeho chytit, zatímco na základě těch dvou tří slov jim už vyvstávají v hlavě nějaké představy. Tedy přijde mi rozhodně podnětnější mít v zadání "kolt s posledním nábojem" než "zápletka z divokého západu". I když to bude znamenat, že dostanu deset zpracování scény "zbývá mi jeden náboj a dva nepřátelé" - pořád lepší než dostat jednu zpracovanou zápletku z divokého západu, pokud vůbec.

Ten poměr 10 ku 1 při zadání ingrediencí je přehnanej. I kdyby to bylo 4 ku 2, tak je lepší mít dvě různé zápletky než čtyři podobné. Když už ingredience, tak nějaké opravdu obecné. Mě by třeba stačilo "western, cesta dostavníkem", ať se s tím každý popere, jak chce. Někdo napíše mapu vztahů mezi cestovateli, jiný encounter tabulku po cestě.
Autorská citace #43
2.1.2014 20:43 - Alnag
Jerson píše:
Ta specifičnost je nutná, protože inspiruje.


Inspiruje i omezuje. Je otázka, zda cílem je mít třeba hodně věcí u nichž hrozí, že budou celkem k ničemu a nebo možná málo, ale zato velmi užitečných věcí.

Quentin píše:
Dovolil bych si navrhnout hlavní kritérium do soutěže: Každý příspěvek se musí vejít na jednu A4.


Velmi trefná a přínosná poznámka. Já bych byl dokonce ještě přísnější a zkrátil to třeba na polovinu. Velké věci odrazují.
Autorská citace #44
2.1.2014 21:33 - kin
mě se to taktéž líbí, a velmi. rozhodně bych byl pro. a taktéž jsem pro stručnější verzi. ohledně specifikací jsem na tom neutrálně, ale asi radši trochu víc obecnější.
Autorská citace #45
2.1.2014 21:34 - Alnag
BTW Jersone: Ta RPG dílna má být projektem RPGfóra, Kostky, nezávislým nebo jak vlastně... (ptám se čístě sobecky, jak jinak).
Autorská citace #46
2.1.2014 21:44 - Quentin
Hlasuju pro společnou soutěž d20 a rpgf. Výsledky postneme na oboje. Co?
Autorská citace #47
2.1.2014 21:46 - Colombo
Soutěž o to, kdo má většího RPG ptáka! RPGforum vs D20! Neutrálové a ti, co kopají za obě strany se nepřipouši!
Autorská citace #48
2.1.2014 22:06 - Alnag
Colombo píše:
Soutěž o to, kdo má většího RPG ptáka!


No právě. Aby to pak nedopadlo jako soutěž popularity aneb kdo má víc kamarádů/nepřátel.
Autorská citace #49
2.1.2014 22:09 - Quentin
Každej příspěvek dobrej.
Autorská citace #50
2.1.2014 22:19 - Alnag
Quentin (reakce na to před editem): O účasti v té soutěži (o nejlepší postavu) jsem dost uvažoval (narozdíl od kuchyní), ale pak mi přišlo moc práce si kvůli tomu vytvářet alter ego a neměl jsem důvěru v to, že bych to mohl postnout za sebe (a dočkat se normálního zacházení). Udělej si z toho závěry jaké chceš.
Autorská citace #51
2.1.2014 22:20 - Sparkle
Co ta licence? Creative Commons?
Autorská citace #52
2.1.2014 22:24 - Quentin
Jak to bude s porotou a hodnocením?

Sparkle: Určitě creative commons. Attribution by mělo účastníkům stačit. Nebo ne?

Alnag: Proto to bude z poloviny na d20.cz, aby ti na rpgf nemohli nadržovat :)
Autorská citace #53
2.1.2014 22:30 - Alnag
Quentin píše:
Jak to bude s porotou a hodnocením?


Na porotu bych se vybodl. Nejednoduší by mi přišel princip - každý účastník je zároveň porotcem. Hodnotí všechny mimo sebe systémem pořadí. Výsledky jsou podle průměrného pořadí.

CC - Autorství a nekomerční?
Autorská citace #54
2.1.2014 22:38 - Sparkle
Nejsem si jistá, jaký je výklad "nekomerční" pro případ, kdy to někdo vystaví ke stažení zdarma, ale na webu, kde je ještě něco jiného za peníze.
Autorská citace #55
2.1.2014 22:42 - Alnag
Pokud za distribuci toho díla pod CC bereš peníze nebo jinou odměnu, je to komerční. Pokud to visí volně zpřístupněné na webu, je to nekomerční. Kde je problém?
Autorská citace #56
2.1.2014 22:43 - Quentin
One Page Dungeon contest je pod timhle http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/

To vypadá ok.

Hodnocení mezi sebou je asi ok, co jersone? (normálně bez kategorií, hodnocení od 1 do 10)
Autorská citace #57
2.1.2014 22:45 - Vojtěch
A co takhle udělat databázi NPC/map/zápletek/lokací, kde by se daly centrálně stáhnout a hodnotit?

Něco jako tadyhle mají na mechy do Battletechu, akorát by tam byl soubor, hodnocení a kategorie... s tím, že by se jen omezil rozsah příspěvku. Takhle by byly různé produkty soutěží po ruce všem. Pak už by jen zbývalo dělat reklamu. Případně by se mohly pak k příspěvkům připojovat staty do her ve formě příloh.
Autorská citace #58
2.1.2014 23:27 - Sparkle
Alnag píše:
Pokud za distribuci toho díla pod CC bereš peníze nebo jinou odměnu, je to komerční. Pokud to visí volně zpřístupněné na webu, je to nekomerční. Kde je problém?


A co když to dílo použiju jako volně dostupný doplněk na webu zdarma, který má nicméně podpořit prodej základního rulebooku, který je za peníze?
Autorská citace #59
2.1.2014 23:38 - sirien
Sparcle: co když Tě nařknu z toho že si dovoluješ zvyšovat povědomí o sobě sama tím že na to upozorníš na Facebooku a tím chceš podporovat prodeje ve svém obchodě protože se o něm lidé dozví když si otevřou Tvůj profil?
Přestaň slovíčkařit. Click-and-free-to-download je prostě nekomerční a nehledej v tom hovadiny a kraviny typu "ale po straně je reklamní banner", tady jednáš s komunitou fanoušků a ne s právníkama OSA. (a beztak bych se zatraceně divil kdybys na tom vydělala tolik aby to případně vůbec stálo za žalobu - zvlášť za žalobu v tomhle státě s naší rychlostí soudního řízení)


Jerson: A po čem teda toužíš?

Chceš soutěž, jejímž výstupem bude hromada věcí od hromady lidí kteří se inspirují Tvými limitacemi a budou nadšeně a tvořit v rámci zábavy... aby vzniklo něco, po čem tejden po skončení soutěže čokl neštěkne, protože ony inspirující limitace z toho udělali tak úzkoprsou záležitost, že kromě samotných soutěžících, míň jak deseti jejich kamarádům a nějakým roztleskávačkám-přítelkyním na celé věci absolutně nesejde?

Nebo chceš soutěž, jejíž výstup bude mít tak široký záběr a takovou rozdílnost výstupů, aby i lidem co se věci neúčastnili stálo za to se na to podívat?

Protože na jednu stranu říkáš, jak hrozně chceš to druhé, aby ta kreativita a energie k něčemu byly, na druhou stranu argumentuješ ve prospěch konceptu, který je velmi podobný tomu co už známe a o čem víme, že bezpečně vede k tomu prvnímu.


Quentin: 1A4 je dost na to abys zpracoval jednu věc... když to bude série menších věcí jak jsem navrhoval já, tak to může být i víc - jak jsem psal, v takovém případě bych rozsah každé té jedné položky limitoval počtem znaků tak aby to hodilo tak 3-5 A4. Při tuctu položek s úvodem to je docela čitelný koncept (dává to cca 3-4 věci na stránku, což je podle mě vpohodě)
Autorská citace #60
2.1.2014 23:59 - Quentin
Sirien: Navrhl jsem A4 protože vím, že delší věci číst nebudu. Jen velmi výjimečně je 5 stránek napěchovaných dobrými nápady. Pokud tedy někomu nevadí, že, bude-li to nezáživné, přestanu v půlce číst a dám tomu 3/10, tak pro mě za mě klidně bez omezení :)
Autorská citace #61
3.1.2014 11:27 - Jerson
QuentinW píše:
Dovolil bych si navrhnout hlavní kritérium do soutěže: Každý příspěvek se musí vejít na jednu A4.

Můj návrh byl dvě strany - ani tvoje "jednostánkové dobrudružstrví" se na jednu A4 nevešlo. Pět stran ale taky málokdo přečte.

QuentinW píše:
Ten poměr 10 ku 1 při zadání ingrediencí je přehnanej. I kdyby to bylo 4 ku 2, tak je lepší mít dvě různé zápletky než čtyři podobné.

Alnag píše:
Je otázka, zda cílem je mít třeba hodně věcí u nichž hrozí, že budou celkem k ničemu a nebo možná málo, ale zato velmi užitečných věcí.


Těžko to dokážu bez pokusu.
Každopádně jsem toho názoru, že kvalitní věc se nedá plánovaně vytvořit, ale musí se vybrat z několika podobných. Když budu mít deset nebo jen pět podobných zápletek, můžu je mezi sebou porovnat a říct, která se mi líbí víc, která se bude víc líbit více lidem a je tedy !lepší". Zatímco když dostanu dva příspěvky a každý jiný, nemám z čeho vybírat a přitom nemám žádnou záruku, že tyto příspěvky budou ve své kategorii dobré.

Alnag píše:
BTW Jersone: Ta RPG dílna má být projektem RPGfóra, Kostky, nezávislým nebo jak vlastně... (ptám se čístě sobecky, jak jinak)

Dokud se toho nechytne i někdo další, bude to můj projekt - hodlám ho vyvěsit jak tady, tak na RPG fóru, ale třeba i na Nyxu. Nechci to nutně spojovat s nějakým konkrétním portálem. A osobně bych byl raději, kdyby to ani nebylo spojené s mým jménem, a aby se výsledky daly poblikovat na více místech, tedy třeba tady, v Drakkaru, v Pevnosti (jestli vůbec ještě vychází), atd.

Sparkle píše:
Co ta licence? Creative Commons?

Licenci neřeším. Přesněji se v tom neorientuju, každý přispěvatel bude srozuměn s tím, že jeho výtvor může být zveřejněn a a použit třetí stranou. Nejsem na hrabání v právnických detailech.

QuentinW píše:
Jak to bude s porotou a hodnocením?

Už jsem to psal - hodnotit budou uživatelné, hráči, ostatní přispěvatalé - prostě každý, kdo si dokáže příspěvky přečíst, seřadit na první tři místa tři (dle něj) nejlepší a napsat ke každému jeden odstavec, proč vybral zrovna ten. Jestli si na to někdo najme hromadu kamarádů, aby dostal hromadu hodnocení, možná to budu řešit, možná ne. Každopádně to nebudu řešit dopředu, protože se fakt nebojím, že by se vyjadřovalo moc lidí.
Nikoho nebudu nutit, aby četl všechno, aby četl celé příspěvky, nebo aby všechny hodnotil - to že otevře nějaký příspěvek a po odstavci zjistí, že ho to nezajímá o použitelnosti a zajímavosti příspěvku vypovídá více než dost. Na druhou stranu věřím tomu, že i Quentin si přečte dvě strany A4, pokud ho první odstavec zaujme a zbytek bude dostatečně dobrý.

Vojtěch píše:
A co takhle udělat databázi NPC/map/zápletek/lokací, kde by se daly centrálně stáhnout a hodnotit?

Databázi má cenu vytvířet, až budeme mít něco v ruce. Tedy napřed získat data a pak vytvářet databázi. Udělat to naopak, tedy udělat databázi a tu pak naplňovat (notabene z externích zdrojů), na to v RPG nevěřím, neviděl jsem nic, co by takhle fungovalo (v čechách, než zase někdo začne vytahovat zahraničí).

sirien píše:
Chceš soutěž, jejímž výstupem bude hromada věcí od hromady lidí kteří se inspirují Tvými limitacemi a budou nadšeně a tvořit v rámci zábavy... aby vzniklo něco, po čem tejden po skončení soutěže čokl neštěkne, protože ony inspirující limitace z toho udělali tak úzkoprsou záležitost, že kromě samotných soutěžících, míň jak deseti jejich kamarádům a nějakým roztleskávačkám-přítelkyním na celé věci absolutně nesejde?

Nebo chceš soutěž, jejíž výstup bude mít tak široký záběr a takovou rozdílnost výstupů, aby i lidem co se věci neúčastnili stálo za to se na to podívat?

To že po výstupech RPG Kuchyně neštěkne ani pes je dáno tím, že jde o jednorázová RPG - prakticky nikdo se nechce učit nové RPG. Opět zopakuju, že napřed chci dát dohromady soubor zadání, který bude pocházet od GMmů nebo hráčů. Pak zkusím najít nějaký společný jmenovatel více z nich, který by byl ale dostatečně konkrétní, aby jednak inspiroval soutěžící, a zároveň aby byl použitelný pro zadavatele. Pokud společný jmenovatel nenajdu, můžu brát jedno téma po druhém - to se ukáže.

Každopádně výsledky můžou být následně inspirativní a použitelné i pro lidi, kteří se o soutěž vůbec nezajímali a jen budou hledat, co použít do své hry.

_______________________________

Jinak ještě jednou zopakuju to, co jsem napsal na začátku - chci raději začít v malém, případně omezeném a nedokonalém a v případě zájmu a úspěchu rozšiřovat, než si nalajnovat větší rozsah, nadefinovat obsah a ten se pak nějak snažit naplnit. Druhá věc mi prostě nefunguje - pokud někomu ano, může si jí vyzkoušet dělat podle sebe, já si na to nevěřím.
Autorská citace #62
3.1.2014 11:34 - York
Jerson píše:
Dokud se toho nechytne i někdo další, bude to můj projekt


Good.

Jerson píše:
A osobně bych byl raději, kdyby to ani nebylo spojené s mým jménem.


Proč? Tvoje jméno má docela váhu, stojí za ním spousta práce.
Autorská citace #63
3.1.2014 11:38 - crowen
Jerson, ked uz mas predstavu o tom, ako to bude vyzerat, tak to konecne vyhlas :-)

Inac za Drakkar mozem povedat, ze ak napises nejake zhrnutie po sutazi pripadne by si chcel uverejnit prvu alebo top 3 prispevky zo sutaze, tak s uverejnenim problem nebude.

BTW s tym "ani pes nestekne" to nie je celkom pravda, vid Casy se meni, co vysli v asi 2000(? Bouchi by vedel) naklade v ramci Pevnosti, co okrem DrD nedokazala ziadna ina ceska rpg hra (a predpokladam, ze ani zahranicna, co je v distribucii v CR). Casy sa hraju nezavisle na Markusovi na roznych akciach a v roznych hernych skupinach podla toho, co som cital rozne na webe. Plus nedavny preklad Hrstky do anglictiny a pozitivne ohlasy na story-games.com, kde nejaky australan pisal, ze to hraju len niekolko dni po zverejneni prekladu. Na RPGF sa da dohladat prispevok, ze moje Biele Peklo niekto tiez hral, a to som ich k tomu vobec nenutil. K Tajomenmu Albionu niekto spravil mapu vychodnej Europy....
Autorská citace #64
3.1.2014 11:49 - Quentin
Píše:
Můj návrh byl dvě strany - ani tvoje "jednostánkové dobrudružstrví" se na jednu A4 nevešlo. Pět stran ale taky málokdo přečte.

Jaké, cože? :)
Autorská citace #65
3.1.2014 12:13 - Sparkle
Jerson píše:
A osobně bych byl raději, kdyby to ani nebylo spojené s mým jménem, a aby se výsledky daly poblikovat na více místech, tedy třeba tady, v Drakkaru, v Pevnosti (jestli vůbec ještě vychází), atd.


Pokud doufáš, že se to může dostat do Pevnosti, tím spíš tam ta Creative Commons licence musí být, a přímo ta, která umožňuje použít dílo i komerčně.
tzn tato: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/cz/
Autorská citace #66
3.1.2014 12:55 - Jerson
York píše:
Tvoje jméno má docela váhu, stojí za ním spousta práce.

Možná že jo, ale pro některé je ta váha na špatné misce.

QuentinW píše:
Jaké, cože? :)

tvoje Krvavá vila
Sice jsi zmenšil obrázky a nahustil text, aby se ti to na jednu stranu vešlo, ale v té "jednostránkové verzi k tisku" máš odkazy na tři další články, které by samotné zabraly čtyři pět stran a pokud by se z nich udělal stručný výtah, tak pořád další stranu zaberou. Proto říkám dvě strany :-)

Sparkle píše:
Pokud doufáš, že se to může dostat do Pevnosti, tím spíš tam ta Creative Commons licence musí být, a přímo ta, která umožňuje použít dílo i komerčně.

Ok, až to budu vyhlašovat, poradíš mi jak do vyhlášení zapracovat i tuhle licenci.
Autorská citace #67
3.1.2014 13:05 - York
Jerson píše:
Možná že jo, ale pro některé je ta váha na špatné misce.


Screw them :)
Autorská citace #68
3.1.2014 13:08 - Quentin
Jo tak. Nahuštěnej text mi nevadí. Ať jsou příspěvky vysázené všelijak, hlavně ať je to jedna A4. Je to lepší i do výsledného sborníku.

Kdyby to byl soutěžní příspěvek, tak bych tam ty odkazy buď nedal, nebo z toho udělal víc soutěžních příspěvků. Krvavá vila a Pekelné volání jsou dost odlišné na to, aby strašili u sebe. A kdybych nutně chtěl mít i tu Iskandarskou bonboniéru, tak tam nacpu ještě třeba jeden zajímavej kus pokladu a naplnim další jednu A4.

Ideální příspěvky jsou pro mě třeba tohle
One Last Tribute (tohle jsem hrál a dopadlo to awesome, dokonce i přítelkyně, co normálně nehraje na to ráda vzpomíná)
A Rough Night at the Dog & Bastard (tohle jsme ještě nezkoušel, ale vypadá to moc pěkně)

jestli odkazdy nefungují, tak k nalezení zde
http://campaignwiki.org/wiki/DungeonMaps/One_Page_Dungeon_Contest_2012
Autorská citace #69
3.1.2014 13:12 - crowen
Ja by som bol za 2 A4, clovek si to vytlaci na jeden list papiera obojstranne, aj do zbornika by to bolo lepsie imho.
Autorská citace #70
3.1.2014 13:17 - Sparkle
Taky jsem pro 2x A4.
Autorská citace #71
3.1.2014 13:26 - Quentin
Tak pro potřeby sborníku dáme limity A5 (na šířku), A4 a 2xA4?
Nebo chcete všechny příspěvky na 2xA4
Autorská citace #72
3.1.2014 13:37 - crowen
Kvoli konzistencii idealne 2xA4 - vsetky prispevky budu mat rovnaky rozsah, daju sa tlacit na jeden list papiera, a ak si to niekto vytlaci, zalozi si to do zakladaca alebo kruzkovej vazby, a kazdy list je samostatne dobrodruzstvo/doplnok/whatever
Autorská citace #73
3.1.2014 13:38 - Alnag
Nebylo by lepší stanovit počet normostran/znaků.
Autorská citace #74
3.1.2014 13:41 - Quentin
Jenže hromada věcí se vejde na A5 nebo A4 (encounter table, minidungeon, monster, item...). Ty teď buď nevzniknou nebo budou uměle natažené, což je většinou ještě horší :)
Autorská citace #75
3.1.2014 13:50 - Jerson
Pro začátek jsem pro "nejlépe na jednu až dvě strany A4". Žádné umělé natahování ani zkracování, když někdo dokáže napsat dobrou věc na jednu A5, je to fajn, pokud někdo vyplodí osm stran, holt bude riskovat, že to málokdo přečte.
Autorská citace #76
3.1.2014 14:41 - Gurney
One page dungeon contest, aneb dobře udělaná soutěž (kategorie ve kterých se hodnotí jsou typu "Best cave", "Best gonzo" a "Best Espionage", kupodivu to nikomu ze zúčastněných nepřijde málo inspirativní...

Neradi dungeony? Mrkněte na Best Situation, Best Relationship Map nebo Best Espionage ... aneb toto jsou výstupy které mají význam.
Autorská citace #77
3.1.2014 14:48 - Quentin
Píše:
kategorie ve kterých se hodnotí jsou typu "Best cave", "Best gonzo" a "Best Espionage", kupodivu to nikomu ze zúčastněných nepřijde málo inspirativní...

Myslim, ze tam nejsou zadne kategorie; muzes poslat libovolnej dungeon. Ty "best" oznaceni tam dava az potom porota.
Autorská citace #78
3.1.2014 15:25 - Gurney
Ajo, takhle. Tím lepší to je.
Autorská citace #79
3.1.2014 16:13 - sirien
Zábavné, jak lidé koukají na inspiraci. Třeba z mého pohledu jsou ingredience RPG Kuchyně spíš překážející balast než inspirace. Jsem zvyklý tvoři z tužky a čistého papíru a nechat svoje představy rozlétávat kam je napadne a pak jen tak sesměrovávat to co se mi z nich líbí a hodí...
...nějaké ingredience by se mi jen neustále pletly pod nohy abych o ně zakopával a furt se staral, jestli jsem od nich neutekl moc daleko (jak je vidět i v té v RPG Kuchyni, kde spousta příspěvků má své ingredience obsažené mnohdy méně než jen symbolicky, očividně vnuceným vpasováním jen aby se neřeklo)

Do takové tvorby bych osobně radši preventivně vůbec nešel, abych se vyhnul té zdeptanosti kterou bych při ní nutně potkal.

Zvláštní, že z toho co místy čtu (nejen tady) jiní to vidí opačně... otázka je, kterou cestou se vydat.
Autorská citace #80
3.1.2014 18:34 - Dukolm
No přidám svůj názor na RPG kuchyni a její zadání.
Ingredience mě v úvahách(nikdy sem nic nezpracoval tak abych to odeslal) občas sice daly zajímavý nápad ale jejich pevný počet v použití,... mě spíše omezoval když mě napadlo něco jiného a potřeboval jsem tím tu ingredienci nahradit
Čas no rozhodně by se mi líbilo delší časové období na zpracování v případě RPG kuchyně mě to přišlo krátké vzhledem k škole, práci, přítelkyni. Klidně bych se nebál to sbírat celý rok nebo půl rok.
Autorská citace #81
3.1.2014 18:48 - crowen
Dukolm - ak das na zbieranie materialov rok, tak ti cely rok nic nepride, a na konci bez nejakej mohutnej kampane tiez nic, lebo ludia na to zabudnu.

Ak su dva tyzdne + tri vikendy malo na vytvorenie 2xA4 textu, tak mozno by som to predlzil maximalne na mesiac, ale aj tak si myslim, ze ak sa toho niekto bude ucastnit, nebude tie dve strany pisat mesiac, ale posledny vikend - vecer.

Mozno by som zvazil stvrtrocne opakovanie sutaze, aby sa jednak rychlejsie nahromadili herne materialy a druhak ludia, ktorym nejaky termin nevyhovuje, nemuseli cakat cely rok.

Co sa tyka ingrediencii, ano, ciastocne obmedzuju, ale aj inspiruju. Jasne, je tazsie vytvorit nieco, ked mas obmedzenia, ale tam je ten princip sutazenia v Kuchyni, ktora je lokalnou mutaciou Game Chef. Pre RPG dielnu by sa mozno naozaj hodil volnejsi pristup.


Ak zhrniem doterajsiu diskusiu (snad som nic nevynechal a neprekrutil):

RPG DIelna:
- Vyhlasi sa termin konania (dlzka 2-3 tyzdne?)
- Vyhlasi sa tema (fantasy, scifi, okultizmus za druhej svetovej, western, ninja, pirati, zombie, (post)apokalypsa, space opera, cyberpunk...) a typ doplnku (pribeh, (skupina) NPC, lokacia, artefakt...)
- Systemovo nezavysle, bonusom je implementacia nejakych pravidiel
- rozsah 1-2xA4
- autor suhlasi, ze sa to uverejni v nejakom zborniku pripadne v ramci propagacie v nejakych mediach

Hmm?
Autorská citace #82
3.1.2014 18:51 - Jerson
Jde to udělat najednou - "dodejte Dungeon, můžete se inspirovat těmito body: ..."

Vycházím z toho, že když nováčci v RPG neví, co by vlastně chtěli hrát, tak bývá dobrým nápadem nechat je říct nějaké prvky, které by se jim ve hře líbily. Jeden řekne "honička na střeše vlaku", druhý řekne "vzducholoď" a první "hele, honička na vzducholodi by byla cool." A já už v hlavě vidím scénu.
Když mi řeknou "nějakou kulhánkovinu", nic si nepředstavím, a když dodají "scífko, kde se hodně bojuje", není to o nic lepší.

Proto bych ty ingredience chtěl nechat, alespoň jako volitelné, nikoliv nutně povinné.
Autorská citace #83
3.1.2014 19:02 - Dukolm
crowen: klidně by to mohlo být téma známe ale sbírat výsledky jen měsíc před koncem
Autorská citace #84
6.1.2014 17:00 - Ebon Hand
Na mě tedy ingredience působí stejně jako na Siriena a po autorského rozletu je tam musím násilně vpasovávat, protože se mi tam většinou nehodí..
Autorská citace #85
6.1.2014 18:34 - Naoki
zpátky k Dílně: uvítal bych jako doplněk rasy. Genercký trpaslík/elf/hobit je už strašně nudný a rád bych něco neobvyklejšího
Autorská citace #86
22.1.2014 06:06 - Vojtěch
Schválně link na RPG Superstar 2014 - 1. Kolo jsou magic items

paizo.com/paizo/blog/v5748dyo5lfr9?Superstar-2014-Top-32-Revealed

Bohužel kostka odkazuje nějak divně.
Autorská citace #87
22.1.2014 15:19 - sirien
Kostka odkazuje správně, to jen Ty neumíš základní HTML zápis pro tag A HREF="http://...url..." link /A
;)

už jsem Ti to opravil :)
Autorská citace #88
22.1.2014 18:30 - Vojtěch
Nedošlo ke změně někde v kódu? Protože dřív fungovalo bez problémů copy-paste adresy a pak tlaćítko URL tagu na výběr.
Autorská citace #89
22.1.2014 18:44 - York
Vojtěch píše:
Nedošlo ke změně někde v kódu? Protože dřív fungovalo bez problémů copy-paste adresy a pak tlaćítko URL tagu na výběr.


Došlo ke změně u některých browserů (třeba u Opery). Dřív se URL z adress baru kopírovalo s http://, v novějších verzích se to vynechává.
Autorská citace #90
22.1.2014 19:05 - Vojtěch
To by to vysvětlovalo...
Autorská citace #91
22.1.2014 19:43 - sirien
ono co si budeme povídat, Opera 18 je fakt výhra... udělat novou versi Opery a očesat jí o půlku friendly funkcí, kvůli kterým ji lidé používají, to chce fakt kokota... osobně jí sice mám, ale normálně používám dál 12tku s nadějí, že tu 18tku do roka kapku vychytaj
Autorská citace #92
22.1.2014 19:45 - York
Jo, to jsem taky těžce nepochopil. A skončil jsem úplně stejně.
Autorská citace #93
22.1.2014 19:46 - Vojtěch
Já ji mám na androidu a upgrade automaticky proběhl aniž bych se všiml, co se zas podělalo :D
Autorská citace #94
22.1.2014 19:54 - sirien
mobilní verse funguje kapánek jinak než desktopová a je docela vpohodě, taky jí používám v klídku (i když teda ta synchronizace... ehm ehm)

k tématu: koukám na RPG Fórum... a teda RPG Kuchyně, RPG Dílna, RPG Alchymista (haha lol, porotcovaný Gedimanem, kvalita zaručena) - fakt naprosto nechápu, co na těch soutěžích všichni viděj, že je to tak láká a dělá se kolem toho takovej brajgl...
...kdyby se totéž úsilí investovalo do toho, že se pár zaběhlejších autorů dohodne že spolu vytvoří nějaký sborník nebo nějakou věc, myslím, že by to bylo všestranně x-krát přínosnější.
Autorská citace #95
22.1.2014 20:06 - ShadoWWW
No já nejvíc čekám na překlad Fate Core. :-)
Autorská citace #96
22.1.2014 20:23 - sirien
poslyš kolego, dělám na tom jak jen to jde, ale zázraky neumim. Jestli to chceš rychlejc, tak mi sežeň cyberjack a pořiď mi interface - když budu moct překládat stylem kombinování vědomostí v mé hlavě s výpočetní kapacitou počítače, přeložim Ti to přes den - do té doby... :P
Autorská citace #97
22.1.2014 23:46 - crowen
Sirien - este si zabudol na Doskovu Kuchynu, neviem, ako to chcu nazvat, tvorila by sa doskova hra. Moj sukromny tip je, ze 50% sutazi sa neuskutocni, alebo len s minimalnou ucastou a v 2015 proste vyhlasime osmy rocnik RPG Kuchyne a ziadne dalsie sutaze uz nebudu :-)
Autorská citace #98
23.1.2014 07:59 - Jerson
sirien píše:
k tématu: koukám na RPG Fórum... a teda RPG Kuchyně, RPG Dílna, RPG Alchymista (haha lol, porotcovaný Gedimanem, kvalita zaručena) - fakt naprosto nechápu, co na těch soutěžích všichni viděj, že je to tak láká a dělá se kolem toho takovej brajgl...


Bohužel to je výsledek přístupu "udělej si vlastní soutěž a nesahej na tu naší" - úsilí se rozmělňuje, čas v průběhu roku a vhodná pracovní okna nejsou nafukovací, protože zkoušky, dovolené, svátky, jiné akce, a tak dál. Už takhle musím s RPG dílnou čekat než skončí RPG Kuchyně, jinak riskuju že se přihlásí polovina lidí.

Píše:
...kdyby se totéž úsilí investovalo do toho, že se pár zaběhlejších autorů dohodne že spolu vytvoří nějaký sborník nebo nějakou věc, myslím, že by to bylo všestranně x-krát přínosnější.

Vzhledem k předchozím zkušenostem taková dohoda vyžaduje mnohem větší úsilí. Jestli to k něčemu bude nebo ne ukáže pokus.
Autorská citace #99
23.1.2014 09:14 - Jerson
Dal jsem dohromady různé náměty a požadavky lidí z RPG fóra a D20 na RPG dílnu. Pro lepší přehlednost jsem je rozdělil do kategorií podle společného průniku, přičemž představy a náměty jednotlivých lidí jsem dopsal pod „volitelné prvky“ – můžou sloužit jako inspirace tvůrcům a jako indikátor toho, co čtenáři ocení, ale autoři se jich nemusí držet. Na druhou stranu v některých případech lze spojit více aspektů a tím (alespoň teoreticky) zaujmout větší skupinu čtenářů / hodnotitelů.
Za jednotlivé aspekty jsem připsal jména lidí, kteří se k nim tak či onak vyjádřili a od kterých bych následně čekal hodnocení. Lidé, kteří meli obecné požadavky jsou proto napsáni i u specifických kategorií.
Tak či onak se nejedná o konečný seznam, jak námětů, tak hodnotitelů. Budu rád, když mi napíšete, který námět, případně kterou kategorii byste si přečtli a zhodnotili ji, stejně tak můžete navrhovat další náměty nebo jednotlivé prvky, které by vás zajímaly, a já budu seznam průběžně doplňovat. Jména nejsou závazná, nebudu po nikom šlapat, aby dodal hodnocení k nějakému příspěvku jen proto, že se k tomu zde upsal, slouží to hlavně jako indikátor zájmu – čím více bude mít určitá kategorie potenciálních hodnotitelů, tím spíše bude námětem první RPG dílny.
Samozřejmě můžete informaci o přípravě této soutěže vyvěsit i na další stránky, portály a fóra, protože čím více zájemců, tím spíše bude jasné, o jaký typ doplňků má momentálně komunita zájem. Pak budu rád, posbíráte náměty a požadavky a napíšte je sem, včetně jmen zájemců.

Dungeon
popis a/nebo plán budovy, areálu nebo podzemí včetně popisu vnitřního vybavení, tvorů a fungování

Volitelné prvky:
startovní dobrodružství (dungeon zahrnující zápletku pro začínající hráče) – PetrH, Quentin, Jerson, Sparkle
Shadowrunový setting (dungeon zahrnující popis bezpečnostních systémů, ochranky, běžného provozu) – York
fantasy settingQuentin, Sparkle, PetrH
figuríny, sochy – zápletka mysteriózního dobrodružství obsahující figuríny nebo sochy a jednu budovu; 30. – 90. léta / urban fantasy / low magic fantasy setting – Jerson, Sparkle, Quentin, PetrH

Setting
popis (případně mapa) menší fantasy oblasti, města nebo kraje včetně popisu obvyklých obyvatel, důležitých osob, organizací, vztahů; náměty na zápletky a zajímavá setkání - Quentin, Jarxes

Fantasy rasa
Naoki

Bytost do bestiáře
Sparkle
23.1.2014 14:59 - pipux
Jerson píše:
Dal jsem dohromady různé náměty a požadavky lidí z RPG fóra a D20 na RPG dílnu.

...

Za jednotlivé aspekty jsem připsal jména lidí, kteří se k nim tak či onak vyjádřili a od kterých bych následně čekal hodnocení.

Oceňuji snahu, ale ... max. čtyři zájemci k vyjádření se vůči dané návrhové kategorii? Damn. Kvantitativně tu téměř není rozdíl vůči psaní do šuplíku.

Můžu se přihlásit jako zájemce o prostory všeho druhu (dungeony chápajíce jako minimální variantu, settingy jako maximální variantu; přitom bych nejraději bral něco mezi - třeba města, ruiny, kraje -- to ale v nabídce není). Neboli, tady každý musí být jedinečný, eh?

Jerson píše:
Samozřejmě můžete informaci o přípravě této soutěže vyvěsit i na další stránky, portály a fóra, protože čím více zájemců, tím spíše bude jasné, o jaký typ doplňků má momentálně komunita zájem.

Které stránky, portály a fóra? :)
23.1.2014 18:51 - Jerson
pipux píše:
Oceňuji snahu, ale ... max. čtyři zájemci k vyjádření se vůči dané návrhové kategorii?

Když mi řekneš, jak získat více zájemců dříve, než si lidé to shrnutí přečtou, rád si to poslechnu.
Jak že v nabídce nejsou města, kraje ...

Jerson píše:
Setting
popis (případně mapa) menší fantasy oblasti, města nebo kraje

Ve které části mezi monitorem a židlí je problém?

pipux píše:
Které stránky, portály a fóra? :)

Kterékoliv vztahující se k RPG. Na hofylandu i Nyxu jsou témata o RPG, Andor, Aragorn a další takové by mohly taky něco přinést ...
23.1.2014 19:13 - pipux
Jerson píše:
Když mi řekneš, jak získat více zájemců dříve, než si lidé to shrnutí přečtou, rád si to poslechnu.

Které shrnutí? Vidím pouze sto diskuzních příspěvků (a prostě nečtu).
Resp. oni si to (co?) nějací lidé mají přečíst? Kdy? Kde? Jak?

Jerson píše:
Ve které části mezi monitorem a židlí je problém?

V pivu. Jedině v pivu. Nicméně, což je podstatné, zájem o settingy trvá :)
23.1.2014 21:18 - Jerson
Příspěvek v této diskusi #99 odpoví na tvé otázky.
23.1.2014 22:22 - pipux
Příspěvek #99 jsem snad rámcově pochopil, i přes ty přehmaty, které jsem svedl na pivo. Pořád se ale nejedená o shrnutí, ale o částečný koncept (proto ty otázky).
24.1.2014 10:00 - kin
Ok, tak mě by zajímalo následující:
různé lokace s popisem obyvatelstva/zvyků/story hooků (sci-fi, fantasy, modern). Pak Frakce (žoldáci, agentury, guildy), předměty (magické), monstra a arci nemesis.
1.2.2014 01:36 - sirien
neodolal jsem a podíval jsem se na právě zveřejněné ingredience RPG Kuchyně 2014.

Jako... musím říct, že větší zabiják kreativity jsem v té hře ještě neviděl. Ty ingredience jsou dost ujetý, ale ještě by šly - nicméně VYŽADOVAT využití jedné mechaniky a navrhnout JEN TŘI, přičemž jednu praštěnější než druhou (jedno z toho navíc, haha, gratulace expertnosti poroty, není ani mechanika, ale je to herní téma... ale whatever) - to je fakt inspiraci podporující přístup.
16.2.2015 12:48 - PetrH
a jelikož se nám od posledního ročníku určitě stýská připravujeme další edici:)
Vyhlášena by byla asi duben, květen ?
napadá mě několik témat. Cizí postava, zpracování malého sídla v podobě zajímavých zápletek, magický předmět.
16.2.2015 23:29 - crowen
Nie je to moc skoro po Kuchyni?
17.2.2015 00:11 - sirien
Viz začátek diskuse, kde se ten vztah řešil včetně rozdílů a důvodů (stížnosti případně směřuj na Jerse a Petra, já k tomu sem skeptickej)
17.2.2015 01:26 - Gurney
A je vůbec nějaký překryv mezi lidmi co píšou věci do Kuchyně a do Dílny?
17.2.2015 22:17 - PetrH
navíc, zatím řešíme téma a psal jsme, že bych rád pustil další kolo duben/květen.
pokud to samozřejmě je vnímáno jako problém tak se nad tím mohu zamyslet, cílem bylo zkusit dvě edice ročně. Jarně/letní a podzimně/zimní. Ono doplňku chybí a myslím, že každý nemá na to dělat si hry do šuplíku či do kuchyně se necítí. ale zkusit udělat zajímavé cp, předmět, zajímavé kouzlo, lokaci zvládne.
20.2.2015 21:36 - Osidlus
Jestli můžu navrhnout jedno, tak by to byl grapling/strike systém pro dice pool systémy.

Důvod: představte si rvačka na hraně vodopádu, na visuté plošině a podobně, asi esencí takového souboje nebude výměna dmg. A vyřešit to jedním ošemetným hodem na rvačku taky není ono. Chce to nějaké budování pozice (konkrétni stavy), strategii (co se zdá blbost zpočátku, může vést k vítězství). Kdyžtak přidejte další dle chuti...

Vlastnosti: realistický kámen-nůžky-papir na urovni provaděni zvolene akce. Boj na urovni použiti techniky nebo zoom-in na jednotlivé pohyby. No kdyžtak něco
21.2.2015 01:18 - Gurney
Doporučuju prohlédnout Burning Wheel, což je dicepoolový systém s kámen-nůžky-papír stylem boje.

Trochu ale pochybuju že zrovna tohle je věc po které by toužilo tolik lidí, aby z toho stálo za to dělat námět pro Dílnu.
21.2.2015 06:37 - Shako
Gurney píše:
Doporučuju prohlédnout Burning Wheel, což je dicepoolový systém s kámen-nůžky-papír stylem boje.


Je to spíš Kámen, nůžky, papír, ještěr, Spock. Nebo ještě hůř. :-D
21.2.2015 09:59 - Osidlus
Gurney: samozřejmě nevím jestli by zájem byl, a jestli "kotel" názorů to vlastně může stvořit jako konzistentní systém. Ale tak třeba se vyjeví někdo, koho to "ako, že hej zajímá" a kdo ví...

Díky za referenci, vypadá to zajímavě stavěné, alespoň zatím dle té Wiki.
10.5.2015 13:14 - PetrH
což jít kuchtiti? 3 týdny na téma gang / skupina ?
10.5.2015 16:49 - Vojtěch
Podmínky jako před tím? Trochu upřesnit by to chtělo.
10.5.2015 17:07 - PetrH
Rad bych stejne jako predtim, co bys rad doplnil?
10.5.2015 20:31 - Vojtěch
Takže na dvě A4 nějakou skupinu, systém neutrální. Má to mít mapu či ne? Chceš to pro nějaký konkrétní účel atd.
10.5.2015 20:37 - PetrH
Oodle meho je naprsto jedno system, je na kazdem, cim text doplni. Ucelem je moznost zapojeni do hry necim zajimaim:)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17436408996582 secREMOTE_IP: 3.139.70.131