Střípky

sirien
7.1.2014 20:10
Deskovková doporučení a hádky
... ... ...
Autorská citace #1
7.1.2014 20:13 - sirien
Gurney píše:
Autorská citace #2
7.1.2014 20:14 - sirien
jinak je ten komiks pravdivej v tom, že BSG pro lidi co neviděli BSG neni úplně zajímavá hra (ono upřímně... ani pro lidi co BSG viděli to neni extra zajímavá hra - dvě tři hry možná, ale pak začne bejt FAKT otravný jak děsně moc celá hra stojí a padá s tím jestli kartičky cylonů dostane nebo nedostane Admirál a Prezident - pokud jo, vyhrajou cyloni, pokud ne, vyhrajou lidi... potažmo to že zrovna v BSG převládá prvek náhody silně nad prvkem taktiky je taky dost opruz... skutečně naprosto učebnicový příklad toho proč se "ameritrash" říká "ameritrash")

Blaine píše:
sirien: pokud vsichni roleplayuji a popiji u toho vino/whisky tak je to fun fun fun:)


Kin píše:
Zrovna BSG si přemýšlím pořídit, vážně je to tak špatné? Mě to přišla jako docela zábava z recenzí :)
Autorská citace #3
7.1.2014 20:15 - sirien
klaymen píše:
Akurat ze termin "ameritrash" zacali pouzivat prave hraci ameritrash ako reakciu na elitistickych hracov euro hier (na BGG boli ohladom toho velke flamy ak sa dobre pamatam). Ten nazov vymysleli z recesie a potom sa akosi uchytil.


Winnie píše:
Osobně si nemyslím, že by BSG byla tak tragická, jak tu Sirien popisuje. Dokonalá sice není, ale se správnými spoluhráči a trochou zápalu je to přinejmenším fajne zábava. Ani není nutné popíjet... ale když si jako charakter vyberete třeba Karu nebo Saula, alkohol pěkně podbarvuje RP ;-)

Pokud člověk chce hrát něco striktně logického, bez vlivu náhody a se spoustou počítání, tak od BSG ruce pryč.
Pokud hledá něco méně náročného, ale přitom ne vyloženě stupidního, v "pěkných" kulisách a se špetkou RP, není BSG rozhodně krokem vedle. Znalost reálií není podmínkou, jen příjemným bonusem :-)


Blaine píše:
kin: Dle preferenci, ktere jsem pochopil z toho, cos psal, ktere mas ty a tvoje parta - jdete do BSG hned. Bude se vam libit. Jedine, co je treba je vzdy poradne rozjet paranoiu. Ja ji rozjizdim vzdy a hned a je to potom mnohem vetsi zabava. A ten alkohol pouzivame u vice deskovek (Arkham Horror je taky jedna z nich), ketre nejsou mechanicky tak narocne. Protoze je to potom spis o zabave nez o soutezeni kdo strasne znici koho jineho.
Autorská citace #4
7.1.2014 20:15 - sirien
klaymen: no, to je tak když "recesistický" termín vystihne pointu tak dobře, že vlastně není moc recesistický. Ameritrashe jsou zábava, jako jo, fun a lol, ale když si člověk chce něco zahrát nebo když chce hru kterou by mohl hrát častějc, tak prostě to že jsou dělané na vnější design a systémově jsou děravé jak řešeto začne být dost otravný.
U některých to vadí míň (Arkham...), u některých víc.

kin: Je to... dobrá party hra pro lidi co viděli aspoň něco z BSG. Pokud někdo neviděl BSG, musíš hodně vysvětlovat (ne pravidlově, na odehrání stačí říct málo, ale aby si člověk užil ten fluff na kterém ameritrashe obvykle stojí tak se navyprávíš... doufej že je dotyčný/á aspoň trochu SF fanda jinak viz obrázek výše)

Problém je, že ta hra prostě... nefunguje jak bys čekal. U BSG bys předpokládal intriky a taktizování, ve skutečnosti to je hrozně o náhodě (jak padnou karty cylonů mezi hráče, jak Ti vhodně ne/přijdou karty akcí, jak nahodile padnou nebo nepadnou dobré karty skoků a krizí...) což pak vadí, protože odhadovat kdo je a neni cylon na základě toho co kde ne/udělal když víš, že skutečně velmi snadno prostě jen fakt nemusel mít karty na to to provést... je opruz. Resp. jasně že tahle nejistota tam je potřeba, ale v BSG je trochu moc velká když to hraješ častějc.
Další problém je mechanika odhalených cylonů - jak je cylon odkryt tak pro něj hra ztratí 2/3 zábavnosti, protože ta hra tomu hráči pak prostě neumožňuje hrát rovnocenně (v praxi jeho tah spočívá jen v tom jestli udělá akci A nebo B - doslova), což je taky dost voser.

Jinak tam jsou hezké mechaniky - třeba ta práce se zdroji, i to bojové schéma, to že celá hra je založená hodně na akcích "rozkazů" kdy hráč na tahu aktivuje jiného hráče, takže všichni jsou ve hře i když zrovna nejsou na tahu, to že se hlasuje kartami akcí takže musíš rozvažovat jestli "líp" hlasovat nebo si kartu nechat na ruce a tak - jako ten potenciál tam rozhodně je, jen by to potřebovalo solidní re-design toho ostatního aby se to změnilo z "casual game" na skutečně dobrou deskovku.

Jako mě bavila zhruba tři hry, pak mě další hry začala srát... od té doby jsem jí hrál dvakrát nebo třikrát když se sešli někde na chatě lidi co jí chtěli hrát a jako jo, byla to většinou prdel, ale prostě člověk to už nešel hrát jako "užiju si deskovku", ale "du si zahrát s Pavlou a Karlem co jsou do toho nadšení tak bude drink&fun"

Jako je hodně horších her a fakticky to není ŠPATNÁ hra, klidně do toho di co se mé rady týká, ale prostě nečekej zázrak.


Blaine: no jako... jo, vybavuju si tu hru co píšu vejš s Karlem a Pavlou kde se to náhodou sešlo fakt dobře (prezident / admirál šli na lidi / cylony 1:1, krize a planety lítaly relativně rozumně...) kde byla fakt chutná scháza.

Jsem hrál Beltara, Honza hrál Adamu, Pavla hrála Roslin a pak tam byli dva další charaktery nevim přesně který...
...já znal jednoho cylona bez funkce, jeden hráč věděl že já nejsem cylon, Pavla tam za prezidentku obviňovala mě, Honza domyslel stejného cylona jako jsem já věděl... a teď měl totální průser protože z toho jak to bylo hrané nevěděl, jestli jsem cylon já nebo prezidentka a už byly zdroje u dna a potřebovalo to rozseknout... tak tam váhal jak svině, obviňovalo se na všechny strany a nakonec to prubnul, zbavil Roslin prezidentství, dal ho mě, Pavla jako že udělal hroznou strašnou a nevratnou chybu a že se hraje dál.
A já jako že teda nehraje a že sem prezident, tak ať mi pěkně navalí ty Quorum karty co měla nahrabaný a nehrála je s tim že "v nich nic hodícího se neni" (což mohla být pravda teoreticky, i s tím počtem co měla na ruce...). Tak mi dala ty karty Quora a teď nastalo ledové ticho kolem stolu a všichni mě sledovali, Honza úplně na jehlách, já listuju těma kartama a čtu si co tam je...
...první karta, já znuděně "hm...", Honza nervní
...druhá karta, já znuděně "hm...", Honza totálně vyschízovává
...třetí karta, já znuděně "hm...", kroutim hlavou, Honza se už rezignovaně tiše vzteká že to posral
...čtvrtá karta, zarazim se, zvednu zaujatě obočí, Honza se zarazí a vyčkává
...pátá karta, začnu se usmívat, Honza naděje v očích
...šestá karta, rozesměju se a říkám "ale ale, paní exprezidentko, tak ujišťuju vás že VY při nejbližší příležitosti navštívíte airlock" Honza vítězoslavný jásot

(bohužel, tak aby se hra sešla že umožní vygenerovat podobné situace není časté - tuhle chatu se BSG hrála ještě dvakrát a ty zbylé hry byly dost tuctové a o ničem)
Autorská citace #5
7.1.2014 20:16 - Shako
Sirien o BSG: Sice v OT, ale nemůžu s tebou více nesouhlasit. Jenom, protože jsi hrál BSG párkrát a nelíbí se ti ji nemusíš takovým brutálním způsobem odsoudit. Ale chápu je to tvů styl.

Něco o BSG od Shaka jako protinázor k Sirienově neúprosné kritice. Ostatním se omlouvám za OT.

1. BSG mám opravdu rád, řadím ji na špičku toho, co vyprodukoval ameritrash (tedy hry se spoustou figurek, žetonů, dlouhými pravidly i herní dobou, námětem a často s asymetrickými startovními podmínkami jednotlivých stran - které jsou často opravdu nevyvážené, proto ten "odpad").
Ano, hra není pro každého - pokud někdo není "briefingový" typ, nechť nehraje hry, kde je potřeba komunikovat.

V kategorii kooperativních her (se zdrádcem) nemá konkurenci. Pro srovnání třeba její ideový předchůdce Shadows over Camelot je opravdu slabý odvar.

2. Hrál jsem prvních několik her BSG bez toho, abych viděl seriál. První hra byla aniž bych cokoliv o BSG tušil. Nebyl jsem tam sám a všem se nám ta hra moc líbila.
Hra má své nezaměnitelné kouzlo a atmosféru.
Nejednou se mi povedlo na BSG ukecat i hráče, kteří jinak deskovky moc nehrajou, ale byli fanoušci BSG.

3. Od té doby jsem BSG hrál opravdu hodně-krát v různých varintách (počet hráčů, rozšíření, cíle), dohromady to bude přes 100 her. A ta hra není vůbec špatná, naopak některé její aspekty jsou prostě geniální. Zdaleka není až tak náhodná, i když hlavní část náhodných útoku eliminuje až 2. rozšíření-Cylon Fleet option.

4. Nedávno jsem dělal přípravu BSG + 3 rozšíření. Krom toho, že je stůl trochu zamořen herními plány, tak to zdaleka netrvá tak dlouho jako příprava jiných deskovek, včetně některých euro her.

A zrovna v základní verzi je potřeba připravit tak 10 kupek kartiček (pokud nemáš v krabici guláš, tak je stačí vyndat z krabice a zamíchat) a na plán umístit 7 figurek/žetonů. A můžeš hrát.
Tomu fakt neříkám dlouhá připrava.

5. Hra vážně není o tom, kdo si vytáhne cylona, ale o tom, že cylon může být kdokoliv. A u některých postav (prezidenta a admirála) to má zásadnější dopad než u jiných a tak je potřeba na to dávat větší pozor a vědět, co se s tím dá dělat. Problém je taky třeba, když jsou Cyloni všichni piloti - to pak dostatečně komplikuje bojové situace.

6. Pokud se někde shoduju se Sirienem, tak je to hlavní slabina té hry a to je samotné hraní cylona - často neefektivnější strategii je odhalení se jako cylon, což ovšem znamená přesun do jiného rozměru hry, ve které je hráč potom částěčně až zcela ignorován ostatními hráči, kteří dále hrají kooperativní hru. Zde se trochu bije chuť vyhrát oproti dobře si zahrát... Ale je to hodně o preferencí konkretního hráče.

Pak klasický syndrom všech rozšíření a to je zvětšující se složitost pravidel a tedy i nároky na hráče - hodně se potom pozná, kdo má hru nahranou a orientuje se v tom, co se děje.
Autorská citace #6
7.1.2014 20:23 - sirien
Shako: Jenom protože se Ti BSG líbí neznamená že se musíš hnedka tvářit nafrněně, i když bych to třeba chápak kdyby to byl Tvůj styl. S tímhle mým názorem souhlasí docela dost deskovko-geeků které znám. Ne že bych měl problém si tu ten názor obhajovat jen s tím, že je pouze můj, ale on tak nějak... není jen můj.

Že jsi na to utáh ne-deskovkáře co jsou fandové BSG není moc úspěch. Celá pointa brandovejch ameritrashů je v tom aby se na ně utáhli nedeskovkáři co jsou fanoušci daného brandu.


Základní problém BSG vidím v:
- herním postavení cylonů, kteří tam jsou pak fakt jen na stafáž, přitom dodat jim nějaké možnosti např. namísto účasti v hlasování by nebyl takový problém
- v tom že zatímco admirál a prezident můžou šmelit se skokama a quorum kartama, tak ostatní jen trpně čekají co tihle vymyslí... bylo by zajímavější, kdyby tam byly mechaniky které např. donutí prezidenta zahrát quorum kartu (dle výběru nebo random), které umožní (třeba jednou za hru, nebo při nějaké podmínce...) některému hráči prohodit admirálův výběr cílové lokace.
- tom že připosraný atom-fobní amíci tam s nukleárkama zacházej jak v seriálu, takže máš jen tři na hru a nemůžeš to hrát pořádně realisticky (šlehat nuky preventivně po všem co se objeví na radaru)

Tyhle věci by nemusely ani nutně zasáhnout do základní podoby té hry, ale prostě by tam do toho dodaly trochu víc taktického prvku, což by podpořilo i různé obviňování v sociální rovině, které teď stojí a padá prakticky pouze s tím jak dobře se umí hráči sami xichtit (což hru pro méně sociálně progresivní hráče znehodnocuje) a podle toho jak ne/padnou karty (byl jsem u hry, kdy byl admirál obviněn všemi z cylonství, jen protože dával blbé karty skoků - pak se ukázalo, že fakt dával ty lepší nebo to dokonce vyšlo nastejno - ironicky, byl jsem i u hry, kdy admirál/cylon trpěl tím, že mu chodily pořád samé příznivé dvojičky skoků. Byl jsem i u hry, kdy měl prezident ruku plnou quoarum karet, ale všechny užitečné zůstaly v balíku...)

Navíc jsou viditelné po třetí, čtvrté hře, když se nad tím zamyslíš - jenže ameritrashe fungujou stylem "ok, brand, udělejte design, kartičky, desku, obrázky... pravidla? to musí mít pravidla? tak třeba nějaký napište. Cože? test? jebat, musíme vydávat" takže tyhle finální brusné tahy nikdo nedělá, takže to pak končí tim že hraješ hru u které je fakt smutné, jak je očividně odfláknutá.

Píše:
často neefektivnější strategii je odhalení se jako cylon

To je taky taková mechanika... která je dost ehm ehm. Některé cylon kartičky mají fakt užitečné odhalovací efekty, které když je máš tak si stačí trošku vhodně počkat a můžeš s nimi ve většině konstelací hry dřív nebo pozdějc nadělat excelentní paseku. Jiné jsou ve většině konstelací k ničemu a nefungujou mnohdy ani jako znouzectnost.



/jinak se vyjadřuju jen k základní BSG - na zkoušení žádných rozšíření jsem už ani nikdy neměl náladu
Autorská citace #7
8.1.2014 12:38 - Hunter
Jenom v rychlosti - me se BSG hraje velmi dobre. Hrali jsme zatim jen zakladni verzi. Asi dvacetkrat. Celkove muzu rict, ze mi prijde hra zabavna (videl jsem BSG), obcas perfektne vygradovana (diky prave presile krizi) a prumerne paranoidni (neni tak paranoidni, jak bych doufal) - asi jako bang... Neboli se da celkem brzo podle "nelogickeho" chovani poznat, ze nekdo nehraje koser... A i kdyz by jen prasil, v base mu je pak lip (a bohuzel to znamena, ze i vsem venku je lepe) - ze srandy muj optimalisticky kamarad prohlasil, ze vsichni v base, Roslin jako prezidentka venku a lod je v klidu... Estli tedy neni Cylon :-)

Celkove tedy hru muzu jen a jen doporucit - hlavne proto, ze si kazdy hrac najde neco - at uz akcneji, ci neprilis takticky premyslejici hraci (pilotovani), tak i taktici (jestli karty dat na krizi, jestli zrovna ted, pockat si a pak zabasnout podezreleho zapornaka apod)... Ukecana hra je to rozhodne a me urcite na ni bavi, ze lidi spolupracuji proti "hre" - tahnou za jeden provaz a obracene, kdyz je vic zapornaku, tak take spolupracuji.
Nevyhodou velkou je, ze odhaleny Cylon opravdu nema moc na praci - v zakladni verzi. V rozsirenich to vypada uz zajimaveji (podle lidi co to hrali).
Celkove se tedy vyplati jako cylon zustat neodhalen jak jen dlouho to jde :-)

Neni to sice hra, co bych hral desetkrat za den, ale to ani bang, ci jakakoliv jina hra... Ale jednou za mesic je to prijemna hra :-) Kor kdyz ji stridas s jinymi, akcnejsimi, nebo naopak dlouhymi strategickymi hrami (Civilizace apod)...
Autorská citace #8
8.1.2014 15:49 - sirien
No tak zrovna Bang mi přijde jako hrozně nudná hra... už to než se odehraje kolo jen tak trvá dlouho a do toho tam ještě ty karty co to dál a víc prodlužujou (různé dostavníky a hokynářství). Hráli jsme to na střední a už tam mě to začalo nudit... a přijde mi, že rozšíření ta negativa jen prohlubujou a prohlubujou.
Autorská citace #9
8.1.2014 17:33 - Shako
Díky za speciálni diskuzi. Zatím je to spíš hádka o BSG, ale třeba z toho vykřešeme více. :)

sirien píše:
S tímhle mým názorem souhlasí docela dost deskovko-geeků které znám. Ne že bych měl problém si tu ten názor obhajovat jen s tím, že je pouze můj, ale on tak nějak... není jen můj.


Dalších 11 tisíc geeku souhlasí se mnou, soudě podle toho, že davájí hře aspoň 8 z 10.

sirien píše:
- v tom že zatímco admirál a prezident můžou šmelit se skokama a quorum kartama, tak ostatní jen trpně čekají co tihle vymyslí... bylo by zajímavější, kdyby tam byly mechaniky které např. donutí prezidenta zahrát quorum kartu (dle výběru nebo random), které umožní (třeba jednou za hru, nebo při nějaké podmínce...) některému hráči prohodit admirálův výběr cílové lokace.


Skoky jsou 2-6 za hru - s tim se moc šmelit nedá, ikdyž je to zásadní zdroj. Krom toho má 2 atomovky, které se dají recyklovat (opět rozšíření). Navic existuje kvorum karta, kterou lze nasleduji skok pridelit nekomu jinemu.

Mnohem více se šmelí s akcema, protože akci má každé kolo každý hráč a prostě zaleží na tom, co udělá. A taky se skill kartama, které dělíš mezi akce a hlasovaní.

A nějak mám pocit, že si zapoměl na mechaniku změny prezidenta - která je poměrně rychlá a elegatní. Dá se udělat i na vlastní triko, když si to trošku naplánuješ - hrávám to pravidelně, když hraju sekundarního politika (Gaius, Zarek, ale i Chief, Apollo nebo Cally).
Změna admirála (případě CAG v rozšíření) tak elegatní není, ale přesto je to zcela legitivní způsob hry. Zavřít někoho do basy je relativně snadné a dostat ho ven taky - pokud je na tom všeobecná schoda, že admirál nemá aktualní důveru posádky.

CAG je další titul v rozšíření, který má nejlepší pilot - nemá takové pravomoce, snáz se mění (dobrovlně nebo nedoborovolně přes basu).

sirien píše:
- tom že připosraný atom-fobní amíci tam s nukleárkama zacházej jak v seriálu, takže máš jen tři na hru a nemůžeš to hrát pořádně realisticky (šlehat nuky preventivně po všem co se objeví na radaru)


Tak to tedy nevím, jaký serial si viděl ty, ale to, co popisuješ se tam rozhodně neděje. ;-)


sirien píše:
dodaly trochu víc taktického prvku, což by podpořilo i různé obviňování v sociální rovině, které teď stojí a padá prakticky pouze s tím jak dobře se umí hráči sami xichtit


Obviňovaní? Asi hodně záleží na společnosti hráčů. Ale hra tomu nahrává velmi dobře, zejména díky dvojtému rozdávaní loajality karet.
Rozhodně to neřadím do kategorie her, které stojí a padají na produkci slovního humoru během hry. I když tato to samozřejmě hodně atmosféru hry zlepšuje. Já bez toho neumím už pomalu hrát ani euro deskovky a u ameri se to přímo nabízí.
Zejména, když do toho přidáš trošku seriálového RP, tak si nikdy nemůžeš být jistý, zda je ten hráč cylon nebo se jen pokouší zahrát drsnou Admirálku Cainovou, sobeckého Baltara, rebelující Karu, mocichtivého Zareka... případně oboje - je to cylon a za todle se jen maskuje.

Druhá podstatná část, kterou jsem na té hře objevil jsou situace, ve kterých není dobré řešení aktuální situace (nemyslím ti jednu Krizi, ale spíš slousled několika kol, včetně případných tahů podezřelých hráčů, kteří by se mohli odhalit jako cyloni) - jedno je možná trošku lepší než druhé, ale není až tak těžké argumentovat pro jedno nebo druhé. Debata nad tím, co a jak by se mělo udělat, kdo to udělá a kdo na to má nebo karty a kdo, co podpoří a nakonec zahraje dle plánu... Neznám moc takticko-vyjednávacích her, ve kterých by se todle dalo provozovat a dalo se tak krásně argumentovat za obě strany.


Tímhle aspektem BSG poraží všechny kooperativní hry bez zrádcem (Pandemic, Záchranaři, Ghost Stories i AH), až na čestnou vyjímku Space Alert - protože všude jinde se může stát, že jeden člověk ovládne hru a všichni ostatní už je tahají, jak on plánuje nebo je to společná dlouhá debat o tom, jak to udělat líp. Ve Space Alertu to nejde, díky časovému limitu.

Poráží většinu vyjednávacích a obchodovacích her (ala Diplomacie, Fantasy Bussiness. Dračí zlato, Lawless), protože tam zpravidla zradit znamená vydělat, pokud zároveň nebudeš zrazen (vězňovo dilema).

Po odhalení Cylona se z toho stává maximalně tak polokooerativní hra, podobně jako třeba Fury of Dracula (Dracula vs kooperující 4 lovci), Pandemic s bioteroristou, Descent/Doom (DM hrající za příšery a nástrahy vs kooperující postavy).

Ale stále to má aspekt neodhalených 2 cylonů, kteří se snaží společně ničit hru ostatním, podobně jako třeba známe městečko Palermo nebo Mindoková předělávka Mafie (původně scifi Resistance).


sirien píše:

Navíc jsou viditelné po třetí, čtvrté hře, když se nad tím zamyslíš


Tady to nevidím tak fatálně jako ty, ani zdaleka. Navíc některé aspekty vylepšují rozšíření.


sirien píše:
ameritrashe fungujou stylem "ok, brand, udělejte design, kartičky, desku, obrázky... pravidla? to musí mít pravidla? tak třeba nějaký napište. Cože? test? jebat, musíme vydávat" takže tyhle finální brusné tahy nikdo nedělá, takže to pak končí tim že hraješ hru u které je fakt smutné, jak je očividně odfláknutá.


Tady máš pravdu, až na to, že už to tak úplně nefunguje. To, co popisuješ je prazáklad, proč vzniklo pojmenování ameritrash vs euro. Platí to zejména pro hry, které se u nás v podstatě neprodávají a nikdo je nehrál - přesto o tom všichni rádi mluví. :-D U těch novější kousku už to není, až tak pravda, i když stále je brand a marketing kolem něj to, co táhne prodejnost hry. Ano, díky průměrné délce hry jsou asi ameritrash stále mín testované než euro - o tom žádná. Ale i výrobci už vědí, že hra nemůže být "broken", pokud chtějí masově vydávat rozšíření a živit se z toho dále. ;-)

Navíc je tu určité ovlivňovaní a spojovaní obou žánrů, které je vidět stále častěji - už to nejsou jen první vlaštovky. Euro hry víc a víc nabízí i nějaké příběhové podkreslění (Dominion, Terra Mystika, Vlaadova Civka), který dává smysl a je pro hru zajímavý nebo důlěžitý a nemusíš ho úplně ignorovat. :-D Přestává to být abstrakní hra na barevných kulisách něčeho neznámého (Osadníci z Katanu). Naopak ameritrash má propracovanější mechaniky, je více odladěné než bývalo. Často je to taky tím, že v ameritrashi se vydává hodně reprintů starších her, kde jsou mechanismy jemně dopilované, předělané, vylepšené - což pokud už předchozí hra byla aspoň obstojná, většinou přinese dobrý výsledek.


EDIT: Nechtěl jsem tím říct, že některé z uvedených her jsou špatné. Spíš naopak - zmiňuji je zpravidla protože je pokládám za dobré, minimalně ve své "váhové" kategorii.
Autorská citace #10
8.1.2014 18:36 - sirien
Shako píše:
Tak to tedy nevím, jaký serial si viděl ty, ale to, co popisuješ se tam rozhodně neděje. ;-)

viděls pilotní film? :p

(jinak - ne, právě že neděje, v dekovce mohli tuhle hroznou chybu konečně napravit!)
Autorská citace #11
11.1.2014 00:19 - Hunter
"Facepalm" na Siriena :-) Ty jo, ja myslel, ze uz argumentujes rozumne :-) Ale asi jsem se uspechal... Ad bang - nejspis jsem ho nehral na stredni, ale az po ni :-)

Ale to je jedno, proste je to o nalade lidi, co to hraji.
Dneska jsme hrali zase BSG - nechtelo se mi do toho, navic jsem byl cylon, coz jsem byt nechtel... A zaver? Perfektni hra, kterou jsme si skvele uzili, slusne mnozstvi zvratu ve hre prinasejicich houpacku uspechu a skoro smrtelnych situaci.
Ad admiral a prezident - mas pravdu v tom, ze celkem casto (az prilis casto) rozhoduji u krizi. Ale... I nas weekend warrior je spokojeny - sedne jako pilot do letadla a strili a strili... A sem tam politikari ve volnych chvilich :-) To je na te hre idealni, spousta "povolani" co hrat, pridej rp prvek o kterem mluvi Shako a mas z toho skoro rpgcko... Ale to samozrejme muze byt "jen" tim, ze vsichni u stolu hraji rpgcka roky :-)

Ad Amerika... Twilight Imperium, znate? Mate radi/neradi? A proc? :-)
http://www.zatrolene-hry.cz/spolecenska-hra/twilight-imperium-3rd-edition-52/
Autorská citace #12
11.1.2014 00:25 - sirien
pár známých říkalo, že Twilight je cool nápad, ale že je mechanicky zastaralej - nejvíc času tam prý sežere řešit různá pravidla a herní byrokracii a že jsou jiné hry obdobného charakteru které jsou stavěné mnohem modernějc.

Osobně jsem hrál... tuším že Eclipse a bylo to fakt docela cool, v porovnání s tím co jsem pouze viděl při hraní Twilight Imperium mi přišlo že ta hra tak nějak běží plynulejc
Autorská citace #13
11.1.2014 10:35 - Ulrik
BSG - výborná hra, moc mě baví, ať už hraju za Cylona či člověka - sice mám radši hraní za Cylony, ale třeba i jako člověk Cally? jsem se vyžíval ve vyhrožování zabitím :) Bohužel poslední dvě hry, co jsme hráli byl ve hře jen jeden cylon, takže to nebylo tak drsné, ale i tak to bylo tak tak :)

Twilight - mno co se týče řešení pravidel, tak s tím jsme se zabývali ze začátku, když jsme hráli poprvé a podruhé a pak už hra běží celkem svižně (pokud se to tedy dá říct u hry která za každého hráče trvá většinou hodinu a čtvrt :) V osmi jsme naštěstí ještě nehráli.

Edit: Twilight je taky dobrá strategie, hodně taktiky, bodání do zad, zrazování atd. Jen to chce hrát s někým kdo dokáže i prohrát, ne jako můj soused co hází kartama, když prohraje :)

Ulrik
Autorská citace #14
11.6.2014 21:30 - ilgir
Na Sirienovo doporučení si tady udělám reklamu na svoji právě vznikající deskovku Home Designers. Takže koho jsem ještě nezaspamoval mailem, má možnost se pokochat zde: https://www.startovac.cz/projekty/home-designers/

Jo a Bang! je samozřejmě zcela tragická hra :-)
Autorská citace #15
11.6.2014 21:33 - Shako
Ilgir: :-D
Hodně zdaru. ;-)
Autorská citace #16
11.6.2014 21:48 - sirien
ilgir píše:
Jo a Bang! je samozřejmě zcela tragická hra :-)

děkuji :)
Autorská citace #17
12.6.2014 08:22 - Ulrik
Před pár měsící jsem narazil na naprosto luxusní deskovku - Firefly the Game, geniální pro fanoušky seriálu, výborná i pro neznalce. Někdy v květnu vyšlo druhé rozšíření a je plánováno několik dalších. Firefly má výborný faktor znovuhratelnosti, zejména vzhledem k cca osmi oficiálním a velkému množství custom scénářů.

http://boardgamegeek.com/boardgame/138161/firefly-the-game

Doporučuji!
Ulrik
Autorská citace #18
12.6.2014 08:23 - Ulrik
Jo a když už jsme u deskovek - je možné tady nabízet deskovky k prodeji? Mám 3 starší kousky v dobrém stavu a sháním pro ně nové majitele a nerad bych někoho pohoršil tím, že bych je tu nabízel pokud to není dovolené...? :)

Ulrik
Autorská citace #19
12.6.2014 08:28 - Shako
ArUlric píše:
Firefly the Game,


Hrál jsem - není to špatný, ale bez znalosti seriálů je to imho slabší.


ArUlric píše:
Jo a když už jsme u deskovek - je možné tady nabízet deskovky k prodeji?


Spíš tady
Autorská citace #20
5.8.2014 20:41 - Nachtrose
Tak ted nevim, mam se tesit, nebo desit?: http://www.fantasyflightgames.com/edge_news.asp?eidn=4972
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.2127890586853 secREMOTE_IP: 35.175.200.4