Střípky

Vojtěch
15.2.2014 18:13
Autorská citace #1
15.2.2014 18:13 - Geralt
Moc hezký článek, především pak jako bohatá zásobárna inspirací pro výchozí kuchtění dobrodružství. Jeden by neveřil, co všechno se dá do takové vesnice nacpat. :-)
Autorská citace #2
15.2.2014 19:49 - sirien
mě se hlavně líbí, že se to nemusí omezovat na vesnici a může to pomoct v takřka jakékoliv herní situaci:
Jaké je počasí? Hm, to je jak podnebí - d6
Jaká je architektura města? Město nebo vesnice - d6
Potřebuju ozvláštnit libovolné náměstí nebo nádvoří? d6
Kdo je šéf v téhle městské čtvrti? d6
Co charakterizuje ekonomiku kraje? d6
Kdo je duchovním v karavaně? d6
Kdo je nejbližším dostupným léčitelem když hráči hystericky shání jakoukoliv lékařskou pomoc? d6
Ke komu se odkáže naštvaný obchodník, když bude chtít rozsoudit spor s postavami? d6
Koho hráčům předhodit, když zapátrali po někom kdo může dodat informace o nějaké skupině, aniž bych s takovým postupem předem počítal? d6
Jaké místo vybere mladý šlechtic pro souboj za úsvitu? d6
Co je hlavní téma v zájezdním hostinci? d6
Co způsobilo srocení davu? d6
Co je bude nejfunkčnější téma které předhodit hráčům, když chtějí vystrašit celé okolí? d6
Na jaké hrozbě založím improvizovanou zápletku? d6
Jaké trofeje prodává místní lovec, po kterém se některá postava čert ví proč začala na trhu shánět? d6


Všechno tohle jde odimprovizovat z hlavy, jenže ve skutečnosti když má člověk připravené nějaké podobné seznamy, tak je mnohem snazší vytvářet něco originálního, zajímavého a zapamatováníhodného, s čím se dá líp pracovat a co dodá světu a hře konkrétní stylizaci a zajímavé detaily.
Autorská citace #3
15.2.2014 23:48 - skew
Nice.jpg
Pro lepší tisknutelnost by asi bylo lépe zredukovat to do malých tabulek, tak půl řádku na položku. Also, žádní goblinoidi v poslední tabulce? D:
Autorská citace #4
16.2.2014 13:14 - crowen
Skew - ti su zrejme zahrnuti pod cislom 5
Autorská citace #5
16.2.2014 18:33 - Gurney
Když jsem poprvé viděl název, tak jsem trochu čekal storygame o životě vesnice s kódovým označením D6 v nějakém totalitním režimu :D

Jinak způsob jak vygenerovat vesnici je to moc pěkný, některé příklady v závorkách by si skoro zasloužily zpracovat jako samostatné položky té nahazovací tabulky.

Btw náhodné generátory mám opravdu rád, hlavně proto že i když je člověk zvyklý improvizovat, časem může zjistit že už má zažitý nějaký styl improvizace, který dělá hru tak nějak moc uniformní. Nějaký ten generátor to pak umí pěkně rozbít, protože lecky přijde s něčím neočekávaným a nutí "uživatele" aby to nějakým zajímavým způsobem interpretoval a zasadil do hry.

EDIT: obrázek je taky cool
Autorská citace #6
16.2.2014 19:46 - Almi
Neskutečně inspirativní, zajímavé a nápadité. Vytisknu a budu používat...a už se těším na ty reakce :D

Musím říct, že jsi fakt hlavička, ten brainstorming nápadů je super!
Autorská citace #7
17.2.2014 13:07 - Merlin
super :) kdysi jsem dělal náhodné vytváření npc :) podle nějakých tabulek (povahové rysy)..to se děly věci :)
Autorská citace #8
17.2.2014 13:11 - Vojtěch
Díky všem. Nejlepší na tom je, že to vzniklo jako brainstorming k brainstormingu, co jsme meli se Sparkle a QuentinemW, když jsem si doma rikal, co kdybychom jsme se zasekli a potřebovali prostě nějaký odrazový bod. Pak jsem to jen pročistil a doplnil o závorky s příklady, co mi přišly na mysl.
Autorská citace #9
17.2.2014 13:12 - Vojtěch
Merlin: Na to mám aplikaci v mobilu a ty výsledky stojí za to... zvlášť když si z toho generuji pro sebe PC ;)
Autorská citace #10
17.2.2014 13:40 - Quentin
Super. Určitě budu používat.

Kdybych tomu měl něco vytknout, tak asi jen, že to není dostatečně weird, ale to je spíš otázka vkusu.
Autorská citace #11
17.2.2014 13:56 - Vojtěch
Plánoval jsem to hlavně jako rozjezdovou vesnici, tedy relativně všední, ne super důležitou lokaci, a tak aby to šlo posadit kamkoli a nic moc to nevykolejilo. Mam-li zkusit sepsat Weirdness D6...

BTW také je to zamýšleno jako jednorázová záležitost, když je DM v úzkých a ne jako univerzální generátor pro každou ves, protože by to za chvíli mohlo generovat pěknou patlaninu
Autorská citace #12
17.2.2014 14:03 - Colombo
Vesnice uctívá:
1. kuře
2. Chobotnici podobné hlubinné monstrum
3. použitý čajový pytlík
4. pravěký masový piroh
5. brambory
6. hrdiny co právě dorazili do vesnice, všude jsou postavené jejich sochy, které jsou už pár tisíc let staré a všichni znají všechny jejich minulé činny, včetně podrobností, na které si pořádně nepamatují ani hrdinové a dělají tajemné narážky na to, co se hrdinům stane, načeš propukají v hlasitý smích, ale když se hrdinové zeptají na podrobností, vesničané odpoví jen "spoilers" a usmějí se.
Autorská citace #13
17.2.2014 14:08 - Quentin
Vojtěch: Aha; já to plánuju používat na každou vesnici :)
Doteď jsem čas od času použil tohle (koukám, že to taky moc wierd není)
Autorská citace #14
17.2.2014 14:21 - Vojtěch
Mno, pokud to nedáś na mapu, tak to zase tolik vidět nebude, ale ten weird ti dodat můžu... ;)
Autorská citace #15
17.2.2014 14:28 - Colombo
QuentinW: měl už někdo smůlu, že mu dvakrát za sebou padla ta stejná divná vesnice?
"Jo jo, furt dokola prožíváte tu samou událost, při které jste všichni zemřeli. To znám, takové vesnice potkáváme denně.
Autorská citace #16
17.2.2014 15:01 - Nachtrose
Vojtěch píše:
Merlin: Na to mám aplikaci v mobilu a ty výsledky stojí za to... zvlášť když si z toho generuji pro sebe PC ;)


Podelis se? ;-)
Autorská citace #17
17.2.2014 15:15 - Quentin
Colombo: Tahle tabulka je samozřejmě neopakovatelná. Když ti něco padne, tak to máš škrtnout a do příští hry připsat něco nového. (Ta moje. vojtěchova je opakovatelná celkem v pohodě)
Autorská citace #18
17.2.2014 15:22 - Nachtrose
Jak zajimave/zabavne/prastene by asi bylo takhle generovat celou kampan a zapochodu? Druzina by zacinala na hexu uprostred cisteho archu, nahodilo by se, co tam zrovna je a pri presunu na dalsi hex ( pul dne - den cesty? ) by se opet nahodil obsah toho ciloveho hexu...
Autorská citace #19
17.2.2014 15:38 - Quentin
Nachtrose: Nevim, jestli celý sandbox, ale minimálně urbancrawl jde v pohodě. Stačí random encountery, random budovy, random NPCcka a hafo doprovodných tabulek (loot, lektvary...). My jsme to hráli asi tři sezení čistě jen z tabulek, dokud jsme nezvedli kotvy a neodešli do divočiny, ale vypadalo to zajímavě a hlavně atmosféricky. Jelikož jsme neměli žádnou specifickou storyline, tak jsme odehrávali úplně všecho (návštěvu hospody, kováře...), protože se nedalo říct, kde se něco stane.
Autorská citace #20
17.2.2014 15:39 - Vojtěch
Android aplikace se jmenuje Character Generator a generune fakt kvanta pitomin od rodiny přes oblíbené zbraně po motivace a sexuální úchylky. Taky je systémově neutrální.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.072066068649292 secREMOTE_IP: 52.14.168.56