Střípky

York
13.5.2014 11:49
Co nabízí kostka?
Když už tu máme neobvyklou motivaci pro čtenáře RPG fóra podívat se i jinam, bylo by možná škoda ji nevyužít. Takže: Co je zde zajímavého k vidění a přečtení? Dokáže někdo bodově shrnout nejzajímavější tématické okruhy, ideálně s přímými odkazy?

Některé zajímavé články, blogy či diskuse

RPG odborně:
WTF momenty v RPG (aneb hranice mezi zábavou a šíleností)
Závislost kvality hry na znalosti pokročilých forem
[Teorie] Velký model (GNS)
Polemika: Tvorba světa

Historie a pseudohistorie:
Středověká demografie pro začátečníky
Mytologie a náboženství
Nacisté a okultismus

Články ze série ekologie druhů v DnD 4e:
4e: Vílí divočina

Náměty na dobrodružství:
Zotročeni osudem
Na štítě
Belisarská intervence (scifi)

Vlastní hry a světy:
CREET: Renesanční fantasy svět
RPG O Fortuna
Čas pro hrdiny
Projekt Omega
Dakara
Neoficiální DrD 1.9 PPZ PH
Void
20.5.2014 13:30 - Gurney
Arten CZ píše:
Kostku rád čtu, zato nerad sem píšu. Připadá mi, že nemám dostatečné teoretické znalosti, abych mohl napsat svůj názor a něčím odborným ho i podložit. Většina diskuzí ke článkům, které se mi líbí, je protkána termíny, které si musím dohledávat, co vlastně znamenají (a to nemluvě o zkratkách, které kolikrát ani nedohledám) a necítím se dostatečně fundovaný napsat jakýkoli svůj názor.

Škoda, myslím že příliš mnoho teoretiků a málo hrajících lidí je hodně problém českách stránek (teda já mám co říkat s tím jak často posledního tak třičtvrtě roku hraju... :( Vlastní názory jsou vítány a pokud jsou navíc podepřené praxí, je to cenější než lecjaká teorie.

S těmi zkratkami a termíny se myslím místní snaží docela mírnit, spíš je možná problém v tom, že si ani neuvědomuje že píše něco běžnýmu čtenáři neznámého. Taky si myslím že většina sem píšících nemá problém na požádání věci přeložit do běžně srozumitelného jazyka.

Funkční slovník by se rozhodně hodil, i když je možná trochu k zamyšlení že ho vůbec potřebujeme... (i když zas nemůžu popřít že zkratky typu "nWoD" ve chvíli kdy člověk potřebuje napsat "New World of Darkness" šestkrát za post jsou fakt užitečná věc.

QuentinW píše:
Ty znáš někoho koho by oldschool (konkrétně dnd oldschool renaissance) zajímal? Bych řekl, že to moc lidí nepřivede :)

Tak vzhledem k tomu, že na eng stránkách často narazíš na lidi, kterým nejde ani tak o to nějak programově hrát oldschool, ale zjistili že můžou hrát velice jednoduchý a přitom klasický/neindický (všichni víte v jakým významu to myslím...) hry v D&D/DrD stylu a ve chvíli kdy se řídí pravidlem "don't be a dick" k tomu ani nepotřebují 400-stránkovej zákoník ala Pathfinder... ano, myslím si že třeba tvoje dungeony ve stylu krvavé vily by spousta lidí využila.

Já bych mimochodem třeba hrozně ocenil cokoli od nějakých "WoDařů", ti jako by slibovali temným bohům never-ever dát o sobě a svých hrách vědět jiným lidem (a díky sirienovi za to že se odsoudil k věčnému utrpení... :) zvlášť když teď pro nWoD zase začaly vycházet nové věci a oWoDu se dostalo "20th Anniversary" vydání upírů, vlkodlaků a mágů.

"Co všechno děláme s GURPSem a nestydíme se za to" by byl další hodně dobrá věc...
20.5.2014 16:14 - Quentin
Píše:
Škoda, myslím že příliš mnoho teoretiků a málo hrajících lidí je hodně problém českách stránek

Já bych neřekl, že tu lidi málo hrajou. To jen ty diskuze jsou pořád takové "meta". Málokdo se baví o konkrétních herních věcech. Já bych se mnohem radši místo o gamism vs simulace bavil třeba o tom, jaké všechny pasti můžou goblini v dungu připravit.
20.5.2014 16:43 - sirien
Quentin: a proč takovou diskusi nezaložíš? Zrovna taková by mi přišla dost zábavná :D

ad oldschool: ač ho nehraju a ani po tom netoužím, docela rád čtu články a diskuse o něm. Je to pro mě velmi zajímavý studijní materiál na téma toho, jak vlastně RPG v určité rovině věcí fungují.
28.5.2014 09:07 - Wild West
Gurney píše:
Škoda, myslím že příliš mnoho teoretiků a málo hrajících lidí je hodně problém českých stránek


Tuto situaci znám, neb se vyskytuje i ve spřízněných disciplínách (právo, třeba).
Jde totiž o to, že pokud budete psát o vlastní hře (zápis ze hry, pitvání apod.), automaticky to ořezává zájem lidí, kteří hrají něco jiného, v jiné době, jiným způsobem a to vaše je nezajímá.
Podobně jsou na tom superspecialisti na nějakou obskurní vychytávku typu "jakým způsobem správně oznámit navýšení základního jmění akciovky".

Tím jsou debaty podobných oborů naprosto přirozeně tlačeny do co nejobecnější roviny, potažmo do teorie.

Daleko zajímavější je, jak velkou sílu mají ti vydavatelé a autoři her, kteří to tak nějak přirozeně člení do svých táborů a vzniká z toho občas "Wizard of Coast versus indies" nebo tak něco.
Značná část těch "teoretických" bitev má v sobě prostý základ, že "konkurentova pračka je shit, kdežto naše je geniální".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.050320148468018 secREMOTE_IP: 3.238.62.124