Střípky

Jerson
13.7.2014 06:21
Autorská citace #1
13.7.2014 06:21 - Jerson
Potřeboval bych nějaké počítadlo, na kterém bych viděl, kolik lidí (a zda vůbec někdo) článek četlo.
Autorská citace #2
13.7.2014 08:13 - hadrian
Moc pěkné. Fallout, jak když vyšije. Jsem teď zvědavej, kam/do koho se telepat Newton převtělil.
Autorská citace #3
13.7.2014 10:31 - York
Jerson píše:
Potřeboval bych nějaké počítadlo, na kterém bych viděl, kolik lidí (a zda vůbec někdo) článek četlo.


To si budeš muset počkat ještě pár desítek let, než budou mít všichni v očích zabudované senzory, které tohle budou měřit a odesílat data megakorporacím ;-)

Já jsem na to třeba kliknul a zatím jsem to nečetl.
Autorská citace #4
13.7.2014 11:41 - sirien
Jerson píše:
Potřeboval bych nějaké počítadlo, na kterém bych viděl, kolik lidí (a zda vůbec někdo) článek četlo.

23 unique (za pátek a sobotu)

Počítadlo jsme kdysi uvažovali zavést, ale ztroskotalo to na tom že jsme se neshodli co vlastně chceme počítat a jak, není to tak úplně jednoduchý jak to na pohled vypadá. Do budoucna se k tomu snad ještě vrátíme.

(jinak já sem v půlce a docela hezkej styl, příjemně se to čte)
Autorská citace #5
13.7.2014 15:03 - Faskal
Hej, Jersone, doplň tam ty svoje luxusní obrázky, a ať je nemusíš tahat z RPGF, tak je vem třeba odsud, bez nich je to půlka srandy.

Nebo můžeš udělat reklamu na můj zápis na RPGF, já to tady ale dělat nebudu, ať ti neberu spotlight :-)
Autorská citace #7
13.7.2014 20:42 - sirien
img... ...whatever. Napiš kterej chceš vložit kam a jak má bejt zarovnanej a velkej a já to udělám.
Autorská citace #9
13.7.2014 21:19 - sirien
ok. Prosím příště nahraj velkej obrázek a ne jeho malý náhled, kdyby tu od Faskala nebyl link ke zdroji, bylo by to obtížnější :)
Autorská citace #10
15.7.2014 09:51 - Ebon Hand
Velmi příjemné, Jersi díky. :-)
Autorská citace #11
16.7.2014 12:17 - Demonica
Moc pěkný zápis, skvěle se četl :)
Autorská citace #12
16.7.2014 19:12 - Quentin
Dobrej zápis. Taky mě překvapilo, jak se snadno četl :) A to jsem to tak dlouho odkládal.
Autorská citace #13
16.7.2014 21:10 - Jerson
Díky :-) Sepisuju i druhou hru, ale ta mi nevychází tak zajímavě. Tak uvidím, co tomu řeknete.
Autorská citace #14
16.7.2014 21:18 - Faskal
Věřím, že i to zvládneš napsat zajímavě, Jersone. Zkušenosti ze sepisování věcí se musí někde odrazit.

Mimochodem, už jsi četl AW? Dost mě zajímají názory na tento systém od lidí, co mu neprovádí evangelizační činnost.
Autorská citace #15
16.7.2014 21:40 - Jerson
Ještě ne, teď sepisuju povídky a tak dál, ale nahraju si to do mobilu.
Autorská citace #16
17.7.2014 13:55 - Gurney
Super zápis, hrozně se mi líbí ta stylizace typu "objevování staré vojenské základny" namísto klasické mad-maxovské pustiny a Jersonův battlebabe, co prostě hledá fajn holku a místo kde by se s ní usadil je taky naprosto skvělý.

AW: Mě se ten systém přijde zajímavý, jednou bych si rád vyzkoušel, už proto že by to minimálně mohlo být to pravé pro takovouhle hru, ale těžko říct kdy se k tomu dostabu, momentálně mám trochu jiné priority.

K systému samotnému - dost se mi líbí některé moves (obzvlášť ty "mind-control", které dávají obětem vybrat z několika možností jak se zachovat), u jiných přemýšlím jestli by mi hru tou kodifikací následků spíš neznepříjemňovaly (obvykle ty bojové), ale musel bych to vyzkoušet. Hodně cool jsou GMovské nástroje, hlavně nastavování hrozby, přijde mi, že tohle může fakt výborně pohánět kampaň dopředu.

Velký otazník mám u sex-moves, ne že by mě nějak pohoršovaly, ale přiznám se že mi prostě nedochází proč tam jsou, resp. co mají té hře vlastně přinést (kromě publicity a možná Bakerovi pocit, že je pořád kontroverzní rebel). Lehce mě prudí kultismus fanoušků "worldů", ale to je nebo byla záležitost i jiných jinak cool her.
Autorská citace #17
22.7.2014 14:49 - Faskal
Gurney,
mindcontrol movy vnímám jako podskupinu move, které umožňují nějak "objevovat" nové informace nebo manipulovat s realitou a vlastně až ony mě naučily pořádně improvizovat. To stačí nahodit nějakou výbušnou situaci a hráči se už pomocí otázek zaměří na to, co je zajímá; hezky to doplňuje jeden z úkolů GM: "Pořád se na něco ptej a zapracovávej odpovědi."

Boje jsou v AW dost jiné, než jsem viděl v jiných hrách. V AW jsou (většinou) docela odzoomované a nějakou bitku je možné vyřešit jedním hodem. I když ta přestřelka ve skladišti ze zápisu vypadala dlouhá, tak Jersonův Battlebabe jedním movem sundal jednu potvoru, co na ně číhala, druhým rozprášil organizovanou skupinu potvor a třetím sundal vůdce. Všechno, co ostatní, co se (jemu) dělo, vyplynulo z výsledku těch hodů. Jinak jsem po něm ještě hodně chtěl, aby "zůstal cool" ve vypjatých situacích, což mu nedělalo žádný problém.
Ty následky jsou kodifikované dost volně. U pořádné bitvy se používá move "seize by force". Při něm hráč popíše, čeho se snaží svým násilným jednáním dosáhnout a podle úspěchu vybere 2 až 3 z:
• you take definite hold of it
• you suffer little harm
• you inflict terrible harm
• you impress, dismay or frighten your enemy

Prostřední dvě jsou jasné, ty hýbají s poškozením a popisují, jak hrozné jsou následky pro hrdinu a opozici.
Pak je "definite hold of it", což znamená, že hráč nezpochybnitelně dosáhl toho, co v ten moment chtěl.
a "impress, dismay or frighten your enemy" je ta luxusní, Jersonem oblíbená, volba, při kterém můžeš nepřátele zahnat, nebo si z nich udělat kámoše, pokud to fikce dovolí, jak se povedlo třeba Jersonovi.

Vedle se Jerson podobně ptal na smysl sex-movů a já se nebudu ztrapňovat při pokusu to popsat, když už to jiní napsali líp. Doporučil bych hodně zajímavé tři příspěvky na tohle téma. Z nich to nejpodstatnější pro tebe:
Kelton píše:
Sex moves nejsou od toho aby ve hře byly pravidla pro sex (na to jsou Seduce/manipulate resp. Go aggro). Jsou tam od toho, aby ve hře sex byl důležitý (big deal). Ne že by tam měl být nebo neměl být, ale když je tak aby byl významný.

Tenhle etos se projevuje i v jiných pravidlech - proč má Angel léčení drsné, ale omezené materiálem/barter? Protože léčení je big deal. Proč si postava nemůže vybrat jestli někoho střelí nebo ne když dá Go aggro a on se nenechá? Protože tahat bouchačku na někoho je big deal. Proč tu není nic jako Armor class a když na tebě někdo střílí pistolí tak skoro automaticky dostáváš damage? Ze stejného důvodu.


Fenikso píše:
Spíše by se to mělo jmenovat "After sex consequence move" :wink:. Hráči mají hrát postavy jako "as though they were real people". To je v podstatě jediné, co se od nich očekává. Velká většina reálných dospělých lidí chce mít sex. Akorát, že v post-apokalyptickém světě má takový intimní vztah, byť třeba jen na jednu noc, důsledky. Některé postavy je mají pozitivní pro obě strany, ale některé je mají negativní buď pro ně samé a/nebo pro partnera. Namátkou Driver, Operator a Brainer. Některé dvojsečné, třeba Chopper. Battlebabe má tím pádem spousty možností - může bezostyšně spát s Brainerem, aniž by ho pak chtěla hned zabít. Může v klidu svádět Drivera a ten se ani nebude moc bránit, protože ví, že s Battlebabe to nikdy není big deal.


So-san píše:
Battlebabe je nejsvobodnejsi postava ve hre, je to archetyp cestujiciho hrdiny, a jeji sex move to odrazi.
...
To vede jeste o krok dal - v AW se hodne pracuje s tim, jake mas misto ve spolecnosti, a battlebabe je unikatni tim, ze ji nejde k nicemu donutit. Sexem ji manipulovat nejde, protoze neguje sex movy. Socialne ji manipulovat nejde, protoze tam se vsude rika "delej co rikam, nebo je to acting under fire" a battlebabe acting under fire zvlada velmi dobre. Poslat gang at ji nekdo zmlati nemuzes, protoze zdrhat pred gangem je acting under fire. Mentalne ji manipulovat nejde, protoze acting under fire, atd.



...

Počkej, kultismus? Jak se to projevuje? Já jsem vždycky chtěl být kultista :-)
Přiznám se, že jsem viděl opravdu zapálené fanoušky, co neuznávali nic jiného, než ortodoxní hru co nejvíc podle Vincenta, a ti se uměli rozjet. Ale když se podívám, kolik emocí proudí v mém okolí kolem Apocalypse engine a kolil nenávisti/lásky třeba k DrD2, tak se to s tím nedá srovnávat.
Autorská citace #18
22.7.2014 16:54 - Jerson
Musím říct, že nadšení z AW celkem chápu.
A už jsem pobral i ty speciální moves pro sex. Jen mi doteď není jansé, proč jsi Faskale litoval, že na žádné sex moves při naší hře nedošlo. S NPC přeci nefungují, ne?
Autorská citace #19
22.7.2014 21:02 - Faskal
No, vesměs fungují (mám pocit, že u někoho ale nemají reálný dopad), ale není to taková sranda.

Abych odpověděl křížem přes dvě fóra, tak sex-movy jsou typický příklad periferního move - málokdy na ně dojde řada, tak je před hrou ani nevysvětluju a hlídám je sám, a přitom popisují relativně "normální" situace, nad kterými hráč většinou ani po mechanické stránce nepřemýšlí (... Když rozbijete tábor, ... když jste na trhu a něco sháníte, ... když jsi umřel), ale na některé se vyloženě těším. Ten sex-move jsem třeba ještě nikdy v akci neviděl, tak jsem na něj zvědavý, ale zrovna do tohohle nebudu nikoho cpát obzvlášť.

Pár všímavějších lidí než já si všimlo, že AW hry zcela vůbec nejsou na one shot, protože víc, než většina dalších her, potřebují čas, aby se aspoň okrajově zapracoval materiál, který se vygeneruje při začátku hry, a že jsou ho často mraky; a já s tím plně souhlasím.
Autorská citace #20
22.7.2014 21:18 - Jerson
No rozhodně to není hra na oneshot, ale zase zrovna AW se dá na oneshot připravit relativně rychle. Každopádně svou postavu si nechám a doufám, že ji zužitkuju v další hře (a budu doufat, že nebude ve skupině nikdo další, kdo by chtěl hrát Battlebabe :-)

Btw. je to jeden z mála systémů, který má classy/povolání, dokonce poměrně rigidní, a přitom mi to vůbec nevadilo, protože možností bylo dost a vybral jsem si.
Autorská citace #21
22.7.2014 21:24 - Faskal
Jak říkávám, výhoda her z Apocalypse enginu je ta, že má zajímavé charaktery, které jsou vytvořeny tak, aby mechanicky perfektně sedly do tématu, o kterém hra má být.
Ale je to taky nevýhoda. Ne každému sedí a nehodí se do všeho.

Jde to trochu ohnout a hrát v tom to, co chtěl Gurney, by šlo v pohodě, na něco odlišnějšího by se to ale muselo kompletně překopat.

Jedna z dalších silných stránek je ale v tom, že se to dá kompletně překopat docela snadno, stačí se podívat na ten seznam her, co to spawnulo, myslím, že čtyři už jsou i tištěné a se vší vážností vydávané.
Autorská citace #22
22.7.2014 22:15 - Gurney
Faskal píše:
Boje jsou v AW dost jiné, než jsem viděl v jiných hrách. V AW jsou (většinou) docela odzoomované a nějakou bitku je možné vyřešit jedním hodem. I když ta přestřelka ve skladišti ze zápisu vypadala dlouhá, tak Jersonův Battlebabe jedním movem sundal jednu potvoru, co na ně číhala, druhým rozprášil organizovanou skupinu potvor a třetím sundal vůdce.

Na to právě narážím. Přijde mi, že bojové moves jak jsou napsané moc neumožňují práci se zoomem, resp. asi by s nimi dalo odzoomovat, ale naopak detailní zoom (např. pro potřeby bossfightu, viz. ten zápis kde Talbot věci prakticky vařešil jedním granátem) kde se detailně řeší jednotlivá rozhodnutí si v tom moc nedokážu představit. Ale jak říkám, musel bych to vyzkoušet.

sex moves: ajo takhle, přiznám se že zvlášť ten u battlebabe mi byl fakt záhadou. Ale i tak, fakt bych to chtěl ve skupině kde dva hráči s jen lehce power-gamerskými sklony zjistí, že když budou mít spolu jejich postavy sex (ok, musí to být správní konstelace classů) dá jim mechanický bonusy... Ani by mě nepřekvapilo, kdyby tahle mechanika metodou Pavlov-žrádlo-psi udělala z hry Porn World :)

Jerson: Už když jsem AW četl, říkal jsem si, že tohle by mohlo připadat Jersonovi cool... obzvlášť ty části, kde mi ta hra naopak přišla divná :) A ty classy ve skutečnosti nejsou ani tak classy, jako spíš archetypy. Ve chvíli kdy má ta hra určený žánr (postapo) a hráči chápou ten žánr a jeho klišé, nemají problém zařadit si svoji postavu do těchto archetypů. Což je tak nějak silná stránka i slabina zároveň - na jednu stranu to může fungovat výborně pro daný žánr, na druhou stranu s tím žánrem od začátku musíš být aspoň trochu srozuměn a hrát v tom něco jiného = vyrobit si vlastní hack (bude Omega World? :)
Autorská citace #23
23.7.2014 06:51 - Jerson
Mě přijde, že bojové moves se dají "přizoomovat" natolik, že z nich vznikne normální souboják, kde má každý jednu akci na kolo. Tedy ne tak podrobně jako v Shadowrunu nebo DnD, ale dostatečně.

U sex moves je největší zisk ten ze oba dostanou na svůj další test +1. Nevím zda se efekty dvou postav můžou sčítat, ale i kdyby dostali +2, nebude to nic přehnaného. Dokonce si dovedu představit, že si to dvě postavy spolu rozdají v krátké přestávce mezi boji, klidně z tohoto důvodu. Pořád to bude uvěřitelnější než se uprostřed jeskyně utábořit na osm hodin, aby si kouzelník obnovil kouzla.

Ve kterých částech ti tahle hra přijde divná? Omega world by mohl být, ale napřed dokončím Omegu :-)
Autorská citace #24
23.7.2014 07:52 - chrochta
Výborně napsané, asi nejlíp, co jsem zápis z postapo četl.
Autorská citace #25
23.7.2014 09:44 - Jerson
Jsem rád, že se vám to líbí. Vyvěsil jsem tuhle povídku i na FB, ale na něj je to asi moc dlouhý text, takže nemám ani jednu reakci. Na RPGF mám asi dvě, z toho jedna od Faskala. Zbytečné to tam vůbec dávat, příště dám svou povídku jen na Kostku.
Autorská citace #26
23.7.2014 17:06 - Faskal
Že je souboj hodně odzoomovaný není bug ale feature :-)

V AW to jde přizoomovat relativně dost, jako příklad jsem uváděl tu přestřelku ve skladišti - to mi Jerson v nestřeženém okamžiku řekl, že to ale přece vůbec odzoomované není. Jde tam o to, že velký souboj nejde řešit tak, že si někdo stoupne doprostřed místnosti a začne to tam kropit a točí při tom jeden move (pokud to teda není gunluger), ale musí využívat další věci se soubojem související volně, především "stay cool", "read situation" a tak.

Že se ten bossfight vyřešil jednou akcí bylo především mé rozhodnutí, protože už jsem viděl, že bylo na čase skončit a naskytla se příležitost pro velkolepé zakončení.

Třeba Dungeon World má ty souboje zase poměrně detailní, a třeba Sixth World (Shadowrun) snad ještě víc. Z pohledu souboje se nám podařilo kompletně emulovat pocit ze soubojů, co jsem si ze SR pamatoval. Akorát to nebyla taková otrava házet. Ten Sixth World má ale pořád mouchy, teda.

Hm, Porn World...
Každopádně, myšlenka "dáme si sex před bojem, abychom měli oba bonusy" je perfektní příležitost k: "Zrovna v nejlepším jsi ucítil, že ti někdo k hlavě dal bouchačku a řekl: 'tak to myslím stačilo, teď jsem na řadě já.' Co děláš?" Bez pochyby by to byl začátek velkého masakru. A nejen kvůli tomu +1, co by hráč(i) měli.

Vysvětlení, k čemu je sex-move u Battlebabe, je v těch odkazech nahoře, hlavně v posledním citovaném.

Do protokolu, vůbec jsem nečekal, že se to bude Jersonovi tak líbit.

Že to na RPGF dostalo takové malé pozornosti, je z části moje vina, protože jsem tomu nezaložil vlastní téma, ale experimentoval jsem s vlastním sběrným vláknem pro one-shoty a možná to kvůli tomu zapadlo. Chtěl jsem sepsat hlášky a pár vět k asi pěti dalším one-shotům a založil si na to právě tohle vlákno, jsem rád, Jersone, že jsi tomu dal vlastní prostor.

Oni obecně lidi moc zápisy nekomentují, a když už tak "bylo to super", jenom vzácně to někdo rozvine (čestné výjimky se ukázaly nicméně i tady a mají můj respekt). Když jsem nad tím ale uvažoval, tak mi to stojí za to, protože se mi kvůli zápisům už pár hráčů ozvalo a občas mě někdo poplácá po rameni. Ještě mi někdo koupí pivo a budu úplně nejšťastnější zapisovatel na světě. :-)
Autorská citace #27
23.7.2014 18:09 - Jerson
Já si zase přečetl tvůj zápis ze hry a pochopil toho slona - i když musím říct, že mě víc baví "zápisy" už přeformulované a viděné očima některé z postav. Každopádně je pro mě velký rozdíl, když mi pět lidí napíše "dobře se to četlo", a když na FB nedostanu ani jedno kliknutí na "to se mi líbí." To první mě motivuje napsat a vyvěsit něco i příště.

Do protokolu - já to taky nečekal, postapo není úplně můj šálek kávy a Fallouty jsem nedohrál ani jednoho, protože mě nebavily boje a systém vylepšování postavy. Ale tuhle verzi Edwarda Talbota si schovám a doufám, že si spolu ještě zahrajeme a znovu ho použiju :-)
Autorská citace #28
24.7.2014 17:03 - fogs
Za sebe taky díky za počtení, super příběh!

Jerson píše:
Díky :-) Sepisuju i druhou hru, ale ta mi nevychází tak zajímavě. Tak uvidím, co tomu řeknete.


Co znamená, že ti nevychází tak zajímavě? Méně svižné/napínavé? Složitější k vyprávění? :)

Každopádně se těším na další část.. Jestli jsem z posledních příspěvků pochopil správně, tak vaše hraní už skončilo?
Autorská citace #29
24.7.2014 17:14 - York
Jerson píše:
Jsem rád, že se vám to líbí. Vyvěsil jsem tuhle povídku i na FB, ale na něj je to asi moc dlouhý text, takže nemám ani jednu reakci. Já RPGF mám asi dvě, z toho jedna od Faskala. Zbytečné to tam vůbec dávat, příště dám svou povídku jen na Kostku.


Vybrat si správně publikum je základ úspěchu.
Autorská citace #30
4.8.2014 15:21 - Gurney
Sry, za pozdní odpověď, náhodou jsem na o narazil až teď...
Zoom při soubojích: ok, budu vám věřit a snad brzy vyzkouším
Jerson píše:
Ve kterých částech ti tahle hra přijde divná?

Nejvíc asi v té zásadě "kdykoli děláš něco co odpovídá movu, je to move a pomocí movu se to vyhodnocuje, no exeptions" (AW, s. 12). A tedy se to může, lidově řečeno, zkurvit bez ohledu na to jak dobře to máš vymyšleno a připraveno. Což je samozřejmě super z dramatického pohledu na věc, ale ne až tak cool, pokud součástí zábavy ve hře je vymýšlení kreativních řešení, které mají za cíl snížit riziko a ideálně je úplně vyeliminovat. (nicméně zajímalo by mě, jak by ta hra vypadala, kdyby se toho GM zas tak moc nedržel tj. hrál to špatně...)

Faskal píše:
Každopádně, myšlenka "dáme si sex před bojem, abychom měli oba bonusy" je perfektní příležitost k: "Zrovna v nejlepším jsi ucítil, že ti někdo k hlavě dal bouchačku a řekl: 'tak to myslím stačilo, teď jsem na řadě já.' Co děláš?"

Jenže to je cool situace tak maximálně třikrát, čtyřikrát... na druhou stranu ten +1 bonus (obzvlášť na 2d6) je atraktivní pořád :) Tím to ale nechci úplně shodit, jen jsou prostě hráči, kterým bych +1 za sex klidně dal, u jiných to není potřeba a některým nikdy, protože bych tím z jejich postav stoprocetně vyrobil pornohvězdu.
(ano, jsem si těch dvojsmyslů vědom, move along, nothing to see here... :)
(hej, ale Californication World s classy jako Failed Writer, Hot Daughter nebo Amateur Pornstar by byl awesome...)
Autorská citace #31
4.8.2014 16:17 - York
Gurney píše:
Nejvíc asi v té zásadě "kdykoli děláš něco co odpovídá movu, je to move a pomocí movu se to vyhodnocuje, no exeptions" (AW, s. 12). A tedy se to může, lidově řečeno, zkurvit bez ohledu na to jak dobře to máš vymyšleno a připraveno. Což je samozřejmě super z dramatického pohledu na věc, ale ne až tak cool, pokud součástí zábavy ve hře je vymýšlení kreativních řešení, které mají za cíl snížit riziko a ideálně je úplně vyeliminovat.


Před pár měsíci jsem na tohle téma napsal takovou menší úvahu (styl berte, prosím, s rezervou).

Gurney píše:
(nicméně zajímalo by mě, jak by ta hra vypadala, kdyby se toho GM zas tak moc nedržel tj. hrál to špatně...


Tohle je docela hodně zajímavá otázka. Imho by to byl příklad použití nevhodného nástroje, existují systémy, kde GM na tohle podvádět nemusí. Zajímavý by ale mohl být mix těchto přístupů.
Autorská citace #32
4.8.2014 16:47 - Faskal
Píše:
...nejvíc asi v té zásadě "kdykoli děláš něco co odpovídá movu, je to move a pomocí movu se to vyhodnocuje, no exeptions"


... čistě jenom podle přečtení jsem se toho bál taky. To samé u GM move. Jak to ale pozoruju, tak tento způsob zápisu pravidel mi vyhovuje, protože je paradoxně mnohem volnější, než většina pravidel, co jsem kdy viděl.
U toho zkurvení plánu je to otázka přístupu GM - fail hráče nutně nemusí znamenat, že se něco posralo (úplně a nenávratně), ale stačí třeba ukázat pravdu, která se hráči nebude líbit. Co já vím, když otevíráš dveře a failneš, tak to nemusí znamenat, že na tebe vyběhne SWAT tým, kterému přijdou posily vždy, když failneš a eventuelně se za dveřmi začnou hromadit. Postava může vidět, že za dveřmi, které byly součástí plánu, mají veget chlápci ze SWAT týmu a je na čase začít improvizovat. A taky je tam SWAT tým.

Třeba včera moji hráči přepadli vesmírnou stanici (v Uncharted Worlds) a na kostkách to byl dost failfest. Takže sice nakonec dosáhli toho, co chtěli, protože pořád tlačili na pilu, ale nakonec málem způsobili dekompresi obytné části (používat termit na stanici !?!), čemuž musili zabránit a jako vedlejší efekt dali zelenou vojenskému útoku jiné frakce (vypnuli obranné systémy stanice), při jejímž odrážení na fregatu poslali tři svařené atomové čtyřhlavice a museli před následným výbuchem fregaty skočit do hyperprostoru, aby se s poškozenými systémy vynořili nad neprozkoumanou planetou, ... ale to už je jiný příběh.

Píše:
Což je ... ne až tak cool, pokud součástí zábavy ve hře je vymýšlení kreativních řešení, které mají za cíl snížit riziko a ideálně je úplně vyeliminovat.

No, je fakt, že *W hry na tohle moc stavěné nejsou. Musíš si zajistit, aby to, o co se snažíš, mělo smysl ve fikci (korporátním firewallem se normálně neprolámeš, potřebuješ starý ruský vojenský virus), a pak se roztočí akce, která nikde nestaví.

Hm, můžu ti garantovat, že nejsi první, koho ten dvojsmysl napadl :-)
V principu bych neměl problém jim ty +1 nechávat. Ale měli by počítat s tím, že není úplně jednoduché si ji donést až na místo.

Edit:
V tom odkazu od Yorka si přečtěte ten Keltonovův příspěvek uprostřed druhé strany :-)
Autorská citace #33
16.11.2016 23:00 - Shako
Pěkná povídka. Tvoje zápisy z AW her se čtou dobře. :)
Autorská citace #34
16.11.2016 23:53 - Jerson
Díky, potěší, že si to někdo přečte i po více než dvou letech :-)
Autorská citace #35
13.12.2016 18:39 - Ayumi
Trocha humoru a víc a víc akce, co víc si v postapo přát! Asi nejlepší zápis co jsem z postapo četla.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10075306892395 secREMOTE_IP: 35.168.18.209