Střípky

Autorská citace #1
15.1.2016 12:08 - Nachtrose
Já si něco podobné zavedl do 13th Age na základě tohoto článku:

http://slyflourish.com/fate_style_zones_in_5e.html

V 13A jsou vzdálenosti jen engaged, nearby, far away ( a out of range ). Používám papíry ( a teď jsem sehnal popisovatelné plastové tabulky ) velikosti A5. Figurky na jedné tabulce jsou vzájemně nearby, dotýkající se jsou engaged a na sousední jsou far away.

I když jsem teď nedávno zvažoval, že bych šel do zoomu a udělal zóny trochu jemnější. Jen mám zatím hodně problém vymýšlet jednotlivým zónám "aspekty" :-/
Autorská citace #2
15.1.2016 12:18 - Shako
jj, 13th mi ten článěk hodně připoměl. Jinak zajímavé - vyzkouším v nějaké hře.
Autorská citace #3
15.1.2016 12:51 - ShadoWWW
Nachtrose píše:
V 13A jsou vzdálenosti jen engaged, nearby, far away ( a out of range ).


My to tak hrajeme vždy, když chceme hrát boje popisně a ne na herním plánu. Buď nestvůra stojí vedle postavy, nebo je "v doběhové vzdálenosti během tahu", nebo je daleko, kam postava během svého tahu už nedoběhne (aby stačila i zaútočit na blízko) a musí už použít k běhu akci.
Autorská citace #4
15.1.2016 12:58 - sirien
Nachtrose: Zóny nemusí mít aspekty, fungují velmi dobře i bez nich. Aspekty se používají v případě, že potřebuješ vystihnout nějakou vlastnost zóny nebo její hranice.

Tj. pokud u zóny není nic zajímavého, tak se není třeba kousat abys něco vymyslel. Naopak pokud tam je něco co stojí za pozornost, hodíš tam aspekt a si cajk.
Autorská citace #5
15.1.2016 13:09 - Nachtrose
Sirien: asi jsem ten svuj vzorovy článek bral moc doslovne...

V něm chlapík za využití aspektu rozdává tuším Inspiration Dice. A chtel jsem klukům taky neco dopřát i když 13A ID mechaniku nemá.
Autorská citace #6
15.1.2016 13:33 - sirien
Nachtrose: Plánuju výhledově článek o tvorbě situačních aspektů za pochodu a o postupném vykreslování scény s jejich pomocí - asi ne úplně brzo (letos toho ode mě bude k Fate hodně, tak bych to rád rozložil abych nezasvinil main page na dlouhou dobu jen samym Fate), TLDR point is: začni s prázdnou mapou; doplňuj aspekty postupně podle popisů které se uplatní a podle otázek hráčů.

Bojujete ve velké hale, rozdělíš jí na X zón, abys ušetřil čas tak jí jen rychle popíšeš, ale aspekty dáš jen 2 nebo 3 zónám v nichž boj začne; Ne úvod je popsáno, že se v rohu haly válí kabely - část boje se časem přesune do kraje haly a kabely začnou vstupovat do hry, doplníš aspekt *Kabely na zemi.

Hráč se v některý moment zeptá, zda je někde v hale rozlitý olej - protože je cool hráčům říkat ano, ale protože je dramatické jim nejít moc naruku, řekneš, že jasně a umístíš aspekt "olej na zemi", ale dáš ho o jednu zónu jinam, než by se hráči úplně hodilo.

Atd.

Rycké, účelné, funkční a hlavně dostaneš aspekty, na kterých opravdu záleží a které se ve scéně skutečně zužitkují.
Autorská citace #7
16.1.2016 23:04 - Atterdag
Na zóny jsem hrál poprvé minule u toho Trojkance - měl jsem "bojiště" 4x4 čtverce (dohromady tedy asi 50x50 metrů) - byl tam obtížní močálovitý terén, volný terén (ale s nášlapnými pastmi - vlčí díry), na okrajích byla městská hradba, na níž se dalo vylézt, a okraje Gwaeronova lůžka (velké stromy). Hlavní čtvereček zaujímal Tempův oltář - na kamenném piedestalu (plošině) byl kamenný oltář s velkým kamenným štítem, v němž byl zabodnut meč - u toho oltáře probíhal hlavní boj - dal jsem mu několik efektů - oltář dokázal zalokovat zlé bytosti (test na atletiku), dával elektrošoky a meč, který se pohnul, přesekl spirituální zbraň (kopí). Jeden z hráčů si stěžoval, že to bylo nepřehledné, ostatní byli spokojeni.
Autorská citace #8
19.1.2016 11:00 - Gurney
Tak jsem si to konečně přečetl a musím říct že jsem čekal spíš nahrazení zón gridem... počítat čtverce a ještě nevíc řešit, že si každá postava projektuje vlastní zónu mi přijde dost překombinované.

Nicméně ten nápad, že jednotlivé postavy na gridu jsou vázané (a vyvolávají příležitostné útoky apod.) jen pokud na to někdo použije akci je dost zajímavý a líbí se mi to víc než klasické 5e vázání, kdy je mnohdy výhodnější se bít dokud nepřítel nepadne než schytávat příležitostné útoky či se vzdát vlastního útoku.
Autorská citace #9
19.1.2016 17:46 - sirien
Gurney: Tak ono to má sloužit i (mimo jiné) k převodu herních mechanik mezi systémy. Efektivně nepotřebuješ neustále značit nebo zvýrazňovat zónu okolo postavy, jen v momentě kdy použiješ efekt který se nějak odvozuje od prostoru musíš vědět, jak to do těch zón překlopit.

Nezkoušel jsem to, ale když si představím, jak by to asi tak mělo fungovat, tak mi to nepřijde jako nijak zvlášť komplikované.


Jinak ta mechanika vázání se mi taky dost líbí :) Navíc by s tím šlo i dobře pracovat dál a vázat na to další mechaniky, což by mohlo umožnit hezkou práci se stylizací. Popravdě když sem to překládal, tak jsem přemýšlel, jak tu mechaniku použít v běžném Fate :)
Autorská citace #10
19.1.2016 20:19 - Gurney
Jedna zóna = 5 (resp. 5x5 čverců), nic složitejšího netřeba (tedy pokud s tím nemáš nějaký extrémně rafinovaný záměr, kvůli kterému by stálo za to vymýšlet něco komplexnějšího... což tam nevidím).

Mě zas docela láká nějak to spojit s už tak docela zajímavou a přitom intuitivní 5ečkovou "ekonomikou" akcí v kole.
Autorská citace #11
19.1.2016 21:50 - sirien
To Ti bude fungovat pro velmi jednoduchý převod.

V momentě, kdy budeš chtít dynamickou akci kde se efekty přizpůsobují plánu a ne hranici zón (např. když postava stojí na hraně zóny), tak už se hodí centrovat zónu vůči postavě.

Každopádně zjednodušit to a udělat to tak jak píšeš je snadný - mě tyhle blogy zaujaly právě tím, že jdou o krok dál a ukazují i jak v případě zájmu do věci zapracovat ty složitější mechaniky, pokud máš rád trochu víc rules-heavy přístup a chceš si nechat ve hře všechna různá čísílka a drobné vychytávky.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.18715381622314 secREMOTE_IP: 3.227.235.71