Střípky

Vojtěch
2.5.2016 08:56
Autorská citace #1
2.5.2016 08:56 - Shako
Pěkný souhrn.

Trošku mě zarazili některé překlady (až podle popisu jsem pochopil, o čem je řeč). Nejvíce asi zaklínač - to nemáme lepší překlad, když už to není "sorcka"?

Jinak myslím, že původní generický setting je vcelku dostatečně obsáhlý na to tam zasadit nějaké dobrodružství i kampaň - popisy ikon dávají dostatečnou představu, jaké jsou strany. Mapa tam je. Pár zajímavých míst je podrobně rozepsaných...
Autorská citace #2
2.5.2016 09:12 - Naoki
Sorcerer je klasicky čaroděj, ne?

EDIT: a ze příručky se mi zdálo že incremental advance je po souboji, ne na konci sezení.
Autorská citace #3
2.5.2016 09:17 - ShadoWWW
Líbí se mi to mechanické omezení magických předmětů, včetně vnucování vlastních rysů. Mám ke kouzelným předmětům ještě jeden dotaz: Existují pro GM přesné instrukce, kolik a jak má dávat předměty družině (ve stylu tabulek 4E), nebo je to libovolně zcela na něm?

A druhý můj dotaz se týká akcí v kole: pokud to dobře chápu, tak tam zachovali systém "standardní + pohybová + drobná akce (+ volná akce)", nebo ho nějak upravili?

Jinak díky za shrnutí!

P.S. Kdy bude překlad? :)
Autorská citace #4
2.5.2016 09:57 - Vojtěch
U Sorcerera jsem asi ovlivněn domácí terminologií :)

Co se incremental advance týče, tak by měl být na sezení, nicméně v dobrodružství to vesele porušují, tedy je spíš až vypravěč řekne.

Co se lootu týče, tak je tam nějaká orientační částka na plné vyléčení (asi jako dlouhý odpočinek v 5E), nebo taky náhodný hod, pokud se s tím nechceš počítat.

Systém akcí je tak, jak popisuješ, ShadoWWW.
Autorská citace #5
2.5.2016 10:13 - Naoki
Koukám že toho v dobrodružství porušují více... jako i relationship roll že by se za to měl dostat magický item místo aby se to projevilo nějak jinak významněji
Autorská citace #6
2.5.2016 10:22 - Nachtrose
RAW to je tak, ze incremental by mel byt s kazdym full heal up-em, tj. kazde 4 stretnuti. Nova uroven je pak kazdy 4. IA/FHU. A icon die muzou poskytnout vyhodu i v podobe (true) magic itemu.

Jinak si musim mrknout, jak to je s tema true magic itemama. Nejak jsem za tu rocni pauzu zapomel, ze by vyssi tier mel zrat vice chacker a ted jsem nasemu pyromanovi poskytnul champion tier knihu... o.O
Autorská citace #7
2.5.2016 10:28 - Shako
Naoki píše:
Mám ke kouzelným předmětům ještě jeden dotaz: Existují pro GM přesné instrukce, kolik a jak má dávat předměty družině (ve stylu tabulek 4E), nebo je to libovolně zcela na něm?


Odpadla tam tam potřeba "upgradování" každých 5 lvl, tak je to ve 4e.. takže magické předměty jsou obecně vzácnější (povětšinou ten meč, který si sebral někde na prvních levelech si sebou neseš až do epiku). Ale myslím, že je to zcela na uvážení GM.

Ono hodně je toho na úvaze GM/po dohodě s GM. ;-)
Autorská citace #8
2.5.2016 10:42 - Vojtěch
Nehledě na to, že předmět s tebou může bez problémů růst. Prostě přihodíš tu jedničku, co činí rozdíl na tieru a pár kostek a najednou jsi hrozně epic :D
Autorská citace #9
2.5.2016 10:58 - Naoki
Koukám že už se ptám na věci o kterých ani nevím :D

Ze základu vyšší tier bere více slotů pouze pokud je nad tvím tierem, jinak bere normálně jeden slot.
Autorská citace #10
2.5.2016 11:10 - Nachtrose
Naoki: jasne, to chapu. Kluci jsou ted lvl 3.

Vojtech: nicmene tvurci doporucuji, aby takovych "signature" veci, co rostou s postavou male kazda postava maximalne jeddn. Ale jako u vseho doporucuji "postavte kolem toho cool pribeh" :-)
Autorská citace #11
2.5.2016 11:31 - Vojtěch
Snake's Tongue
Epic tier sword or spear
Recharge 16+
Deal the target 3d6 ongoing poison damage and from now on you can follow it's scent trace untill you use the ability again.
Quirk: Sticks the blade in random things and licks it afterwards.
GM note: Handle to low level characters.
Autorská citace #12
2.5.2016 12:40 - Gurney
ShadoWWW píše:
Existují pro GM přesné instrukce, kolik a jak má dávat předměty družině (ve stylu tabulek 4E), nebo je to libovolně zcela na něm?

Přesné instrukce tam nejsou, ale postavy psychicky zvládají jen počet magických předmětů rovný jejich úrovni (a předměty z vyššího tieru se pčítají jako dva). Ve chvíli kdy mají víc přestávají být quirky (viz. "Sticks the blade in random things and licks it afterwards") čistě roleplayovou záležitostí hráče a GM s ostatními hráči do tebe mají začít tlačit co všechno po tobě tvoje předměty chtějí (a když si představím některé svoje někdejší spoluhráče, znalce 4chanu, tak to olizování náhodných věcí nemůže dopadnout dobře) a ty by jsi jim měl alespoň občas vyhovět.

Jinak existuje omezení, že s každým předmětem musíš mít osobní vztah aby fungoval, a tudíž můžeš mít vždycky jen jedny kouzelné boty, zbroj apod. a nejde je jen tak vystřídat za jiné (prsteny jsou vyjímka, ty se navzájem snesou dva, každý na jedné ruce). V zásadě je to vtipně obkecané D&Dčkové sladění se s předmětem.

ShadoWWW píše:
A druhý můj dotaz se týká akcí v kole: pokud to dobře chápu, tak tam zachovali systém "standardní + pohybová + drobná akce (+ volná akce)", nebo ho nějak upravili?

Spousta věcí (včetně akcí) je v podstatě identická s D&D (3e nebo 4e) jen se jemnují jinak. Pamatuju si, jak jsem asi půl sezení řešili co je to "staggered" kondice, načež někdo dohledal, že je to prostě 4ečkové "bloodied", kdy jsi na polovině životů nebo méně.
Autorská citace #13
2.5.2016 12:54 - Naoki
Píše:
Spousta věcí (včetně akcí) je v podstatě identická s D&D (3e nebo 4e) jen se jemnují jinak. Pamatuju si, jak jsem asi půl sezení řešili co je to "staggered" kondice, načež někdo dohledal, že je to prostě 4ečkové "bloodied", kdy jsi na polovině životů nebo méně.

Jj, jen je pak problém když kondice která se jmenuje stejně dává jiné postihy :D (typu slowed, nebo weakened)
Autorská citace #14
2.5.2016 12:58 - Vojtěch
To víte... když se chce obcházet copyright té nejoblíbenější hry, tak to pak podle toho vypadá.
Autorská citace #15
2.5.2016 13:06 - Gurney
Naoki píše:
Jj, jen je pak problém když kondice která se jmenuje stejně dává jiné postihy :D (typu slowed, nebo weakened)

To je fakt.
Autorská citace #16
2.5.2016 13:16 - York
Vojtěch píše:
To víte... když se chce obcházet copyright té nejoblíbenější hry, tak to pak podle toho vypadá.


V tom má podstatnou výhodu překlad do jiného jazyka. Ten to pěkně odstíní, aniž bys musel významově cokoliv měnit :-)

PS: Pěkná recenze, díky za ni.
Autorská citace #17
2.5.2016 14:10 - Vojtěch
Díkes.
Autorská citace #18
2.5.2016 15:23 - Gurney
...jinak článek je fajn představení 13th Age, díky za něj.
Autorská citace #19
2.5.2016 18:11 - sirien
Tenhle článek se trochu zdržel ve výrobě (my fault...), ale je to fakt super recenze a musím říct, že se mi dost líbí ta forma, která na minimálně přečtení té hry láká skoro nejvíc se mi zdá :)
Autorská citace #20
3.5.2016 06:06 - Vojtěch
Mno, spíš my fault :D

Nicméně způsob psaní pravidel z toho fakt dělá docela příjemné čtení.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11487007141113 secREMOTE_IP: 44.201.64.238