Střípky

Necromancer
17.3.2022 15:34
Autorská citace #1
17.3.2022 15:34 - sirien
Za mě to je ve skutečnosti fakt hezká tvorba - řemeslně tam vidím nějaké nedostatky (viz níže), ale z celkového hlediska se mi líbí, že ten design následuje nějakou nosnou myšlenku a skutečně jí vyjadřuje.)


Ohledně těch nedostatků:

1. level - mám za to, že ta schopnost je hrozně slabá. Obecně při vyvažování schopností je potřeba brát v úvahu dva základní parametry:
- relativní sílu
- praktickou herní četnost
...tahle schopnost vlastně není až tak silná, ale zejména její herní četnost bude mizivá.

Efektivně tahle schopnost kopíruje Draconic sorcku a její bonusy k drakům. Rozdíl je v tom, že Draconic navíc k tomu jako "reálnou" schopnost dostane základní AC 13 a +1HP/level (efektivně boost kostky obnovy z 1d6 na 1d8), zatímco demonic nedostane nic (rozšířená kouzla nepočítám, to je default který by se měl zpětně aplikovat i k tomu draconic).

Odolnost na jeden typ zásahu tohle fakt nedovyváží (stranou toho že to má ten Draconic co pamatuju taky?)


Rozšířená kouzla která se štěpí podle typu Běsa jsou naopak hezkej kousek designu a ukázka kreativní, ale účelné práce s tou mechanikou s nějakou myšlenkou.



6. level - rovnováhu asi budou muset posoudit jiní; já obecně nejsem fanoušek DnD familiar mechanik, tak se do nich ani nechci pouštět. Stylizačně tu je otázka jak moc je ok svazovat classu s nutností vůbec familiara mít - again, osobně nejsem fanoušek věci a jako hráč bych tu asi radši viděl něco jako možnost povolat (si) nižší běsy na pomoc - s nějakým trade-off typu hrozba ztráty kontroly nebo tak něco.

Ale zase do DnD filozofie obecně ta familiar power zapadá, takže asi legit.



14. level - tohle je cool design, který ale bohužel za mě strašně implementačně trpí - zejména tím, že se tu Necromancer rozhodl tlačit vlastní postupy namísto DnD standardů.

Bod jedna je, že schopnost umožňuje vícečetné útoky. Posouzení rovnováhy nechám jiným, ale vopruz je už jen fakt že to je potřeba vyhodnocovat; zároveň to ale čarodějovi bere Akci, tzn. kouzlení, tzn. to o čem má Čaroděj být. Mnohem lepší design by za mě bylo, kdyby čaroděj mohl použít jeden z uvedených útoků (resp. jednu z útočných možností) za Akci, nebo za Bonusovku - umožnilo by mu to kouzlit plus těžit z podoby nebo použít dvě akce podoby, což je všechno sebe-regulující, přehlednější a snazší vyvážit.

Další věc co mě tu irituje je na můj vkus nechutně gamistický tlačení charismatu do všech bonusů. Použití jiných fyzických vlastností nejenže by bylo míň prvoplánovité, ale oboru by to dodávalo druhotný flavor.

Pekelná křídla by IMO měla dávat rychlost létání rovnou 1/2 rychlosti chůze - zaprvé kvůli rovnováze, zadruhé protože na 14. levelu už tak létání u čarodějů prochází poněkud odpornou inflací.


18. level - nevím, jestli to je omyl nebo ne, ale současná formulace která umožňuje touto schopností cestovat hloubějc a hloubějc do Pekla nebo Propasti, ale ne zpátky, je fun.

Problém je, že a) opět to je schopnost s reálně velmi nízkou herní četností a b) ...vlastně ani neni moc cool, protože pokud tohle chci umět, tak sem si už dávno vzal a praktikuju Plane shift, takže reálně tuhle schopnost ani nepotřebuju. Přivolávání Běsů do NB 5 totéž.


Osobně mám za to že pro domácí hru by to mohlo stačit, jinak to ale vyžaduje ještě trochu nápaditosti pro 1. a 18. level a pak hodně broušení pro ten 14.
Autorská citace #2
17.3.2022 17:10 - Chyba
Za mě LVL 1 naprosto v pohodě, Dost to připomíná Aberrant Mind z Taši (včetně pak 14 LVL), kde dostaneš kouzla navíc a telepatickou komunikaci na úrovni triku Zpráva jen je to víc nenápadný a vydrží o trochu dýl. Přitom je to považováno za jeden z Top oborů.
Sám mám vytrvořeného běsovského čaroděje a v tomto jsme se dost shodli.
LvL 14 - ty útoky mě taky moc neberou, ale ostatní pěkné. Co se týče rovnováhy s křídlama: lvl 14 Draconic Bloodline a Divine Soul permanentně, Aberrant Mind za čarodějný bod.
LvL 18 - Jak sirien
Autorská citace #3
17.3.2022 17:16 - Necromancer
Chyba: Ten patron se mi strašně líbí, nejraději bych ti ho vykradl... :D
Autorská citace #4
17.3.2022 17:38 - sirien
Chyba:

Draconic / Dotčený běsem
- Výhoda (/"kvalifikace") na jednání s výjimečnými creapami: ANO / ANO
- Jazyk daných creap navíc: ANO / ANO
- Odolnost na 1 typ zásahů: ANO / ANO

- +1HP/level: ANO / NE
- +3AC: ANO / NE
- odolnost na 1 živel: NE* / ANO (* = lvl 6, 1 hodina, 1ČB)

...jakože... vyměnit 1HP/level a +3 AC za odolnost na 1 typ zásahu mi nepřijde zrovna adekvátní trade-off.


Jakože samozřejmě je do diskuse jestli neni přehnanej naopak ten Draconic, protože:

Wild: 1x Výhoda na cokoliv mezi Dl.O.
Storm: 2 sáhy pohyb navíc při seslání kouzla, +jazyk
Divine: 1x mezi O. +2k4 na Záchranu nebo Útok
Shadow: tma a vidění v ní + 0HP save

...z tohodle pohledu je efektivně ten Draconic +1HP a +3AC spíš na horní straně rozsahu, a navíc k tomu má ty stylizční bonusy na draky. Nicméně stejně jako jsou u draconic ty věci na draky spíš stylizační a ve hře se objeví párkrát za desítky sezení, tak totéž je tady s těma běsama.

Tj. reálná schopnost tohodle oboru (stranou těch stylizačních věcí, vč. jinak dost neužitečného jazyka) na 1. Úrovni je... Odolnost na 1 živel. Což... mi přijde na dolní hraně rozsahu a oproti ostatním dost slabé.


(Bouřnej má lítání na 18. levelu, dokonce dost silný a i s jinejma tvorama... ale ok, to je 18. level)
Autorská citace #5
17.3.2022 18:15 - Chyba
Draconic má Odolnost jen na LvL6 za bod. bonus do AC je extrémě dobrý na prvních úrovních, ale později (lvl 4.5.) je to jen permanentní Mage armor, který v tu chvíli klidně dvakrát denně sešleš, aniž by tě to připravilo a moc zdrojů.
Autorská citace #6
17.3.2022 18:40 - shari
Chyba píše:
permanentní Mage armor, který v tu chvíli klidně dvakrát denně sešleš, aniž by tě to připravilo a moc zdrojů.

Jenze to zabira jedno kouzlo, ktere znas. A tech Carodej moc nema ani na strednich urovnich, takze MA ktere nemusis sesilat, je znat.
Autorská citace #7
17.3.2022 19:45 - Necromancer
sirien píše:
Odolnost na 1 živel. Což... mi přijde na dolní hraně rozsahu a oproti ostatním dost slabé.

Ale zase se jedná o dva doslova nejrozšířenější typy poškození. Oheň je většina dmg spellů a Jed zase extrémně běžný u nepřátel (plus taky ty spelly).
Autorská citace #8
18.3.2022 20:16 - sirien
Chyba: "jen permanentní mage armor" - well. Zaprvé je to permanentní, takže to funguje i na nečekaná překvapení (udržování preventivního mage armoru jsou 3 spell sloty denně...) a zadruhé to je přirozené (nedá se to rozptýlit atp. - btw. to může hrát roli i co do etikety atp.). A zatřetí viz Shari - je to kouzlo kterým si nemusíš zapatlávat spell-list. O tom, že zejména na nižších levelech jsou i jedničkové spell-sloty cenné nemluvě.

Na 1th level power mi to přijde dost dobrý samo o sobě, ale navíc k tomu ještě dostaneš +1HPčko za level. Plus flavor schopnosti na draky, aby toho nebylo málo.

V porovnání s tím dnem 1th level power... což je nejspíš Storm, kde se při seslání můžeš pohnout o 2 sáhy - hej, jaj, super! ehm... to je poměrně citelnej rozdíl.


Necro: nejrozšířenější poškození je mundane (sečný/bodný/drtivý). Že dostanu odolnost na jeden elementární typ - jako ano, může se stát, že to ocením, ale pokud mě tím nebude PH cíleně bombardovat, tak frekvence takových případů bude spíš malá.
Autorská citace #9
18.3.2022 21:06 - Necromancer
Sirien: Zas pořád, je do resistende k dmg. A ten tvůj slavnej drakoun je za mě spíč než vzorově vyvážený, velmi nadstřelený, co se průměru týče.
Pojďme si znovu projet, co tu vlasně máme na prvním levlu:
Chaos - jedna výhoda, tzn průměrně zhruba +5 na jeden hod
Nebešťaň - jednou +2k4, tedy průměrně +5 na jeden hod.
Stínový - jednou za den šance zůstat na 1 hp namísto 0
Bouřný - (na lvl 1) dvakrát za den 10 stop létání
Zrůda - pár minut trvající telepatie na úrovni triku
Hodinář - jednou za den negace (ne)výhody, tudíž +/-5 k jednomu hodu.
Démon - Resist k jednomu bežnému nefyzickému dmg
Drak - Permanentní trvání jednoho z obranných kouzle 1. úrovně, čímž efektivně řeší problém nízkého AC, který k této classe prostě patří. A navíc zvýšení maxima životů.

Nepočítal jsem jazyky a podobně, protože ty jsou celkem situační. Stejně tak jsem nepočítal rozšířený spell list.
Tudíž mi z toho tak nějak vychází, že jestli tu někdo vybočuje z řady, tak je to Draconic, nikoliv Běs.
Autorská citace #10
18.3.2022 21:51 - sirien
Necromancer: no, když to seřadím podle toho jak mi to přijde:

1 Drak - AC 13 (perma kouzlo 1. stupně), +1hp/level
1 Zrůda - unlimited telepatie na 1 tvora, na pár minut i po rozdělení na x mil
.
2 Chaos - jedna výhoda, tzn průměrně zhruba +5 na jeden hod
2 Nebešťaň - jednou +2k4, tedy průměrně +5 na jeden hod.
3 Hodinář - jednou za den negace (ne)výhody, tudíž +/-5 k jednomu hodu.
4 Stínový - vidění ve tmě, +0HP save na 1HP; (3) vidění skrz magickou tmu
.
5 Démon - Resist k jednomu bežnému nefyzickému dmg
.
6 Bouřný - (na lvl 1) dvakrát za den 10 stop létání


Vidím tu 6 stupňů síly těch schopností, přičemž:

- Aberrant dost podceňuješ, schopnost neomezené telepatie co není kouzlo (tj. tiché neodposlechnutelné a nezaznamenatelné komunikace kdykoliv kdekoliv před kýmkoliv) která navíc může x minut fungovat na taktickou vzdálenost při rozdělení je rozhodně víc, než trik - to je minimálně adekvátní kouzlu 1. Stupně (na jednu stranu je tam časový limit při rozdělení a omezení na 1 tvora - na stranu druhou to můžeš libovolně a nekonečně opakovat...) Za mě to je efektivně top sorcková 1th level schopnost co je na rovině s drakem (velmi rozdílné případy užití, ale obdobná užitnost od frekvence užití po míru přínosu).

- "dvojky" si jsou v podstatě adekvátní silou, jen fungují jinak (chaos zvyšuje šanci na krit - nebešťan zase umožňuje prolomit dvacítkovej strop... vcelku nastejno)
- 3 je hodně přilehlá 2, ale přecijen je situačně podmíněnější a tim trošku slabší (osobně bych to fixnul jako 1x mezi Odpočinky (ne dlouhými) a bylo by to nastejno...)
- Shadow sorcka... ten save může být hodně useful. To vidění ve tmě taky neni jen tak (dvojnásobný dosah). Skutečná power tam je to vidění skrz kouzlo Tma které stojí jen 2ČB - drawback samozřejmě je že to dostaneš až na trojce... tzn. na 1. Úrovni bych to viděl na 4. stupínku síly, ale od 3. úrovně to u mě přeskočí nad dvojky (rozhodně si radši vezmu tmu ve které jen já vidím za 2ČB kdykoliv než 1x výhodovýho žolíka - a ještě 0HP save k tomu)

- Storm je jednoznačně under-powered, ta schopnost je tak situační že je totálně k ničemu.


Efektivně tu je sice 6 stupínků síly, ale zhruba 2 regulerní ligh - Drak+Aberant hrají první ligu (tj. možná je ta jejich 1th level silově nadstandardní...), Chaos, Nebe, Hodiny a Stín hrají 2. ligu (standardní, řekněme - tu bych považoval za vyvažovací normu)

Když Bouři vyřadíme jako WTF UP úlet... tak to co nabízí Tvůj Běs je dolní strana škály, tj. fakticky podstřelený. Ne zcela mimo soutěž jako Bouře, ale rozhodně 3. liga.

...je samozřejmě otázka, jestli se tohle pak nějak nekrátí se silou 6 a 14, ale můj dojem ze 6 je že je spíš v normě (? těžko říct, tyhle familiar bordely se mi posuzujou těžko...) a 14 je za mě zbordelená a vyžadující přebroušení předtím než se vůbec začneme bavit o její síle.
Autorská citace #11
18.3.2022 23:10 - Log 1=0
6 je silná, ale v normě.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.064892053604126 secREMOTE_IP: 54.144.81.21