Střípky

Necromancer
23.3.2022 21:52
Autorská citace #1
23.3.2022 21:52 - sirien
Zajímavý Obor - opět stejně jako u předchozího tu velmi dobře funguje přenesení konceptu do pravidel - a využití pravidel k podpoře konceptu.

Tady jsou ta "nicméně" :)

Točit 4 různé sady kouzel... jako asi to není tak velký problém, ale je otázka, jak moc si tyto sady jsou vzájemně vyvážené.

Když jsem u vyváženosti, Období emocí - Zima... působí docela druhořadě popravdě. Ale jasně, když si pak vyberu Zimu z nějakého jiného důvodu tak to není špatný benefit navíc, takže to je naprosto funkční a problém s tím není, takže spíš takové pozorování.

6. úroveň je fakt hezkej design. Navíc vypadá i docela vyváženě.

14. na druhou stranu... jako ok, chápu snahu zachytit Petra Pana... ale je to nutné? Jakože Petr Pan není nijak spojený s DnD, natož s mytologií feywild a...:
- tohle je další čarodějská 14th level lítací schopnost (což je další inflace...)
- ...a stranou toho, ta rychlost létání 12 na celou hodinu je fakt přehnaná, to ve většině situací a zejména v družinovém kontextu je totálně OP proti všem ostatním (srovnej s tím že Storm má podobnou schopnost na lvl 18)

18. level je taky hezký design. Otázka je, jestli to opět není OP... obnovovat 18 BV za kolo (a odstranit stav) popř. selektivně plošně rozdávat level dmg... o tom že všem kamarádům přihodíš +5 k Útoku (nebo Záchraně) ani nemluvě.


Celkově mi to asi přijde zbroušenější než ten předchozí Obor, ale cítim tam podobné "hrany" - zejména ne úplně odladěný cit pro vyváženost. Ale celkově opět vlastně dost hezký homebrew.
Autorská citace #2
24.3.2022 11:08 - shari
Víly jsou super!
Stylizace vílí sorcky se mi líbí, všechny povolání by měly mít vílí obor. :D

Změna kouzel podle vybraného období zní na jednu stranu jako super věc, na druhou stranu jako strašný chaos. I když, s kartičkama kouzel (... jo, já vim ~_~) by to mohlo být v pohodě.

Co mi nesedí, je formulace u vybírání těch ročních období. "Po každém Dlouhém odpočinku si zvol, jakou náladu má právě tvá postava." a následné "...podle své aktuální nálady..." mi přijde... hm, nevím, jak to popsat, prostě divné.
Spíš bych to formulovala nějak jako "Po každém Dlouhém odpočinku si zvol roční období podle převládajících emocí/nálady tvé postavy." a "...podle svého aktuálního (ročního) období...". (A ano, může se to zdát jako triviální rozdíl ve formulaci, ale z mého pohledu to dost mění význam a feeling těch schopností.)
EDIT: tím samozřejmě neříkám, že ten popis je chybný. Pokud Necrovi ten původní popis vyhovuje víc, nepožaduju, aby to změnil.

U schopností na 14. a 18. úrovni se mi líbí nápad, ale jsou OP. 14 rozhodně, 18 nejspíš.
Autorská citace #3
24.3.2022 12:37 - sirien
Yup, jazyk a správná formulace je ve skutečnosti důležitá část game designu (tvrdá lekce, kterou jsem docenil teprve v posledním půl roce), zejména u stylizačních textů, ale zase sem z té kritiky nechtěl Necromancerovi dělat češtinářskou slohovku :D

Nicméně ano, taky sem si trochu říkal, že by to chtělo trochu zabrousit aby to vyznívalo víc deskriptivně ve stylu "zvol si odpovídající náladu" (podle toho co se dělo nebo postava očekává, že se dít bude atp.) spíš než preskriptivně jako "zvol si co se ti gamisticky hodí a pak podle toho hraj".

(ne že by preskriptivní design nebyl validní sám o sobě, ale do DnD se IMO nehodí.)


Btw. až teď sem si všimnul - co má vílí původ společného s definováním vlastního osudu? Zaprvé tam žádnou přímou spojitost nevidim ani když se snažim, zadruhé když nad tím přemýšlím tak Feywild je sice chaotický, ale v paradoxech jemu vlastních do něj patří i věci jako různé předpovězené osudy, sudičky a podobné srandy...
Autorská citace #4
24.3.2022 15:32 - LokiB
Taky jsem to nechtěl bourat na češtině ... třeba "jsi se". A to už minule.
Jazyk v obou obsahově zajímavých příspěvcích není moc hezký, ale beru to tak, že Necro není vypsaný, chybí mu praxe a zkušenosti. Takže se zaměřuju na obsah.
Autorská citace #5
24.3.2022 21:41 - Log 1=0
V podstatě se přidávám k předřečníkům. Tenhle obor je super v tom, že má opravdu pěknou myšlenku, která se promítne i do RP, a zároveň ji velmi dobře zachycuje. Jako jádro super.
A ty schopnosti na nižších úrovních mi přijdou adekvátní.

Létání se u čarodějů opakuje, ale myslím, že to nevadí. Jenže je fakt OP. Pokud ho použije pro sebe, tak Létá prakticky pořád. To by se mu to muselo fakt blbě sejít, aby mu to nevyšlo. A rozšířit to na ostatní je ve skutečnosti silný boost, takové použití je tak na úrovni kouzla 6, 7 úrovně. 6 sáhů by bohatě stačilo.

A ta poslední je taky OP, celkem jasně. Už každá jednotlivá obdobní schopnost má náběh na OP, nebo OP přímo je. A univerzální základ to pojistí.
Autorská citace #6
26.3.2022 15:18 - sirien
Já musim bejt snad úplně mimo... sem si celou dobu říkal že mi na tom oboru něco stylizačně nesedí a pořád mi unikalo co. A teď mi to secvaklo...

Ta předloha v Petr Panovi.

Jakože ano, tu myšlenku chápu a dává nějaký smysl a ta stylizace není zachycená špatně - ale když dojde na DnD víly, tzn. fey... tak je dobré si všimnout, že ne pro nic za nic tomu DnD neříká "faerie", ale "feywild".

...protože stylizace, kterou by IMO měl mít DnD fey-sorcerer, se neodráží z Petra Pana, ale z changelingů.
Autorská citace #7
31.3.2022 21:35 - Necromancer
Tak jsem to poupravil.

Předělal jsem ten wording jaak psala Shari.
Lvl 14 abilitu jsem nerfnul na polovinu.
Lvl 18 jsem podmínil Sorcery pointama.

Je ješťě neco, co by vám připadalo adekvátní pozměnit?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.074066877365112 secREMOTE_IP: 3.138.138.144