Střípky

Alnag
26.3.2007 18:19
Paladin vs. orčí nemluvně
A nyní jedna ze zapeklitých otázek, které jsem si z dovolením vypůjčil ze svého oblíbeného fóra (ENWorldu, kdyby jste byli na pochybách). Je to varianta klasické otázky - co byste udělali jakožto paladin, zastánce dobra při nalezení orského nemluvněte s vědomím, kam se asi vyvine... (orkové = ti zlí). Event. kdybys si paladin nebyl jistý, detect evil mu napoví.

Mají vůbec nemluvňata přesvědčení? Jsou orkové zlí od přírody? Potřebuje paladin pro potírání zla nějakou záminku? Atd.
Autorská citace #1
26.3.2007 19:08 - Aeris
Pekná obroda Drizztovho: "Rodí se drowí děti skutečně zlé?" Osobne si myslím, že normálny paladin (v zmysle zdravomysliaceho jedinca) by mohol nemluvňa sám vychovať, alebo zveriť do opatery mníchom v nejakom kláštore.
Autorská citace #2
26.3.2007 19:10 - thief
Zajímavé. nedávno jsem v knize Book of Exalted Deeds viděl obrázek dobrého červeného draka. Jinde byla popsaná zákoně dobrá succuba. O bílých dracích je známo, že bývají-li od dětství vychováni draky zlatými nebo stříbrnými, jejich výsledné přesvědčení je chaotic good. Takže já bych to s tím zlým orčtem tak hrozný neviděl. Buď bych dítě nechal mamince nebo sirotka odevzdal do chrámu.
Autorská citace #3
26.3.2007 19:10 - Xeth
Nejspíš bych ho vzal k nějakým dobrým lidem (elfům, hobitům atd.), kteří by byli ochotni postarat se o něj (vychovat ho), s tím, že bych se na něj přijel čas od času podívat. A mimochodem, jako paladin bych rozhodně nepoužíval Detect Evil na každém rohu. :)
Autorská citace #4
26.3.2007 20:12 - Dalcor
Stejně jako u drovů nemůžeš ani u orků předpokládat (stejěn ajko u jakékoliv jiné rasy) že je rovnou zlá. Vždyť vývoj dítěte je určováno výchovou. Teoreticky však třeba v DL, kde jsou rasy děleny rovnou dle božího stvoření tak tam se snad předdefinovamu zlu snad dá věřit.
Thief - dobrej rudej drak není jen výmyslem Book of Exlated Deeds, ale stačí si vzít třeba Evermeet Island of Elves, nebo Cormanthyr: Empire of the Elves. V obou případech vystupují rudí draci vychovaní elfy. Jeden sice zpsůobí pád Myth Drannoru, ale to už je jiná pohádka...
Autorská citace #5
26.3.2007 20:20 - Aeris
thief: Napríklad Eberron maže heslo "Dragons! Color-coded for your convenience!" (preklad: "Draci! Farebne roztriedení pre vaše pohodlie!") úplne, je jedno akej farby drak je, v Eberrone nikdy nevieš aké má presvedčenie, jediné čo vieš je, že Ťa môže vždy zozrať. :-)
Autorská citace #6
26.3.2007 20:23 - Rytíř
No, strašně by samozřejmě záleželo na tom, kde bych ho hrál, na jakém světě.. ale když to teda vezmu z pohledu svého Ae~Rijana, blahé paměti, tak bych ho s největší pravděpodobností nezabil.. ale ani bych se s nim nikam nevláčel. :) Strčil bych mu Kladivo nad uplakaná očička a skrz zuby procedil: "Dávám ti šanci, prcku. Nechávám na libovůli bohů, zda budeš žít anebo zda tu zemřeš. Ale to ti říkám, pamatuj si tohle kladivo. Jestli až vyrosteš nebudeš hodnej, rozbiju ti s ním hlavu!"
:))))
A nemylte se, to myslim celkem vážně - kam bych přišel, kdybych s každym potencionálním "přeběhlíkem" lezl po špitálech a klášterech? No nikam. Ano, postupem času byl Rijan chvílema asi docela drsoň.. :) Byl to prostě bojovník, ne nějakej milosrdnej bratr.
Autorská citace #7
26.3.2007 21:02 - thief
Dalcor: Mě byl svým způsobem sympatickej i Tchazzar, i když to není zrovna nejlepší příklad hodnýho draka. :-)
Aeris: Že tě může vždycky sežrat platí nejen v Eberronu.
Autorská citace #8
26.3.2007 21:28 - Merlin
osobně jsem hrál Quasitem jednu kampaň a v ní jsem měl paladina. paladiny hraju dost razantním černobílým způsobem...přesto jsem se do podobné situace dostal. Našli jsme "mimino" horského obra. Dokonce nás "napadlo" když si chtělo hrát s naším společníkem a přivedlo ho do stavu blízkého smrti. Přesto jsem měl pocit, že ho jen tak nemůžu zabít...vzal jsem ho a vychoval z něj dobrého ochránce vesnice. A to byl tuším zlý( je fakt, že mě ostatní k tomu jaksi přemluvili)
Stejně tak jsem postupoval u lesních lupičů..pokud někoho zabili, pak jsem je jako tyrův paladin, zhoupl na šibenici, pokud však neměli na krku smrt, useknul jsem jim palce na pravé ruce....mohli dál žít, avšak do ruky už nikdy nemohli vzít meč ( pokud se nenaučili bojovat druhou rukou).
Autorská citace #9
26.3.2007 21:34 - Fritzs
Idealistický, pokrokářský a vzdělaný paladin by se ho mohl ujmout, nicmjéně předpokládám, že většina paladinů sice jsou idealisté, nicméně jejich vzdělání a míra pokrokářství nebude nijak závratná, tož předpokládám, že normální paladin by to asi nechal na božím soudu (tj. by ho nechal tam kde je), nebo by ho s dobrými úmysly chránit "ty dobré" klepnul...
Autorská citace #10
26.3.2007 23:47 - Dalcor
Thief -a teď jsi mě dostal protože vůbec nebvím kdo byl Tchazzar :-(
Autorská citace #11
27.3.2007 00:13 - thief
Dalcor: Tchazzar byl válečný vůdce v Chessentě (západně od Mulhorandu a JZ od Thay) Vedl svou armádu od vítězství k vítězství. Díky jeho vládě se Chessenta stala nezávislou a silnou zemí. Při tažení proti sahuaginům zmizel. Jeho kult osobnosti vedl takřka ke zbožštění a mnoho lidí v Chessentě ho dodnes uctívá. Akorát se později ukázalo, že to byl mocný rudý drak, kterému se přsně podařilo to o co usiloval - dostat se na úroveň boha. Vše najdeš ve Forgotten realms Campaign Setting, ale odkazy jsou i jinde.
Autorská citace #12
27.3.2007 11:19 - unknown
thief: ja mel za to ze to je zulkir...8-, tak jsme se asi mylil. ci je to shoda jmen.
Autorská citace #13
19.6.2008 22:43 - Drik
já bych řekl, že nemluvňata přesvědčení nemají a pokud tak pouze neutrální, protože je to okoní svět, který je ovlivní... dále orkové zlí od přírody nejsou, ale spíše tíhnou ke zlu, za což může výchova... a paladin pro popírání zla záminku nepotřebuje nebo ji spíše už má, protože bývá paladinem určitého boha a plní jeho vůli...
Autorská citace #14
19.6.2008 22:45 - Alnag
Drik: A co kdybys třeba (skrze divination) věděl, co z toho orkského nemluvněte vyroste. Že jednou sjednotí orkské kmeny do jednoho s kterým vyplení lidské kraje? :-)
Autorská citace #15
20.6.2008 00:29 - bigbythewise
To záleží... pokud bych hrál fanatického vymítače zla, tak bych ho asi krouhnul (nebo bych se o to alespoň pokusil), ale vzhledem k tomu, že mám radši charakternější pojetí Paladinů, tak bych ho nechal žít se slovy jako "Možná, že se ještě setkáme, ale tentokrát jen jeden z nás zůstane živ".
Rýpnutí: Ve 4E bych ho rovnou převálcoval, protože Paladin jen přece tank. :D
Autorská citace #16
21.6.2008 00:56 - Max
Ohledně proroctví bych byl opatrnej.
Dejme tomu, že by mi jakákoliv forma věštby mi ukázala, že se z něj stane plenitel. Potom ale pokud ho zabiju, tak jen dokážu, že ta věštba nebyla pravdivá. Budoucnost tedy není dána a může být kdykoliv změněna.
Paladinovi jde možná hlavně o to, aby mohl zabít někoho kdo se může bránit. Takže nechat vyrůst, koupit mu meč a pak ho "férově" zkrouhnout ;)
Ani pokud bych skutečně fanaticky věřil, že proroctví jsou pravdivá, tak by nemělo smysl ho zabijet. Pak totiž platí, že i když ho zabiju, tak se to stejně stane. Z toho mi plyne, že tak jako tak vraždou získám jen jeden špatnej skutek navíc a to bez efektu na původní situaci.
Autorská citace #17
21.6.2008 01:25 - Fibriso
Alnag píše:
Jsou orkové zlí od přírody?
no, zlí od přírody... totéž se tvrdilo o rudých dracích a jak to dopadlo že....
No, paladin... pokud to bude paladin typu Kore (see Goblins for more info), tak bych to neřešil....
Autorská citace #18
21.6.2008 02:45 - bigbythewise
Max píše:
Ohledně proroctví bych byl opatrnej.
Dejme tomu, že by mi jakákoliv forma věštby mi ukázala, že se z něj stane plenitel. Potom ale pokud ho zabiju, tak jen dokážu, že ta věštba nebyla pravdivá. Budoucnost tedy není dána a může být kdykoliv změněna.
Dobrý postřeh. Tohle je klasický případ, proč by taková schopnost podle mě neměla patřit do rukou PC. (lawyer thinking) I když osobně o žádném takovém kouzle nebo schopnosti nevím, možná u epických postav, ale tam už je to asi jedno.
Autorská citace #19
21.6.2008 12:24 - Fibriso
ve 3.5 edici takové podobné kouzlo je (myslím že v nějaké rozšiřující knížce) ale je vysokolevelové.
ve 4th edici nic takového ani vzdáleně neexistuje
Autorská citace #20
21.6.2008 12:32 - Alnag
píše:
ve 4th edici nic takového ani vzdáleně neexistuje
Ve 4. edici je rituál Voice of Fate, ale ten dává nahlédnout jen 7 dnů do budoucnosti. Umím si ale představit, že může existovat jeho "silnější forma". Rozhodně bych řekl, že přinejmenším vzdáleně to existuje... :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088011026382446 secREMOTE_IP: 3.81.13.254