Střípky

Alnag
26.3.2007 18:19
Paladin vs. orčí nemluvně
A nyní jedna ze zapeklitých otázek, které jsem si z dovolením vypůjčil ze svého oblíbeného fóra (ENWorldu, kdyby jste byli na pochybách). Je to varianta klasické otázky - co byste udělali jakožto paladin, zastánce dobra při nalezení orského nemluvněte s vědomím, kam se asi vyvine... (orkové = ti zlí). Event. kdybys si paladin nebyl jistý, detect evil mu napoví.

Mají vůbec nemluvňata přesvědčení? Jsou orkové zlí od přírody? Potřebuje paladin pro potírání zla nějakou záminku? Atd.
Autorská citace #21
21.6.2008 13:47 - Fibriso
ok, tak existuje :
Autorská citace #22
21.6.2008 13:51 - Alnag
No proto :-p
Autorská citace #23
21.6.2008 15:36 - Fibriso
takže jinak: mám možnost tohohle bezmocného svázaného dotyčného zabít, ale když to neudělám, tak vím, že za 4 dny bude příčinou mého skonu. když ho zákeřně zavraždím, budu žít. :p
Autorská citace #24
21.6.2008 21:07 - bigbythewise
Fibriso píše:
ve 3.5 edici takové podobné kouzlo je (myslím že v nějaké rozšiřující knížce) ale je vysokolevelové.
Dost pochybuji. V příručce Complete Divine je kouzlo, které dokáže předpovědět akorát obtížnost budoucího střetnutí. V core pravidlech je kouzlo 9 úrovně (Foresight), které ti jen dává možnost tušit blížící se nebezpečí a nemůžeš tak být flat-footed ani surprised. Téměř veškerá divination kouzla ve 3.5 jen přidávají bonusy (knowledge apod.), "špehují" (scrying kouzla) nebo dovedou zjistit minulost osob, míst či předmětů. Co se týče těch epic, tak nevím jistě, mrknu se.
EDIT: (Foresee Seed) The caster can foretell the immediate future, or gain information about specific questions. He or she is 90% likely to receive a meaningful reading of the future of the next 30 minutes. If successful, the caster knows if a particular action will bring good results, bad results, or no result. For each additional 30 minutes into the future, multiply the Spellcraft DC by ×2 (!!!!!). For better results, the caster can pose up to ten specific questions (one per round while he or she concentrates) to unknown powers of other planes, but the base Spellcraft DC for such an attempt is 23. The answers return in a language the caster understands, but use only one-word replies: “yes,” “no,” “maybe,” “never,” “irrelevant,” or some other one-word answer. Unlike 0- to 9th-level spells of similar type, all questions answered are 90% likely to be answered truthfully. However, a specific spell using the foresee seed can only be cast once every five weeks.
Dokonce i epic je velmi omezené a to je dobře.
Autorská citace #25
21.6.2008 21:40 - Max
Fibriso: Pokud si vezmu inspiraci z I&F, tak tam tomu řikali boží soud. Dáš mu zbraň a slíbíš, že pokud vyhraje, nechají ho tvoji společníci jít. Navíc, pokud by byl boj hodně nefér, může za něj bojovat i někdo jinej (pokud se někdo takovej najde). Pak se jednoduše utkáte na duel.
Zabít svázaného, který tě ohrožuje proroctvím znamená, že nadřazuješ cenu vidiny vlastního života nad jeho skutečnej život.
Autorská citace #26
23.6.2008 22:58 - Aramon
Fibriso - s tými proroctvami je to dosť ošidné. V Nestorovej kronike (reálny historický prameň) je popis smrti ruského kniežaťa Olega. Čarodejník mu predpovedal, že zomrie kvôli koňovi, ktorého "miluje a jazdí na ňom". Knieža už na neho nikdy nesadol. Po nejakej dobe si spomenul na veštbu a dozvedel sa, že kôň už zahynul. Na mieste, kde ležali jeho kosti šliapol na lebku, z ktorej vyliezol had, uštipol ho a knieža zomrel. Tu by už hodne záležalo DM-ovi, či by takéto Tebou popisované "obídenie" proroctva dovolil. Kľudne by stačilo poslať tlupu "mierne naštvaných príbuzných", ktorí by chceli pomstiť zákernú vraždu.
Autorská citace #27
23.6.2008 23:03 - Fibriso
aramon: myslím že si trefil přesně hřebíček na hlavičku :)
Autorská citace #28
23.6.2008 23:47 - Alnag
Aramon: Velmi dobrá ukázka toho, že Bůh je taky DM a navíc pěkně zákeřná ...
Autorská citace #29
24.6.2008 11:58 - sirien
Ono s tou výchovou opatrně, pominu-li to že tvrzení že povaha je dána výchovou je kontroverzní samo o sobě, tak navíc v DnD světech můžou být další perličky jako třeba to že duše některých ras prostě náleží některým sférám a ty je už usměrní podle svého - takže i když orka vychováte děsně dobře, tak nakonec se dostane do špatného vlivu, nebo se mu něco špatného stane a on se dá na scestí, nebo se dá na scestí nevědomky a pak tam už skončí...
...NEBO je tohle jen něco, v co se v daném světě věří, takže orka zaříznem ani se neptáme, že.
Vtipné by bylo, kdyby Detect evil ve skutečnosti nedetekovalo zlo, ale jen něco se zlem trochu související, takže by to ve většině případů bylo pravdivé, ale sem tam by se to seklo. Jen mě takhle zpatra nenapadá co by to mělo být...
Autorská citace #30
24.6.2008 12:04 - wraiths
sirien: muze to byt klidne hnev. u nej myslim pak nerozlisujes zdali je opravney ci neopodstatneny. jinak dalsi vec me taky hned tak nenapada.
Autorská citace #31
24.6.2008 12:14 - sirien
jj, hněv by šel. Nebo třeba nějaká míra agrese - některé resy by ji měli prostě vyšší (víc testosteronu a adrenalinu a tak) takže by byly paladiny považovány za evil...
Autorská citace #32
26.6.2008 21:30 - Fibriso
pro perfektní prezentaci "věštění budoucnosti" se koukněte na Order of the stick díly 567 a 271
Autorská citace #33
16.3.2009 14:27 - Magus
Myslim ze dobro neznamena jen nicit zlo ale branit dobro.. snazil bych se ho jakozto Paladin zachranit ale pokud by ublizil dobru tak....
Autorská citace #34
16.3.2009 15:15 - Jarik
Paladin by dopravil nemluvne do oblasti, kde se jej muzou ujmout jeho vlastni, i kdyby jej to mohlo stat zivot. a pripadne by si to s nim vyresil, az by to byl protivnik hodny jeho pozornosti.
Zabit zle dite neni vec hodna paladina :D

To vse za prepokladu, ze paladin ma "dobre" presvedceni.

K tomuto nazoru vsak musime prispet tim, ze si myslim, ze mimino nema presvedceni. To dle mych predstav vznika v puberte jakozto kombinace genu, vychovy, spolecnosti v niz zije (tak muze i ork byt v dospelosti dobry, kdyz je spravne veden - bez rasovych narazek, apod. Literatura i filmy jsou takovychto jedincu plne).
Autorská citace #35
16.3.2009 15:18 - Colombo
co je dobro a co je zlo?
Btw. a co by udělal paladin s Damienem?
Autorská citace #36
16.3.2009 17:02 - Merlin
jarik: a proč by měl dopravovat někam, kde se ho ujmou vlastní????? řádně fanatický paladin by to vyřešil rychle, než aby pak řešil, že ten dotyčný byl příčinou smrti ostatních lidí (viz. podívej se na Vojína Rayena a toho tlumočníka, co zachránil toho Němce...)

navíc....co když ten paladin věří, že musí umřít...podívej se na první křižáky...(a nejen je)....věřili, že vyhubit bezverce je svatá povinnost a o nich bylo souzeno a sami se soudili, jako ti dobří...
Autorská citace #37
16.3.2009 17:20 - Jarik
Merlin:
a to je prave ono. jde o pojeti veci. Ja jsem v ramci teto diskuse prispel se svym nazorem, ktery nikomu nevnucuji. Je to jedno z pojeti. Ze je to ME osobni (i osobyte) je nesporne.

Nikomu neberu variantu fanatismu, ale myslim, ze to je trochu jina slozka osobnosti. Nechi vsak zachazet na uroven filozoficke disputace.
To bych mohl vyvstat s otazkou, ktere dobro je lepsi... zda fanaticke, nebo zda benevolentni. (filosofie) :D

Nekdo za dobro povazuje poslusnost, nekdo dodrzovani pravidel, nekdo ideologii (at uz jakoukoliv).
Kdyz uz JA osobne hraji paladina, tak se snazim drzet posledniho - ideologie. Konkretne nejakeho kodexu (ktery mam vzdy jiny), takze vlastne dodrzovani pravidel (vzdy jinych), ... a to delam stale (teda jak kdy), takze... poslusne. DOBRO i ZLO se a hrat velmi podobne (dobro vs. zlo) i hodne ruzne (dobro vs. dobro, zlo vs zlo).
na poradi techto navzajem se ovlivnujicich veci zalezi velmi :) (a sakra, uz filozofuji.... takze kurzivovou cast ignorujte :) )
Autorská citace #38
16.3.2009 17:33 - Lotrando
důležitéje si uvědomit, že nevíš co se s tím nemluvnětem stane, co z neho bude. může z něj být jen krvelačný zabiják, stejně jako sjednotitel severských kmenů proti nemrtvým nájezdníkům a v jeho armádě mohou být lidé, barbaři, gnolové, cokoliv. a nebudeš to vědět, pokud ho nenecháš žít. a když necháš, můžeš si pak jen vyčítat, že jsi nezabil zhoubu celého pohraničí, když jsi měl tu možnost.

zlo má mnoho tváří a podob a žádný svět by neměl být černobílý, pokud je, je volba jasná. pokud je ten svět takový, bude taky brzo hodně nudný.

i takovéto klišé může skrývat zárodek velkého příběhu.

PS: jen pro úplnost, je to o tom rozhodnutí a o tom nést svůj díl odpovědnosti za něco, co jsem udělal.
Autorská citace #39
16.3.2009 19:37 - Jerson
Paladin, který zabije nemluvně ... asi bych ho zaškatulkoval velmi rychle.
Autorská citace #40
16.3.2009 20:49 - Léto
Nemluvně? U orků to bude spíše nechrochtě, ne? :-)
Řekl bych, že v první řadě bychom se měli zabývat otázkou, zda můžeme orky a podobné rasy stavět na roveň lidem. Co myslíte? Asi záleží hodně na settingu, že...
A dovolím si ještě mírně provokativní otázku: kolik z vás by mělo morální problém se zastřelením mladé opice? A co takhle mladé lidožravé opice?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076088905334473 secREMOTE_IP: 18.119.131.178