Tipy a triky

Dalcor
25.6.2007 09:19
Za ta léta co jsem vedl OG, mi rukama prošla spousta hráčů. Zaměřil jsem se na časté a opakované chyby.
Autorská citace #21
25.6.2007 16:05 - Merlin
skvělé už se to dá číst..takže dokonce poznám co je napsáno...děkuji
Autorská citace #22
25.6.2007 16:07 - Dalcor
Víš co, běž do zadní části lidského těla kde záda ztrácejí svůj slušný název.... čitelné a srozumitelné?
Autorská citace #23
25.6.2007 16:13 - Rytíř
Hm, tak jsem myslel, že jsme si to vysvětlili.. a vy zas takhle. Cenzuru dělat fakt nechceme, ale už kdysi jsme vyhlásili, že se to netýká spamů a nadávek. Takže, Dalcore, smažeš si to sám nebo mam já?
Díky za pochopení
Autorská citace #24
25.6.2007 16:20 - Dalcor
Není to ani spam ani nadávka. je to vulgarismus, který jem zaměnil. Bohužel omezenost jistého člověka nezměním.
Autorská citace #25
25.6.2007 16:24 - Rytíř
Ty jsi číslo :))
No, už to odmítám dál pískat, musim dom. Snad se nezhrozim, až se večer juknu, co je nového.. pak napíšu, co jsi po mě někde dole chtěl.
Autorská citace #26
25.6.2007 16:28 - Dalcor
Akorát by mězajímalo jak zrovna on mě může přiřazvoat dětinskost. Je mi prostě k smíchu...
Ani se nedívej, nějak nemám chuť na cokoliv odpovídat, nebo psát. Co z toho mám?
Autorská citace #27
25.6.2007 16:30 - Fibriso
Dalcorovi asi někdo lohl nick nebo ma *extremě* špatnou náladu... takhle sem ho ještě nikdy neviděl sprostě psát O_O

K věci. když se zpětně koukám na sebranku, opravdu si tyhle neduhy vybavuji, vyjma přetáčení kostek ani si nevzpomínám, že by to tam nědko přetáčel, i když po hození třetí 1 v jednom souboji sem měl chutě vyhodit kostku z okna (nastavení kostek jsem dělal jen jednou (ale ne na sebrance) coby DM kdyz mym 3 utocnym droidum padly Init 18-18-19 a pak následovaly útoky 19-20-20, což byla instatní smrt. )
Autorská citace #28
25.6.2007 16:35 - Dalcor
To jste nedělali vy to přetáčení kostek, to byl jeden expert z jiné hry...
Autorská citace #29
25.6.2007 20:04 - Merlin
hmmm..tak člověk řekne, že , když nepíšeš překlepy tak lze bez problémů přečíst text a ty ho urážíš?????
Autorská citace #30
25.6.2007 20:24 - Alnag
Znáte tu pohádku o dvou kozlících, co přijdou k takovému úzkému mostku přes řeku, každý jeden černý, druhý strakatý, každý na jedné straně. A nejsou schopní se dohodnout, kdo přejde jako první, takže proti sobě vyrazí a začnou se trkat. A trkají se tak dlouho až oba spadnou do řeky. A utopí se. Konec pohádky.
Tak ta pohádka se mi, kdoví proč... vybavila.
Autorská citace #31
25.6.2007 21:03 - Merlin
špatný srovnání alnagu..nemyslíš? zkus si to celý přečíst....
Autorská citace #32
25.6.2007 21:08 - Vannax
Eeee.....zrovna nedávno jsem přemýšlel, jak to může vypadat, když si hráčská postava i NPC špatně hodí na ověření reakce při setkání. Díky za skvělý příklad :)
Článek jako takovej je dobrej. Ale nějak mě ne
napadá, jaký nešvary k tomu dodávat. Po pravdě řečeno, myslel jsem si že jsem jedinej antibenevolentní DM v republice, ale zdá se, že ne :)
(Jo a Dalcor mě navedl na myšlenku sečíst množství hráčů, kterým už jsem se za ty roky snažil vštěpovat do hlavy "Gygaxovo desatero". A musím, říct, že mě to až překvapilo.:o) )
Autorská citace #33
25.6.2007 21:49 - Rytíř
Vannax: "Gygaxovo desatero"? Jak že zní? A kolik teda, pochlub se
Autorská citace #34
25.6.2007 22:25 - Vannax
Rytíř: To byla metafóoora. Ále jestli na mně budeš hodně tlačit, tak napíšu strejdovi Garymu, ať ho vydá :o))) Hráče už si bohužel nepamatuju úplně všeckny za ty roky, ale je to tak do pětadvaceti.
Autorská citace #35
25.6.2007 22:42 - Rytíř
:) jo, tady se musí s fórama opatrně, milý příteli.. ;) ani se nenaděješ, třeba, a už za Garyho sepisuje nějaký desatero! :) jinak 25 taky není špatný číslo. Já bych to teda asi dohromady nedal, s kolika lidma sem hrál. Kor ještě odlišovat nováčky... kdy jsem jím přestal být já vlastně? To je totiž otázka. Přestal už jsem?? :))
Autorská citace #36
22.11.2007 13:55 - Lotrando
Zachytil jsem tenhle článek mezi těmi náhodnými, co se ukazují na titulní stránce dole. Dovolím si reagovat na některé závěry.
1. nelogické chování postav. To znám velmi dobře, na druhou stranu, zůstat v roli a soustředění po několik hodin, může být těžký úkol i pro herce Národního divadla. Snad by pomohlo nějaké domluvené znamení, naznačující hráčům, že teď se hraje. Případně vkládat jasně oddělené přestávky. Ideální pro vyřízení důležitých SMSek.
2. přehrávání. Tvůj příklad s trpaslíkem je pravděpodobně jen únikový manévr hráče, který se ocitá v pro něj nepříjemné situaci. Udělá prostě vtip a tím skutečně rozbije scénu, ale nedělá to jako přehrávání. Toje zástupné, klamný manévr. Je to chování časté, u některých lidí typické, ale přesně tam často zjistíš, že takto jednají i v RL. Prostě ventilují nahromaděný stres vtipem.
3. Tenhle nešvar jsem si vůbec neuvědomoval. Teď mi to přijde jasné :). Vybavuje se mi, jak často byli spoluhráči zaskočeni přímou řečí mé postavy vůči jejich a jak nesví se cítili :). Ačkoliv máš tedy pravdu, exituje ne-malá skupina hráčů, kteří prostě nedokáží takto jednat a GM je pro ně berlička, kterou rádi využívají. Ten by měl pak hráče vést k samostatnosti a ne vždy aktivně zaskočit. Tím jen podporuje tento nešvar.
4. cheatování. Někdy se mi to stane. A vím proč (tedy si to aspoň myslím). Z předchozích her jsem byl tak nějak zvyklý, že neúspěch je následován trstem. Konkrétně v d20, kde je rozložení hodu velmi náhodné, však i dva neúspěchy po sobě nic neznamenají. To by postava prostě měla zvládnout, je tak stavěná, jsou tak styvěná i pravidla. Tudíž bych řekl, že tu jde spíš o syndrom špatných herních systémů, které hráče nutí k úspěchu v každém hodu. Jsem-li si vědom toho, jak d20 funguje, vím i tom, že jedno selhání stejně jako jeden úspěch jaro nedělá a síla postavy není v absolutním čísle ale v kombinaci jejích schopností. Pak nemusím cheatovat.
5. lawyeři - tento problém já sám pozoruji především u hráčů s menší praktickou představivostí. Hned vysvětlím. Má-li někdo nedostatečnou představu o tom, co je a není možné provést fyzicky, například, hledá oporu v pravidlech a v bazírování na nich. i když jsou pro danou situaci nevhodná. myslím, že zde hodně záleží na osobnosti GM, zda svou autoritou dokáže psaný text rozporovat a přesvědčit lawyera o jeho omylu. Tohle považuji za problém halvněu mladší hráčů a skupin, kde je GM stejné "ucho" jako hráči a nemá ještě dostatečnou autoritu.
6. střídání postav - na základě svých pozorování si troufám tvrdit, že každý hrajeme přibližně pořád to samé. V jednorázovkám, při ope gamingu apod. dokážu hrát i naprosto odlišnou postavu, v dlouhodobém horizontu však ne. Tam se často ukáže, že s malými obměnami stále hraju přibližně to samé. Pohlaví, věk, rasa se mohou měnit. Obzvláště pikantní to může být u crossgender hraní :).
7. JO!, tak to považuji za velký nešvar. Nebo to, když se celá družina nahrne k překupníkovi a hádají se s ním a mezi sebou o ceně a co za to. GM by si měl vždy hlídat vyznění i takové scény, jako je prodej věcí, pokud nechce, aby se z tohoto herního prvku stalo jen počítání zlatých kousků. Naopak, právě zde vidím příležitost vtisknout nalezeným věcem osobitost a tak podobně.
Na závěr se zeptám, bude někde pokračování, jak se nešvarům vyhnout? (možná jsem ho přehlédl)
Autorská citace #37
23.11.2007 11:30 - Dalcor
5 - hraju s absolventy matematicko fyzikální školy, vwř mi že už nejsou mladí ale rule lawyerují o sto šest :)
Ne pokračování jak se jim vyhnout neplánuji. Je to na zamyšlení každého hráče.
Autorská citace #38
23.11.2007 12:01 - Fibriso
no, já se na vlastni kůži přesvědčil, jaké to je Být lawyerem (chvíli jsem to zkoušel, ale není to zrovna nejlepší cesta k zábavě) a hrát s nimi... ale i tady je rozdíl, jestli jsou to nějací z matfyzu, nebo mladší hráči kteří na všem bazírují. (což je na Meteorický zákon). s matfyz se domluvíš, s těmi druhými nikoli.

btw: Meteorický zákon: pravděpodobnost, že z nebe spadne meteor (či jiná pohroma masové destrukce) je přímo úměrná míře nasranosti dungeon mastera ( s Lawyery, powery či munckiny)
Autorská citace #39
23.11.2007 15:00 - Alnag
Laweři jsou v pohodě... měl jsem jednoho v družině a znalost pravidel jsem pravidelně nechával na něm. Prostě přebral část DMovských povinností - výklad pravidel (která mne nikdy moc nebavila) a jelo se. Bylo to fajn a myslím, že to tak všem vyhovovalo.
Autorská citace #40
23.11.2007 15:13 - Fibriso
tak to je třetí druh lawyera.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.23326396942139 secREMOTE_IP: 52.91.185.49