Tipy a triky

Rytíř
12.7.2007 07:52
Vracíte hru?
Narazili jsme na to ve Věku hráčů - totiž, že po odehrání scény, se kterou nebyla spokojena, vyžadovala hráčka nové odehrání toho samého. Mě to přijde zvláštní, děláte to, setkal jste se s tím ještě někdo?


My kdysi, ale vždy kvůli pravidlům. Když jsme třeba v dalším kole souboje zjistili, že jsme špatně pochopili pravidla a mělo to minulý kolo dopadnout jinak, tak jsem to několikrát vrátili.. nicméně nakonec jsme se shodli, že je to divný a prostě co je jednou odehráno je v podstatě tabu, to se prostě událo a je třeba s tím počítat, na tom stavět.
Autorská citace #21
18.7.2007 10:45 - Merlin
já bych mu zlomenej vaz kompenzoval novou postavou..protože pokud si ho zlomil svojí hloupostí nevidím důvod ho reinkarnovat...pokud za to nemohl a byla to moje vina, vždycky je nějaký způsob a navíc využitelný v dalších questech, : podmínečně ho oživím jako avatara nějaké mocnosti a zavážu si ho ke splnění úkolu, oživím ho jako zlej kněz a budu se tvářit jako dobrák, abych ho využil atd...podle situace, podle okolností, minulosti i plánované budoucnosti...ale jsi chytrej kluk, určitě bys taky na něco vhodného přišel
Autorská citace #22
18.7.2007 11:31 - Dalcor
Jenže to tak nějak není pomoc. Navíc niz toho v Engelu nejde, ale to je jedno jsem zastancem jinych reseni.
Autorská citace #23
18.7.2007 13:35 - Merlin
jasně...já ti tvoje řešení neberu, jen si myslím, že load game systém není nejvhodnější pro rpg/papírové rpg myšleno
Autorská citace #24
18.7.2007 13:46 - Dalcor
J8 si to taky nemyslím že by Load Save bylo vhodně. Jenže jsou okamžiky, kdy Load/Save může zabránit totálnímu rozpadu družinky, nebo třeba jen špatnému zážitku ze session. To je primární měřítko. Ale jak jsem řekl za těch nějakejch 10 let jsem to použil asi 2x a abych nekecal tak určitě mínkrát jak 5x. Většinou jako odstrašující příkald jak by se hrát nemělo, případně po mojí chybě.
Autorská citace #25
18.7.2007 14:12 - Rytíř
Tak pokud jsi to udělal celkem 2x nebo 3x v rámci nějaký výchovy, tak je to samo něco trochu jiného... mě šlo hlavně o něco jako: "tyjo, koukni! tady píšou, že když je nepřítel obklíčenej, tak mam bonus +2 na útok.. to sem si minulý kolo nepočítal!! a protože sem ho těsně minul, měl sem ho trefit! A říkal si, že má poslední dva životy, co.. chachá, takže je vlastně mrtvej, pad už minulý kolo."
My to v době, kdy jsme maximálně žrali pravidla, fakt takhle nějak byli schopný vracet :) Ale z toho jsme právě rychle vyrostli..
Autorská citace #26
18.7.2007 14:17 - Fibriso
já osobně jsem zatim vracet hru nemusel...
Autorská citace #27
18.7.2007 14:25 - Merlin
to rytíř: když se stane něco podobnýho, a že se to stává pořád, páčto já pravidla skoro neznám, tak prostě je: "sakra já mám vlastně kouzelnou +1 a já si ji nepočítal..jsem blbec" tot vše.... mě jako DM vůbec nezajímá jestli si něco počítají nebo ne... jednou jsem dokonce nechal postavy jet zpět několik dní pro "smlouvu" kterou měly někam zavést, protože ji neměli hráči napsanou, že jí mají u sebe...ano je to trochu extrém, ale většinou u nás platí, co nemáte napsáno v deníku, nemáte :o) taže enhrozí žádný, ale já jsme vlastně měl ještě tu hulku, no však víš, akorát jsem si ji zapomněl napsat...ano vím, ale nechal jsi ji doma...to víš, roztržitý profesor .o)
Autorská citace #28
18.7.2007 14:30 - Dalcor
No tak já zase to co maj v deníku neřeším - to je zcela zbytečná buzerace do RPG dávno nepatřící. Předpokládám že psotavy jsou soběstačné jednotky, které když jdou do hor mají sebou provaz a nástroje na šplhání. Samozřejmě můžou přijít dějiné zvraty, ale proč takovéhle věci řešit - k čemu jsou?
Samozřejmě toto se týká pouze vybavení - samozřejmě různé specifické věci sebou normálně nenosí.
Autorská citace #29
18.7.2007 15:38 - Merlin
no..možná od tebe by to brali hráči jako zbytečnou buzeraci..u nás je to zaběhlý zvyk a všem vyhovující :o)..každá ves jiný pes
Autorská citace #30
18.7.2007 15:46 - Dalcor
Presne :)
Autorská citace #31
18.7.2007 21:56 - Malabar
Taky sem hru nikdy nevracel, tedy toho nejsem vjedom. Ale kdyby se o to nekdo pokousel tak by se asi masove ozvalo : Je to zahrany
Autorská citace #32
21.7.2007 12:01 - Jerson
Teď na Gameconu jsem udělal chybu, kdy sirienova postava chtěla volat domů a já to odehrál tak, jako že se dovovlala do kanceláře svého otce. Taky jsem mohl říct "ne, to se nestalo", ale to fakt nechci, takže jsem mu řekl, že si prostě spletl číslo. A samozřejmě jsem mu řekl, že jsem to popletl já, ale prostě stalo se.
S tím "máš / nemáš zapsáno" - ono je to těžké. Kolikrát člověk něco zapomene zabalit, nebo to odloží a už nenajde - a kolikrát se tohle stane ve hře? V příbězích, knižních nebo filmových se tohle stává taky, jen v RPG je to hodně omezováno. Nicméně záleží na dohodě hráčů - ti mí se dohodli, že prostě to co nemají zapsáno v deníku, to nemají, odsouhlasili to a tak to dodržuju. Kdyby tuhle buzeraci řešit nechtěli, tak ji neřeším.
Nicméně vracet hru jen proto, že někdo nezapočetl nějaký bonus, to mi přijde jako ona scéna z Order of the Stick se zpětně započítanými bonusy. Nic, úprostě hráč by měl vědět, za co ta bunusy má, a odehrávat je. Když zapomene, jeho problém.
Jak takové vracení vypadá ve hře moc hezky ukazuje film The Gamers. Pustil jsem ho svým hráčům a myslím, že by je ani nenapadlo nějakou scénu vracet.
Autorská citace #33
21.7.2007 15:14 - Merlin
zlatá slova :o)
Autorská citace #34
21.7.2007 20:41 - Alnag
Hm... tak jak to tu čtu, už si nejsem tak jistý, zda náhodou tak trochu "nevracím hru". Co má kdo na deníku obvykle moc neřeším a když hráč řekne, že si vzal lano, veřím, že si ho vzal a to i tehdy, když si ho právě dopisuje do deníku. Ale nevnímám to jako vracení hry...
Podobně bonusy... hráči si mohou vzpomínat na bonusy do chvíle než řeknu, nezasáhnuls nebo nepodařilo se, pak už mně většinou neukecají. I když teda párkrát taky jo...
Nevracím herní události a když se náhodou spletu, nebo se splete někdo jiný, snažím se s tím prostě nějak dál pracovat. Takže když se třeba zdá, že by se postava zabila (a zrovna nemám blbou ale tvořivou náladu), tak třeba je zrovna na půl cesty do pekla a musí se z toho vylízat.
Autorská citace #35
21.7.2007 22:41 - Jerson
Alnagu, nepsal jsi tohle už náhodou? Mám silný pocit deja vu, dvojitého, jako že už jsem se tě ptal.
Nicméně ve tvém případě jsem si nevšiml, kde a jak "vracíš hru", snad jedině když Treven skládal balistu, kterou se chtěl nechat vystřelit na loď, a ty mu to podle pravidel neměl jak zatrhnout. A byl jsem ti vělmi vděčný, že na dalším sezení jsme tu akci řešili znovu a rozumněji.
Autorská citace #36
21.7.2007 22:57 - Alnag
Je to možný... na rozdíl od hry, své příspěvky často "vracím". ;-)
Ano... "případ balista", jeden z důkazů zhoubnosti toho, když se dá hráčům do rukou příliš mnoho moci s níž neumí zacházet. Pravděpodobně se zase zopakuju, ale alespoň se pokusím příliš neodchýlit.
Minimálně pokud už se odhodláte vracet hru, tak proboha ale nedávejte tuhle moc nikdy do rukou hráčům. Ani za žádné body Osudu a podobné vymyšlenosti. Moc příliš distribuovaná mezi mnoho lidí zbavuje tyto lidi zdánlivě zodpovědnosti a hra tím obvykle tragicky utrpí. Vyzkoušeno.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15144801139832 secREMOTE_IP: 18.207.136.184