Tipy a triky

Alnag
5.10.2007 09:47
Kdokoliv, kdo hraje RPG byť i jen krátký čas, ví, že některá sezení běží víc hladce než jiná. Některá jsou jednoduše magická: každý dává pozor, duch spolupráce je vysoký, nový vývoj událostí je zábavnější než posledně. Naneštěstí tahle mince má i odvrácenou stránku: občas hra uvázne na mrtvém bodě. Chybí soustředění, hráči si vzájemně lezou na nervy a hra stojí.

Často předpokládáme, že úkol vyhnout se těmhle haváriím leží zcela na DMových ramenou. Je jistě pravda, že zkušenému DMovi hra havaruje méně často, než nezkušenému či nejistému. Ale to není důvod, proč byste se vy, coby hráč, měl pokorně vzdát obtížnému hernímu sezení. DM je jen jednou z osob v místnosti. Každý má vliv na konflikty, které způsobují tyto problémy. Můžete spolupracovat na tom, aby se nestávaly nebo vrátit věci zpět do svých kolejí, když nastanou. Přemýšlejte o sobě jako o DMově pomocníku - členovi Legie odstraňovačů bariér.
Autorská citace #1
5.10.2007 09:47 - Amon Lanc
Skvělý článek. Myslím si, že to může mnoha skupinám hodně pomoct. Výtečná věc je ta, že stačí klidně jeden hráč, který se bude řídit tímhle článkem a může zachránit celé dobrodružství, i kdyby všichni ostatní byli sebevětší prudiči.
Autorská citace #2
5.10.2007 14:58 - Jerson
Dobré, dost dobré, ale přiznám se, že mě ani u jednoho otevřeného příkladu nenapadá řešení.
Autorská citace #3
8.10.2007 22:42 - Vaer
Dobrej clanek, je v nem dost povedomeho :-).
Ten posledni priklad ma primitivni (ale jak ucinne :-) reseni ze strany DM. Jako DM bych nadskakoval nadsenim, kdyby nektery hrac prisel s necim takovym a neskutecne bych se tesil na tu miliardu moznosti, ktere mi tim dal. Obavy? Ale kdez, usmal bych si rit (asi mam gnomi krev ci co :-).
Jako hrac DMovi mohu napovedet, pokud vypada bezradne, proste tak, ze moje postava se kriticky podiva na ono letajici beranidlo a zacne se ptat:
"Hele, ono je to sice pekny, vis, ale ze by na to tisice let vubec nikdo neprisel? No nevim. Spis bych rekl, ze bude v necem hacek, jinak by toho tady poletovalo mraky. Radsi bych si to jeste rozmyslel. Je to dobry napad, ale s tim uzivanim bych byl opatrny. Je to velky a dlouhy, jak se s tim vytocime v chodbach? Taky to bude delat randal pri praci, ke vsemu to sviti magii na sto honu. Kdyz s tim poletis vepredu, tak tam budes sam, my se vedle tebe nevejdem, a pritom ti protivnik uhne proste tak, ze si lehne na zem a bodne te zespodu, tohle neni kun, takze se nemusi bat kopyt. Taky staci, abys prehlidl nizky strop nebo tram a uz se valis a beranidlo je nekde fuc. Nebo budou dvere slabsi nez si myslis a misto abys je jen vyrazil, tak prolitnes sam do mistnosti s kdovicim. A jeste jedna vec - prej jsou v podzemi i nadrze s vodou, dvere do stok a podobne, a jestli vyrazis neco, co stoji mezi mnou a milionem litru fekalii, tak ti to beranidlo nacpu do riti v tomhle zivote nebo v tom pristim!" :-)
Jestli DM po tomhle nebude mit tisic a jeden napad jak ten powerplayeruv napad vyuzit ku prospechu celeho deje bez nebezpeci zruinovani jeho dobrodruzstvi tak, aby byl powerplayer spokojen a zaroven neprerostl pres hlavu, tak fakt nevim. A ani powerplayer nemuze mit namitek, az se nektera z predpovedi splni, protoze na to upozornil preci uz predem jeden z hracu :-).
Autorská citace #4
9.10.2007 07:27 - Rytíř
Vaer: Hmm, dobrý! Vymyslel jsi toho rozhodně víc, než co v první chvíli napadlo mě.. :)
Autorská citace #5
10.3.2008 14:14 - Hugo
Mno napadli me dve moznosti na to beranidlo (pozdeji jeste dalsi moznosti).
1) otevirani dveri beranidlem se neobejde bez randalu, ktery je pochopitelne slyset... (tak hlucny, ze ho uslysi patrne i hluchy)
2) Dotaz naprosto idiotsky postaveny na Cimrmanovskem kroku stranou. JAk se budou vyrazet dvere, za kterymi je zed. Proste to nejsou dvere, to je jenom atrapa a past na hlupaky (protoze skutecne dvere jsou tajne a jsou o kus jinde)
---- pod carou
3) Mno a jeste treti pripad. Co kdyz se pristi dobrodruzstvi nebude odehravat v dungeonu a ni ve meste nebo jinde kde jsou dvere, ale nekde, kde dvere nejsou, treba v lese?
4) Pripadne ctvrty pripad co kdyz pouziti beranidla narusi statiku a dungeon se zacne sypat
5) Pripad velmi svinici. Za majitelem a vynalezcem se dostavi zastupce (zastupcove) pro dodrzovani magickych reguli, ci neceho podobneho, a budou pozadovat zaplaceni poplatku za neobvykly magicky objekt, jeho registraci, atestaci, osvedceni a Buh (Bozi) vi co jeste.
6) Uebersvinici pripad. DungeonKeeper dungeonu postizeneho najezdem techto dobrodruhu poda na majitele beranidla zalobu k mistodrzicimu za zruinovani jeho radne ohlasene a registrovane zivnosti, ze ktere plati dane...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.076818943023682 secREMOTE_IP: 18.212.102.174