Tipy a triky

Alnag
17.10.2007 17:05
Postavy začínají padat pod nápory nepřátel, kterých tam DM umístil nepřiměřeně moc. Dnes již třikrát umřeli, tak co teď?
Autorská citace #1
17.10.2007 17:05 - sirien
no, přiznejme si... některé z těch varienat jsou i tak dost přitažené za vlasy...
Autorská citace #2
17.10.2007 20:13 - bigbythewise
Pekne. Hraci se raduji. Takove papirove "press button to continue".
Autorská citace #3
18.10.2007 09:31 - Jerson
Mno, jednu z těchto variant upravenou pro své účely už nějaký čas používám, ale hráči si toho ještě nevšimli. Jen občas se diví, jak to že jsou ještě naživu.
Autorská citace #4
25.6.2009 10:23 - Hugo
Siriene, jsou to predevsim prikladz, keter tudiz budou nejako prehnane aby byla videt jejich podstata. Kazdopadne z logiky veci kdyz DM presvihne na sve strane pomyslne barikady v navrhu neco tak je od nej neodpustitelne aby za jeho blbost pykal nekdo jiny.
Alespon takhle chapu smysl puvodniho clanku. Navic nikde neni receno, ze by se postavy nemohly dostat takovymto zasahem z blata do louze. Jakakoli pomoc (tim spise) neocekavana v sobe nese neco typu pujcka na oplatku...

Technicka mne by spis zajimalo jak dany problem resit ve hre bez vypravece. Tedy ne problem ze DM neco pokope, ale hraci si na sebe usiji sami bic na ktery nestaci. Protoze tohle mechanicky osetrit nikdy nejde. Kdyz mame hrani azlozene na tom, ze v zasade muzes cokoli, lze omezovat napr ze urcite znalosti neprislusi urcite historicke epose, ale tezko muzes zakazat svobdnou vuli...
Autorská citace #5
25.6.2009 10:34 - Jerson
Hugo, nešlo by to nějak konkretizovat? Mě třeba nenapadá situace, ze které by se nedalo vybruslit, kromě věcí jako skok do lávy.
Autorská citace #6
25.6.2009 10:52 - Quentin
jerson: ve fantasy by slo i to :)
Autorská citace #7
25.6.2009 10:55 - Faire
Nevím, stále mi přijde, že smrt postavy není absolutní zlo, naopak - když se něco obdobného jednou za čas přihodí, pomáhá to udržovat hráče v lepším RP pudu sebezáchovy. Je fakt, že wipe-out je o dost větší zlo, a je fakt, že by to měl být následek vážnější chyby družiny kombinované se smůlou, a nikoliv pouze smůly, nebo chyby PJ.

Co mě u DnD chybí, je lepší management možností, které zamezí tomu, že vše záleží na jednom nepovedeném hodu - rerolly, možnost použití výjimečných rezerv (s následným mírným postihem). V podstatě jediná možnost, jakou mohou hráči souboj ovlivnit, je, zda použijí už teď daylies, nebo na druhé straně zda nezdrhnou (což by měly mít v případě silnějšího protivníka nacvičené, jinak jsou to sebevrazi :)).
Autorská citace #8
25.6.2009 11:03 - Lotrando
Faire: Smís se zeptat z čeho tak soudíš?

Případů kdy záleží na jednom hodu je mizivé množství, skoro neexistují, protože žádná kondice není trvalá (snad kromě soulgemu). Navíc existují možnosti, jak si poskytnout podporu atd., nebo získat efekt, který pomůže jinému (Noregrets item).

Jistě, já mám taky svým způsobem rád systémy, kde jsou zdroje formou kostek apod. Málokdy však mají takovou otevřenost, jako třeba právě DnD 4E.
Autorská citace #9
25.6.2009 11:21 - Faire
DnD? Souboje samotné, je rozhodně super, že je tam mechanismus umírání, jaký tam je, potfory jsou skvěle napsané, DnD mám v tomhle opravdu rád, ale je tam poměrně malá možnost ovlivnit boj v případě špatného hodu kostkou, nebo alespoň na počátečních úrovních. Malá možnost ovlivnit náhodu (i když větší než v min. edicích) za pomocí nějakého vnějšího resource (do jisté míry tak fungují healing surge, taky dobrý mechanismus). DnD je oproti jiným způsobům pokročilejší, použil jsem ho jako případ protože je to jeden z mála systémů, které jsem hrál.
Autorská citace #10
25.6.2009 12:26 - Lotrando
záleží co chceš, klidně můžeš vyměnit feat +1 do meče za feat reroll něco. ty jsou dostupné už na nižších úrovních. rasové schopnosti a jejich posilování, elfové a jejich opakovaný hod na útok, nebo půlčíci a jejich štěstí. myslím že najdeš spoustu možností. Navíc jeden zásah tě nazabije, kondice poměrně snadno setřeseš, nebo máš-li leadera ve skupině, postará se o to on.

náhodu ovlivníš i taktikou, kdy 10pct dostaneš za flank, leader může uvalit kondici 5 nebo 1é pct oběma směry a to jak na přátele, tak i na nepřátele.

já myslím že to co chceš tam je, jen to není na první pohled patrné a samozřejmě platí, že se to projevuje více na vyšších úrovních, velmi významně na paragonech, což už mohu posoudit z vlastní zkušenosti.
Autorská citace #11
25.6.2009 13:55 - sirien
Jsou to souboje. V těch prostě musíš mít vždycky aspon trochu štěstí. Kdyby to tak nebylo, tak kam se pak vytratí všechno napětí?
Autorská citace #12
25.6.2009 14:25 - Jerson
Jo, souboje. To není jako když si hodíš na vyjednávání kritický neúspěch a protivník vedený Vypravěčem tě střelí do břicha, aby to alespoň trochu odpovídalo :-)
A taky to nebylo tak vážné zranění ...
Autorská citace #13
25.6.2009 14:30 - sirien
COŽE? Jak jako že to nebylo vážné zranění? To bylo sakra vážné zranění, totálně mě sejmul, jenom sem to pak zmírnil dalšim konfliktem, protože Tvůj systém umožňuje narativní interpretaci. A i tak sem si pak odputoval půl noci savanou s prostřelenym břichem než sem se dostal k nějakýmu šílenýmu domorodýmu mastičkáři, co do mě chtěl patlat něco, co rozhodně nebylo sterilní...
(nicméně pomsta byla sladce stylová :) )
Autorská citace #14
25.6.2009 15:32 - Faire
Napětí ano, ale v přiměřené míře, na tom se asi shodneme všichni :) Mám prostě rád, když je hra ovlivněna spíše inteligencí hráče, než jeho štěstím na kostky. Do určité míry, samozřejmě :)
Autorská citace #15
20.4.2017 11:00 - Jerson
Zajímavé připomenutí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075675010681152 secREMOTE_IP: 23.22.236.90