Tipy a triky

Vannax
18.10.2007 08:40
Čas od času se prostě stane, že dojde k absolutně neúspěšnému útoku. Pokud dojde ke kritickému neúspěchu při útoku, nabízí se celá řada možností, ke kterým může při souboji dojít.
Autorská citace #41
6.3.2008 14:03 - Alnag
Symetrie s kritickým zásahem je jen falešná. Hráčské postavy mají na 20ce kritický zásah, potvory mají na 20 kritický zásah. To je symetrie. To, že by se na jedničce mělo také něco dít se sice může taky nabízet, ale podle jaké osy je to symetrické je mi záhadou...
Horacio - ohýbat pravidla má smysl jen když to vede k větší zábavnosti. To, že se potvoře podaří se jedničkou také nějak poranit nikterak nevyvažuju poškození vlastní postavy (s níž hráč mnohdy téměř dýchá). Poté co mi DM řekl, praskla ti tětiva a zlomil se ti luk a já ho obdařil pohledem - a teď tě zabiju - jsme nakonec zůstali jen u té tětivy, ale ani tak mne zbytek sezení vůbec nebavil. Zejména proto, že to byla hlavní zbraň mé postavy. Takže jaká přesně je výhoda této mechaniky? Může mi někdo zopakovat?
Autorská citace #42
6.3.2008 14:10 - Horacio
Alnag: ...ta stejná jako u hození 20 :-)
Autorská citace #43
6.3.2008 14:12 - Alnag
Horacio: O tom bych dost polemizoval. Když tě zle pocuchá potvora tak a) tě nezbaví prostředku dalšího herního působení (zbraně), b) si za to nemůžeš sám.
Je to skórovat do vlastní branky vs. připustit aby do ní skóroval soupeř. Za co vás budou mít fanoušci fotbalu méně rádi?
Autorská citace #44
6.3.2008 14:14 - Horacio
Alnag: Už jsem víckrát říkal, že to obvykle nepopisuju jako nešikovnost postavy, ale že se prostě v rámci boje něco zvrtne. Symetrie s kritickým zásahem není falešná, je to symetrické na stupnici 1 až 20.
To, že si to někteří spojují s nepříjemnými zážitky, kdy to DM nezvládnul neznamená, že je to nepoužitelné :-)
Autorská citace #45
6.3.2008 14:21 - Jerson
Existuje jednoduchá otázka - Baví kritické neúspěchy hráče, zejména ty, kteří jsou jimi postiženi?
Pokud ano, vše v pořádku. Pokud ne, nebo dokonce pokud tohle pravidlo hráči nenáší a baví jen Vypravěče, je jediné dobré řešení - zrušit.
Autorská citace #46
6.3.2008 14:24 - Alnag
Jerson: Nikoliv. Jediné dobré řešení je ho - nezavádět. Protože je volitelné. A podle mých vlastních zkušeností i zkušeností jiných lidí ze skupin, kde se používalo a v nichž jsem hrál to mezi hráči oblíbené pravidlo není. Zvlášť proto, že si ho kde kdo vykládá jako možnost jak sadisticky pomučit hráče.
Autorská citace #47
6.3.2008 14:34 - Horacio
Alnag, Jerson: Hele, jestli se vám to nelíbí, tak to nehrajte :-) Ale netvrďte mi pls, že mi to objektivně zdůvodníte.
Jediné co to dělá je, že to zvyšuje náhodu v souboji.
Hráče pravdědobně taky nebaví hodit dvě dvojky po sobě - to jako budete kvůli tomu rušit? Sám si to hodíš, sám si za to můžeš :-)
Autorská citace #48
6.3.2008 14:41 - Lotrando
Horacio: Podstatné je, jestli to je něco co hráč může ovlivnit nebo ne. Výsledek hodu, pokud se opravuje o nějaký bonus je rozhodnutí pro hráče. Samotný výsledek hodu kostkou, v tomto případě 1, je něco co se ovlivnit nedá. K čemu to pak přispívá? Max se mě ptal, jestli by mě bavila hra kde je vše jednoduché. Nebavila, neměl bych pocit, že si to zasloužím. Jen ale nemám zároveň pocit, že je zábavné tímto způsobem hráče postihovat, když mám k dispozici všechny nepřátele světa navíc koordinovanou mou geniální myslí :). Je spousta jiných způsobů, jak hru obohatit. Jestli se vám líbí simulovat, tak si házejte na potvrzení jedničky. Je to zřejmě jiná hra než baví mě, ale také tam bude spousta styčných bodů. Nevidím to jako zásadní překážku.
P.S. Tady jsem skoro teoretik a jinde zas křupkoun. Jdu si hledat vlastní kout :)
Autorská citace #49
6.3.2008 14:42 - Alnag
Horacio píše:
Jediné co to dělá je, že to zvyšuje náhodu v souboji.
Vzkaž to Rytířovi, který si zavedl místo k20 použití 3k6 pod dojmem, že to sníží náhodu v souboji (a mimo něj) :o))).
Tohle taky nezvyšuje náhodu v boji (maximálně to má za cíl dodat nějaký ten popis - prožitek navíc), ale rozhodně to zvyšuje frustraci hráčů. I když i to může být herní cíl (hráč víc žíznící po úspěchu po sérii takových kritických neúspěchů si pak kritický úspěch třeba víc vychutná) tak pro mně to nefunguje. Chci hrát hrdinskou postavu a nikoliv někoho, kdo si zakopává o vlastní nohy...
Edit Lotrando: Jo, za to ošklivé slovíčko půjdeš klečet do kouta na hrách :-))))
Autorská citace #50
6.3.2008 14:58 - Horacio
Alnag: Já to nepoužívám tak, že si někdo zakopává o vlastní nohy :-) Čistě statisticky to zvyšuje náhodu v boji, stejně jako 20. Jak přesně to kdo používá je věc druhá. BTW to samozřejmě platí i pro protivníky, kterým se může stát přesně to samé co postavám :-) Asi většinu hráčů nebaví, když se jejich postavám nedaří, ale to je otázka celkového nastavení a ne nějakých 1 a 20.
A určitě, má to i za cíl dodat nějaký ten popis navíc, v tom se shodnem :-) Je to prostě alternativní pravidlo, kterých se všude potulují stovky a tohle jedno pravidlo rozhodně neurčuje, zda je hra pro postavy těžší nebo lehčí nebo hrdinštější - to se rozhoduje úplně někde jinde :-)
Autorská citace #51
6.3.2008 15:02 - Rytíř
ojej :) Když si vzpomenu na tu poslední diskuzi o 3k6 kontra d20... tak bych to sem fakt radši netahal :))))
Jinak ale ano, protože 1 padá na k20 docela dost často, tak ani ověřování nezabrání tomu, aby se postavě něco špatného nepřihodilo až příliš často. Dokonce i když se nezlomí oblíbená zbraň postavy (tvou uraženou pýchu Alnagu stran Ostroočka chápu!), ale "jen" ze sebe postava udělá trotla a přijde o kolo, tak je to celkem dost.. Na nás to bylo až moc časté, to musím přiznat.
A je dost zvláštní, že nás to opravdu donutilo (mj. jiných věcí, to je jasný), se od hodu k20 odvrátit, namísto toho, abysme prostě a jednoduše vyřadili ze hry tohle nepovinné pravidlo.
Což svědčí o tom, že se nám z nějakého záhadného důvodu v obecné rovině líbí, byť je to masochismus a střílení vlastních branek! Ale co je to za fotbal, kde si občas někdo nedá vlastní branku?? ;) Jen to nesmí být v každém zápase, stačí jednou za sezónu, aby bylo o čem mlít nad pivem :)
Autorská citace #52
6.3.2008 15:06 - Alnag
Rytíř: Nechápu, jak jsi poznal o kterou mou postavu šlo... :o))
Autorská citace #53
6.3.2008 15:06 - Rytíř
PS tu Horacio: sice to zní hezky, když opisujete 1 nebývalým úspěchem protivníka, ale hráč ví, že hodil 1 a tudíž že to zapříčinil ON a nikdo jiný. A vědí to i všichni kolem stolu. A to Alnagovi a Lotrandovi myslím právě vadí, tenhle pocit viny za něco, co padlo na kostce...
Alnag: jen střela od boku.. ;)
Autorská citace #54
6.3.2008 15:14 - Jerson
alnagu, tvé řešení je v podstatě to samé co mé - jen takový Horacio zjevně podobné pravidlo chce, i když nevím zda hraje postavu nebo dělá Vypravěče.
Horacio píše:
Asi většinu hráčů nebaví, když se jejich postavám nedaří,...
Protože mám dojem, že nějaké to "nedaří se" je ve hře nutností, snažím se pravidla postavit tak, aby se hráči bavili i v tomto případě. Abych do hry dával prvek, k terém vím že hráče nebaví a to ani po dlouhodobém zkoušení, to bych byl fakt idiot.
Můžeš napsat, zda tento názor zastáváš z pohledu hráče nebo z pohledu Vypravěče? A pokud děláš Vypraěče, jak se k tomu staví tví hráči?
Autorská citace #55
6.3.2008 15:18 - Horacio
Rytíř: Každý hod něco zapříčiní a blbý hod je blbý hod :-) Pokud se zrovna tenhle nelíbí, nemám s tím problém.
Uznávám, že u tohodle je větší prostor pro nezvládnutí ze strany DMa...ale za to nemůže ten hod :-)
Autorská citace #56
6.3.2008 15:20 - Horacio
Jerson: Dm. Hráči se k tomu nestaví nijak, protože tohle pravidlo je v rámci hry naprostá nicotnost - pokud si pamatuju, nikdy jsme se o tom nebavili :-) ...vůbec debat o pravidlech nikdy moc nebylo.
Autorská citace #57
6.3.2008 15:45 - Jerson
Horacio - tak se jich zeptej, třeba si oni myslí něco jiného.
Autorská citace #58
6.3.2008 16:08 - Horacio
Jerson: Děkuji, nechci :-) Kdo se moc ptá, moc se dozví a já nejsem ten typ, co aktivně vyhledává potíže. Prostě předpokládám, že pokud si nikdo nepřišel stěžovat, problém neexistuje :-) Krom toho, pokud se hráčů na něco ptám, obvykle to nebývá ohledně pravidel.
All: Zatím dík za pokec a zase někdy, Horac
Autorská citace #59
6.3.2008 16:17 - Alnag
Horacio: Líbí se mi tvoje DMovská filosofie. :-) Ono zase ptát se hráčů na každou jednotlivost nemusí být úplně optimální strategie pro každého, protože to znamená, že hráči do hry pak víc kecají a navíc dřív nebo později, narazíte na něco, co zraní vaši DMovskou sebedůvěru (základní nástroj Vypravěče!) a to pak taky není veselé...
Autorská citace #60
6.3.2008 18:29 - Jerson
Horacio - vypadá to, že se obáváš možného zjištění, že tvé nepoviné pravidlo hráči vlastně menají rádi a ty jsi jim ho vnutil (: )

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.05280613899231 secREMOTE_IP: 3.17.128.129