Tipy a triky

Kodlicek
15.1.2008 20:43
"Když jsem ještě byla mladá a spravedlivá, zdálo se mi, že svět je místem oplývajícím dobrem, a ptala jsem se: "Proč lidé páchají zlo?" Ale nyní už jsem stará a nemám čas se tomu divit. Teď již vím, že zlo je všudypřítomné a je tak nebezpečně lehké vydat se jeho cestou. Ve svém věku se divím, že lidé vůbec dělají dobré skutky, neboť jakých odměn se jim za to dostane? Takových odměn je málo, a trvá mnoho let, než jsou doručeny. Ne, nechám na mladých, ať po ulicích pokřikují o podivnostech, kterých se lidé dopouštějí. Na spravedlivých nechám setřásání zla z duší lidí, ať už silnými slovy či silnější ocelí. Mou volbou je strávit zbytek dní mých péčí o srdce, která jsou spolehlivě pro Dobro; neboť dobro není lehce k nalezení a těžší je přijmout je za své."

- poslední zamyšlení nejvyšší matriarchy Any Codhwyn


Kniha Spravedlivých, str. 75
Autorská citace #1
15.1.2008 20:43 - Beny
Moc povedené, řekl bych že jsem se s podobným stylem ztotožnil :)
Autorská citace #2
16.1.2008 07:36 - Lotrando
zdarec Theo
Autorská citace #3
16.1.2008 09:52 - Jerson
Moc hezky napsaný kněz, udělal jsem si o něm představu i když jsem ho ve hře nikdy neviděl. Myšlenka záložní zbroje na spaní v divočině mě pobavila - něco jako mitrilová noční košile? :-)
Autorská citace #4
16.1.2008 10:44 - Kodlicek
Jerson: Jo, něco takového. =)
V plátovce nemůžeš spát, máš za to postihy. Na celodenní pochod si ji pak ale můžeš obléci. :P
Autorská citace #5
16.1.2008 12:18 - Jerson
Což o to, jak jsem mluvil s řesmíři, tak maník v kroužkovce přijde z bitvy, shodí helmu, svalí se na lůžko a usne - ráno je trochu otlačený, ale v pohodě. Udělat to v plátovce, tak se ráno nezvedne, i kdyby nakrásně usnul.
Ale brát si s sebou do divočiny další zbroj (nevím kolik váží, ale každé kilo bude znát) mi přijde rada jak z Order of the Stick :-)
Autorská citace #6
16.1.2008 12:30 - Lotrando
Jerson: ber to jako radu pro power-gamery. Je to jen setřes pravidel :) A ta kroužkovka není tak těžká.
Autorská citace #7
16.1.2008 12:38 - Kodlicek
Tak nějak. Kdybys s sebou měl mít všechno, abys mohl reagovat na každou situaci, tak by přesun družiny vypadal jako stěhování cirkusu.
=D)
Autorská citace #8
16.1.2008 12:49 - Jerson
Lotrando, jestli je to jako rada pro power gamery míněno, tak to beru :-) Jinak kroužkovku jsem v ruce nesl - a je pekelně těžká. Mnohem těžší než když ji máš oblečenou :-)
Autorská citace #9
16.1.2008 12:55 - Lotrando
Ona je tahle rada vlastně stejná pro všechna povolání, co nějakou těžší zbroj používají :)
Autorská citace #10
16.1.2008 13:09 - Kodlicek
Ono na tu lehčí zbroj dojde častěji. Pokud se postavy chtějí někam potichu proplížit, při pohybu těžkým terénem (plavání, díry v zemi => časté skákání...) Mimochodem u nás v družině při přeskoku díry neuspěl jako jediný - zloděj (já). Při cestě tam i zpět. Díky, d20! =)
Autorská citace #11
16.1.2008 13:19 - Jerson
Mě tedy představa kněze ve zbroji přijde poměrně neobvyklá, i když má zcela určitě svůj předobraz v historii. Jen se zeptám - jak moc je těžké plánovat, tedy připravit si vhodná kouzla pro tento den?
Autorská citace #12
16.1.2008 14:12 - Ebon Hand
Asi tak, že se mi několikrát stalo, žě jsem použil minimum z těch co jsem měl namemorovaný (2e) a slintal do deníku na ty, co jsem si nevzal.. :-)
Autorská citace #13
16.1.2008 14:17 - Lotrando
kněz má spontání kouzlení, takže "spálí" jakékoliv kouzlo a změní ho na léčivé. Tohle umí jen někteří, a ten náš zrovna jo, takže to takový problém není. Druhá věc je to, že kněz umí i jiné věci, ne jen kouzlit. Ale samozřejmě, můžeš si vybrat špatně a není to až tak neobvyklé
Autorská citace #14
16.1.2008 14:26 - LZJ
K noční zbroji: To je rada prostě pro určitý styl hry. Když víš, že při putování divočinou na tebe DM cca každou noc pošle přepad. A že to bude dost těžkej boj, tak je lepší mít pořád aspoň nějakou zbroj, i když jsi zvyklý na těžší.
Mimochodem, na cestování pěšky ta těžší zbroj taky není dobrá, protože zpomaluje.
Zrovna jeden můj současný klerik má kyrys, který po sundání plechového kyrysu funguje jako studded leather. Většinu času tráví v té kůži, kyrys navlíká jen v případě očekávaného boje (a ne s nehmotným protivníkem) nebo k demostračním účelům (na koni městem jako ochranka).

Plánování kouzel je věda a přiznávám, že mě to až tak nebaví. Zrovna pro kleriky mám připravených několik typických sad (civilizace, putování, nebepečná místa, nemrtví), které ještě upravuju podle konkrétních očekávání nebo potřeb.
Naštěstí ve 3e/3.5e může klerik připravená kouzla změnit na léčivá (resp. zraňující u zlých kleriků) stejné úrovně.
Autorská citace #15
16.1.2008 14:31 - LZJ
BTW mám pocit, že už někdo u nás (asi válečník) takový úplný převlíkání realizoval. Když je dost koní (nebo Bag of Holding), tak se dá vozit náhradní zbroj snadno.
Jenže při našem hraní se většinou pohybujem v divočině (ani nevím proč), takže u lehčích zbrojí natrvalo skončí všichni, kdo nějakou chtějí mít.
Autorská citace #16
16.1.2008 14:48 - Ebon Hand
K tomu převlíkání, každý můj kněz sebou tahá nějakého mezka, nebo mulu. Je to levné, praktické a stylové. A v nutnách případech dobrá návnada:-)
Autorská citace #17
16.1.2008 15:26 - LZJ
Ještě k předobrazům: Alnag tu k tomu má nějaký článek, myslím, že v klericích v brnění má trochu prsty Jack Vance.
A k tomu tahání vybavení pro všechny možné případy se u nás traduje historka z jedné z prvních her podle 3. edice. Postavy - dobrodruzi nakoupili vybavení a vyrazili k Dungeonu. Brali si všechno, co jim přišlo aspoň trochu užitečné a hráči taky úplně dobře nevěděli, co které anglické slovo v pravidlech znamená.
Dorazili k Dungeonu, vlezli dovnitř a u první zatáčky chodby DM povídá: "Co uděláte s tím žebříkem?". Hráče sice přítomnost žebříku trochu překvapila a pak strávili perné chvilky výpočty, jestli se třímetrový žebřík v chodbě vytočí, nebo ne.
Autorská citace #18
16.1.2008 15:43 - Beny
Jerson Pokud víš co tě ten den čeká, je příprava kouzel v pohodě, kněz může spontálně přeměnit jakýkoliv kouzlo na léčící stejné úrovně dle potřeby družiny, žejo Kodlicku :) Blbé jsou neočekávané situace, kdy jak na potvoru chybí kouzlo který nutně potřebuješ a do druhého dne to nepočká. Jinak jak říkám já, potvoru nejdřív majzneš a pak jí dáš poslední pomazání :))) L.Z.J nevim proč, ale nějak mě ta moje postava nadchla a jsem do ní úplně zažranej. Takže se v kouzlech přímo přehrabuju a taktizuju. Je taky dobrý kooperovat s členy družiny co umějí kouzlit, dost naštve když máš kouzlo, který má někdo jinej a to co potřebuješ jako napotvoru neni :(
Ať Vás Pelor provází
Autorská citace #19
16.1.2008 16:21 - LZJ
Theo:Jasně, vybírání kouzel je součást taktiky. Jenže těch kouzel je moc (a fakt pěknejch) a spellslotů málo - jak frustrující. A nikdy nevíš, co tě doopravdy čeká ;-) Mě spíš vadí ta spotřeba času, který by se dal strávit pěkným dobrodružstvím. :-)
Jakej Pelor? Však počkej, St. Cuthbert vás všechny srovná B-)
Autorská citace #20
16.1.2008 17:55 - Beny
L.Z.JJá bych neřekl že je to zdlouhavý, kouzel je sice hafo a slotů málo, ale mám rozpracovanej svůj postup a kouzla připravený rychle, většinou to bylo doteď, zrušit strach (páč družina standartně koprněla), posílit válečníka, popř, okouzlit zbraně a pak pomoct v boji a hlavně léčit. Teď máme už schopného barda, kterej tu stránku strachu (psychiky) taky obstojně eliminuje, takže se začínám soustředit víc na ochranná a posilující kouzla a na prudění nepřátel, ono není nad to, když si může klerik zkusit léšit ducha, no nelíbilo se mu to :))), no a samozřejmě léčení. Jak se tu psalo, nerozházejte si kněze, nevíte kdy se bude hodit :) P.S. Prostě Pelor s Tebou. A viš jak mě za toho Pelora má moje rasa ráda? Každej trpaslík mě vítá s otevřenou náručí :)
Autorská citace #21
16.1.2008 20:42 - Gurney
Nedávno jsem si tak prohlížel příručky k Planescape a kdo chce být opravdu hardcore kněz pro toho jsou sféry jasná voba :)
Autorská citace #22
16.1.2008 22:18 - Kodlicek
Nedokáži posoudit, jak moc hardcore to je, DnD hrajeme chvilinku. Ale náš kněz je chodící koncentrovaný M*A*S*H. =D)
Autorská citace #23
17.1.2008 08:01 - Rytíř
Trpaslík polní nemocnice? :) Tak to mě překvapuje, čekal bych u něj spíš něco ve stylu: "Co kňučíš? Dyk je to jen škrábnutí, to sroste samo. Hlavně to nesmíš drbat." :) A když nejhůř a lezou ven střeva, vytáhne z torny strašně smradlavou mast na rány podle receptu jeho prabáby..
Nicméně je pravda, že pokud vyznává Pelora, tak holt asi je kapku Jinej ;) Nic ve zlém, Theo :)) Pelor je skvělej, já do něj šel taky, a to sem hrál elfího paladina, co vyznával toho jejich Corelona.. a ve hře pak prostě konvertoval :)
Ad ty pozice kouzel a příprava - z doby kdy sme na to hráli si pamatuju, že tenhle způsob hraní knězů a kouzelníků měl za následek dost jednoznačné osudovosti :) Neboli bylo dáno, kam se pude, co se bude dělat. Pokud čekali sesilatelé souboj ve tmě s mnoha potvorama, na obra vyzývajícího v hlásce u cesty se v poledne prostě nešlo, i kdyby na tom záviselo já nevim co :))
Ne že by to leckdy nebyla sranda a podporovalo to kreativitu ve využitelnosti kouzel "nevhodných" pro danou situaci. Ale všichni jsme si oddechli, když jsme přešli na obecná povolání a jednotný systém sesílání kouzel pro všechny - systém ala čaroděj/bard.
Autorská citace #24
17.1.2008 08:45 - Lotrando
Rytíř: pak ale musíš zmenšit repertoár
Autorská citace #25
17.1.2008 10:15 - Rytíř
Hmmm... ano. Pokud zachováš stejný počet kouzel a způsob seslání, tak tím vlastně jen přesuneš rozhodování hráče z taktické na strategickou rovinu, abych tak jako vznosně řekl :) Což je otázka, zda je opravdu lepší...
Nicméně, pokud ti to nevyhovuje a trochu zacloumáš i systémem magie (maně mě napadá např. dát mu vždy komplet celou jednu školu dle jeho výběru; anebo komplexně, tak jak sme to udělali na Allmiru), tak se té nutnosti pročítání každého kouzla a zvažování jeho síly můžeš zbavit a přitom zachovat diverzitu a osobitost sesilatelů.. ale to už jsme hodně mimo, nechci tu plevelit oslavou našich supr pravidel.. :)
Autorská citace #26
17.1.2008 13:03 - Lotrando
Rytir: nevypada to zle, jen je tam par nejasnosti ohledne poctu kouzel. odbornosti je malo :)
Autorská citace #27
17.1.2008 14:20 - Beny
Kodlicek aby si se neozval, příště ti to tvoje bebí sešiju režnou nití.
RytířJe jinej :) já si udělal nejdřív pozadí postavy, jak by jsem si ho představoval a pak jsem postavil postavu, a vyšel Theodor :) No já si taky kouzla vetšinou připravuju podle toho, kam jdem, pokud je danej úkol tak si kouzla připravim podle toho, ale spíš se snažim nemít ty kouzla specializovaný, spíš obecně, protože nikdo neví co nám DM pošle ještě do cesty. Jít do podzemí na duchy, paráda, hafo kouzel proti nemrtvejm a pak bum a odpoledne ti umře někdo v rukách, protože to pitomý základní kouzlo který si považoval za zbytečný na duchy nemáš. :) A hlavně jsem se naučil nemít na ruce žádný léčivý, zbytečně to zabere sloty a stějně je můžeš spontálně kástit.
Teď jsem někde četl, nevim kde asi nějakej grimoár, že lze taky udělat, aby kněz s doménou léčení mohl sesílat denně nějaký počet léčících kouzel co zná , aniž by si vyčerpával slot na kouzla. Něco jako spontální léčení a dar od boha, což mě přišlo taky zajímavý.
Autorská citace #28
17.1.2008 20:35 - Gurney
Allmirský pravidla jsou opravdu dobrý, ale stejně přemýšlím nad nějakým systémem kde by magie byla stejná jako v 3.5 (a nikdo si nestěžoval co zas zkouším za podivnosti :-), ale bez pofidérního memorovacího systému. Dělení na školy má tu chybu, že třeba chudáci nekromanti umí těch kouzel pár, naproti tomu proměnáři jich mají pětkrát tolik.
Autorská citace #29
17.1.2008 20:42 - Alnag
Gurney - možná by pomohl systém magie z Monte Cook's World of Darkness, kde je v podstatě "manová", tzn. za seslání kouzla zaplatíš určité množství "komponent". Cena různých prvků kouzel je tam rozepsaná, takže by se to dalo rozpočítat na klasická 3.5e kouzla, ale zároveň by se odstranilo memorování.
Autorská citace #30
17.1.2008 21:34 - Rytíř
Lotrando: počet kouzel je snadnej - 1 na úroveň :) Plus bonusy za případné odbornosti... Bonmot o odbornostech považuji za vtipnou ironii ;)
Gurney: systémů magie je opravu strašně moc. Je jich tolik, že je lepší si říct co chceš - a pak se zeptat Alnaga, po který knížce sáhnout a opsat to :))
Jinak k těm školám. Ano, počty kouzel v nich se liší. Ale každá škola umí něco jiného a je jen na hráči, po čem touží přece.. ;) V tom je půvab i sloučení kněze, kouzelníka, čaroděje a vlastně i barda do jednoho povolání sesilatele; necháš pa hráče vybrat kouzla, které mu vyhovují a všichni by měli být spokojeni.. Nicméně likvidace klasických povolání je poměrně zásadní krok (z hlediska pravidel, svět to kupodivu přežije bez problémů).
Autorská citace #31
18.1.2008 12:47 - Beny
Měl bych ješte takovej malej dotaz. Jako kněz Pelora mám automaticky Martial weapon proficiency na jeho zbraň, teda na mace, lze si pak stejnej feat vzít i na poddruh? Třeba na heavy mace?
Autorská citace #32
18.1.2008 12:59 - Alnag
Theodor: No... tvůj dotaz mne poněkud zmátl. Pouze kněží, kteří si vezmou doménu War (Válka) dostávají volně Martial Weapon Proficiency (a Weapon Focus) na zbraň jejich boha. Pelor tuhle doménu defaultně vůbec nemá.
Každopádně můžeš si vzít odbornost Marital Weapon Proficienci na libovolné další množství zbraní s tím, že na každý typ zbraně tě to stojí ten jeden feat.
Autorská citace #33
18.1.2008 14:58 - Gurney
Alnag: Recenzi jsem četl, nechat mága aby si sám určil efekt, dosah formu a podobně je si nejlepší co může být ale zase mi to připadá docela složité a nikdy mi vlastně tak moc nevadilo že efekty kouzel jsou pevně dané, co mě nejvíc baví na kouzlících povolání je vymýšlet jak nějaký efekt zrovna ce nejlíp využít (občas to ústí v šílenosti typu teleport + okované boty => týpek omráčený padajícím mágem :)

Spíš mě napadla možnost že každý mág dostane na začátek jednu školu podle svého výběru, z které může sesílat kolik kouzel chce (pokud na to má lvl) a za featy si pak může školy přidávat + každá škola má požadavky podle jakéhosi článku co jsem kdysi na d20 četl (kdo ví, určitě si vzpomene na "Zaklínání - nesmí být panna/panic" :)
Autorská citace #34
18.1.2008 15:16 - Alnag
Gurney: No myslel jsem to tak, že by se prostě bodově spočítaly kouzla, co jsou v PHB a bylo by....
Autorská citace #35
18.1.2008 15:19 - Lotrando
Theo: zvolená deity musí mét povolenou doménu war, jinak žádný weapon focus, obávm se.
Autorská citace #36
18.1.2008 17:23 - Beny
Tak to sme se asi nepochopili, možná sem to blbě podal,ale pokud má Pelor jako svoji favorizovanou zbraň Mace, tak jí jako jeho kněz můžu používat bez postihu -4. Tak jsem to pochopil z pravidel. War domána je neco jinýho, o tý vim. Ale z PHB jsem pochopil, že kazdej bůh má svojí zbraň a tu má jeho kněz jako free bez postihu. Prostě jí umí. No a mě šlo o to, jestli si na tu samou zbraň můžu vzít níže uvedený feat.
Autorská citace #37
18.1.2008 17:34 - Alnag
Theodor: To jsme se opravdu nepochopili. Je tam několik problematickým věcí.
a) Light mace ani heavy mace nejsou martial weapons (jsou simple), tudíž s nimi umí zacházet každý kněz a žádný kněz (bez ohledu na boha) nemá k nim postih -4
b) Kdyby se nicméně jednalo o jinou martial zbraň, pak bez ohledu na to, že by to byla vyvolená zbraň tvého boha, bys postih měl (pokud bys neměl doménu War).
c) Weapon Focus na tuto zbraň (mace) vzíti lze, neb jsi s ní proficient (stejně jako ostatní kněží). Bude tě to standardně stát jeden feat.
d) Už mne nic nenapadá.
Autorská citace #38
18.1.2008 18:04 - LZJ
Gurney: Prostě použít pravidla pro rutinní kouzla z MCWoD, ale vzít normální kouzla z DnD a dopočítat k nim cenu v komponentách. Na tom mě odrazuje jen to dopočítávání, ale některá kouzla jsou už popsaná jako rutiny i přímo v MCWoD.
Ale kdybys to náhodou dopočetl, tak dej vědět výsledky - ono pak zbývá ještě určit počty komponent, aby ti vycházely rozumně denní počty kouzel.
Autorská citace #39
18.1.2008 18:38 - Beny
Alnag dík za vysvětlení, teď to chápu už i já :)) Holt to nehrajem dlouho a některý věci mě ještě dost matou, a na spoust věcí okolo pravidel máme dva maniaky, Lotranda a Kodlicka.
Autorská citace #40
18.1.2008 19:46 - Alnag
Theodor: Nemáš zač. Od toho jsme tady... :-)
Autorská citace #41
18.1.2008 21:19 - Lotrando
Theo: jasně, ale alnag je přece jenom trošku těžší autorita :)
Magie: právě jsem objednal Monteho WoD, a nemůžu se dočkat :)
Autorská citace #42
19.1.2008 09:40 - Gurney
Alnag:Pochopils jsem jak to myslíš ale šlo mi spíš o systém kolik kouzel má kdo umět, jestli pevně daný počet (třeba čaroděj je na tom docela špatně a odpadá docela zajímavé pachtění se za dalšími kouzly) nebo všechny co si zapíše do knihy (jenže při odstranění memorovacího systému a pokud má zapsáno dost kouzel může sesílat prakticky kdykoli a cokoli, což je opravdu hodně husté).

Sytém počtu kouzel určité úrovně na den mi připadá docela dobrý a přitom jednoduchý, komu to moc vadí může použít pravidla pro body kouzel (kouzlo prvního lvl 1 bod, druhého 2, ...) a nemusí počítat komponenty.

L.Z.J: Tak to asi nedopočtu, McWod nemám a nepočítám s tím že bych si ho kupoval.
Autorská citace #43
21.1.2008 16:24 - Rytíř
Gurney píše:
Spíš mě napadla možnost že každý mág dostane na začátek jednu školu podle svého výběru, z které může sesílat kolik kouzel chce (pokud na to má lvl) a za featy si pak může školy přidávat + každá škola má požadavky podle jakéhosi článku co jsem kdysi na d20 četl (kdo ví, určitě si vzpomene na "Zaklínání - nesmí být panna/panic" :)
Byly to Cesty čarodějné a jsem rád, že se líbily! :) Byť tam je otázka panictví zmiňována jen ve spojitosti s Věštěním a Zaříkáním.. ;) Nicméně, kreativitě se meze samo nekladou!

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11096692085266 secREMOTE_IP: 18.224.32.86