Tipy a triky

andtom
25.6.2006 00:00
Tipy pro přípravu, hraní a doufám i zdárné dohrání hráčské postavy se zlým přesvědčením v rámci klasické družiny, která má těžiště v dobrém/neutrálním přesvědčení.
Autorská citace #1
26.6.2006 09:33 - Dalcor
Proč cituješ Raistlina, vždyť ten není zlý ;)
Autorská citace #2
26.6.2006 13:22 - andtom
Jasně, ale v citaci jde o to, co a jak je proneseno, nikoliv o to, kdo jaký je. Je to pěkná motivace i pro zlou postavu, nejen pro LN. Jinak řečeno ta odpověď se krásně hodí i pro evil postavu. kromě toho Raistlin je dle mého někde na hraně (co třeba vzít v úvahu jeho motivaci po moci, která ho občas pěkně uměla zaslepit) a v čase osciluje mezi přesvědčeními. Ono je docela zjednodušující zhodnotit jeho celou dráhu až do konce a přilepit mu zpětně nálepku LN na celé období jeho existence.
Autorská citace #3
27.6.2006 08:44 - Kublaj
Dobrý článek. Já si vždycky chtěl zahrát postavu se zlým přesvědčením. Myslím, že je tu problém u většiny hráčů, jak takovou postavu hrát. Zažil jsem několik případů, kdy hráč hrající zlou postavu (ať už posun přesvědčení díky vnějším okolnostem či "externí" hráč hrající cizí postavu)si myslí, že hlavním jeho cílem je zabít všechny spoluhráče v co nejkratší době. Což je naprostá blbost. Příklad Raistlina pavažuji za vzorový příklad zlého přesvědčení.
Autorská citace #4
17.1.2007 00:48 - ereg
raistlin je uzasna postava nejen pro to jaky je ale jak se vyvijel.
kazdopadne zla postava zahrana stylem jako mel raistlin rozhodne bude mit uspech a neurazi vkus ostatnich hracu mnozstvim zla, ani jeho nedostatkem.
Autorská citace #5
17.1.2007 07:50 - Xeth
Myslím, že to jaké máte spouhráče je zásadní pro to zda můžete hrát zlou postavu v nezlé skupině. Jde o toleranci. Mnozí hráči s tím mohou mít problém i když postavu hrajete skvostně, někteří i před tím, než jí vůbec začnete hrát.
Hrát zlou postavu, to se musí umět. Nikdo se s tím nejspíš nenarodí (pokud mu takové chování není vlastní) a je třeba si to vyzkoušet, jinak to většinou asi nedopadne dobře. Pokud má hráč dobrý silný vzor, tak je to taky fajn a může to i pomoci při hraní bez předchozích zkušeností.
Byl jsem účastníkem pokusu o zlou skupinu... dvakrát. A ani jednou to nedopadlo dobře. Představa, že být zlý znamená že budu vraždit co uvidím popř. budu dělat skupině naschvály nemůže vyústit v nic dbrého. V druhém pokusu (ten jsem DMoval) to již bylo o něco lepší, ale banda výrostků co šikanuje okolí taky není žádná výhra - tedy pokud se hráči rozhodli že budou hrát zlou partu, představoval jsem si něco jiného než přidrzlé výtržníky (což myslím nebyl ani jejich původní plán).
Autorská citace #6
17.1.2007 09:48 - Alnag
Tak pokusů se zlými postavami/družinami jsem se taky zúčastnil. V jednom případě jsem ani po roce neměl pocit, že by postava byla jakkoli zlá. Normálně se tahala s družinou, zabíjela potvory, plnila questy (akorát byla drow a to je tak všechno). Jednou byla zlá celá družina a ehm. okamžitě začala plenit a zabíjet... brzo je oběsila královská spravedlnost na jednom rozcestí.
Potíž se zlou postavou/družinou vidím v tom, že to postrádá snadno dosažitelný konflikt. Ale představte si třeba situaci, kdy zlá družina musí zachránit svět (ostatně chcípnout se asi nikomu nechce jen proto, že je zlý). A musí na tom třeba spolupracovat s dobrými lidmi (zlí jsou třeba proti nebo co já vím...). Eventuelně si představte, že nejlepší přítel/ družka/ oběť budoucího temného rituálu zlé postavy propadal zlé sektě (navíc stejného boha). Každopádně zlá postava ji odtamtud chce/musí zachránit. Ale zároveň nechce nikoho naštvat (jsou to vlastně bratři). Nebo tak. Prostě je potřeba to pořádně osladit :-))
Autorská citace #7
17.1.2007 10:14 - Rytíř
No, problém může být i jinde. Totiž v tom, jak vlastně je definovanej pojem "zlá" postava. Účastnil jsem se pár diskusí a zjistil jsem, že můj pohled na věc není všeobecně platný - já za zlo považuji už takové to dost vyhraněné sobectví, tj. zlá postava myslí hlavně a jen na sebe; když chce někomu vědomě ubližovat, to už beru jako úchylku. Oproti tomu jiní hráči berou, že sobectví jenormální, čili je to neutralní chování a zlo i dobro je velmi, velmi řídké - vyhrazené právě pro ty jdince, co já už beru jako úchylný.
Pokud se družina neshodne na tom, co považuje za zlo (musí to v rámci svého světa definovat DM), tak se nutně nemůžou hráči shodnout na tom, co vlastně hrají :) Vypadá to jako jasná věc, ale už se mi stalo, že jsem hrál podle mých představ dobrou postavu s nějakou ozvláštňující povahou.. a pak jsem zjistil, že DM ji považuje za ryze a klasicky neutrální. :))) Přesvědčení postav si totiž neříkáme a ani nedeklarujeme, co chceme hrát, DM ho v případě potřeby zpětně určuje dle dosavadního chování postavy ve hře.
Autorská citace #8
17.1.2007 10:15 - Xeth
Myslím, že možností je docela nepřeberné množství. :) Některá témata jsou pouhým otočením "dobrých" témat (např. můj sourozenec/rodič/přítel/známý se chce upsat nějakému paladisnkému řádu... jako správný sourozenec/syn/přítel/známý mu přece musím pomoci, aby svůj život takhle nezahazoval...), jiná potřebují trochu víc promyslet a propracovat. Na rozdíl od dobrých skupin, ty zlé (mám dojem) potřebují od DMa trochu vést za ručičku. Je nutné nějaké to předhazování motivů a konfliktů, jinak to nejspíš brzy skončí u bezvýsledného bloumání a plenění a drancování (pro postavy na popravišti).
Autorská citace #9
17.1.2007 10:22 - Xeth
Rytíř: Definice zla je určitě závislá na povaze světa. A pokud jde o sobectví, tak myslím, že jeho míra určuje (v jistém směru) to co je člověk/postava zač. Podle mého jsme všichni sobečtí. Někdo víc, někdo méně. A právě to jak moc sobečtí jsme do jisté míry definuje zda jsme dobří (možná ne LG), neutrální nebo zlí. Ale jde jen o jistou formu zla. Sobectví je jen jednou z mnoha.
Autorská citace #10
17.1.2007 10:30 - andtom
Ve fungující družině dobrých postav se zlou postavou musí přitažlivé síly převažovat nad odpudivými, a to oboustranně.
Konflikt pak musí pramenit z té oblasti, kde nastává průnik nebo alespoň nekonflikt cílů zlé postavy se zájmy zbytku družiny. Nezáleží při tom na tom, že motiv postav k řešení konfliktu je různý.
Průnik cílů, jednoduchý příklad: Zabití XYZ. Pro dobrou část družiny je to vynucení spravedlnosti. Pro zlou postavu je to třeba temně motivovaná msta.
Nekonflikt cílů, jednoduchý příklad: Dobrá část družiny jde osvobodit rukojmí. Zlá postava v touze po růstu své magické moci se chce zmocnit spellbooku od padoucha, co drží ty rukojmí.
Autorská citace #11
17.1.2007 10:50 - wraiths
andtom: presne tak jak pises v poslednim odstavci. s takovouhle postavou uz jsme se setkal.hral ji kamarad a on ani jiny psotavy nez zleho nebo strasne moc ambiciozniho carodeje hrat neumel. vzdy pomahal druzine jak to slo, kouzlil presvedcoval lidi a popohanel nas za dobrodruzstvim. jen se nekteri sem tam ze skupiny ztratila postava. zaver byl vsak tem ze kdyz jsme bojovali s hlavnim padouchem tak on zmizel s tim ze je smrtelne zranen a ze knez at leci platnejsi v boji. a ja jako zlodej ho nasel jak paci truhlicku( kterou jsem si chtel sam vypacit) v knihovne ve ktere byla kniha kouzel.
Autorská citace #12
17.1.2007 19:09 - Fritzs
Já teda nevím... podle mě by se zlé a dobré postavy stejně časem porafaly, takže doporučuju buď good, nebo evil družinku doplněnou několika neutrálníma postavama...
Docela mě láká kampaň kde je většina postav chaotic evil... hrát postavu, která se mstí na neviných za více, či méně smyšlené křivdy mě vždycky svým způsobem lákala (vím su magor...)... navíc hra za evil postavu je dobrá na vybití vzteku, tam de prostě o to zničit, zmrzačit, zabít, což hra ve družince s good postavami nemůže dost dobře umožnit... takže proto doporučuji buď good, nebo evil družinky...
Autorská citace #13
17.1.2007 19:40 - Prcek
Já jsem za zlou postavu hrál jednou a hrál jsem jí jako ZkZ. Byla to smaolibá postava, které šlo jen o sebe a byla hodně krutá, protože si nevážila života. Měla vša své zásady, které neporušila a s družinou šla proto, že jeden z družiny byl její přítel z dětství. Nebylo to nehratelné, jen občas jsme museli rychle myzet jinam, protože klidně někoho zmrzačila v pouliční rvačce a podobně. Nakonec jsem ale po delší přestávce přestali s touto družinou hrát, takže nevím, jak by to s ní dopadlo dál. dohrál jsem jí jen na 6. lvl. Byl to půlčík mnich.
Autorská citace #14
17.1.2007 21:34 - Alnag
Fritzs: Škoda, že jsi z Brna. Takovou chaotic evil hru bych klidně taky dal. A jsem si jistý, že by se našli další... :-)
Autorská citace #15
18.1.2007 07:31 - Xeth
No nevím nevím... evil skupinu proč ne, ale celou skupinu CE ? Taková skupina mi přijde že je stvořená k rozpadu. :) Takoví dobrodruzi nemají nic co by je drželo pohromadě a když mají, tak je to jen dočasné (buď je to donucení a to časem pomine nebo se sami prostě rozutečou (což hrozí i u toho donucení), protože je prostě nohy ponesou každého jinam nebo proto, že se štvou - např. takový pokus o zabití společníka na vzájemné důvěře moc nepřidá). ;)
Zlou postavu jsem hrál a několikrát (mj. Xeth (přesvědčení LE) cca 9 let) a bylo to fajn, moc fajn. ;D Nejspíš bych se vůbec nebránil zahrání si dobrodružství nebo kampaně se zlou skupinou... po dlouhé době klaďasů by to mohlo být osvěžující.... :)
Autorská citace #16
18.1.2007 14:46 - thief
Já zprvu zlé charaktery zakazoval,protože to kazilo hru. Teď už jsem sebejistější a poučenější, takže zlou postavu bych klidně povolil s tím, že se domluvíme na důvodu proč je v družině a proč ha družina trví. To může být spousta důvodů. Ona si většina hráčů myslí, že zlá postava číhá s nožem v ruce a by je zabila, ale to vůbec není pravda. Zlé postavy běžně žijí s námi v reálném světě a nikomu nevadí. Naopak jsou často vyzdvihovány a oceňovány. Nebo znáte ve svém okolí málo lidí, které lze výstižně charakterizovat jako zakomlexované, závistivé, zákeřné, sobecké, nelítostné, zbabělé, a tak podobně. Jistě jedna z těchto vlastností nedělá zlou postavu, ale když se jich sejde tři-pět, tak tu máte neutral evil jako vyšitý. A to nemluvím o lawfull evil podnikatelích, policistech, poiticích, apod.
Autorská citace #17
18.1.2007 18:25 - bigbythewise
thief: Paroubek - chaotic evil jako vysity. :)
Autorská citace #18
18.1.2007 18:37 - Fritzs
bigbithewise: Von Paroub není chaotic evil, von je totiž chaotic stupid...
Alnag:Však na evil one-shot můžeš dojet do Brna, nebo eventuálně já do Prahy...
Autorská citace #19
18.1.2007 19:03 - thief
Poslední příspěvky mi připoměly ještě jednu důležitou věc. Přesvědčení evil není hodnocení sebe sama. Je to hodnocení našeho okolí a tak může být v různých společnostech dost odlyšné. Evil charakter sám sebe rozhodně jako evil nevidí.
Autorská citace #20
19.1.2007 17:42 - sirien
Pokud to neni vyšinutej magor

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083192110061646 secREMOTE_IP: 3.90.205.166