Tipy a triky

andtom
25.6.2006 00:00
Tipy pro přípravu, hraní a doufám i zdárné dohrání hráčské postavy se zlým přesvědčením v rámci klasické družiny, která má těžiště v dobrém/neutrálním přesvědčení.
Autorská citace #21
19.1.2007 17:51 - Alnag
Xeth: Jistěže taková CE skupina má velkou tendenci k rozpadu. O to větší výzva pro všechny zůčastněné - Dějmistra i hráče by to byla.
Bigbythewise, Fritzs: Nechci vás nějak omezovat, ale uvítal bych, kdyby se zrovna tato diskuse nestočila do oblasti současné politky (i když ta je zřejmě evil až po střechu). Už jen proto, že vím moc dobře z jiných podobných diskusí jak názorově rozpolcená je v politickém spektru RPG komunita. Nicméně pokud po tom toužíte sekce Jiné je tomu otevřená...
Fritzs: Nevím jestli na vychutnání takového tématu je one-shot dost... takové herní schéma má totiž i řadu nedostatku.
Thief: To je trefné. Nicméně v D&D je prezentováno jako absolutní, čili i postava ví, že je evil. Což uznávám je asi poněkud přežitek hodný reformy.
Autorská citace #22
26.3.2007 20:01 - Aeris
Evil postavu som v družine hral párkrát. Najviac na jeden prípad, keď som hral tuláka, ktorý sa s budúcim vodcom družiny stavil, že nezoženie ďalších troch členov, ale on ich (napočudovanie :-)) predsalen našiel. Pretože som prisahal, že ak prehrám stávku, tak sa k nim pridám na päť rokov, napokon to teraz už vyhlásený vodca narafičil tak, že zmluva, ktorú som podpísal bola v skutočnosti nejakým kúzlom, vďaka ktorému ma božská moc "prekliala" a ja som naozaj bol spútaný s družinou, pričom ja som ju nemohol nijako opustiť, ale oni mňa sa tiež nemohli nijak zbaviť. Samozrejme ma to spočiatku štvalo a preto som sa snažil vymaniť z kliatby, no nepodarilo sa mi to, čo viedlo k tomu, že vyplynuli na povrch všetky moje najhoršie vlasnosti a družina ma za to nemala veľmi v láske, ale napokon uznali, že sa to predsalen dá vydržať. Družina nebola zrovna nadšená, keď som sa stal zabijakom (Assassin PrC) jedného cechu na voľnej nohe. Zistili však, že v skutočnosti nie som maniak, len rád riešim problémy "po svojom", čím sa vysvetlili aj isté záhadné okolnosti, ktoré sa nám párkrát prihodili. Napokon sme došli ku kompromisu a ja som sa stal snáď najnebezpečnejším členom družiny, pretože som fungoval ako "posledná možnosť."
Hoci vzťah mojej postavy so zvyškom družiny nevyzeral najlepšie, v skutočnosti som ich mal celkom rád, no nič to nemenilo na sklonoch k sarkastickým poznámkam, klamaniu, drobným krádežiam a podobne. Neverili by ste, ale ostatným hráčom sa to začalo páčiť a zvykli si na tento nevyspitateľný živel hry už po niekoľkých prvých sedeniach. O to komickejšie vyzneli scény, keď som napríklad strčil bojovníka do pasce, pretože si svojím životným štýlom "Čo ťa nezabije, to ťa posilní!" o to priam koledoval, pričom v skutočnosti sa väčšina hráčov zvýjala v kŕčoch, keď bojovník napokon vyzeral ako ihelnička (nič vážne sa mu nestalo sviňákovi šťastlivému) :-)
Ale fakt je, že iným by spoluhráči za niečo také otrieskali stoličky o hlavu, preto som rád, že naša skupina bola taká otvorená "novým veciam" v hre.
Autorská citace #23
27.3.2007 15:42 - andtom
Aeris: Jak je vidět, hraní evil postavy není individuální věc v tom směru, že je opravdu potřeba mít k tomu spoluhráče, kterým to předpojatě nepřipadne jako nepřekonatelná překážka. Blahopřeji Ti k nim! A Tys musel bravurně balancovat na hraně, klobouk dolů, vážně.
Autorská citace #24
6.7.2008 16:22 - Khargarwargonsu
Mě se popravdě ani nelíbí, že se postavy ve hře dělí na Zlé a Dobré. Podle mě každá postava má v sobě mix zkušeností, které pak v různých situacích vedou k různým projevům. Například říct o postavě, která si necení lidského života, že je zlá, nemusí být až tak úplně správné. Jen mohla zažít situace, které v ní tento pocit vyvolali. Neznamená to, že si hned musí libovat v týrání koček a rozdupávání brouků a kopání do raněných, nebo že se nemůže obětovat pro svou lásku. Stejně tak "Dobrou" postavu, která normálně pomáhá všem které vidí, může přepadnout žárlivost a svojí lásku ve vzteku zabít. Neexistují černobílí lidé. Nevim tedy, proč se musí hrdinové škatulkovat...
Autorská citace #25
6.7.2008 19:02 - Fritzs
Khargarwargonsu: No o postavě, která mučí , mrzačí a vraždí pro zábavu by se asi dalo říct, že je to zlá postava...
Autorská citace #26
6.7.2008 19:10 - Alnag
Khargarwargonsu píše:
Stejně tak "Dobrou" postavu, která normálně pomáhá všem které vidí, může přepadnout žárlivost a svojí lásku ve vzteku zabít.
A stejně tak se flegmatik může rozhněvat a třeba něco rozbít. Není to zrovna flegmatické chování, přesto si můžeme dovolit rozlišovat lidi podle temperamentu. Ve skutečnosti lidé neustále škatulkují*. To neznamená, že dotyčný zapadá do škatulky na 100% a za všech okolností, znamená to, že jí odpovídá do určité míry. Dobro a Zlo jsou další takové škatulky. A stejně jako řada jiných škatulek se nemusí líbit všem. Tak to prostě chodí...
Vezměte si už jen co všechno lidé škatulkují (barvy - červená, to je celá paleta barev a lidi se občas ani neshodnou, kde začíná a končí, základní i složitější tvary, čas, charakterové vlastnosti... všechno co je pro nás důležité). Ono totiž s nějak strukturovanou realitou se snáz zachází, snáz se predikuje, jak se věci vyvinou...
Autorská citace #27
7.7.2008 07:28 - Jerson
A navíc když rozdělíš svět na "dobré", což jsou ti co stojí na tvé straně, a "zlé", kteří stojí proti tobě, tak se ti mnohem lépe manipuluje ostatními, kteří stojí na své straně (: )
Btw. Jayne ve Firefly mi přijde jako krásný příklad zlého jedince, který dlouhodobě spolupracuje s ostatními. Dokonce je ukázán i skvělý důvod proč je s nimi a z toho plynoucí důvody proč se ho nezbaví.
Autorská citace #28
7.7.2008 09:30 - Merlin
Pojem dobro a zlo vymysleli lidé, aby ospravedlnili vedení dalších válek! Aelin Zlatá, elfí kněžna
Autorská citace #29
7.7.2008 10:29 - Max
Než jen o "manipulaci" bych spíš řekl "redukce informace". Bohužel člověk nedokáže udržet všechny detaily a východiskem je redukce. Nastavěj se schody. Čim víc informací, tím větší rozestup schodů. Pokud zkoumám jedince, nebo menší skupinu, stěží usoudím že někdo je zcela "špatný" - můžu si dovolit jemější hodnocení. Pokud mám posuzovat celej stát, musim redukovat ... neni v silách člověka zvažovat detail jedince v milionech případů.
Přesvědčení mám jako další formu redukce. Není to nálepka jedince, jen zredukování cílů dané skupiny. Hodnocení, které redukuje i další věci. Hledisko rasy (vyhlazení všech okolo je špatné jen pro ty všechny okolo - skupina se uvnitř může chovat zákoně dobře), z hlediska náboženství - svaté války z vlastní historie, z hlediska postavení (panstvo a otroci) a tak dále.
Autorská citace #30
7.7.2008 17:18 - Chrochta
Pokud si někdo chce zahrát "zlou" (tj. chovající se tak, že ji lze zaškatulkovat do kategorie "zlo") postavu, klidně si může vzít neutrální přesvědčení a pak vysvětlit, co vyvažuje jeho obtížně přijatelné sklony ("ano, ano, pravidelně navrhuju opékání vězňů na pomalém ohni, ale pokud jste si nevšimli, tak zajatci nádherně spolupracují; jistě, toho kupce jsem podvedl, vydíral a poté zabil, ale my jsme ty peníze OPRAVDU POTŘEBOVALI, jinak by kněz visel; no a co, že nic nemám proti nemrtvým, jsu užiteční; a proč je neprodat do otroctví - jsou to jen orkové a pustit je nemůžeme, krom toho tady NĚKDO chtěl zbavit té kletby ne?; to ale neznamená, že nechápu význam přátelství a že jsem zrůda: miluji, přátele nezradím a jsem dost ješitný na to, abych držel (většinou) slovo"). Koneckonců, někde - nevzpomínám si kde - je Lawful evil označen jako "vládce": je to pragmatik s trošku větším sklonem k brutalitě a nebráním ohledů na lidi, ale nikoli vysloveně zrůda, které dělá ubližování ostatním dobře (no možná mu to dobře dělá, ale taky je dost příčetný na to, aby to otevřeně přiznával a nechal se svými vášněmi ovládat).
Pokud někdo chce hrát zlou piostavu, měl by nejprve trochu zapracovat na jejím charakteru, aby se družinka nepovraždila. A jak někde napsala Lucka Lukačovičová: "černý, žlutý nebo bílý, drakovi to je jedno - po zásahu dechem se barva sjednotí" a "nic tak nespojí družinu dohromady jako pocit dobře odvedené práce (slavná poslední slova barmana motorkářského klubu, kam dorazila skupina vlkodlaků ve složení černoch, běloch, Mexičan a Číňan: Barevnejm nenalejváme)".

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093686103820801 secREMOTE_IP: 44.220.247.30