Tenhle článek je fajn a je jistě dobře, že je směřovaný k hráčům. Ovšem "zabijácké komunikační problémy" které jsou v něm popisované, by se měl především snažit řešit DM přizpůsobením stylu, jak hru vede a jak usměrňuje (rozuměj - moderuje) debaty ve hře.
Ano, velmi často je obtížné si vybírat z přehršle hráčů aby se sestavila ideální hrací parta a tak se DM musí spokojit s "materiálem" :) který má. A je to právě jeho řehole se s komunikačními problémy vyrovnávat. Pokud nějaké nastávají, měl by si jich právě on všimnout jako první a snažit se je zlepšit pokud možno už v zárodku. A když není jiné východisko, tak vymezit prostor mimo hru a všechno si vydiskutovat tak, aby to příště nenarušovalo hru.
Na straně hráčů osobně vidím asi jen dva hlavní zádrhely, kterými mohou vnášet do hry negativní reakce ostatních - je to jednak jakási zhejčkanost některých hráčů, kteří si ochutnali i jiná pravidla a způsoby vedení hry a nejsou ochotni akceptovat např. způsob a pravidla, který DM pro hru zvolil. Druhý komunikační problém ze strany hráčů může nastat v případě jejich konzervatismu. Jsou hráči, kteří hrají neustále dokola jen bojovníky nebo třeba zloděje. Mají zažité návyky z předchozích postava a z jejich hraní se stává rutina. Pak je velmi těžké i pro DM snažit se změnit běh hry a vyhnout se zevšednění herních zážitků.