Tipy a triky

Alnag
15.11.2006 10:55
Vypravěč: Dobrá, takže zbývající členové družiny odvlečou těla zpět na povrch a všichni dostanete 1500 ZK - tedy všichni živí - tak je to, jo a na něco jsem zapomněl. Počkat... správně, Petře ty dostáváš 6000 negativních ZK, a když se dostanete na povrch, přiřítí se dostavník poháněný raketovým pohonem, z něhož se vyloupne šestnáct zřících a útočí na vás. Pokračování příště. Jo a počkat. Jak se vám líbilo dnešní sezení?

Hráči: Ehm...
Autorská citace #1
15.11.2006 17:52 - Vannax
Tenhle článek je fajn a je jistě dobře, že je směřovaný k hráčům. Ovšem "zabijácké komunikační problémy" které jsou v něm popisované, by se měl především snažit řešit DM přizpůsobením stylu, jak hru vede a jak usměrňuje (rozuměj - moderuje) debaty ve hře. Ano, velmi často je obtížné si vybírat z přehršle hráčů aby se sestavila ideální hrací parta a tak se DM musí spokojit s "materiálem" :) který má. A je to právě jeho řehole se s komunikačními problémy vyrovnávat. Pokud nějaké nastávají, měl by si jich právě on všimnout jako první a snažit se je zlepšit pokud možno už v zárodku. A když není jiné východisko, tak vymezit prostor mimo hru a všechno si vydiskutovat tak, aby to příště nenarušovalo hru.
Na straně hráčů osobně vidím asi jen dva hlavní zádrhely, kterými mohou vnášet do hry negativní reakce ostatních - je to jednak jakási zhejčkanost některých hráčů, kteří si ochutnali i jiná pravidla a způsoby vedení hry a nejsou ochotni akceptovat např. způsob a pravidla, který DM pro hru zvolil. Druhý komunikační problém ze strany hráčů může nastat v případě jejich konzervatismu. Jsou hráči, kteří hrají neustále dokola jen bojovníky nebo třeba zloděje. Mají zažité návyky z předchozích postava a z jejich hraní se stává rutina. Pak je velmi těžké i pro DM snažit se změnit běh hry a vyhnout se zevšednění herních zážitků.
Autorská citace #2
15.11.2006 21:57 - Alnag
Ale jasně, že by se měl tyhle problémy snažit řešit zejména Vypravěč. Ale někdy se prostě nezadaří. A myslím si, že prostě není důvod, proč by řešení nemohli nebo neměli inciovat sami hráči, pokud je DM něj zaražený. On třeba o tom problému taky ví, ale jen neví, jak ho uchopit. Prostě čekat, až něco udělá ten druhý je na bačkoru.
Autorská citace #3
16.11.2006 09:11 - Xeth
Článek se mi líbil a souhlasím s Vannaxem, že je dobře směrovaný. Autorem navrhované řešení je zajímavé a rozhodně mi to přijde jako rozumný rozbor... jen mito připadá tak trochu jako utopie. :) Např. mnohdy mi přijde, že spousta lidí kolem mě ani sam neví co je důvodem jejich konání (jejich odpověď na takovou otázku je dost často jiná, když odpoví hned, za pět minut přemýšlení nebo příští den) v té či oné věci, o to těžší bude pro DMa či hráče těžší odhalit motivy jednání toho druhého.
Zajímalo by mne (otázka hlavně na Vannaxe), jak by měl DM moderovat takové dohadování... (kromě odrthoivání od sebe po sobě skočících zuřivých hráčů ;) )? Nemám představu, jak by to měl dělat, aniž by tak narušoval hru.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.057013988494873 secREMOTE_IP: 44.192.95.161