Tipy a triky

Rytíř
29.8.2008 19:49
Virtuální / Online hraní
Diskuze o našich Kronikách i online hraní obecně.

Relevantní produktové diskuse
ANKETA shrnuje nástroje s jejichž pomocí lze hrát online. HLASOVÁNÍ: +1 pokud byste nástroj určitě doporučili, -1 pokud se mu vysloveně doporučujete vyhnout. Nechat 0 u nástroje který znáte ale je to takové "eh... +-..." je správná volba.

Jak to vidíte s online/offline hraním dál?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 2 bodů.
Hráli jsme naživo u stolu i během karanténykladné body6
Během karantény jsme nehráli, ale po ní budeme hrát naživo u stolukladné body6
Během karantény jsme hráli online a budeme hrát online i nadálekladné body16
Během karantény jsme nehráli online, ale po ní se chystáme hrát onlinekladné body1
Během karantény jsme hráli online, ale po ní budeme hrát naživo u stolukladné body26
Jiná možnost (podrobnosti napište do chatu)kladné body1

Online nástroje - kvalita

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 50 bodů.
(video) Discord (free, +€)záporné bodyneutrální postojkladné body31
(video) Hangouts (free)záporné bodyneutrální postojkladné body1
(video) Skype (free)záporné bodyneutrální postojkladné body-2
(video) Roll20 (free)záporné bodyneutrální postojkladné body-8
(video) Zoom (€€)záporné bodyneutrální postojkladné body3
(video) jitsi.orgzáporné bodyneutrální postojkladné body5
(video) Google Meetszáporné bodyneutrální postojkladné body2
(VTT) Roll20 (free, +€)záporné bodyneutrální postojkladné body17
(VTT) Fantasy Grounds (€€)záporné bodyneutrální postojkladné body5
(VTT) Foundy Virtual Tabletopzáporné bodyneutrální postojkladné body3
(VTT) RPG Note Cards (fate.masac.cz)záporné bodyneutrální postojkladné body2
(drawing) app.diagrams.net (free)záporné bodyneutrální postojkladné body1
(drawing) awwapp.com (free)záporné bodyneutrální postojkladné body1
(drawing) excalidraw.com (free)záporné bodyneutrální postojkladné body4
30.11.2020 17:29 - strucky
Dukolm
VoiceMeeter Banana
Nemám s tím sice osobní zkušenost, ale určitě jsem někde viděl zmínku, že s tím můžeš jakoby přesměrovat desktop sound (čili prostě to co slyšíš ty) do mikrofonu.
30.11.2020 17:30 - Ugy
Na discordu jde sdilet normalně prohlížeč, používáme to k pouštění videii na yt případně soundmixu ve tabletop audio.
22.1.2021 10:54 - Nachtrose
Sirien: neplánuješ zase něco odmasterovat?
6.2.2021 17:05 - sirien
Ginny Di: How to make online D&D suck less

...má druhá oblíbená cute DnD youtuberka, se sérií docela trefných rad:

1) přechod z živé do virtuální hry znamená přechod z živé do virtuální etikety. Tzn. např.:
- videocall má jen jedno "hlasové vlákno" - pozor na skákání skákání do řeči a přerušování se, když se to stane, ujasněte si záměry všech než je vyhodnotíte
- vytvořte si pravidlo pro to když se dva hráči rozmluví naráz, abyste předešli "ty první / ne ty / ne ty..." momentům (např. kdo si poslední šáhne na nos mluví atp.)
- "postranní konverzace" lze nahradit pomocí textových chatů, ať už plošných nebo soukromých

2) Řešte technické problémy ASAP
- nebuďte "tolerantní" z čisté "slušnosti", pokud má někdo echo nebo zvuky z pozadí / z bytu atp., tak mu to řekněte, ať to může vyřešit / vypnout mikrofon
- nebojte se experimentovat se změnami používaných programů a služeb pokud je s nějakou problém

3) Odstraňte rušící věci
- co ruší u jednoho hráče ruší u všech, takže je dobré si zařídit fakt klid
- věnujte hře pozornost; pokud si nevěříte, použijte pluginy typu "stay focused" které pro daný čas blokují sociální sítě atp.*

* popravdě, ze svojí zkušenosti bych řekl spíš opak - zvykněte si na to že pokud hráč dělá u hry něco jiného navíc, zejména u dlouhodobé kampaně, tak to je v pohodě, dokud se přitom zvládá účastnit hry - ve skutečnosti u mnoha hráčů umožňuje držet u hry pozornsot dlouhou dobu.

4) Snažte se nahradit sociální rozměr hry
- vyhraďte si z herního času nějaký čas na začátku / konci / v průběhu hry jen tak na kamarádský chit-chat, jak se kdo má, co dělá, co v poslední době viděl...
- používejte video. Mimika a pohled na ostatní jsou důležité.
- vytvořte si online prostor (skupinu, sdílený chat...) kde můžete o hře komunikovat i v mezičase


/ video sponzoroval nějakej "Shard VTT", kterej má bejt "jednoduchej a intuitivní, přitom obsáhlej" - tuší někdo něco o tom jak tenhle funguje?
6.2.2021 17:40 - Nachtrose
sirien píše:
...má druhá oblíbená cute DnD youtuberka, se sérií docela trefných rad:


Kdo je první?
6.2.2021 17:57 - Nachtrose
sirien píše:
/ video sponzoroval nějakej "Shard VTT", kterej má bejt "jednoduchej a intuitivní, přitom obsáhlej" - tuší někdo něco o tom jak tenhle funguje?


Neznám, ale s podobnou pitch line jsem viděl různě zase Astral VTT ( taky byli sponzorem ).
6.2.2021 18:31 - Log 1=0
Bod 1 nepoužíváme, neskáčeme si do řeči tak moc, aby to reálně vadilo.

Bod 2 je na hranici samozřejmého, ale v praxi skoro nikdy nebyl problém.

Bod 3 je taky svým způsobem samozřejmý, nestalo se, že by to něčemu vadilo.

Bod 4 byl v podstatě podmínkou některých členů skupiny, aby vůbec hráli, resp. to platilo i dokud jsme hráli naživo.
6.2.2021 18:57 - Corny
Sirien: Úplně s tebou souhlasím v tom třetím bodě. Řekl bych, že se docela často mluví o tom dávat pozor na to, aby hráči celou dobu věnovali plnou pozornost hře a mě to vždy přišlo spíš kontraproduktivní (navíc, nejsem učitel na základní škole, nejsem tam od toho, abych jim kontroloval, jestli koukají do mobilu). Pokud hráč hraje, kdy má a věnuje hře adekvátní pozornost, kdy je to podstatné, tak ať se klidně během toho koukne semtam na messenger apod. U online hraní navíc můžou mít hráči klidně během hry celou dobu otevřená pravidla a třeba si promýšlet nějaké herní věci. A taky jsme teda lidi, pokud máme třeba tří-čtyř hodinové sezení, tak je docela pochopitelné, že hráči nedokáží celou tu dobu věnovat hře 100% pozornosti.
8.2.2021 15:34 - Gergon
Pro mě úplně nový a docela zajímavý online rpg program VTT Owlbear
8.2.2021 16:52 - Nachtrose
No jo, diky pandemii má teď vlastní VTT každej, někdo i dva...
4.3.2021 14:12 - snekoun
Zdar, tak jsme začali taky hrát online. Mám za sebou první hraní přes Roll20 jako DM a jsem z toho docela nadšený (používáme i videohovor z Roll20). Dnes jsem ladil dynamické osvětlení na další hru, kde budou postavy procházet dungeon. Zajímavé je i propojení deníku z D&D Beyond.

Teď mám dotaz. Máte někdo zkušenosti s nákupem dobrodružství na Roll20 (konkrétně pro D&D 5e)? Usnadní to tolik práci? Jsou například mapy, rovnou připravené pro to dynamické osvětlení, nebo si jí stejně musím upravit?
4.3.2021 14:31 - LokiB
Zkušenost s tím přímo nemám, protože přes Roll20 nehraju 5E a pro SW nejsou takováto dobrodružství bohužel k dispozici.
ALE co jsem četl, tak opravdu oficiální 5E moduly jsou skoro se vším, co potřebuješ .... mapy, často včetně Dynamic Lighting, tokeny, character sheety, handouty atd.

koukni třeba zde na ukázku:
https://www.youtube.com/watch?v=cWtNRufYljI
4.3.2021 15:26 - snekoun
Super díky za odkaz na video. To nevypadá špatně. Díky tomu jsem zjistil, že jak jsem si zaplatil účet plus na jeden měsíc na zkoušku, tak mam nějaký obsah zadarmo. Zatím se mi to libí, i když si to tvořím od 0, tak celkový vizuál a ovládání pro DM je v pohodě a rychlé.
4.3.2021 16:18 - LokiB
my včera hráli přes roll20. snažil jsem se to tam vymazlit, charctersheety, na ně mapojená makra, tokeny, animace, balíčky karet, baličky bennies, mapy, dynamic lighting ... všechno dalo dost práce, ale pak je to dost otravný, když po hodině hraní přestane nejdřív jednomu fungovat kamera, pak někomu zvuk, pak server ohlásí, že spadlo spojení, 10 minut to všichni nahazujeme, někdo úspěšněji, někdo hůř, někdo nemůže najednou na některý klikatelný objekty atd.
zvuk a video jsem uprostřed session přehodili na náš discord, a dohráli to, ale bylo to otravné.

jako obecně, jak jsem psal už víckrát ... KDYŽ rol20 funguje, tak je to v pohodě a hrát se tak dá. ale těch situací, kdy to při hraní zlobí, je na mě trochu moc :(

vzhledem k tomu, že se profesně věnuju vývoji webových aplikací, mám větší důvěru v tlusté klienty pro takovéto potřeby než ve webové klienty. i když mají za sebou roky vývoje, stále je to "šejky" ...
4.3.2021 16:34 - Tarfill
snekoune,
jak říká Loki, když má roll20 dobrou chvilku, tak se v něm hraje parádně. Ale faktem je, že se to více nebo méně seká, vypadává a komplikuje, podle toho, jak kdo má rychlej internet, nebo si vytáhne Černýho Petra.

Každopádně nemám sice zkušenosti s nákupem dobrodružství, ale některá pro DnD 5e jsou k dispozici v češtině i tady na kostce,takže bys mohl ušetřit peníze. Ano, Tvůj dotaz byl trochu jiný, ale tak...
4.3.2021 16:49 - ShadoWWW
snekoun píše:
Teď mám dotaz. Máte někdo zkušenosti s nákupem dobrodružství na Roll20 (konkrétně pro D&D 5e)?

Kupoval jsem je na Fantasy Grounds. Mám zkušenosti s Roll20, Fantasy Grounds i Fantasy Grounds Unity a Foundry VTT. Roll20 je ze všech těch tří nejhorší. Nejméně stabilní, nejmíň funkcionalit a při dlouhodobějším hraní DnD 5e i zdaleka nejdražší - nejde koupit (máš jen možnost předplatného) a všechny 5E moduly jsou tam dvakrát dražší než ve Fantasy Grounds nebo na DnD Beyond.

Fantasy Grounds je super, když si kupuješ ofiko moduly. Všechno máš parádně předpřipravené a na pár kliknutí vše po ruce. Unity verze podporuje i dynamická světla. FG má i největší míru automatizace*, která mi všude jinde chybí. Na druhou stranu hráči musí mít PC nebo notebook (Windows) a na něm nainstalovanou aplikaci.

Teď poslední dobou jsem si pohrával s Foundry VTT. Prve mi oproti FG přišel nepřehledný, ale jakmile jsem si na něj zvykl, je to bomba. Hráči ani PJ nepotřebují aplikaci, ta může běžet jen na hostovském počítači (který může být i jiný než má PJ), úžasně rychlá síťová odezva na klientech, umí doslova čarovat s dynamickými světly (lépe než Roll20 i FGU) a hudbou i zdroji zvuku. Nenabízí takovou možnost automatizace jako FG a neprodávají se do něj ofiko moduly, ale třeba Pathfinder moduly pro něj dělá komunita a prý jsou ještě lepší než ofiko na Roll20. Možnosti DnD 5E jsem na něm zatím nezkoumal, protože přes něj hraji Zapovězené země, ale co jsem viděl, tak toho nabízí dost. Import dat z DnD Beyond je samozřejmostí. Tento VTT je hodně zaměřen na moduly, které vyvíjí komunita. A ty jsou nejpromakanější, mnohem dál než ty na FG nebo Roll20. Z hlediska pěkného a přívětivého uživatelského rozhraní je Foundry taky nejdál. Je postaven na nejmodernějších technologiích a není tak zabugovaný jako FGU postavený, jak už jeho název napovídá, na Unity. Pokud chceš vědět víc, co Foundry nabízí pro 5E, zeptej se místního uživatele Mrkew přes PM nebo ve vlákně Skorohrdinové. Oni ho přes Foundry hrají.

*Umí samo vyhodnocovat úspěšnost zásahů a záchranných hodů, odečítat životy, počítat postihy za stavy, přičítat životy za léčení, automaticky házet a vyhodnocovat hody proti smrti, zranitelnosti, odolání i imunity, za cizí postavy/nestvůry umí samo nahazovat iniciativu nebo třeba i zranění útoků (pokud se rozhodneš, že nechceš brát průměr).
4.3.2021 16:57 - RoVan
Když se tu znovuotevřelo téma, tak si dovolím menší rant, třeba se mi uleví. :)

<RANT> Minulý týden jsme měli hrát ZZ a tam mě Foundry zasekalo* tak, že jsem nebyl schopný odehrát ani ň a utekla mi session kterou si budou všichni pamatovat - instantní smrt na první kouzlo.

Jsem ale zaujatý - hra na VTT mně nevyhovuje- ať už jde o technické záseky, nebo interface odvádějící pozornost od hry jako takové - o to víc, když dělám vypravěče.
Když jsem DMoval CoS, tak jsem přes to jenom sdílel připravené materiály a odkrýval mapy (na což by se určitě dalo použít i něco jiného). Obraz a zvuk v aplikaci zvlášť, hody kostkou offline a poznámky jsem měl před sebou na papíře a ta herní dynamika fungovala o moc líp.</RANT>

*zjevně HW problém na mé straně, ale bylo to tak zlé, že jsem nebych ani schopný změnit frame rate
4.3.2021 17:02 - LokiB
Tarfille, to nejde vůbec srovnávat, zdejší překlady příruček a materiály pro online hraní, to je prostě zcela jiná soutěž.
Online materiály máš rovnou rozdělené do příslušných "stránek", máš tam rovnou online dostupné mapy, s GM částí, Hráčskou částí, máš tam tokeny k příšerám, celý bestiář potřebný, případně odkazy na pravidla, dynamické osvětlení, omezení pohybu dle potřeby atd atd ... no prostě abys mohl hrát online bez nějaké další knihy. To jsou tři tuny přidané hodnoty pro ty, kteří chtějí hrát online na nějaké platformě. Jasně, když si budeš hrát jen na discordu, tak je to jedno, ale když hraješ na roll20, tak proto, abys jedním kliknutím hodil příslušný hod se všemi modifikátory dle situace, vypočet zranění, měl sledovanou iniciativu, mohl hýbat tokeny po mapce online a vzájemně si do toho kreslit. A to s jistou úctou ke zdejším překladům prostě je jiná soutěž.

Třeba Savage Worlds vydávají offiko dobrodružství na VTT Foundry.

To co píše ShadoWWW za * umí Roll20 taky, když máš Pro account a nahrané příslušné skripty, které komunita vytvořila. Obecně mi co do automatizace hry přišlo Roll20 lepší, pro ty, kteří to hodně chtějí používat.
4.3.2021 17:30 - Gergon
Já jsem natáčel video o Owlbear rodeo a ten mi přijde super. Minule jsme v něm hráli a paráda. Sice je tam toho mnohem méně než v Roll 20, ale ona je to spíš výhoda =)
Owlbear

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10056900978088 secREMOTE_IP: 3.89.163.156