Tipy a triky

Alnag
4.1.2007 13:48
Vypravěč: Trpasličí matriarcha si poposedne na svém trůnu. Doposud naslouchala tvému návrhu nehybná jako socha a teď se ta obří skála přesunula do nového polohy. Nakloní se dopředu a chraplavým hlasem řekne: "Vaše slova jsou výmluvná, na obyvatele povrchu. Ale my trpaslíci neposuzujeme jen kvality člověka, ale také pokrevní linii, z níž pochází. Pověz mi o svých předcích, takže budu moci řádně posoudit kvalitu tvých slov."

Hráč: Eh, nech mně chvilku přemýšlet...
Autorská citace #1
4.1.2007 13:48 - Vannax
Počtení je to hezký. Jen si tak říkám, jak by bylo fajn, kdyby mí hráči si mezi jednotlivými sejšny alespoň zapamatovali pár základních pravidel, která potřebují.... o tom, že si někdy vytvoří slušný begraund postavy si asi můžu jen nechat zdát.
Autorská citace #2
4.1.2007 14:49 - taira
Připomíná mi to utopii. Dost dobře nemůžu zapomenout na jedny changelingy, kde se předem vytvářelo dost solidní pozadí a první sezení dva hráči začali řešit, jakže se to jejich postavy jmenují normálně... a to i přesto, že před chvílí mluvili se svým třídním, který je nějak oslovoval. :( / :P
Autorská citace #3
4.1.2007 15:37 - Alnag
taira: Vítej do diskuse! Jasně u většiny hráčů je to utopie. Ale měl jsem to štěstí hrát s lidmi, kteří neváhali předkládat background psaný jako povídku a vždycky to měli dobře a solidně zpracované. Takže chápu, že ne každý má to štěstí, ale třeba tyhle články stimulují pár těch lidí, co jsou někde na hraně se s tím zabývat, aby to vyzkoušeli. Jde o to, je motivovat a podporovat, takže byť s vědomím mírné utopie bych tomu dal šanci.
Vannax: Ono je to možná i o tom si hráče prostě vzít na první session a dělat postavy společně a hromadně. A dát jim vědět, že na tom záleží (pokud ti na tom opravdu záleží) tím, že následně ty backgroundy využiješ a vyždímáš z nich co to dá a pak ještě kapku navíc. Při prvním pokusu o tvorbu minulosti třeba ještě budou klopýtat, ale když uvidí, že to k něčemu je, tak se třeba příště zasnaží víc. Já bych nad tím nelámal hůl.
A rozhodně bych teda jako Vypravěč odmítl vést skupinu, která nespolupracuje ani do té míry, že udělá co je v jejich silách, aby dodala kvalitní background.
Autorská citace #4
4.1.2007 15:54 - Vannax
RE Alnag: ....ale neodmítl...:) Záleží na okolnostech.
Autorská citace #5
4.1.2007 16:01 - Alnag
Ok, nemůžu vyloučit okolnosti za kterých bych to neodmítl (moc by mne zajímalo na cos myslel Vannaxi), ale za normálních okolností bych odmítl. Spokojen?
Autorská citace #6
4.1.2007 16:16 - Vannax
Sice je to už ukrutně OT, ale zodpovím to:
V situaci, kdy se hráči jednou za měsíc utrhnou od dětí, domácích povinností, z blázince rozběhnutých firem, ze služebních cest a kdo ví čeho ještě, jen aby se mohli setkat a pobavit se u hry a ještě se kvůli tomu jednomu sobotnímu večeru sjedou z různých koutů celýho SČ kraje, tak jim odpustíš i to, že místo přípravy postav a študování příruček se věnovali svým daleko důležitějším věcem :) Když tak to hned vymaž, ať to tu nepřekáží...
Autorská citace #7
4.1.2007 16:22 - Alnag
OK. Uznávám, setřels mne fakt dobře. :-)
Jako OT mi to nepřipadá. Resp. na ty OT si tady nehrajeme... je to zajímavé téma k hovoru a co vím, tak je tady řada tatínků (a pár maminek) od rodin. Takže ano, asi máš pravdu...
Autorská citace #8
4.1.2007 16:23 - Fritzs
Výborně napsaný článek... jenom taková drobná poznámečka... u toho příkladu s předkem zloduchem chybí varianta, kdy se jej postava snaží zastínit vlastními zločiny...
Jinak, podle mě je jaksi mimo aby všechny postavy byly z nějhakého významného rodu a proto bych takovou variantu při nějakém dlouhodobějším hraní zakázal...
Autorská citace #9
4.1.2007 18:55 - wraiths
alnagu: super!! ja si treba rad delam background, bez nej to myslim nema cenu. Vannax:a i kdyz ja treba hraji jednou za mesic, tak si pamatuji kde jsme skoncili.a den pred hrou si vzdy najdu cas na to se kouknout malinko do pravidel. studovani myslim v nasem veku uz nehrozi :-)).myslim ze pokud nedelas nekde 15h v kamenolomu tak si vzdy hodku na to kouknout se kde mas prirucku,denik a kostky vzdy najdes. Fritzs: presne tak,ale nekdy je docela problem si vybrat mezi mene okazalejsimy variantamy predku. jako treba ze otec paladina byl zebrak.
Autorská citace #10
4.1.2007 22:20 - thief
Já bych si taky dělal košatou minulost postavy, ale jako DM nemám nárok. Někdy využívám počítačových her a vymýšlím minulost postav jen tak pro sebe, pro zábavu, abych podráždil přestavivost. A to mám práci, rodinu, zlobivýho půlčíka a dost koníčků. Naopak skoro žádný můj hráč minulost postavy nemá, prostě jim nestačí fantazie a taky jsou líný jako vši. Takže si nemyslím, že je to otázka času, spíš zápalu pro věc. Co se dá dělat nikdo nejsme dokonalý. Kdybych byl na hráče přespříliš náročnej, tak si nikdy nezahraju. To jim radši minulost vymyslím sám.
Autorská citace #11
5.1.2007 06:32 - Rytíř
To je zajímavý - já naopak měl vždycky dojem, že protože se potkáváme ne moc často, máme díky tomu víc času a nutkání pohrát si se svejma postavama, s jejich minulostí i současnými touhami a tendencemi (a samo s deníkama, statama a tak). Každej pojímáme historii postavy jinak, jeden kámoš sepíše vždycky nějaký vtipný minipříběh, druhej konstatuje jen suchá fakta, třetí něco mezi... já jsem spíš na tu epickou rovinu, i když podat historii postavy formou povídky mě ještě nenapadlo :)
Thief: A to za své hráče vážně napíšeš historii postavy? Nebo s nima podiskutuješ a na základě toho to jen hodíš na papír, protože jsou líný to psát sami... to bych chápal :) Ale že by si nějaký hráč nechal vlastně nadiktovat, jaká bude jeho postava, to mě trochu udivuje. Možná už je ale prostě dobře znáš a dáš jim co chtějí :)
Autorská citace #12
5.1.2007 07:35 - Xeth
Mně přijde myšlenka určení backgroundu postav DMem docela zajímavá, zvlášť pokud na to hráči nemají (čas, náladu, talent, zápal atd.). :) Nemyslím tím ani tak přímo co postava dělala ve svém mládí, jako spíš z jakého je rodu, co kdo z jejích známých (NPC) je zač a co má na svědomí (v pozitivním či negativním smyslu). Konec konců, příbuzné si člověk nevybírá... ne ? ;)
Jinými slovy... V takovém případě bych jako DM dal hráči background, z kterého vyrůstal (otec byl švec, matka kuchařka... strýc dělal to a teta byla zavřená za...), pochopitelně ne úplně všechny detaily a informace, ať má taky co objevovat (vida, téma dobrodružství), a nechal bych vše ohledně hráčovy postavy na hráči (tj. jak že se to z něj vlastně stal ten čaroděj ? - např. utekl z domova, protože ho otec nutil pokračovat v řemesle, ale on chtěl víc, měl své sny a talent v něčem, o čem se otci ani nesnilo... a teď se po letech (studií) vrací domů a doufá ve vlídné přijetí... co/koho doma najde ?).
Takový přístup by mohl uspokojit nenasytného DMa a i popíchnout hráče k tomu, aby si něco málo dovymyslel. :) Navíc to DMovi dává do ruky jistou kontrolu nad hrou a témata k dobrodružstvím.
Autorská citace #13
5.1.2007 08:58 - wraiths
Xeth: a presne tak a ma hned DM malou zapletku a vi jak hrace dost do hry. treba postavy nejak provaze,at uz pribuzensky a nebo ze sjou na sebe jinak zavisly...ten jednorukej pujde za drujdem do lesa pro radu jak ruku pricarovat a ten mu slibi pomoc za zabiti zle prisery atd.
Autorská citace #14
6.1.2007 16:49 - thief
Rytíř: Možná to je divný, ale fakt jsem svým postavám napsal minulost, abych trochu podráždil jejich fantazii a popostrčil je v RPG hraní. Bylo to zbytečný. Lidi se chtěj u hraní pobavit (ve smyslu aby je někdo bavil), prožít pár napínavejch soubojů a odnýst nějakej zajímavej poklad. To do čeho to obalím je už tak nějak moje zábava. Snad s vyjímkou mojí manželky, která by byla schopná svoji postavu hrát víc do hloubky, mám někdy pocit, že ty složitý zápletky a překvapující odhalení dělám více méně pro svoje uspokojení z dobrý RPG. Ale jsem rád, že je to aspoň baví. :-)
Autorská citace #15
6.1.2007 17:34 - Alnag
Thief: To ti dalo určitě dost práce a bylo to zklamání co? Bohužel ta snaha musí vyjít od hráčů. Sami si musí vytvořit minulost, aby se s ní ztotožnili a musí vědět proč to dělají (lepší zážitek ze hry) nikoliv jen proto, že si to DM usmyslel. Ale pokud je to baví i bez toho...
Musíš pracovat s tím co máš. Pokud by manželka byla schopná hrát víc do hloubky, tak jí dej prostor a světla ramp a nech ji hrát. Uvidíš, třeba se chytí někdo další a když ne tak ne. Každý dostane to, co chce... někdo si zahraje, někdo zabojuje, všichni jsou spokojení...
Autorská citace #16
8.10.2008 16:16 - Goran
Tohle mi připomíná, jak jedna z mých postav pátrala po svém otci (a opustila svou matku, která svému manželovi nemohla odpustit používání některých kouzel), a jiná se zase chce pomstít otci (resp. nevlastnímu bratrovi jako zástupci již mrtvého otce) za opuštění matky. Předkové jsou vůbec zajímavý prvek.
Hráče do tvorby detailní minulosti nenutím, ale pokud hráč chce mít významné předky a významné postavení (třeba šlechtický titul), tak musí vytvořit rodokmen postavy (takhle omezuju příslušnost k nobilitě v systémech, kde není status součástí mechanického popisu postavy).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.28445219993591 secREMOTE_IP: 18.207.136.184