Tipy a triky

Clon
16.12.2008 20:31
1vs1
Potřeboval bych nějaké názory na hru jeden s jedním. Nemám s tímhle žádné zkušenosti a nemám ani víc hráču. Čekám na na vaše rady, názory atd.
Jen mi sem prosím nepište, ať si seženu další hráče :D. O tomhle tohle téma není ;).
Autorská citace #1
16.12.2008 20:53 - Alnag
Ok. První co mne napadá je, že vzhledem k takovému počtu bych asi opustil tradiční schéma, kde jeden člověk dělá jen Vypravěče a druhý jen hráče. Takže bych to asi viděl tak, že oba hráči mají své postavy a střídají se po scénách (nebo delších úsecích) v tom, kdo tvoří opozici.

Hrál bych asi tím způsobem, jako kdyby dvojice lidí psala knížku. Tzn. dohodnout se o čem to dnes bude (rámcově) a pak se toho držet i když se střídáte.

Alternativně (jako doplněk) se nabízí vytvořit si X nějakých náčrtů scén a opozice, pak vždycky jeden náhodně si vždycky jeden vylosovat, zakomponovat ho do situace (někdy asi bude potřeba být trochu kreativní) a pak jej překonávat.

Je to takhle srozumitelné? Jestli píšu moc složitě nebo úplně mimo mísu, tak si řekni...
Autorská citace #2
16.12.2008 21:23 - Alek
Z vlastní zkušenosti bych doporučil dodat do hry vedlejší postavy, nechat za ně hráče částečně hrát. Dát mu nějakej majetek, věžičku, pevnůstku (nejlépe prokletou a bortící se :-)) a nechat ho se o ní starat. A hlavně mu zakázat teleporty, přízračný koně apod. Ten muj, zdravím Rytíře :-), hráč byl schopnej touhle formou zcestovat celej svět a to prakticky nemáš šanci na klasickou zápletku, když se nikde nezdrží, nikde nenocuje.
Autorská citace #3
16.12.2008 21:26 - Alnag
Navážu tím, co mne právě napadlo. Čím méně hráčů, tím obvykle zběsilejší tempo resp. víc vyčerpávající hra. Rozhodně by si neplánoval ty hry moc dlouhé a nestyděl bych se třeba po dvou hodinách říct, hele už toho bylo dneska hodně, budeme pokračovat příště...
Autorská citace #4
16.12.2008 22:01 - Merlin
Já takhle hrál dlouho..možná dva roky..když odpadli hráči a zbyl jen jeden. ale celkem jsem zvládal i delší kampaně...v podstatě jak píše Alek. Postupně dostal na starost území, staral se o něj, budoval pevnost, sháněl lidi....mě se to líbilo...a jemu taky. Víc jsi se tomu hráči mohl věnovat co do RP. vypadalo to pak skutečně jako film, nebo kniha.
Autorská citace #5
16.12.2008 22:12 - andtom
Merlin: Jednou kdysi jsi říkal, že jsi hodil hráči do placu inteligentní zbraň, s vlastním vědomím ... nebo si to pamatuji špatně? To řešení má své kouzlo ...
Jako rozumné se mi též jeví NPC ovládané vypravěčem, ne moc inteligentní, aby za něj musela složitěji myslet a plánovat postava ovládaná hráčem. Něco jako Karamon z Dragonlance (snad mi odpustí, že je brán jako příklad).
Autorská citace #6
16.12.2008 22:21 - Alnag
Ten nápad s inteligentní zbraní se mi osobně moc líbí, tak trochu by to suplovalo to, jak jsem si představoval, že se budou nějak účastnit ona a přitom ta zbraň se nemůže úplně nezávisle chovat (jen třeba naléhat). A taky z ní může být dobrý příběhový nástroj (je prokletá, někdo ji ukradne, má nějaké svoje poslání... atd. atd.)

Samozřejmě, záleží co na to Clone, ale mně se to zdá dost dobré...
Autorská citace #7
16.12.2008 22:38 - Malabar
1vs1 to byl muj zacatek s DnD, kdy sem k tomu jeste nemohl nikoho premluvit :) Rozhodne souhlasim s ostatnima, hra je vic filmova, a hraci se da vic venovat a tak se z nej stava opravdovej hlavni hrdina. Vzpominam na tohle obdoby rad. Clovek mel i vic casu si poradne udelat npc. No kdyz o tom tak pisu tak by sem si to nekdy zopakoval :)
Autorská citace #8
17.12.2008 00:27 - SEBastian_Chum
myslím že je to schůdne a hratelné, autorita vypravěče tím ale ustupuje a je potřeba víc s hráčem spolupracovat.

doporučuju se zaměřit na vztahy postavy s ostatními charaktery, ať je co nejvíc interakce a rozebírání motivací.
Autorská citace #9
17.12.2008 00:45 - Merlin
ano...byl to meč...tím jsem zajistil i to, když přehlédl něco duležitého PC, pomohl meč, bylo s kým se poradit (poměrně nenásilně)

dále jsem často používal NPC a mužu říct, že si je vždycky hráč oblíbil..často to byli takoví ti féroví staří válečníci ve výslužbě, sloužící novému pánu a služba byla pro ně vše, i když PC odmítali, hádali se s nima....
Autorská citace #10
17.12.2008 07:47 - Rytíř
Já sem si to vyzkoušel už kdysi dávno, jak formou mailů, tak i naživo... a líbilo se mi to hodně, jen Vypravěč byl laxní a věčně nespokojenej (zdravím Aleka) :)
Je to ideální na rozvíjení a popis světa, DM má opravdu menší autoritu, musí budovat oba - klasické schéma, kdy hráč jen reaguje na věci, které mu předhazuje DM, tady vůbec neplatí, to omrzí hodně rychle.

Takže když to shrnu, já bych do to rozhodně šel, ale chce to jednak hrát s někým, s kým si opravdu rozumíš, a jednak se shodnout na světě a pozici postavy, která bude tvýmu hráči vyhovovat a ponoukat ho k vlastní iniciativě - vlastní hrad nebo kouzelná věž je ideální ;)
Autorská citace #11
17.12.2008 07:55 - Clon
Mno... Berte to tak že toho člověka s kým chci hrát jsme v životě neviděl :D. Ale z těhhle návrhů mi přijde hodně lákavej ten že by měl území budoval si pevnost atd. a k tomu by měl inteligentní meč :D. Napadla mě ještě jedna alternativa, ale moc nevím jak ji sepsat tak, aby to někdo pochopil. Zamyslím se nad tím, a zkusím to napsat někdy odpoledne ;).

EDIT: čím víc nad tím přemýšlím, tím víc vidím že je to blbost :D takže nic. Jenom drobnost: Alnagu, skloňuj mě normálně podle vzoru pán, tzn. ne co na to Clone ale co na to Clon
Autorská citace #12
23.12.2008 09:52 - Count
Hru 1:1 jsem coby DM používal jako úvod pro hrače, kteří se chtěli připojit k družině a ještě neměli s hraním žádné zkušenosti. Z části právě kvůli větší možnosti RP a taky aby si vytvořil své návyky, než se pustí do hraní s ostatními, aby ho svým stylem nepřeválcovali. A taky tuhle variantu používáme často pro dohrávání "bokovek", většinou právě obhospodařování svého majetku a území, atd. Ideální je pro to cesta Ostrava - Praha. 3,5 hodiny čistého RP je kvalitní zážitek, nemluvě o pohledech ostatních cestujících :-)
Autorská citace #13
23.12.2008 22:50 - ilgir
Tyjo, minulý týden jsem hrál 1vs1 s hráčkou, která ještě nikdy před tím nic jako RPG nehrála a bylo to... skvělé. Byla to teda hodně vyprávěcí hra, žádné kostky ani nic takového. Ale vznikl nádherný příběh a i atmosféra byla příjemně hutná.
Autorská citace #14
23.12.2008 23:01 - Alnag
Ilgir: No tak vidíš, tak to bys mohl dát tady Clonovi nějaké rady do začátku...
Autorská citace #15
23.12.2008 23:14 - ilgir
Hmm... se trochu bojím, že ten můj případ bude dost speciální. Nebudu přehánět, když řeknu, že jsme si s dotyčnou četli myšlenky. To se to pak hraje...
Autorská citace #16
25.5.2011 18:44 - Nachtrose
Neni to sice presne 1v1, ale posledni dobou se mi nejak nesklada skupinka v nejakem rozumnem poctu a vetsinou to konci jako 2PC+GM. A na takhle malou skupinku mi neprijde DnD4e zrovna vyhovujici. Zvlaste kdyz oba hraci jsou spise akcneji zalozeni. Znate nejaky system, v nemz by se dali dobre hrat spis akcnejsi nez vypraveci hry v tak malem poctu? Aby pripadna sezeni nevysla jen tak na zmar. Zanr by asi mohl byt vicemene jedno, ale treba SR ci WoD si v takovem poctu taky moc neumim predstavit.
Autorská citace #17
25.5.2011 18:55 - ShadoWWW
Co zkusit Pathfinder nebo starý DrD? :-)
Autorská citace #18
25.5.2011 18:56 - Quentin
Dnd bych neopouštěl, jestli vás baví. Možná zkusit nějaký oldschoolek, víc coloru, míň encounterů (teda ne míň, ale kratší).
Autorská citace #19
25.5.2011 19:04 - Quentin
V DMG ke čtvrtý edici se teda připouští, že se to dá hrát i ve dvou, třeba leader a striker (takovej bard a ranger se probijou celkem slušnou škálou encounterů, i když maj slabší heal, a pokrejou skoro všechny skill challenge). A kdyby ti boje přišli nudné s tak málo postavama, tak jim můžeš přihodit nějakého henchmena, summona, pokemona whatever.

Kdyby jsi mermomocí chtěl zkusit něco jiného, tak bych doporučil třeba http://rpgforum.cz/anotace/stars-without-number
Autorská citace #20
25.5.2011 20:02 - Almi
Jestli máš akčnější hráče, není nic snadnějšího, než jim dát k použití pomocníky. Ať už ve formě hirelings (jako miniony). nebo přímo pomocníky NPC a nebo třeba figurine of wondrous power. Pak se lze docela vyřádit...
Autorská citace #21
25.5.2011 20:39 - Jerson
no nevím, mě přijde hra 1v1 ideální na příběhy typu Nikdykde, FEAR, Metro 2033 a další takové, kde je hlavní hrdina povětšinou sám, i když ho tu a tam někdo doprovází.
Autorská citace #22
25.5.2011 21:16 - Nachtrose
Mam v podstate tri PC jako jadro ( a posledni dobou jedini, co se schazeji ), z nichz ted casto nektery nemuze a zustanou jen dva. Jsou to rogue, fighter ( tankovaci ) a warlord. Stale hrajeme Seekers of the Ashen Crown a zrovna jsou nekde uprostred jeskynniho komplexu. A ano, osekavani encounteru kvuli malemu poctu postav me celkem stve a neprijde mi to az tak zabavny, kdyz proti nim stoji dve-tri monstra misto peti-sedmi, i kdyz jsou relativne silne a ve trech davaji "normal" encountery pro peticlennou partu.

Co se tyka pomocniku jakehokoli druhu, tak jsem se jim zatim urputne branil, nejspis jsem nechtel, aby to skoncilo, ze maji chuvu. Dokonce obcas padali zertem navrhy hrat jeden hrac dve postavy. Tusim, ze v nekterem DMG je primo sekce o ruznych pomocnicich, ale priznavam, ze co hraju z knizky ( SotAC ), tak jsem zadnej nemel otevrenej. Asi to zkusim s tema pomocnikama jeste prehodnotit, protoze jak tu bylo napsano, 4e nas bavi a zustat by bylo nejlepsi.
Autorská citace #23
25.5.2011 21:28 - Alnag
Nacht píše:
A ano, osekavani encounteru kvuli malemu poctu postav me celkem stve a neprijde mi to az tak zabavny, kdyz proti nim stoji dve-tri monstra misto peti-sedmi, i kdyz jsou relativne silne a ve trech davaji "normal" encountery pro peticlennou partu.


A nezkoušels podseknout potvorám životy (např. na polovinu)? Místo osekávání počtu.
Autorská citace #24
25.5.2011 21:30 - Element_Lead
Píše:
dyz proti nim stoji dve-tri monstra misto peti-sedmi,

Ja jsem si vzdycky hodne pomahal miniony. Opticky je tam tech monster pak vic. Navic do akcni hry hromady nepratel padajicich na jednu ranu podle me patri :)
Mozno zkombinovat s Alnagovym zkrouhnutim zivotu.

Primo henchmany ovladane postavami nemam moc rad, na npc se kterym gm porad pricmrndava jsem alergicky, ale co treba spolecnik jako mel Drizzt. Soska ze ktere vyleze panter, kterou ma druzina dohromady?
Autorská citace #25
25.5.2011 21:43 - Alnag
Jo, kombinace pomocných zvířat, minionů a zkrouhnutých životů, může hru nechat opticky tam, kde je, a fungovat. IMO.
Autorská citace #26
25.5.2011 21:52 - Nachtrose
Alnag: jen podseknout zivoty by asi nestacilo, pac by to zustal stejne velky dmg do druziny. Snad podseknout jeste dmg kostky. Tady byl o tom nekde dokonce clanek/diskuze.

Yashamaru: minioni jsou stale dost uzivani, ale jsou pro hrace jenom kanonfutr a rychle je prokouknou. A normanli henchmeny, jak znam sve hrace, by brali jako spotrebni zbozi, nekdy mozna i jednorazove... Jedinej, ktereho by si urcite rozmazlovali, by byl klerik. Ohledne ty sosky bych tipnul, ze Almi radil to samy, si to budu muset dohledat v pravidlech, at vim presne o cem se mluvi :-)
Autorská citace #27
25.5.2011 21:54 - Nachtrose
Alnag píše:
Jo, kombinace pomocných zvířat, minionů a zkrouhnutých životů, může hru nechat opticky tam, kde je, a fungovat. IMO.


Mame pantera, kdyz nahodou na hru zabloudi ranger :-/

edit: ted se prave druzina nachazi v prastarych goblinnich hrobkach, coz by nemuselo byt vubec spatne misto pro nalezeni nejake te napomocne "voodoo panenky". Shrunken fetish maybe?
Autorská citace #28
25.5.2011 22:07 - Vojtěch
A proč nemít více postav na hráče?
Autorská citace #29
25.5.2011 22:10 - Nachtrose
Vojtěch píše:
A proč nemít více postav na hráče?


I kdyz to hrajou hodne gamingove a velice malo roleplayingove, myslim si, ze by to byla pro ne zbytecna zatez.
Autorská citace #30
25.5.2011 22:13 - Alnag
Nacht píše:
Alnag: jen podseknout zivoty by asi nestacilo, pac by to zustal stejne velky dmg do druziny


To nemusí být tak docela pravda. Stejně velký damage do družiny ze začátku, ale pokud podsekneš životy vhodným způsobem, měly by nepřátelé rychleji odpadat, čímž se damage do družiny sníží. (Možná budeš ale muset podseknout o víc než polovinu, nebo zkombinovat - např. ubrat jednoho protivníka a ostatní podseknout na 50% apod.)
Autorská citace #31
25.5.2011 22:18 - Vojtěch
Tak mohli by snad nějak společně uhrát toho rangera a zvíře (hýbat s ním, stavět se do flanku a házet powery), když hráč chybí a DM by akorát hlídal, aby je poslal k šípku kdyby ho chtěli použít jako detektor pastí atd. V případě RP je chybějící postava prostě ten den nadmíru zamyšlena nad nesmrtelností chrousta a pokud se používají skilly, tak je za postavu snad dovedou hodit, ne?
Autorská citace #32
25.5.2011 22:21 - Nachtrose
Alnag: zrejme na tom neco bude. Ty warlordovy tri leceni na stretnuti asi snaze odfiltruji nejakou tu spicku na zacatku, nez soustavnou nakladacku po nekolik kol.

edit: oprava skutecne hrubych hrubek.
Autorská citace #33
25.5.2011 22:30 - Jarik
Myslim, ze jsem Alnaga pochopil,... a to nejsem zadny DM machr.
Spousta NPC ci vestii ma 2-3 zvlastni schonosti, ktere musi obnovovat.
Spousta ma plosne efekty (jejichz sila se zmensuje, kdyz mas min postav jako cile na prvni kolo - kdy jsou postavy casto NUCENE vedle sebe).
A kdyz jim snizis pocet zivotu, tak ty vsechny efekty nestihnou behm souboje vyuzit. PC navic nebudou skudlit kazdou encounter poweru, apod. Protoze by to proste jinak neutahly (o daily ani nemluvim - pocitam, ze tak 1-2 za nabity enc. shori).

Jeden z nedostatku, kterych jsem si vsiml je, ze tve postavy nemaji asi moc spoustecu lecivych vln. Pokud jim toto nejde (a nechteji na to spalovat featy), tak existuje par predmetu, ktere tuhle vec resi.
A v kombinaci, ze z bestii nedelas miniony, se stavaji velmi zajimavymi.
Napriklad ja ted mam predmet, ktery na cely souboj vytvari stav, ze kdyz nepritel padne na 0 nebo ''zkrvavi'', tak si nekdo do 5" muze spustit vlnu (nebo si dokonce i bez vlny leci zivoty - ted si nejsem jist). To jsou hezke bonusy, ktere hru neubiji, a stavi ji zas do trochu jineho svetla.
A nemusi to byt ani predmet - muzes to pojmout jako pozehnani boha nebo vliv magie, ktera se druzinky drzi jako kliste.. a funguje jen kdyz jsou 2. :)
neco ve stylu: ''kdyz neco chybi, neco prebyva'' :D
Autorská citace #34
25.5.2011 22:30 - Nachtrose
Vojtěch: ano, ve vysledku by to zcela urcite zvladli, ale presne tohle je vec, ktere se chci vyhnou uplne ze vseho nejvic.
Autorská citace #35
25.5.2011 22:31 - ShadoWWW
Off-topic: U nás jsme zas zkoušeli upravit nestvůry z MM1 a MM2, aby se víc přiblížily MM3 a MV a docela dobře fungovaly tyto úpravy (i když jsme DMG + 4 PC):
* Bijcům (brute) zvýšit útok o +2, a vojákům (soldier) snížit útok o -2 (pro MM1 i MM2).
* Všem elitním a samostatným (solo) nestvůrám snížit všechny obrany o -2 (jen pro MM1).
* Snížit celkový počet životů na 4/5 (jen pro MM1).
Autorská citace #36
25.5.2011 22:34 - Almi
Přesně jak radil Alnag. Zkusmo podsekni potvorám životy na polovinu. Pak zapoj do hry lepší miniony - takový, co třeba vydrží 2 zásahy nebo se inspiruj minionama pro vyšší level (populární je třeba minion, co si při prvním zásahu hodí záchranný hod a pokud ho hodí, zásah přežil. Schopnost má jako encounterovku, tj. jen na jedno použití; nebo minion, co po zásahu vybuchne a zraní, či minioní střelci - to může být pro družinu docela výzva, dostat se k nim na tělo).

Ta figurine of wondrous power je skutečně "vyskakujícící" Drizztovo panter, ale fluffově můžeš skoro cokoli (pamatuju si, že jich vyšlo asi 5).

Tím jim odpadne pocit chůvy i schizofrenie hraní za víc postav. Přidej jim nenápadně schopnosti či předměty, které pomáhají flankovat (různí přízrační psi či duchové), přihoď předmět či rovnou artefakt, který je bude léčit za splnění nějakých podmínek (a máš vyřešeného klerika).

Podmínky můžeš mít obecné (utrať minorku a pokud stojíš tam, kde je zabodlý váš legendární prapor ze Staré trpasličí zbrojnice, stane se to a to - ať už léčení, zónový efekt atp.

Začni dávat do pokladů level+4 consumable předměty. Hru to oživí a dodáš tak postavám schopnosti, které nemají (třeba beast bane na tvorbu dočasné zóny, různé výbušné flašky, co dělají area efekty, pokud chybí controller).

Pohraj si s terénem - přidej občas healing ground (dává bonus k léčení), různé martyr monumenty (dávají bonus k lecčemus, nebo třeba obnoví daily či encounter power).

Máš-li powergamery, připrav si pro ně pomoc ve stylu toho, co bylo v Encounters - různé drobné (většinou pomocné) buffy, které postavám budou pomáhat. Vždy maximálně 5 na střetnutí, každý s působením právě v tom jednom konkrétním kole:

Benwick's parting words fill you with confidence. PCs gain the choice of +1 to attacks or +1 speed.

Gorn shouts a warning that echoes into the chamber! PCs gain a +1 to all defenses.

The blue glowing runes flash, accelerating the constructs' movement beyond control. When they miss, they are knocked prone.

Crumbling chunks of stone are shaken loose from the ceiling, endangering everyone. All creatures grant combat advantage.

Just inhaling the potent vapors from Friar Benwick's herbal poultices is invigorating. PCs gain 5 temporary hit points.


nebo:

You find the strength to fight, despite the odds! PCs gain 3 temporary hit points when they miss with an attack.

The heavy rain drips from the ceiling, soaking your clothes. All creatures gain resist 1 to acid and fire.

The spirit of an ancient bullywug shaman emerges, blessing the heroes as they hop into action. PCs may shift 1 as a minor action.

Bahamut grants his divine power to the heroes in this fight against evil. PCs gain a +5 to Heal checks.

The sun breaks through the clouds making a rainbow in the water dipping in from above. PCs gain a +2 bonus to saving throws.

A hungry displacer beast watches the battle from the cavern entrance. Enemies are unnerved and grant combat advantage.


a poslední:

Heavy rainfall has soaked your cloths and armor making it slippery. PCs gain a +2 bonus to attempts to escape a grab.

The spirits of long dead dragonborn warriors grant their blessing on you. Each PC recovers a healing surge.

The storm clouds break and the sun shines down. Once this session, PCs can gain 5 temporary hit points as a minor action.

Gather your will to fight! All PCs gain an action point that can only be used this session.

Lightning strikes the dragonborn statues. Any creature ending its turn adjacent to a statue takes 5 lightning damage.

Frogs rain down from the sky and cover the battlefield, making footing unsure. Creatures that miss with an attack fall prone.


Takovýchle vychytávek mám hromadu. Neuškodí, občas pomohou a hlavně krásně oživí bojiště. Pokud si pohraješ s jejich sekvencí, hráči získají pocit, že je sama Štěstěna na jejich straně a sami jí půjdou na proti.
Autorská citace #37
25.5.2011 22:40 - Nachtrose
Jarik: hraci se uz celkem naucili otevirat souboje encounter powerama, takze tady je to v pohode. Ale s tim nedostatkem leceni mas taky pravdu: warlord ma jen 2x inspiring word, pak neco na temporary HP a snad jednu daily ( nevim to ted presne ) plus maj sice druhy dech, ale jelikoz nikdo z nich neni trpaslik, tak to vetsinou nepouzivaji.
Autorská citace #38
25.5.2011 22:42 - Jarik
ja jsem defender... a neznam souboj, kde bych druhy dech nepouzil :)
to nemusi byt chyba toho leadera,... to muze byt chyba i duhych postav.
Celkem jsem prozrel, kdyz jsem zjisitl, ze je lepsi se branit a mit nejake IR akci, ktera vyzaduje uspesnou obranu :) misto abych stale utocil.

A to s tim praporcem (jak naznacil Almi), to se mi sakra libi. To asi nejak protlacim do AA :D :D :D
Autorská citace #39
25.5.2011 22:49 - Nachtrose
Vzhledem k tomu, ze druzia je momentalne lvl 5, tak bych to nerad s ruznymi magickymi predmety a udelatory prehanel, ale urcite neco zvazim. A encounters tak nejak uplne prosli kolem mne nepovsimnuty, takze ten tvuj vytah Almi, je pro mne celkem novinka. Kazdopadne stoji za zamysleni a mozna by se nejake to mistecko na pouziti naslo :-) Ze ja sem nenapsal o radu uz o kus driv.
Autorská citace #40
26.5.2011 00:00 - sirien
Jarik píše:
ja jsem defender... a neznam souboj, kde bych druhy dech nepouzil

To je ta věta, na kterou se odpovídá "cool, já mám holku."?
Autorská citace #41
26.5.2011 05:41 - Vojtěch
Nachtrose píše:
Vojtěch: ano, ve vysledku by to zcela urcite zvladli, ale presne tohle je vec, ktere se chci vyhnou uplne ze vseho nejvic.


No jo, ale proč? :)
Autorská citace #42
28.5.2011 14:32 - Nachtrose
Vojtech: protoze jednak zastavam nazor 1hrac, 1 postava a hlavne, vetsina hracu ma slusnej borde i z te jedne svoji, ne to jeste nakou plnokrevnou navic.

All: tak jsem si prolit dmg a dmg2 a zjistil, ze dost rad, co jsem tu dostal je i v nich. Mel bych dotaz k jedne z nich: co je podle vas lepsi, nechat creepu tak a jen ji znizit zivoty treba na tech navrhovanych 50%, nebo jak radi dmg2, ubrat creepam 2-3 urovne? Nejake zkusenosti?
Autorská citace #43
28.5.2011 14:55 - Element_Lead
kdyz jim uberes jen zivoty, tak jsou nebezpecnejsi a muzou hrdiny serezat ubrani neubrani.

kdyz jim uberes lvly tak se celkove zeslabi i obrany, utoky apod. oboji ma sve pro a proti, ja bych se nesnazil najit nejaky univerzalni reseni, kombinuj, zkousej a experimentuj :)
Autorská citace #44
28.5.2011 18:23 - Vojtěch
Jo, je to tvá hra, ale zase bych z hráčů nedělal blbce :)
Autorská citace #45
28.5.2011 18:44 - skew
Pamatuju si, že jsme začínali s hraním hráli s kamarádem 1+1 s pětičlenou družinou... Navrch to ještě byl domácí systém. Dvě postavičky teda byly spíš takovej comedic-relief (tuším to byli nějací původně NPC skřítci nebo šotkové...).
Samozřejmě jsme si užili své, ale vracet bych se k tomu nechtěl, takže celkem chápu tvou averzi k tomu... Obzvlášť blbý je mít monolog (resp. vlastně dialog) se sebou (vypravěč to sice dělá normálně, ale u toho se to dá skousknout imho podstatně lépe než u hráčů, občas...).
Autorská citace #46
23.6.2011 17:46 - Nachtrose
Ani jsem vam jeste nepodekoval za ty skvele rady. Jeste to chce trochu dopilovat a chybi mi ten spravnej cit, ale rozhodne to bylo uchazejici. A postavy meli jednak na male, ale presto to zvladli bez extremniho vypeti sil. V sobotu nas ceka dalsi hrani, tak uvidim, nakolik se to uhladi.

A tohle uz sem nepatri, ale je normalni, kdyz si procitam treba MM a mam temer detskou radost u nekterych priser, pri pomysleni, az ji proti postavam nasadim a jake s ni budu delat veci? ( Priklad za vsechny: Beholder Eye Tyrant ) A pri sledovani posledniho Shreka me napadlo jeste zkusit proti postavam predhodit jako nakeho bossika Temneho pištce. Co vy na to?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1201159954071 secREMOTE_IP: 34.228.168.200