Tipy a triky

Vannax
25.1.2007 09:43
Hra pro jednu třídu postav
Už je to dávno, co mě napadlo vytvořit dobrodružství jen pro jednu třídu postavy (nebo jak je tady rozšířené – pro jedno povolání). Nikdy jsem se k tomu ale neodhodlal, protože dosud jsem vedl jen celá tažení a nechtělo se mi to přerušovat jednou jinou hrou. Druhý důvod proč jsem se do toho zatím nepustil – nevím jestli by moji hráči se ochotně všichni pustili do hraní stejné třídy postavy.

Nicméně ten nápad se mi stále líbí a zajímalo by mně, jestli s tím máte někdo nějaké zkušenosti. Jen upřesním – nemám na mysli to, že všichni budou hrát válečníky, ale například skupinku zlodějů, nebo skupinku kleriků, druidů nebo třeba skupinu iluzionistů…… psioniků…..

Myslím, že taková hra musí být docela změna oproti standardní sestavě postav válečník (bijec), klerik (ranhojič a vymýtač), kouzelník (smažič) a zloděj (likvidátor pastí) apod. A vlastně hned položím druhou otázku – co vy osobně? Měli byste zájem se jako hráči do takové akce pustit? Ona může být zajímvá už jen příprava takového dobrodružství: přijít na to, jak třeba pět hráčů přimět, aby si vytvořili osobitou postavu, z nichž každá má nějaké své zaměření, tedy tak aby si nebyly podobné přestože patří do stejné třídy.

Jsem zvědavý na vaše postřehy, zkušenosti a nápady…..
Autorská citace #21
25.1.2007 16:08 - andtom
Vannax: Druidi, hmmm ... to je také silné téma, dobrý nápad, ale vážně.
Autorská citace #22
25.1.2007 16:16 - Alnag
L.Z.J.: Překvapivě těch archetypálních - základních druhů příběhu není až zase tolik. S trochou snahy by se to dalo za život možná stihnout :-)
Vannax: Druidi zní opravdu dobře. Panoramix a tak :-) Dobře, teď vážně... každý druid by mohl mít vztah k jinému přírodnímu aspektu (či živlu chcete-li). Hra by mohla být hodně enviromentální, to dneska děsně frčí. A nebo něco úplně jiného.
Co konkrétně si vlastně pro ty druidy představuješ? (Za předpokladu, že to tu nečtou potenciální hráči?)
Autorská citace #23
25.1.2007 16:37 - Vannax
Dobře, načrtnu tady dějovou zápletku. Nějaký ten environmentální motiv :). Představme si, že daný svět sužuje nějaká magická moc, která postihuje všechny jeho oblasti. Nějaký kouzelník, nebo ještě lépe skupina a možná rozsáhlá skupina kouzelníků používá magii na to, aby postupně deptala obyvatelstvo. (Nazvěme to ničitelské kouzlo třeba Globálním oteplováním.) Pak, když se tenhle celosvětový problém začne prohlubovat, mají kouzelníci v úmyslu vítězoslavně přijít a říct třeba: Když se vzdáte toho nebo tamtoho a my se tady ujmeme vlády, tak se vás „pokusíme“ toho problému zbavit.
A hup – takovýhle vývoj situace se pochopitelně nelíbí členům druidského společenství po celém světě, neboť svým způsobem negativně postihuje každou oblast. I usnese se druidská rada, že se tomu podívá na kloub a sezve druidy všech větví (tak se nazývají jednotlivé typy druidů), aby společnými silami postupovali proti devastování přírody. Postupně se doberou k tomu, co mají prašiví kouzelníci za lubem a teď potřebují zástupce všech druidských větví, aby společnými silami se vzepřeli proti kouzelnickým neřádům.
Na slezině druidů se tak sejdou zástupci lesních druidů, pouštních, horských, bažinných, jeskynních, polárních atd., a jsou pověřeni nelehkým úkolem……
Dál už na fantazii každého
(Panoramix je samozřejmě všechny vybaví svým kouzelným lektvarem 
Autorská citace #24
25.1.2007 16:43 - Alnag
To je jak mix Dark Sunu a posledního románu Michaela Crichtona. :-)
Autorská citace #25
25.1.2007 20:46 - wraiths
a nebo to treba vysperkovat tim ze by byly dve skupiny tech druidu. jedni co vedi ze za to mohou kouzelnici a snazi se kouzelniky najit a v nekalych rejdech zabranit a druzi by byli s kouzelniky a nakonec treba prozreli. a zaver by byl ze za vsim stoji vrchni archdruid Panoramix,ktery chtel popudit prvni skupinu proti druhe. Panoramix by byl zaroven i velky mag.
Autorská citace #26
25.1.2007 20:56 - LZJ
Vannax - tak takováhle druidská hra by se mi líbila.
Autorská citace #27
26.1.2007 07:47 - Xeth
Mě by se to taky dost líbilo, dokonce jsem o tom již několikrát uvažoval, ale nikdy jsem se do toho nepustil... u nás ve skupině na to prostě nejsou podmínky. Hráči, až na výjimky, prostě mají pocit (co mi tu a tam řekli), že by jim další postava podobného charakteru lezla do zelí, byla by to konkurence, a že by snižovala hodnotu jejich postavy. To je pochopitelně nesmysl. Již se u nás podařilo dát dohromady bojovníka na blízko a střelce nebo dokonce bojce fightera a bijce jiné povolání. Většinou ale ne víc jak 2 ve skupině.
Již jsem to dlouho nezkoušel prověřovat, takže možná, že je teď situace zase o něco jiná. :) Teď hrajeme výhradně GURPS (kromě jednoho světa, který spíš skomírá), takže je to o něco složitější (nebo jednodušší ?). :)
Autorská citace #28
26.1.2007 08:21 - Jerson
Hmm, já tedy nevím, ale nikdy jsem neměl potíže s tím, že by dva hráči hráli podobnou postavu co do schopností. Ať jde o boj, magické schopnosti, zlodějské schopnosti - přeci jen pomoc se hodí a navíc vícv takových umožňuje podnikat složitější akce (třeba když telepat a mág s telepatickou čelenkou fungují jako spojaři a s každým jde jeden válečník, takže provedou úder ze dvou stran. Nebo ti čtyři bojovníci, každý trochu jiný ve schopnostech, hodně jiný v charakteru, ale vydrželi spolu tři roky.
Autorská citace #29
26.1.2007 08:26 - Xeth
Taky si myslím, že je to spíš o spolupráci než o konkurenci, ale to je jen můj názor... bohužel. :(
Autorská citace #30
26.1.2007 08:40 - Vannax
Když budu ještě otravovat s těma druidama, napadla mě ještě jedna varianta jak postavit nápad na hru. Je to tak zvaný Čelinč 
Dejme tomu, že druidi jsou již zasvěcení 3. stupně (tzn. na třetí úrovni) a jako v rámci druidské hierarchie potřebují k zasvěcení 4. stupně splnit zadaný úkol. Ten úkol je následující. Každý z druidů dostane přidělenou jednu nevelkou část lesa se vzácnými lesními obyvateli nebo ohroženým druhem rostlin. Každý z nich je sám za sebe zodpovědný za přidělenou část lesa a musí jí po dobu jednoho měsíce uchránit proti nebezpečí a devastaci. Pochopitelně tento úkol dostali proto, že do lesa podnikají výpravy býložravci, kteří se chtějí právě nažrat těch ohrožených rostlin nebo nestvůry, které si libují v mase vzácných lesních obyvatel. Prostě žádná sranda.
A teď to hezký – všichni hráči mohou hrát stejnou třídu postavy, tedy druida, a mohou hrát dokonce stejnou větev (kit) druida, tedy lesního druida. Všichni mají velice podobné podmínky a teď bude na nich, do jaké míry budou vzájemně spolupracovat při ochraně lesa. Jednomu se může zdát výhodnější spolčit se s ostatními a hájit nejexponovanější úsek proti nájezdníkům a zvýšit celkové naděje na eliminaci nepřítele. Snadno se pak ale může stát, že někdo nepozorovaně vnikne právě na jeho úsek. V sázce je i další stupeň zasvěcení – každý z druidů je v této zkoušce sám za sebe a tak je to může být hra plná rozporů v rozhodování se každého z hráčů.
Autorská citace #31
26.1.2007 09:20 - Jerson
Tedy nápad je to dobrý, ale představa, že klasický fantasy druid hájí část něčeho živého proti něčemu jinému živému ... u nestvůr určitého typu bych to pochopil, ale býložravci? (Takhle by přemýšleli spíš ekoterorističtí driudi :-)
Autorská citace #32
26.1.2007 09:38 - Vannax
RE Jerson: Naopak – řekl bych, že to co píšeš, je právě posláním druidů. Snaha o udržení rovnováhy. Jedno jestli nebezpečí přichází od člověka, nestvůry, přírodních živlů. Navíc eliminace nebezpečí nemusí nutně znamenat, že druid bude zabíjet. Má k dispozici spoustu jiným možností jak situaci vyřešit. Konfrontace formou boje je v případě druidů spíš až hraniční řešení.
Autorská citace #33
27.1.2007 10:16 - Alnag
Xeth: Jak to tak čtu, tak ty toho zřejmě taky hraješ docela dost, co? Jinak ta konkurence a spolupráce - asi to chce hráčům nějak dobře zaobalit a prodat. A nebo prostě dát takové spojení jako výchozí podmínku hry (všichni jste členové imperiální armády) a diverzifikaci nechat provést až při hře.
Vannax: Ten nápad s hájením různých částí lesa zní cool. Ale tak na 99% to dopadne podle jedné ze dvou variant. Varianta první - každý sám za sebe. Každý druid bude nahánět býložravce ve své části lesa a na ostatní se vykašle. Varianta druhá - družinový princip. Projeví se těžké zvyky z hraní DnD, vytvoří se skupina dobrodruhů lítající po lese od jednoho challange ke druhému. Bylo by fakt super, kdyby se tam projevila nějaká extra taktika, ale jestli nedisponuješ speciální sortou hráčů tak bych spíš řekl, že to nehrozí.
Jerson, Vannax: Ono je otázka, co drudi rozumí tou rovnováhou a jak ji udržují. Že teď hodně odbočí - Mordenkainen (mág z Greyhawku) se snaží udržovat rovnováhu v rámci celého světa a to tak, že tu pomáhá zlu a tu dobru. Proti tomu se mi zdá lokální udržování rovnováhy formou pronásledování a pak třeba umělého množení býložravců vcleku v pohodě. Navíc přírodní rovnováha nemusí znamenat nutně udržování status quo a nezasahování do přírodních dějů. Konec konců, třeba se druidi snaží uspíšit nebo směrovat evoluci nebo něco takového. Pak se od nich dá čekat opravdu lecos.
Autorská citace #34
27.1.2007 14:42 - Xeth
Alnag: Dělám co se dá. :) V naší skupině zpravidla okolo 5-6 lidí dělávali v podstatě všichni DMa a jednotlivé hry se mezi sebou střídaly po několika hraní. Dnes máme vlastně jednoho "hlavního" DMa, jenoho, který připravuje tažení, ale zatím jsme u něj hráli jen jakýsi úvod a jednoho, který připravuje tažení, ale nechává tam čas od času někoho zahrát jako betatesting, než svět/tažení otevře oficiálně. :)
Autorská citace #35
30.1.2007 12:14 - Jiron
Musím říci, že se mi ta myšlenka moc líbí. Taky musím říci, že mě napdají úplně jiné třídy než druidi. Tak například skupina žoldáků (tedy bojovníků) může být velmi užitečná a velmi zajímavá, když má každý z nich jinou roli. 1. jim všem velí protože je skvělej stratég, 2. má plátovku s hrotama a nejtěžšší sehnatelný pádlo, 3. je jenom hadrák s tapírem, pardon rapírem etc. Další zajímavou varianto by byla skupinka Bardů. Docela si dovedu představit divadelní spolek, hudební skupinu jak řeší všeliaké záležitosti...
Autorská citace #36
30.1.2007 12:31 - Alnag
Jiron: Máš recht. Jak jsi načal tu divadelní společnost. To by nebylo jen na jedno dobrodružství. Maringotka, která se do rozložit na improvizované kulisy... wow. To bych si docela rád zahrál.
Autorská citace #37
30.1.2007 13:28 - Xeth
Jiron: Moc pěkné... taky bych si dal říct. :)
Ono každé povolání má něco do sebe, ale některá mají lepší předpoklady. Pokud jde o ty bardy, tak to je jako dělané pro celé tažení....
Autorská citace #38
30.1.2007 13:35 - Alnag
Ale fakt, že jo... s divadlem mohou být dobré "potíže". Hladoví bardi ukradli ve vsi podvyživenou slepici a uvařili si z ní polévku. Teď jejich maringotku pronásledují vesničané s vidlemi a pochodněmi. Také mají hlad... a dali by si říct i s kouskem lidského masa.
Autorská citace #39
30.1.2007 13:40 - Dalcor
Ad divadlo a proč hned Bardů - co spíše Experta z Unearthed Arcany? Ale tento příkald je třeba o tom jak jsem se kdyi byvili o Willburovi Quakelancem.
Autorská citace #40
30.1.2007 13:48 - Vannax
...vařená slepice, byla domácím mazlíčkem vesnického nekromanta-amatéra a ožívá jako zombie a celý děj dostává grády. Hladoví jsou vesničani i maringotkáři. Kdo z nich si troufne pozřít maso ze slepičí zombie?...:)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077582836151123 secREMOTE_IP: 98.84.25.165