Tipy a triky

Alnag
1.2.2007 10:44
Vypravěč: Temná figura s povědomě hrozivým krokem se vynoří z hořícího domu. Plameny tančí okolo ní, ale ona jen potřese hlavou a zachechtá se, jako by si to ničení užívala.

Hráč: Ne! To není možné! Vždyť jsme ho zabili!

Vypravěč: Ano, je to on: Černý Bavarsy! Vyhladil tvoji rodnou vísku, vyhnal tě z Řádu Spravedlivých a ukradl ti tvoje dědictví! Konečně stojí před tebou! Co řekneš?

Hráč: Na to se dá říct jen jedno. Bavarsy! Připrav se... k hodu na iniciativu!
Autorská citace #1
1.2.2007 10:44 - andtom
Zajímavý článek, bojový pokřik umí dobře zvednout atmosféru.
Bojový pokřik má dle mého několik motivů:
1. Inspirovat, zvednout morálku - sobě, ale i spolubojovníkům. IMHO lze dle libosti pro první kolo zvážit bonus na útok, nebo bonus na útok s postihem na obranu (jakýsi odvar od rage). Pozn.: Podobný efekt nemusí mít jenom bojový pokřik, může to být i třeba rozvinutí praporu nebo jiného válečného symbolu, pozdvižení svaté relikvie, atd.
2. Upozornit spolubojovníky, kteří jsou mimo smyslový dosah boje, že se něco děje (když jsem před hospodou osamocen a zařvu můj notorický bojový pokřik, tak je velká šance, že spolubojovníci z té hospody vyběhnou mi pomoct).
3. Zastrašit protivníka. Jak je v bodě 1. varianta na slabou formu rage, tak se dá zvážit v tomto případě nějaký drobný postih pro první kolo pro protivníka.
4. Zmást protivníka. Obdobně jako bod 3., ale navíc bych sem zařadil i ne typicky bojové pokřiky, ale úmyslné matení (třeba přes Bluff): "Slezte z toho lustru Donalde, vidím vás!" :)
Autorská citace #2
1.2.2007 13:47 - Vannax
I když to s tímhle článkem souvisí jen okrajově, tak se chci zeptat, jakým způsobem a jestli vůbec, odměňujete hráče XPama za takovýhle vychytváky, jako je vhodně použitý bojový pokřik.
Vlastně vůbec mě zajímá jaký máte systém na odměňování hráčů. Vím, že se to už probíralo ve spouště různých diskuzí, ale buď jsem to pozapomínal, nebo jsem se u toho nanachomejt. Máte nějaký ustálený systém co u hraní odměňujete? Každý má asi různý způsob. V mém případě třeba je v poslední době systém následující (údaje o procentech berte jen orientačně):
1. Zkušenosti za použití třídy postavy (30%)
2. Zkušenosti za splnění dílčích úkolů (individuálně)(25%)
3. Zkušenosti za zabité nestvůry (20%)
4. Zkušenosti za hraní postavy, tedy charakteru, přesvědčení, různé dobré nápady ve hře a za všechno, čím na mně hráč při hře zapůsobil. (25%)
5. Zkušenost za splnění questu (hromadná suma XP, rovnoměrně rozdělená na přeživší hráčské postavy) (bez %, nejedná se o hodnocení, které získají při každém hraní)
Takhle si to alespoň představuju, realita je bohužel ale taková, že často se do událostí ve hře tak zaberu, že si nestíhám dělat poznámky komu se co ne/povedlo a pak víceméně odhadem rozdělím nějké expy po skončení hry .
Autorská citace #3
1.2.2007 15:26 - Alnag
Poslední XP model, který jsem používal byla určitá fixní XP všem + každý hráč (a Vypravěč) mohl věnovat určité menší množství XP tomu, jehož role-playing se mu toho dne nejvíc líbil (samozřejmě ne sobě).
Poměr byl třeba 1000XP každému (a 5 lidí rozdělovalo každý 100XP) takže výsledek pak byl něco jako 1000XP, 1000XP, 1200XP, 1300XP apod.
Autorská citace #4
1.2.2007 15:35 - Dalcor
Jednoznačně jsi zapoměl na .... "A už jsi přemýšlel o bohu?" ;)
Autorská citace #5
2.2.2007 07:42 - Xeth
Bojový výkřik je dobrá věc, jak pro hru samotnou (atmosféra), tak i pro postavy v ní (dodání odvahy, varován atd.). Ale já bych ho nehodnotil nijak zvlášť pokud jde o XP. Jde o RP a tedy hodnotil bych ho jako celek. Pokud je RP dobrý, bude odměna v podobě XP, pokud ne, jeden nebo dva bojové výkřiky to nezachrání. :)
Zvláštní XP za "nejlepší RP" bych taky nedával. Rozumnější mi přijde rozdělovat přidělené XP do jednotlivých částí (např. tak, jak popisuje Vannax nebo encounter 1, encounter 2, encounter 3 a RP - je to celkem jedno). Kdo dostane nejvíc XP v dané položce byl nejlepší, tj. jako DMovi se mi nejvíc líbila jeho hra.
Já osobně preferuji přidělení finální hodnoty a k tomu přidám patřičný komentář, co se mi libilo a co ne.
Autorská citace #6
2.2.2007 09:49 - Vannax
Pardon, i když jsem neměl v úmyslu totálně strhnul diskuzi od válečného řvaní k expům, tak k tomu došlo. Nicméně tak květnatě o válečným pokřiku umíš psát jen ty, Alnagu. :-) (Možná ještě R.D.Laws....)
Autorská citace #7
2.2.2007 09:54 - Sičák
Ustálený bojový pokřik jsem prozatím nepoužíval, ale občasné hlášky před, či při souboji jsme zažil.
Vannax: Já jsem mimo již zmíněných zkušenostních kategorií měl ještě jednu speciální (mohl do ní spadnout i válečný pokřik). Vkusně zahraná, či okomentovaná pasáž hry, která pobavila ostatní či lépe provázala s atmosférou právě hraného, vynesla u mě hráči, aniž by o tom věděl puntík, či čárku. Puntík a čárka měli určitou XP hodnotu (jejíž výše souvisela s jeho levelem).
Autorská citace #8
2.2.2007 10:15 - Alnag
Dalcor: Nejspíš bys tomu nevěřil, ale vážně jsem se zamýšlel nad tím, jestli ji tam mám dát. Pak jsem si řekl, že je to natolik soukromý vtip, že by se nad tím ušklíbli tři lidi a odpustil jsem si to.
Vannax: V tomhle případě spíc Laws než já, protože tenhle článek se až tak moc předělávat nedal... ale stejně dík, vyřídím. :-)
Xeth: Přidělení finální hodnoty a k tomu přidáš patřičný bojový výkřik, ne? :-)
Autorská citace #9
2.2.2007 10:44 - Dalcor
Mimochoem můžu dát k dispozici xls tabulku pro udělování XPS které jsem používali na OG ;)
Jo je to soukromej vtip, ale výbronej. Tyhle psotavy bych si zahrál s chutí dál, ale pod lepším vypravěčem. Cynický paladin a Kněz boha zlodějů, kteří se ptají místo rytířského pozdravu svých potencionálních obětí "Už jste přemýšlel o bohu?".
Autorská citace #10
2.2.2007 11:56 - Vannax
Dalcor: Nemůžu si pomocit ale chtě nechtě to připomíná Samuela L. Jacksona v Pulp Fiction.
Autorská citace #11
2.2.2007 12:15 - Dalcor
No připravil to Alnag, moje postava LN Paladina jen přijala jeho filozofii za svou...
Autorská citace #12
5.2.2007 13:29 - Horacio
Velmi zajimave tema. Nedavno jeden hrac zcela spontanne neco takoveho zavedl. Takze i po tolika letech me ty typci dokazou mile prekvapit...Druzina kdysi zalozila v ramci Bardakovy cirkve oficialni spolecenstvo Cesta stribrneho hrotu. Pozdeji se zmocnili skalni pevnosti, kterou prejemnovali na Stribrny hrot...a pak...valecnik - cizinec - kterz postupne konvertoval k Bardakovi a stal se z nej neco jako radovy bojovnik zacal pouzivat - jen ve velmi vzpjatych situacich pokrik "Hrot! Hrot!"
BTW: ..tyhle vychytavka s XPama vubec nespojuju...
Autorská citace #13
9.3.2007 14:41 - Ebon Hand
Válečný pokřik patří k dobrým mravům hustýho válečníka. Mám tyhle "drobnosti" u hry moc rád. Je to příjemné oživení a druhak to ukazuje, jak jsou do toho hráči zažraní.
Zase jsem u nás často viděl podobnou věc, když se hráč bavil s protivníkem se kterým nešlo pohnout a znalí herních mechanik, najednou vykřikne: "Iniciativa!" a mrskne kostkou. Toť také všeříkající..
Autorská citace #14
9.3.2007 15:30 - Alnag
Jj. Ten výkřik "Iniciativa!" je vůbec mezi místními bojovníky všech ras a povolání velmi hojný a populární. Nepřekvapilo by mně, kdyby v DnD světech existovaly i bardské kapely, co se jmenují "Iniciativa" a nějaký chamitvý trpaslík by na tom mohl založit celý merchandising byznys. Plyšový medvídek "Iniciativa", značková zbroj "Iniciativa", bronzový pivní korbel s ručně gravírovaným nápisem "Iniciativa" a tak...
Autorská citace #15
12.3.2007 14:40 - Ebon Hand
jj, to se mi taky moc nelíbí. Už z toho začíná bejt taková spotřebka, když postavy hulákaj herní pojmy na protivníky.. :-(
Teď hraju trpaslíka, nevím jestli je vhodné, že je tolik sprostý, ale většinu soubojů zahajuju hláškou: "Chcípni zmrde!" A přijde mi to skoro automatický, lepší než neříct nic, nebo iniciativa.. :-)
Autorská citace #16
12.3.2007 15:45 - Alnag
Podle mně by hráči mohli mít smluvené "ingame" termíny, které zároveň znamenají herní pojmy (takže takové "chcípni zmrde") by zároveň bylo žádostí o nahození iniciativy nebo tak. Těch termínů zase není tolik a bylo by to hezké.
Autorská citace #17
12.3.2007 18:07 - Xeth
Alnag: Takové ingame termíny by mohly být mýt zajímave, ale chtělo by to propracovat. Přece jenom si nedovedu představit ušlechtilou elfku s tím nejvytříbenějím chováním kterak ječí "chcípni zmrde" a naopak vulgárního primitivního barbara jak kultivovaně pronese "zři svůj nevyhnutelný osud" (a udeří svou zbraní). Tedy dovedu, ale vypadá to divně. :D
Autorská citace #18
12.3.2007 19:12 - Alnag
No každá postava by měla svoje pochopitelně... :-))
Autorská citace #19
12.3.2007 21:26 - Rytíř
No, takovýhle úzus se imho vyvine tak nějak sám od sebe - jeden z hráčů u nás má na oznámení, že má chuť přestat kecat a začít bojovat, lakonickou hlášku: "Střílim." Načež bere d20 do ruky.. A je samozřejmě jedno, jestli zrovna hraje hobitího mága, kterej v životě nedržel střelnou zbraň v ruce :)
Autorská citace #20
12.3.2007 23:28 - LZJ
Tak ty ingame hlášky mi připomínají, že jsem si na podobná klíčová slova zvykl pro kněžská kouzla - tam se dají vymyslet snadno, jsou celkem jednoznačné a dost stručné, aby nezdržovaly.
A nějakou tu perličku: - naše parta se domlouvala na přepadu jednoho baráku s partou orčích mafiánů. My že půjdem spodem a oni horem přes střechu. Jako signál pro zahájení útoku by zvolen hlasitý výkřik "Kurva!!". (to je citát)
- hráč nenažraného halforka Balouna (už není mezi živými - jinak to byla celkem zajímavá postava) měl později připravenou cedulku "MÁM HLAD", kterou každou chvíli stavěl před sebe, aby neříkal pořád to samé.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071791172027588 secREMOTE_IP: 35.168.18.209