Tipy a triky

pipux
27.6.2009 11:38
Už vás omrzelo hrát si na hrdiny? Chcete to změnit a nejste si uplně jistí, jak na to? Pak čtěte dál ... ]:->
16.7.2009 13:18 - Merlin
Rytíř: četl :) asi neusedl pravý král...
no, oni ty ambice taky nemají, spíš jsou dotlačeni hříčkama osudu ( ted mě nejspíš budou pranýřovat ti co poukazovali v jiné diskuzi, že si honím ego na nebohých hráčích a hraju si na boha :D) nicméně...oni nikdy na stolci dlouho nevydrží (pravda ministr dezinformací se držel dlouho). Spíš k tomu sami odsoudí některýho chudáka ze svých řad a sami pak v pozadí tahají za nitky, pro své vlastní cíle..
16.7.2009 14:05 - Blaine
Rytir: Ja nevim jak se to vyvrbi... a hlavne vlada nad nejakym kralovstvim? Eladrinsky wizard by pronesl neco ve smyslu: "materialni svet je pateticky, to me nezajima, malo magickych zdroju... Materialni svet je jenom na jedno - berou se z nej armady na dobyti celeho vesmiru..." (ja za to nemuzu!!! ja bych klidne hral prizemni hru, ale oni ne:( )
16.7.2009 14:17 - Merlin
Blaine: já snad začnu velebit své hráče za slova: "Zajímám se o historii drakorozených! Tak sakra vyražte dveře té zasr...zatracené hrobky, můj věřitel nepočká!"
vesmír? dobývání? armády? uh....:)
16.7.2009 14:27 - Blaine
Merlin: ...ano:( uvidime jak to s nimi dopadne. Ale pokud se budou drzet toho, co zatim delaji, tak se v epicke casti jejich kampane svet promeni na bitevni pole. jeste ze jsem mu nevenoval moc casu a nevazou me k nemu zadna citova pouta:)
16.7.2009 14:33 - Merlin
Blain: jen je to nech udělat. Nech je samotný žít na opuštěné planetě, kde nejsou ani zvířata, ani rostliny...nic....
pak je to nech udělat znovu s jinýma postavama a pak znovu...někdy to pochopí..možná
2.1.2010 17:17 - Inque
Zkoušel jsem nedávno hrát zlou postavu a přiznám se že to nebylo snadné (mimoto ukrývala to že je kouzelník) Ve standartní kampani je prostě nedostatek příležitostí, všichni byli mocnější, silnější a bohatší. Takže přestože moje postava byla zlá nikdo se o tom v podstatě nedozvěděl a na hře se to příliš neprojevilo.

Mám ale jinou postavu (přiznávám na internetu) a ta je zlá až do morku kostí, nikdo si toho však nevšiml. Nikdo totiž nevidí pohnutky, které ji vedou k jejím činům. Ona totiž na ostatní lidi nahlíží jako na materiál, věci které slouží a bude-li se jeden o ně trochu slušně starat budou sloužit ještě lépe.

To je z větší části také problém mnoha počítačových RPG, zlá postava se musí chovat zákonitě špatně nehledě na následky. Mnoho možností při rozhovorech by použil zlý člověk jako lež, takže chce-li hráč zachovat postavu zlou musí si vybrat nevýhodnou variantu. To já považuji za pálení mostů a ničení zdrojů.

Ale dost bylo hloupých průpovídek. Zajímalo by mě to o čem je článek, ke kterému tato diskuze je. Jak vytvořit funkční dobrodružstí pro záporné postavy.
Podle mě není zapotřebí megalomanských schémat na ovládnutí světa, nebo vyhubení všeho živého. Na první úrovni většina postav ani nebyla dál než v hlavním městě a na jeho podrobení rozhodně nepomýšlí. Tak jak vytvořit dobrodružství pro ně?
2.1.2010 21:05 - pipux
Inque píše:
Ona totiž na ostatní lidi nahlíží jako na materiál, věci které slouží a bude-li se jeden o ně trochu slušně starat budou sloužit ještě lépe.

Jednoho dne ale zlá postava potká novou "věc", ktará se osvědčí lépe, takže starou "věc" zahodí.

Zlá postava se dá chápat jako postava bez zábran, svědomí a empatie.

Inque píše:
Jak vytvořit funkční dobrodružstí pro záporné postavy.

Když se na zlu shodnete, výsledek bude někde jinde, než když budeš jako osamocený zápornáček někde intrikovat v koutě.

Inque píše:
Podle mě není zapotřebí megalomanských schémat na ovládnutí světa, nebo vyhubení všeho živého. Na první úrovni většina postav ani nebyla dál než v hlavním městě a na jeho podrobení rozhodně nepomýšlí. Tak jak vytvořit dobrodružství pro ně?

Promyslet "co kdyby" v případech, kdyby postavy zvolily tu druhou variantu.

Zlu se člověk učí, a když už se jednou naučí, nezapomene. zlu se dají otvírat vrátka, vždycky se najde příležitost ...
-- sir svatý tě poslal na výpravu - máš jít zrušit temného pána. domluvíš se s temným pánem, že budete přdstírat jeho smrt a uspořádáte tak na sira svatého léčku.
-- městečko potřebuje více vojáků na obranu před cizáckou armádou. domluvíš se se svými známými gobliny, že městečku poskytnete vojenskou pomoc, což bude výbornou záminkou se do města dostat a v zápětí jej vyrabovat. rozdělíte se fifty-fifty.
-- sir zbožný tě pošle najít svatou relikvii. vrátíš se, začne tě opěvovat; ty ale zvedneš svatou relikvii nad proudem lávy a řekneš "vysyp pět set zlatých".

Takže myslet netradičně, myslet progresivně, myslet vždycky o pár tahů na šachovnici dopředu.
11.1.2010 14:21 - Inque
Ty varianty mi případají spíše takové prachohrabáčské než zlé.
Píše:
-- městečko potřebuje více vojáků na obranu před cizáckou armádou. domluvíš se se svými známými gobliny, že městečku poskytnete vojenskou pomoc, což bude výbornou záminkou se do města dostat a v zápětí jej vyrabovat. rozdělíte se fifty-fifty.


I když se přiznám, že tahle možnost by byl zajímavý hazard se životem. Dokonce si myslím že opravdu zlá postava by se postarala, aby se goblini vybili navzájem s lidmi.

Také mě napadl námět na zlé dobrodružství: "Ve službách inkvizice." Tam by opravdu mohlo padnout pár vesnic popelem.
11.1.2010 17:18 - Deathman
No kdysi sem hral za zlodeje (zakonne zlo a velka inteligence, proste stastne nahodeny)
To ze byla cela parta chaoticke dobro (jeden aj zakonne) mi vubec nebranilo pachat zlociny im za chrbtom a rozsirovat postupne svoju moc
To ze sem pred nima hral hodneho a nevinatko mi akurat doneslo vic skusenosti za roleplayng protoze zadna opravdu inteligentna a zla postava sa neda odkraglovat iba pro to aby skusil otravit trpaslika protoze ji slapel na otlak.
To byla mnohem vetsi zabava treba ozrat kuzelnika a nenapadne ho nasmerovat k vypalenu pulku vesnice (meli neco proti elfom) co sa mi nelubila.

Jo a jako jedna z mala postav zije stastne az do smrti
Za zakonne dobro sa umira az moc lahko, chaoticky dobre postavy aspon maju trochu rozumu

Najidealnejsi je asi hrat neutrala alebo neutral good aspon mne osobne sa to hraje najlepsi

Chaotic Evil to je proste bastard to furt aby ostatnym nadaval atd
Lawfull Evil je o ceste k moci a je jedno kdo pri tom umre, to ze bude cesta vydlazdena mrtvolamy spoludruznikov mu nevadi (horsi je ze na vyssich lvloch sa to provaly vacsinou a to potom musi v noci travit clerica co mu boh povedal ze som zly :D)

Uff to bude pul miliona chyb vcil ale co uz
Howgh
12.1.2010 03:05 - sirien
Deathman píše:
Za zakonne dobro sa umira az moc lahko, chaoticky dobre postavy aspon maju trochu rozumu

TOHLE je klasická záměna lawful vs fanatik. Za fanatické postavy se umírá snadno. Za zákonné o nic snáz než za chaotické.

Pořád mi v hlavě kolují myšlenky ohledně Jersonova vyjádření, že Chaotic neutral je nejhorší kombinace pro celé širé okolí...
12.1.2010 05:02 - Jerson
To jsem fakt napsal? Ne že by to nebyla pravda, jen si nevzpomínám při jaké příležitosti jsem se takto vyjádřil.
12.1.2010 08:16 - Merlin
pipux píše:
-- městečko potřebuje více vojáků na obranu před cizáckou armádou. domluvíš se se svými známými gobliny, že městečku poskytnete vojenskou pomoc, což bude výbornou záminkou se do města dostat a v zápětí jej vyrabovat. rozdělíte se fifty-fifty.
tak zrovna tohle podle mě není příklad zlé postavy, ale neutrální s odvahou zajít za hranice
12.1.2010 09:25 - pipux
sirien píše:
Za fanatické postavy se umírá snadno.

Nedostatek intuice - předvídavosti - to je jejich slabina.

sirien píše:
Chaotic neutral je nejhorší kombinace pro celé širé okolí...

Chaotic neutral, nebo taky Chaotic evil, to je přesvědčení každé ženy, jak se říká :)

Merlin píše:
tak zrovna tohle podle mě není příklad zlé postavy, ale neutrální s odvahou zajít za hranice

Proti městečku pochoduje cizácká armáda; a ty, místo toho, abys jim pomohl s obranou, se jen napakuješ, oslabíš jejich infrastrukturu a pláchneš pryč. A teď mysli na ty ubohé ženy a děti, které jsi nechal napospas osudu ... někdo by za to měl být zodpovědný. A ten někdo budeš ty. A je to tisíc bonusových bodů ke zlu ...
12.1.2010 09:50 - Merlin
Ani tak si nemyslím, že by to mělo něco společného se zlem. prostě normální lidská vlastnost.- sobectví, hrabivost, bezcitnost. Každý druhý žoldák od starověku po současnou dobu to udělá. A je snad zlý? Má snad z toho radost, že jim ublížil? Potěšení? Ne...
12.1.2010 10:24 - Spize
Taková postava JE zlá.

Zlo znamená, že preferuji svůj blahobyt na úkor cizího.
Dobro znamená opak. (Než se někdo poznamená, že to by znamenalo naprosté rozdání se a rozplyznutí a ztrátu sebe: Přesvědčení se nevyskytují v čisté formě, snad jen u nějakejch sfériků. A navíc, téměž vždy je lepší se nerozdat úplně, ale prostě žít a snažit se o dobro pro ostatní dlouhodobě.)
Neutralita je nerozhodnost.

Ten, kdo udělá tohle (vyrabuje s goblinama město), je zlej.
12.1.2010 10:24 - Colombo
Merlin: je zlý, protože v tomhle tradičním systému je sobectví, hrabivost a bezcitnost zlo.
A když ne, co je to zlo?
12.1.2010 10:29 - Lokken
Ač mě to překvapuje, souhlasím s Colombem a Spizem - melé zlo, taky zlo. To, že lidé se ke zlu ze své povahy uchylují je pravda, ale jako omluva to ne mne nezabírá.
12.1.2010 10:34 - Merlin
Hmmm..tak to možná vnímám zlo (samo o sobě těžko vysvětlitelné) jako něco jiného. Zloděj, okrádající jiné lidi podle mě není zlej. je možná nemorální, neuznávající zákon, ale není podle mě zlej. Dokonce může dávat věci na charitu, podporovat sportovní kluby nebo si osvojit dítě...
12.1.2010 10:35 - Merlin
byl by nejspíš zlej, pokud by to dělal z důvodu, aby ublížil lidem, které okrádá a měl z toho potěšení. Stejně jako u všeho musíte posoudit příčinu i následek, pohnutky, okolnosti...
12.1.2010 10:37 - noir
Merlin: Docela pěkně to vysvětloval Marx. Když chudák ukradne skývu chleba boháči, aby jí nasytil své děti, není to zlo. Když boháč ukradne chudákovi jeho poslední krajíc, aby tím zahnal nudu, zlo to je.

Bohužel když se tahle etika použije na velké systémy, plodí obrovské zlo...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083223819732666 secREMOTE_IP: 18.219.22.169