Tipy a triky

Dracain
29.6.2009 07:21
PJování aneb co by PJ dělat měl a neměl
Takže, jsem tu nováček a celkem nové jsou pro mě i RPG hry. Mám doma DrD pro začátečníky, kde bych se mohl dozvědět odpověď na otázku v názvu diskuse. Ale to mě nebaví, chci se zeptat vás! Mě totiž velmi hnusně a odporně baví hrát za PJe, ale potřeboval bych trochu poradit...

témata: Největší chyba PJ
Kdy je nejlepší udělit XP
Jak si ve hře "udělat pořádek"
atd. atd. atd...
2.7.2009 15:55 - Colombo
já myslím, že Napoleonovi by to bylo jedno. On by byl maximálně naštvaný tak, jak může být naštvaná kupa prachu a vlhké hlíny.
2.7.2009 15:58 - Dracain
:D NjN,dyť ty si do závorky potom napsal,že nevíš jak se to píše! No,další argument! Tak ho,Magusi,omluv...zas tak hrozný to nebylo
2.7.2009 15:59 - yokuzava
Dneska to tu vylozene zije :)
2.7.2009 15:59 - Merlin
Colombo: ale taková kupa umí být naštvaná
2.7.2009 16:41 - Gurney
Sirien píše:
Pokud chcete řešit spory hlasovánim, měl by mít stejný hlas jako ostatní.

Mám dojem že pokud je nutné se snížit až k demokracii tak bude ve skupině nějaký jiný problém a hlasováním se pak řeší zástupné problémy a jenom to zvyšuje napětí.
2.7.2009 17:42 - Magus
Mam ted blbou náladu (kvuli holce ale to je jedno) a tak si Vsechno moc beru a tak...jen se drzim abych nezalozil diskuzi "proc neprispivame na detu v africe a misto toho utracime za RPG hry?!" =)
2.7.2009 17:59 - Dracain
:D :D :D
Starej dobrej Magus
2.7.2009 18:08 - Dracain
No když si tak pročítám tvůj koment-není ta tvoje holka náhodou z Afriky?
2.7.2009 20:34 - Magus
Ghrr...
13.7.2009 15:30 - sirien
Protože co se mě týče, jestli si mám vybrat mezi mym RPGčkem a dítětem kdesi v Africe...
...funguje to i obráceně? Za každé mrtvé dítě v Africe dostanu RPGčko?

Gurney píše:
pokud je nutné se snížit až k demokracii

lol, tahle fráze se mi líbí. Nicméně s obsahem postu souhlasim.
14.7.2009 00:41 - Gurney
Sirien píše:
..funguje to i obráceně? Za každé mrtvé dítě v Africe dostanu RPGčko?
Teď bych si asi měl hodit na Morality...
14.7.2009 09:33 - Colombo
Hodíš si teď, zítra, ale pak to budeš mít bez hodu, no není to skvělé?:D
16.7.2009 12:16 - sirien
Gurney píše:
Teď bych si asi měl hodit na Morality...

I failed without roll. Give me my rulebook.
(vlastně přemejšlim že bych si nechal moralitu tam kde je a vzal si trigger... co mi je potom že budu muset zabít africké dítě kdykoliv mi někdo nabídne RPGčko)
(darangement sem hodil... ostatně jako obvykle :P (pro zasvěcené...))
4.8.2009 09:05 - Argonantus
Ještě k tématu:

Dracain píše:
Družina ... byla v nějaké hospodě a přisedli si ke stolu,kde seděli další jiní hrdinové....Jeden z nich byl ale jiný,něco jako temný elf zahalený v černém plášti s kapucí. Elf hraničář,jehož hráč si vybral roli až moc odvážného hrdiny,se na něj obořil,že tady nemá co dělat,ať vypadne ven.Temný elf mu dal jasně najevo,že ho má nechat napokoji ... Ale hraničář ho neposlechl a otravoval ho dál,dokud nevstal ze židle s mečem v ruce. Hraničář taky tasil meč a hned zaútočil,jenže temný elf mu ho okamžitě vyrazil z ruky a sednul si zpátky na židli. Ostatní postavy se do toho nechtěly plést,jen zloděj vyběhl z hospody a vylezl na střechu. Když už v hospodě zavírali a všichni vyšli ven,tak zloděj skočil ze střechy přímo na temného elfa,který vycházel jako poslední a zabodl mu dýku do krku.


Situace se dá řešit také úplně jinak. GM je dějmistr; nemusí dějové linie řídit, ale nechá je přirozeně plynout; a ví, že každý čin má svůj důsledek. Dobrý i špatný. Zabitý temný elf mohl mít nějaké příbuzné. Mohl mít přátele. Mohl mít tajné rozkazy (od mnohem mocnějšího šéfa). Zkrátka, bude někde chybět, a zloděj může pocítit důsledky, až po něm půjde nějaké komando místního vladaře, protože ho bude podezírat, že zabil jejich agenta, ježto patří k opačné straně...

Jde o to, že každou událost a každý moment může mít nějaké mravní vyznění v delším časovém úseku (takže spravedlnost je zachována a nikdo se nemusí děsit), a navíc - a to je pro GM daleko důležitější - každá událost pomáhá roztáčet další a další kola příběhu. Tu vraždu neplánoval GM, nicméně hráč ji provedl, a ve výsledném příběhu by měla být vidět. Z hlediska příběhu je to vlastně konstruktivní, dějetvorná záležitost.
9.8.2009 14:59 - Dracain
Jo, máš pravdu. Něco za něco.
20.12.2013 12:10 - sdasda777
Jako komponenty do hry doporučuji koupit hry Mage Knight a WoW ty mají dobře komponenty.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090059995651245 secREMOTE_IP: 44.200.179.138