Tipy a triky

Dracain
31.7.2009 08:46
Příprava dobrodružství
(nevím, jestli to tu už nebylo)

PJ:Do jaké míry si připravujete dobrodružství a svět, ve kterém se odehrává, předem?

Improvizujete občas při hře?

Děláte si poznámky, ve kterých je napsáno předem, co se stane, když hráči zareagují tak a tak?

Dokážete ze sebe vychrlit větu, která perfektně navodí atmosféru, vše správně popíše a ještě ji řeknete bez zaseknutí? (já teda ne)

A poslední, trochu nesouvisející dotaz: Hráli jste někdy RPG s jedním hráčem, kterému je ještě ke všemu 9 let? :) (vím, že to s bráchou nemá cenu, ale třeba s tím má někdo zkušenosti...?)
5.8.2009 10:15 - Argonantus
Píše:
když se pohybuje jedno křídlo od středu, tak se tak pohybuje i druhé, takže jsem tam řešila jen kratší cestu.


Z čeho předpokládáš, že mají dveře nějaké druhé křídlo?
Symetrie je estetika blbců...
5.8.2009 10:19 - Sethi
z toho, že jsou tam dvě ozubená kola, o kterých se po bližším prozkoumání dá říct, že se pohybují opačným směrem, takže kdyby se dveře neotevřely v polovině podle té lajny, tak se tam obecně nic ani nehne?
5.8.2009 10:25 - Argonantus
Aha... už tuším; systém mi zobrazuje jenom polovinu obrázku.
Mám tam totiž jedno ozubené kolo a obrázek končí přesně v polovině těch dveří (nebo ještě méně, to lze těžko říci, když ty dveře celé nevidím).

No, pokud je tam druhé křídlo, které se pohybuje opačným směrem, pak je to všechno mnohem jednodušší.
5.8.2009 10:26 - Alnag
Argo: Nech mne hádat... používáš Internet Explorer 6 :D
5.8.2009 10:33 - Argonantus
Alnag: vyhráls.
5.8.2009 11:19 - Merlin
iá mám jen půlku
5.8.2009 11:46 - Nachtrose
Merlin píše:
iá mám jen půlku


taky IE6?
5.8.2009 12:18 - wraiths
Alnag:(IE 6.+)... cemu se hihnas! :/ normalni klasicky nastaveni "statni sluzby". :)
5.8.2009 12:33 - Merlin
Nacht: co já vím...*pokrčí rameny* zeptej se našich ajťáků..já mám takovou krabici s drátama co hučí a k ní napojenou placku co svítí...

wraiths: správně zastaň se nás..my za to nemůžem co nám daj
5.8.2009 12:49 - Lotrando
wraiths: nepodporovaný prohlížeč? vašeho ajťáka bych chtěl vidět.
5.8.2009 13:10 - Merlin
Lotrando: domluvím ti to u nás...oni jsou tam všichni nějací divní..jeden z nich je jadernej fyzik....:) moc se v tom neštourám..sem rád, že mám interfernet
5.8.2009 13:52 - wraiths
Lotrando. vsak ho vidis a ctes ;-). Ono si nemuzes moc vyskakovat, je dany to a to,tak to tam musi byt. Kdyz hlavni produkt je od"Mrkvosoftu" tak je jasny proc IE. a ze je dana 6ka opravdu netusim(a je mi to uprimne jedno), rozhoduje o tom MSp.
Melin píše:
moc se v tom neštourám..sem rád, že mám interfernet
No jeste aby! pracky by ti upadly. :))
5.8.2009 13:53 - Merlin
a to chtěl tady kdosi u primátora lobovat a snažil se prosadit převcod všeho na tučňáka..teda linux
5.8.2009 14:10 - ShadoWWW
Vím, že rébusy jsou spíš pro hráče než pro postavy.
Ale hráči je občas mají rádi. :-) Je to takové zpestření.

5.8.2009 14:15 - Lotrando
Merlin: u nás byli taky. Tak jsme se zeptali, kolik nás to bude stát. A oni že nic .... že teda jenom nějakou podporu. Po dotazu, kolik stojí ta jejich podpora za 3 roky, po kteroužto dobu máme smlouvu s mrkvosoftem, se vytasili s částkou, která v součtu ten MS převyšovala. Od té doby jsme je neviděli :)

wraiths: na to nemám čím argumentovat, jednoznačné bezpečnostní riziko. Ale nedělej na ně chytrýho, nebo ti típnou net :)
5.8.2009 14:16 - Merlin
Lotr: jo..taky už nepřišli...:)
9.8.2009 08:26 - Dracain
Ehm ehm... No, tak už jsem tady. (7denní dovolená)
9.8.2009 10:13 - Sethi
tak to máš dost co číst... a neco i k tématu =)
9.8.2009 10:37 - Dracain
Wow.

Až teď jsem si to přečetl - pěkný překvápko! Za pár dní 116 příspěvků...

Hm, s těma systémama vás asi skrouhnu. (zase můj problém, "skrouhnout" - "s" nebo "z"?)

Zkusím odpovědět na pár komentů. Takže vezmeme to od nejstaršího nečteného:

Nachtrose píše:
Nechci ti kazit radost, ale usetris si pravdepodobne znacne sklamani, kdyz nebudes ocekavat, ze nasledujici hra podle tehto rad bude perfektni. Rady jsou to dobre, o tom zadna, ale je to jenom cast celku, k perfektni hre potrebujes jeste smesici stesti na hrace, talentu a hlavne zkusenosti. Takze nehazej flintu do zita, pokud to napoprve nevyjde tak, jak si to tady predstavujes.


- to je samozřejmost, ale já jsem to myslel tak, že to bude perfektní dobrodružství pro mě. To je opravdu rozdíl.

Koment. č. 11 (Jerson) - OK, přečetl jsem, popřemýšlel jsem.

č. 12 (sirien) - Dík za odkazy na překlady.

č. 13 (Alnag) - To samé, bude se mi hodit.

Argonantus píše:


Píše:
Hráli jste někdy RPG s jedním hráčem, kterému je ještě ke všemu 9 let?

Ano. A s více hráči, kde bylo dvěma z nich sedm let, jsem hrál i delší kampaň.
Bavit mladší děti znamená nejjednodušeji zvýšit množství soubojů; víc hack and slash. Metat firebally na kostlivce zvládne každý. Zkušenejší mladý jedinec vyžaduje rostoucí záludnost; sem tam nějaký kostlivec je vytuhlejší, než by měl být, a nese tajné poselství.

Můj svět *reklamní mód* lze shledat v povídkách, pověšených na tomto netu.


- taky užitečné, dík.

Argo píše:
Takže bych navrhl problém obrátit; vymyslet, co se bude hrát (pajtlovat skřety, pajtlovat piráty, zachraňovat princeznu, šermovat laserovým mečem), po té dumat nad zápletkou a světem, a pak teprve, pokud zbyde čas (nezbyde...), dospět k názoru, že DrD je úplně nevhodný systém a je třeba to udělat v úplně jiném systému.


- další chytrej názor.

Horacio píše:
Argonantus má pravdu, původně se Dracain na systém neptal. Proč se vždycky najde někdo, kdo se s tím vytasí?


- hmm. Neptal jsem se na systém, to je pravda. Ale když už jsem u toho, s tím DrD jste to špatně pochopili nebo jsem to já špatně napsal (to spíš).
Musel bych vám tady podrobně vypsat pravidla mého DrD... prostě asi půlka pravidel tam není, žádné hody proti pasti, postava se tvoří skillama (ale vždy zadám rozmezí té které vlastnosti podle rasy a povolání a taky podle hráčova popisu postavy), vynecháno Charisma, přidána Energie (vlastně mana nebo magenergie, ale u všech povolání), Rychlost (iniciativu získává ten, komu vyjde vyšší, počítá se jako rychlost+1k10, ovlivňuje pohyb po bojové mapě, ale jen minimálně),Štěstí (můj vynález, za velké množství Energie můžete upravit jakýkoliv hod kostkou o nízké číslo, které je ovlivněno zase Štestím+1k10), obludy mají stejné vlastnosti a vždy jednu zvláštní schopnost (ta jejich hromada čísel v Bestiáři mě naštvala nejvíc), boje na čtverečkové mapě (s figurkama z Carcasonne (: ), neřeším ceny různých předmětů a zbraní - když se hráč zmíní o tom, že se mu něco líbí a chtěl by to koupit, plácnu cenu, na kterou bude mít cca za dva dny... takže tam zůstává jen ověřování úspěchů a neúspěchů (1k10) a volba rasy a povolání (+ některé jejich schopnosti, asi 50% z nich si vymyslí hráči a já si je upravím podle pravidel). To není úplně Dračí Doupě, ale asi bych poznal, že je to od toho odvozený.
Tím nechci říct, že je pro mě můj systém lepší než ostatní, spíš jsem neměl možnost nastudovat jiná pravidla než DrD, ale teď jsem objevil D20, takže třeba si z překladů od siriena něco vezmu a použiju to... ještě jsem je nečetl, asi až zítra.
Sirien píše:
Věci se dále ztěžují s tím, jak systém pro sebe upravuješ přidáváním dalších prvků místo jejich osekáváním, do čehož se už Dracaine pustil.


- a to podle mě právě není můj případ, daleko víc jsem odsekl než přidal, ale je to moje chyba, že jsem vám ten můj rádoby "systém" nepřiblížil. (Jinak, ten Dracaine je sice celkem hezký, klidně mi tak říkej, ale já si říkám Dracain.)

Sirien Argovi a Horáciovi píše:
Na druhou stranu, vy dva jste nedali faktickou radu žádnou


- nesouhlasím, pročti si diskusi.

Sirien píše:
Ostatní se tu snaží pomoct


- S tím souhlasím, hlavně ty, Siriene, moc dík. (Hm, teď nevím, jestli Tě mám psát s velkým nebo s malým "s", když máš nick s malým...)

Yashamaru píše:
Dracain, urcite nad braskou nelam hul, pristupuj k tomu jako k takove osobni vyzve. Ber to jako takovou investici do brasky, tedka treba nebude hrat uplne presne to co by sis ty predstavoval a chvili to tak asi i zustane, ale casem se to zlepsi. Popremyslej nad tim co ho bavi, znas ho asi nejlip, tak bys mel vedet sam. Dulezity je ze on je hlavni hrdina pribehu, snaz se mu co nejvic vyhovet a na jeho napadech stavet...


- OK, ON je hlavní hrdina příběhu - na to někdy zapomínám...

Yashamaru píše:
Je to hra.


- na to někdy taky zapomenu, ale většinou ne :)

Uši píše:
tiše bych si pípla, že systém je nakonec stejně šumák


- někdy jo, někdy ne.

Uši píše:
merlin: počítá se co je uvnitř, ne navenek...

ad topic (ať je tedy jakýkoli, předpokládejme, že je to hraní s dítětem, budu se tvářit dostatečně sebevědomě, jako to dělají ostatní), rozvleklý úvod jako bonus:

první rpg, které malá kačenka hrála, nebyl shadowrun s pochybnými kamarády jejích kamarádek, jak si někteří myslí. nebylo to ani žádné dračí doupě, protože to kačenka nehrála nikdy. první rpg hrála ve svých asi deseti letech se stejně starým bratrancem...
...wall of text, třeba si z toho něco vezmeš =)


- vezmu, "walloftexty" mi nevadí a tenhle mě pobavil (v citaci je jen kousek). :D

Merlin: Jsi ten Merlin, kterého znám? (zmátla mě ikonka)

Pak už tam bylo jen něco o tom rébusu, jestli se nepletu. K tomu radši nic, asi bych to taky pro jistotu rozsekl všechno, jak říkal Alnag...

Na závěr: Jestli jste se dočetli až sem, tak jste lepší než já, já bych tohle nikdy nečet...
Dobrodružství jsme začali hrát na dovolené s bráchou a ještě s bratrancem a sestřenicí. Zahráli jsme si výborně a samozřejmě nejsme ještě ani v půlce, takže všechny tyhle rady mi určitě pomůžou. Oni sami mi říkali, že je to strašně baví, i moje "sestřenička princeznička" s radostí drtila obří komáry a městskou stráž...

Tak tohle je teprve WALL OF TEXT!
9.8.2009 10:43 - Sethi
Dracain píše:
Tak tohle je teprve WALL OF TEXT!

well done, young padavan =)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086308002471924 secREMOTE_IP: 44.205.5.65