Tipy a triky

Alnag
23.9.2009 08:39
aneb jak vždycky uspokojit všechny hráče

Až budou ode dneška za padesát let profesoři na Katedře roleplayingových studií začínat svoje povinné přednášky pro první ročník, jeden z prvních bodů, který zmíní o hrách na životní příběhy, bude, že jejich fanoušci v období nastupující unifikované zábavy pro masy nepodlehli trendu a vytvářeli si svoje vlastní příběhy. Byli jsme, jak budou říkat, jak tvůrci, tak publikum v tu samou chvíli.
Všechno ostatní, co budou vykládat, bude zřejmě nehorázné akademické žvanění, ale základní moment je ten, že máme nad svou hrou vládu, že ji můžeme zlepšovat.
Autorská citace #1
23.9.2009 08:39 - Jerson
Hezké rozdělení hráčů, nenašel jsem snad žádný typ, který by tam chyběl. Jen v popisu jejich uspokojování jsem se při prvním čtení ztratil, asi bude třeba si to fakt rozepsat do tabulky.
Autorská citace #2
23.9.2009 08:43 - Nachtrose
Takhle napsany to pokazde zni tak jednoduse. Presto mi vetsinou priprava jednoho sezeni zabere tak tyden+ :-(
Autorská citace #3
23.9.2009 08:50 - yokuzava
Vyborny clanek, preklad take! :) konecne vim co jsem za hrace :) Diky!
Autorská citace #4
23.9.2009 09:07 - Alnag
Nacht píše:
Takhle napsany to pokazde zni tak jednoduse. Presto mi vetsinou priprava jednoho sezeni zabere tak tyden+ :-(


Z toho si nic nedělej. Já když si skutečně dobrodružství připravuju (ve smyslu se vším všudy) tak mi to trvá i dva týdny. Proto to obvykle nedělám... :D
Autorská citace #5
23.9.2009 09:53 - thief
Nic si z toho nedělejte. Já si dobrodružství připravuju asi dva týdny v hlavě a potom aspoň dva až tři dny píšu finální verzi (po nocích). Prostě jsem spisovatel. Ale baví mě to a hráče taky. Většina jsou silový hráči, které se snažím směřovat víc do vyprávění příběhu. Naštěstí úspěšně. A proto mě to pořád na rozdíl od Alnaga baví. :-))
Autorská citace #6
23.9.2009 10:19 - Jerson
Dva týdny přípravy? :-O Nechápu jak stihnete udělat ještě něco jiného.
Autorská citace #7
23.9.2009 10:44 - yokuzava
No pri tom jak casto tu domlouvate hrani nechapu jak stihate vubec neco jineho ;)
Autorská citace #8
23.9.2009 10:54 - Sparkle
Ja trochu vycitam 4. edici DnD, ze tam neni moc classa pro "vecne prilezitostne hrace". I ten tupy fighter je tam stejne narocny co do pravidel, poctu abilit atd. jako kouzelnik. Mozna nejaky warlock striker... ale urcite to neni tupy valecnik, coz muze dost lidi zmast. Pamatuju si, jak jsem pred cca 8 lety zacinala s DnD (jaka edice uz si nevybavuju) a jelikoz jsem se tehdy opravdu jen rozkoukavala, byla jsem rada ze si muzu vzit tupyho valecnika ktery se v boji omezuje na jeden typ utoku reprezentovany tim ze hodim kostkou a necham DMa aby mi to spocital. Guide je pekny, ale ve 4. edici upravit dobrodruzstvi tak aby ty prilezitostny hrace taky potesilo je dost problem.
Autorská citace #9
23.9.2009 12:35 - Goran
Jeden z mých hráčů krásně sdělil své preference v mé hře: "Vy to hrajete jako RPG, ale já to hraju jako budovatelskou strategii!" Vedle toho, že je specialista (čestný rytíř), tak kam byste zařadili tohle soustředění na rozvíjení zázemí? V mé hře je tenhle prvek docela silný (družina je tvořena baronem a jeho lidmi), částečně proto, že tyhle choutky mám ve všech delších kampaních.
Co to je? Jinak zaměřený silový hráč (i když pro něj pravidlový rozvoj není tak důležitý)? Metodický herec (i když se se zázemím identifikuje stejně ne-li víc než s postavou)? Nebo nový typ, budovatel?
Autorská citace #10
23.9.2009 12:57 - Lotrando
Gorna:podle mě Actor/Explorer. tu hereckou část vidím v angažmá coby šlechtic a objevovatelskou pak trošku posunutou do roviny detailního zkoumání jak vztahů (politika), tak i lokací (panství)

Sparkle: strikeři jsou obecně jednodušší, alespoň ti z PHB1. Moje žena ale hraje great weapon fightera, což je možná nejblíž tomu tvému hloupému válečníkovi, protože dává celkem pecky, je odolný a zpočátku nemusíš znát moc finesy toho classu. Nabízí však pozdější rozvoj, pokud hráč chce, může začít zkoumat další vrstvy toho povolání a proniknout víc do pravidel.
Autorská citace #11
23.9.2009 19:03 - sirien
Mimmochodem, tuhle teorii jsem si odzkoušel v praxi při hraní Pavučiny, dost mi pomohla.

Co tam dost chybí je tohle - test těhle preferencí.
Autorská citace #12
23.9.2009 19:55 - noir
Já bych řekl, že nejpřímější class je rage barbarian. Nemusí si hlídat žádné marky, neřeší, jestli může uplatnit sneak nebo quarry, zranění je přímo v powers. Pro začátečníky úplně boží...
Autorská citace #13
30.9.2009 08:54 - Quentin
Weekend Warrior 55%
Character Player 55%
Specialist 50%
Power Gamer 45%
Casual Gamer 40%
Tactician 40%
Storyteller 40%

tak takhle vypada nerozhodny hrac :)

K tem jednoduchejm classum; nejsnazsi a nejzabavnejsi pro zacatecniky se nam osvedcil wizard.
Autorská citace #14
30.9.2009 09:52 - Element_Lead
You Scored as Storyteller

Storyteller 65%
Character Player 60%
Weekend Warrior 55%
Power Gamer 50%
Specialist 45%
Tactician 45%
Casual Gamer 35%

Zvlastni, to bych nerekl, myslel jsem si ze mi vyjde s prehledem powergamer :-)
Autorská citace #15
30.9.2009 09:54 - Alnag
Ten test je krapet vadnej...
Autorská citace #16
30.9.2009 10:03 - Fibriso
Storyteller 80%
Tactician 75%
Character Player 65%
Specialist 60%
Power Gamer 55%
Weekend Warrior 50%
Casual Gamer 40%

Jo, něco v něm není zcela OK
Autorská citace #17
30.9.2009 10:10 - Quentin
taky sem si u sebe predstavoval spis poradi 1)power gamer 2)specialist 3)storyteller
Autorská citace #18
2.10.2009 17:16 - Noldo2
Storyteller 100%
Character Player 75%
Casual Gamer 60%
Tactician 50%
Specialist 35%
Weekend Warrior 25%
Power Gamer 25%

Podle mě je ten test OK.
Autorská citace #19
2.10.2009 21:11 - Lokken
Storyteller 85%
Character Player 80%
Specialist 55%
Tactician 45%
Casual Gamer 40%
Weekend Warrior 35%
Power Gamer 20%

I mě se test zdá docela OK...
Autorská citace #20
4.10.2009 11:33 - wlkeR
sirien: díky za test, přesně něco takýho jsem hledal.) Co se jeho vadnosti týče, nijak nepřezkoumávam ani neposuzuju svý výsledky, důležitý je, že se člověk nad tou otázkou zamyslí a je schopnej z ní vyvodit důsledky.
Třeba takej ideální stav, hráč přijde, že ho velmi zaujala možnost "dobrá hra nepotřebuje velké příšery" a ostatní řeknou "no, hm, to je pravda" a tak dál... No a já jako DM proškrtam pár velkejch zlejch draků a vymyslim něco stejné úrovně ale menší velikosti, třeba i nebojového.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17264294624329 secREMOTE_IP: 18.204.48.199