Tipy a triky

Vannax
24.9.2009 20:07
Nehmotné postavy
Po pročtení Gedimanova projektu jsem přemýšlel, čím by neotřelým by se dalo zpestřit běžný hraní. Napadlo mě to, že by hráči nehráli za normální hmotné postavy, ale za duše bytostí, které nějakého závažného důvodu zůstaly přítomné ve světě a snaží se dojít klidu dokončením svého poslání. Prostě v éterické podobě by je jejich jejich myšlenky a vůle udržovaly ve světě hmotných bytostí. Prostě a jasně obdoba duchů, bánší a podobných zjevení.
Tyto éterické bytosti by spojily své síly, aby ve svém úsilí nebyly samy a využily pomoc ostatních. Aby mohly zasahovat to dění v hmotném světě, musely by vždy využít tělesnou schránku některé z živých bytostí. Aby převzaly vládu nad tělem někoho jiného muselo by docházet ke konfrontaci vůle éterické a hmotné postavy. V momentě, kdy by duch postavy převzal vládu nad cizím tělem, mohl by daný hráč pomocí schopností ovládané postavy zasahovat do dění kolem sebe. Samozřejmě by to s sebou neslo spoustu úskalí a zajímavých situací. Poměr mezi momentální vůlí "vládce" i "loutky" když použiju tenhle příměr z knihy R.A.Heinleina, by určoval i to v jaké situaci by jednal vládce a kdy se naopak ke slovu/činu dostává loutka. Při každé nové obtížné situaci by muselo docházet k ověření vůlí obou dvou a tak pro ostatní, nezúčastněné osoby v dění může dotyčná postava skutečně působit jako posedlá, když se chvíli chová dle jejích běžných zvyklostí, jindy naprosto nepochopitelně a nezvykle.
Dalším možná zajímavým aspektem by bylo i to, že loutka může vládce ze svého těla i vymýtit. V ten moment se musí vládce pokoušet o vládu nad jiným tělem. Nikdy při tom dopředu neví, jaká je povaha, vůle a životní postoje loutky, které se pokouší zmocnit. Může se dostat do těla, která navenek vypadá zdatně, ale schopnosti ovládané loutky jsou naprosto mizerné a naopak. Vždy se s tím ale musí nějak popasovat. Jak už jsem nastínil, to, že se jednou zmocní loutky ještě neznamená, že nad ní má absolutní vládu.
Dá se to vystihnout jako neustálý souboj vůlí a o úspěšnosti vlády nad loutkou může rozhodovat několik faktorů - jakmile se jednou loutky zmocní, bude mít pak již větší šanci, že se v těle udrží
- při veškerých aktivitách se vládce unavuje, protože vynakládá úsilí na kontrolu nad tělem, a tak jeho vůle oslabuje, naopak vůle ovládané postavy odpočívá a hněvem nad touto posedlostí její vůle i roste, v určitém momentu tak vždy dochází k tomu, že vládce ustoupí do pozadí a ovládaná postava začne jednat sama za sebe....
- dalším faktorem jsou pak životní postoje vládce a loutky. Čím více jsou ve shodě, tím snáze se vládci přebírá a udržuje kontrola nad tělem. Pochopitelně, čím je větší rozpor, tím hůře pro vládce. Duch však dopředu nikdy neví, jaké životní postoje (přesvědčení) má vlastník těla, kterého se chce zmocnit. Výsledná družina hráčů, tak může být velice nesourodou partou postav, s různými schopnostmi, nebo naopak omezeními. V případě nejúspěšnějšího převzetí těla by vládci mohli kromě schopností ovládaného těla využívat i vlastní duševní síly zároveň, v případě že vůle vládce taktak stačila na převzetí těla, bude za tělo po většinu času jednat jeho vlastník a vůle hráče se bude projevovat dost zřídka. Proto ta nesourodost. Dalo by se to následně využít pro další varianty
- např. reinkarnace, cestování časem s konfrontací mentality člověka z naprosto jiné doby, atd... Už jste někdy něco takového zkoušeli?
Autorská citace #1
24.9.2009 20:27 - Jerson
Prakticky přesně tak jak jsi to napsal jsem měl zavedené duchy jako duše mrtvých ve fantasy světě. Duše byla díly odloučenosti od fyzického světa neměnná, ale také ho nemohla přímo ovlivňovat. Měla ale více možností, kromě dobrovolného nebo násilného navázání na jinou duši v živém těle (tím vznikala posedlost nebo schizofrenie) mohla být kontaktována přímo pomocí speciálních schopností (telepatie nebo astrální vnímání), a zakleta do předmětu, čímž vznikal artefakt, nebo do mrtvého těla (vznikl nemrtvý), do nově sestaveného a oživeného těla (vzniklo monstrum - nebo "stvůra" v doslovném významu toho slova, prostě Frankenstein), do elementálního těla (vznikl intteligentní elementál). Živým tvorem nemusel být jen humanoid, ale třeba zvíře, tím vznikala jedna z forem lykantropa, kdy se zvíře občas chovalo dost lidsky.

A konečně v ideálním případě mohla být zakleta do umrtveného těla (zbaveného předchozí duše), které ale ožilo a takový mrtvý člověk (či jiný tvor) byl reinkarnován se vším všudy.
Autorská citace #2
24.9.2009 20:39 - Vannax
Rozhodně taky zajímavý pojetí. Nicméně spíš by mě zajímalo, jak na takový typ hraní můžou reagovat hráči sami... asi to někdy budu muset vyzkoušet.
Autorská citace #3
24.9.2009 20:56 - Jerson
No, jeden hráč dostal příležitost - byl to čaroděj, tedy jedinec zběhlý o ovládání mysli, a když stál příliš blízko prudce reagující koule uranu, tak se mu vypařilo tělo. Nicméně ducha dál nechtěl hrát.
Jednoho rytíře (hráčská postava) posedl duch CPčka, které dotyčné postava oddělala, a další hráčka si tehdy dala práci, sehnala zaklínače i vhodné tělo a tuhle duši (která rytířovi způsobovala shcizofrenii a další potíže) nechala z rytíře vypreparovat a vložit do onoho nového těla.

Měl jsem to ještě propracovanější v tom, že jak byla duše neměnná, tak si mohla pamatovat jen omezený počet nových informací, pak je buď zapomněla, nebo se musela navázat k tělu, aby si je mohla uložit. Takže takový duchovní průvodce by se dal hrát při dodržení určitých pravidel. Ostatně je to něco jako Randall a Hopkirk či jak byl ten seriál.
Autorská citace #4
25.9.2009 10:10 - Ebon Hand
Jersone a na tom jsi se předem s hráči dohodnul, nebo jsi jim to prostě šoupnul do hry? Za mě osobně, toto není moc přitažlivé.

Vannaxi, já už jsem o tomhle taky přemýšlel, ale chtěl jsem to pojmout obráceně, že duše přináší do nositele taky nové schopnosti. Pouslední kulhavý žebrák začne najednou sesílat elementální kouzla, či z prodavač ryb se vyklube perfektní šermíř s finesami dávno mrtvého mistra. Prostě ty schopnosti postavy a ducha sloučit, stále by probíhal souboj o to, kdo bude řidit, ale zlepšené schopnosti by měl i původní vlastník těla, když by zrovna potlačil hráčského ducha.
Autorská citace #5
25.9.2009 10:45 - Vannax
Ebon: Určitě i tohle je varianta. Tak, jak jsem o tom uvažoval, by právě i tohle bylo možný, ale vždy by záleželo na tom, jak hodně silnou vůli kdo z nich v danou chvíli má. Snadno by se tak mohlo stát třeba to, že jeden den by byl schopen ovládat tělo vůlí bez problémů a navíc používat ještě své vlastní schopnosti, druhý den třeba naopak by byl hodně vyčerpán a jeho vůle by stačila sotva na ovládání těla a nejenže by nemohl používat vlastní schopnosti, ale nedokázal by třeba ani plně využít schopností těla. Prostě tak trochu ruská ruleta :-). Takže nic pro power-gamery.
Autorská citace #6
25.9.2009 11:08 - Jerson
Hráči o téhle možnosti tušili dopředu. Pro toho rytíře to měl být trest, prostě zastřelil naprosto nevinného člověka.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15605306625366 secREMOTE_IP: 18.207.136.184