Tipy a triky

Alnag
21.11.2009 21:30
MerricB na ENWorldu sepsal následujících několik tipů, jak zrychlit souboje ve 4e, které se zvláště na vyšších úrovních začínají trochu vléci. Sám tvrdí, že zvládnul za 3 hodiny i 6 soubojů. Tak třeba o tom i něco ví...
7.12.2009 20:32 - Merlin
Kýbl: hmm..nevím, ani to se mi moc nelíbí...nejdřív se postavy probíjí horko těžko přes soupeře a pak ..střih...a co rána to smrt...
7.12.2009 21:46 - wlkeR
Ne úplně; myslím spíš takový to "když jste sejmuli soldiery A, artillery příšery B se rozutekly; ty, co postavy X a Y zahnali do kouta byly ovšem těmito zabity..." Záleží to na podání.
Pointa je - když je bitva vyhraná a příšery nemůžou postavy už moc ohrozit, má smysl projít dvě kola (stalo se mi, že během nich nehodil na útok nikdo přes 5, takže se to táhlo dál a dál a dál), kdy postavy stojí kolem příšery co třeba nemůže utéct a řežou do ní tak dlouho, než konečně padne?
8.12.2009 08:03 - Lotrando
alnag: neprominu, nemám co. Tady nejde o nakombenou družinu, ale o to aby postavy plnili svoje role a jednaly efektivně. Když každej dloube do svého cíle, tak to holt nemusí fungovat, to je ale obecně stejné ve všech taktických hrách.

A pokud máte nestandardní setup družiny, tak to holt musíte přizpůsobit. My to hráli i ve dvou, leader a warr a neměli jsme více méně žádný problém, ale GM to respektoval. A jestli si dvě hodiny vyměňujete at-will powers, tak to je holt nuda. Pak je ale na místě se zamyslet, proč to ještě po takový době děláte. Význam to asi moc velkej nemá a je divný, že se za ty dvě hoďky nic jinýho nestalo.


EDIT
wlker: ne, ne , ne, pokud je souboj na konci takhle jasnej (jak popisuješ), tak prostě potvoře odečtu životy. Nemá smysl dělat generátor náhodných čísel jen proto, že je někde napsané nějaké číslo. Nebo prostě řeknu, že ji dotloukli, pokud chtějí a neházím.
8.12.2009 10:16 - wlkeR
Lotrando: To s tim generátorem nepobíram, ale jo, nejlepší je asi zkonstatovat, že boj skončil, ikdyž třeba některý potvory ještě žijou; fanatici a ty, kterým byly postavami odříznuty únikové cesty prostě umřou (nebo skončí v bezvědomí), zbytek zdrhne.
Možná dát navrch ještě nějaký "nevzdali to bez boje" a rozdat všem postavám, co se aktivně účastnily masakru/blokování východů nízkej standard damage.
15.9.2010 08:15 - Quentin
článek píše:
Nemějte tolik hráčů! To zvláště platí pro 4. edici, kde standardní souboj zahrnuje 10 bojujících. Pět postav vyvážených pěti nestvůrami. Každý hráč navíc přidá dalšího protivníka, což nebývale navyšuje čas střetnutí. Ve skutečnosti je nárůst dokonce nelineární, protože se zvyšuje celková složitost souboje, je potřeba promýšlet více věcí.

Tohle mi přijde jako nejefektivnější rada z toho článku.

Co vy, v kolika lidech hrajete? Kolik je podle vás minimální, optimální a maximální počet hráčů?
15.9.2010 09:43 - Lotrando
Mě se osvědčuje 5 hráčů, ale funguje i čtyřčlenná skupina, u té se nemusí tolik respektovat setup, jako u menších družin. 6 hráčů už je opravdu dost a na vyšších úrovních se to hůř koordinuje. Víc bych si netroufnul. Méně než 4 jsme zkoušeli, ale pak je asi lepší zvolit jiný systém, nebo se s mířit s tím, že bojové encountery musí respektovat velikost družiny a hrají se častěji potyčky, nebo finální souboje a méně encountery na vyčerpání zdrojů, které jsou nutností u velkých družin, kde je hodně daily powers, které mohou rozhodnout a vy je potřebujete trošku probrat před finálním souboje, aby vám hlavní zloduch neumřel v nějakém stun-locku.

imho je to postaveno na 5 postav
15.9.2010 09:52 - Quentin
To cumim, ze jedes takhle "as written". Já jsem většinou hrál se třema hráčema (paladin, warlord, melee ranger) a všechno běželo jako na drátkách. Na minulém sezení se mi ale sešlo pět postav a už to bylo docela maso. Jeden encounter jsme hráli snad 2 hodiny (možná víc).

Teď tajně doufám, že do toho vždy aspoň jednomu hráči něco vleze a budem se scházet v průměru ve čtyřech (pěti se mnou).

BTW ten nejdelší boj byli 4xOrc Berserk (myslim), 1xEye of Grumsh a 1xOrc Bloodrager (ta velká elita). Mám dojem, že kdybych tam dal o jednoho nebo dva orky míň, vyhodil šamana a všem ve stylu MM3 zvednul damage z 1d12+5 na 2d8+7, tak by to bylo mnohem drsnější, zábavnější a rychlejší.
15.9.2010 09:53 - Alnag
Je to postaveno na pět postav, ale trvá to s nimi dlouho. Osobně bych vždycky inklinoval ke čtyřem. Hrál jsem i se třemi a dalo se to, ale souboje jsou pak ošidné a častěji vražedné.
15.9.2010 09:56 - Element_Lead
Ja mam nejradeji 3 hrace + DM a to prave proto, ze jsem jako hrac porad na tahu. Pet hracu uz me zdrzuje, hlavne pokud to je hrac co se cele kolo dlabe v nose a kdyz prijde na radu, tak nevi ktera mlati. Jako DM to mam jednodussi celkove s min hraci. 4 bych rekl, ze je idealni. Pet mi prijde jako hrozna zdrzovacka a jsem ochotnej nejakou tu roli postradat, alespon jsou boje tuzsi a vic zalezi na pomahani si mezi sebou apod.

Asi v tom nejsem sam, ale celkem bezne trosku napomaham hre (odmitam tomu rikat podvadeni, protoze to delam pro dobro hry). Kdyz citim, ze boj splnil svou funkci a dalsi kola jen pro poradek nejsou nutna, nemam problem zabit potvoru i kdyz ji nejake hp zbyvaji. Pripadne to co je tu vys napsano. Maloco bojuje do smrti a velka cast komparzu zdrha a zkracuje to.
15.9.2010 22:17 - tuleník
Alnag: teraz hrám s 3 hráčmi a naozaj sa oplatí robiť skôr sériu menších potýčok ako väčšie boje, a už boj lvl+1 môže skončiť všelijako.
Yashamaru: presne tak to robím aj ja, u niektorých bežných potvor po páde vodcu ostatní zdrhajú (a hráči zatiaľ na d20 nechodia, tak si to asi ešte celkom neuvedomili). Závisí to aj na tom, ako som ich ohlodal. Pokiaľ mám pocit, že majú málo, ide sa do konca.
16.9.2010 12:45 - Sosáček
To je taky tim, ze dlouhy boje jsou nudny. Po trech nebo s pomalou druzinou ctyrech kolech uz nikdo nema encounter powery, vsichni minioni jsou mrtvi, a je to jenom o hazeni DMG a tom kdo padne driv. Udelat rychlejsi ale drsnejsi souboje -- dve tri kola, ingame do deseti sekund potom je jedna strana mrtva, jako v shadowrunu -- by bylo reseni, ale nevim jestli to v dnd jde.
16.9.2010 12:49 - Quentin
Já pořád doufám, že pomůže, když budou mít potvory o třetinu větší dmg (viz. MM3).
16.9.2010 13:32 - Almi
QuentinW píše:
Já pořád doufám, že pomůže, když budou mít potvory o třetinu větší dmg (viz. MM3).


Samo o sobě to není samospasitelné, ale posun dopředu to je. Klíčovým stejně zůstává - nenudit hráče, ale zaujmout je.
16.9.2010 14:11 - Quentin
OT:
Almi: Uvažoval jsem nad tím, že bych si udělal nějakou kostru (vzorec), který bych používal vždy, když začne boj. Taková upomínka, že tam mám něco naházet. Nemám totiž problém vymyslet encounter před hrou, ale poslední dobou hraju bez přípravy a ze hry pak vyplyne hromada bojů, které jsem nečekal a nad jejich přípravu se pak ve spěchu ani nezamyslim, a akorát nahážu na prázdný grid pár potvor.

něco jako tohle
1) vyber potvory z MM (podle XP budgetu)
2) přihoď alespoň jeden druh členitého terénu (zábrany, difficult terrain, propast, voda, stromy)
3) přihoď alespoň něco k interakci (nebezpečný oheň, strhnutelná tapiserie, lešení které unese max 3 postavy, nějaká past z DMG, rozhoupatelný provazový most)
4) nějaký reward (magický item, peníze, blbinky jako alchymistický olej na zbraň, léčivý lektvar)
5) a vyber speciální mechaniku (každé kolo vyleze na balkon 1d4 skeleton minionů, encounter neskončí dokud neotevřete ty dveře, každé kolo budou zajatce mučit (intimidate) a vy je musite zachranit než vše prozradí)
16.9.2010 14:23 - Almi
QuentinW: Dokonale napsáno :-))

Já, když se dostanu do obdobné situace, tak mi to napadá, jen se podívám na hrací plán, díky tomu, že mám hromadu tilesů...
16.9.2010 14:25 - Nachtrose
QuentinW: nevim, jak moc holdujes uzivani pc/ntb u hry, ale je par utilitek, co umi nahodne encountery calkem elegantne resit. Dobry potencial ma v tomhle ohledu treba Masterplan, i kdyz to trochu pripravy predem vyzaduje. Ale spis takove hodne ze siroka.
16.9.2010 15:27 - wlkeR
Ja mam bandu 6 lidi. Souboje sou dlouhy, pac kdyz je nutim jednat, remcaj, ze je stresuju, a kdyz jejich pomalost mlcky trpim, vadi jim.. ta pomalost.
Proto vsecky souboje co nejsou klicovy nebo zajimaci resim spis jako challenge -par checku od postav, par ode mne, a za vysledek vyhrajou se ztratama na leceni podle toho, jak si vedli. Kdyz cek potrebi ohlodat velkou bandu nez se dohrabe na bosse, tohle mi prijde jako nejlep zpusob.
16.9.2010 15:43 - Sosáček
QuentinW píše:
4) nějaký reward (magický item, peníze, blbinky jako alchymistický olej na zbraň, léčivý lektvar)

To jsem musel prehlidnout :D
16.9.2010 16:18 - Quentin
Sos: O tomhle checklistu uvazuju prave kvuli tomu poslednimu nepovedenymu encounteru ;-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16791296005249 secREMOTE_IP: 54.163.22.209