Tipy a triky

SEBastian_Chum
8.11.2010 16:01
Moderní doba hrám na hrdiny nepřeje. Časová náročnost naší oblíbené zábavy se neslučuje s každodenní uspěchaností, nároky rodin, škol, zaměstnání, úřadů a vůbec skutečného života. Tato neutěšená situace společně s osobními zkušenostmi mne dovedly k sepsání následujícího souhrnu rad a tipů, vzešlých ze zápolení dlouholetého GM s hodinami. Vzhůru do války o herní minuty!
Autorská citace #1
8.11.2010 16:01 - Dimi3
Velmi pekny clanok. Pripomenul mi stare casy na skole, ked sme hravali o dusu :)
V dnesnych dnoch to uz zial nieje tak... vela inych povinosti.... :-/
Autorská citace #2
8.11.2010 17:12 - ShadoWWW
Dobrý článek!
Autorská citace #3
9.11.2010 01:39 - Arya
Ty používaš pojem PJ?
Autorská citace #4
9.11.2010 23:41 - Sosáček
Píše:
© SEBastian_Chum 07.02.2006

Nekroclanek?
Autorská citace #5
7.2.2018 10:58 - Šaman
Nemám problém s tím, že by byla krátká sezení, ale spíš kde najít každý týden několik hodin času na přípravu dalšího sezení.
Nakonec mi nejlépe pomáhá intuitivní systém pravidel, naučit se těžit z nápadů hráčů a dost improvizovat. Na druhou stranu je nutné mít v hlavě pár zápletek, aby hráči nikdy neměli pocit, že "mají vše hotovo". Když před nikým neutíkají, tak potřebují něco získat, někoho ochránit, nebo mají už od konce minulého sezení třeba v plánu navštívit hlavní město a jeho vyhlášené lázně a bordel… A když vím, kam postavy jsou, není problém jim připravit scénu, která odstartuje další zápletku.

Takže za mě nejhorší, co se může stát, je když ani hráči ani PJ neví, co by se mělo podniknout. Je to horší než pizza a smskování dohromady.

P.S. Jak teď koukám na datum, říkejte mi Šaman the Nekromancer :)
Autorská citace #6
7.2.2018 11:55 - York
Šaman píše:
Takže za mě nejhorší, co se může stát, je když ani hráči ani PJ neví, co by se mělo podniknout.


S tím ti možná můžu trochu pomoct.
Autorská citace #7
7.2.2018 12:09 - LokiB
York: tohle některým skupinám může pomoci, třeba pro mojí to není vhodné. hráči chtějí mít pocit, že dělají postavy ve hře něco "dlouhodobě smysluplného" (já vím, že to je efemérní pojem, jen doufám, že je tomu rozuměno). a toho pocitu při popisovaných postupech prostě nedosáhneme (možná někdo jiný ano). Je to jako hrát random procesně generované questy, někoho to baví a neříkám, že je to nesmysl. holt to není pro každého.

nehledě na to (to dodávám jako perličku), že hráči by se nikdy na ničem nedohodli :)
Autorská citace #8
7.2.2018 12:16 - York
Loki: Tohle je primárně oneshotová technika, ale dá se použít i v kampani buď úplně na začátku nebo přesně ve chvílích, jakou popsal Šaman.

V drtivé většině kampaně víš, co se bude dít dál, protože to vyplývá z předchozího děje, z akcí hráčských postav, nebo ze záměrů nehráčských postav. Když ale neví ani hráči ani Vypravěč, tak nakopnutí nové situace funguje dobře. Ve svých kampaních to používám několikrát za rok, rozhodně ne na každém sezení.
Autorská citace #9
7.2.2018 12:33 - Šaman
York píše:
S tím ti možná můžu trochu pomoct.

Díky. Taky hraju kampaň/kroniku, takže jsem myslel spíš situaci, kde hráči mají nějaký dlouhodobý problém, ale teď zrovna je nenapadá kudy do něj. Ale tohle je fajn jak na oneshoty, tak jsem tam viděl pár nápadů jak to znovu nakopnout.
Autorská citace #10
7.2.2018 12:54 - York
Šaman píše:
myslel jsem spíš situaci, kde hráči mají nějaký dlouhodobý problém, ale teď zrovna je nenapadá kudy do něj.


Tak na to je zas jiná pomoc: Začni rekapitulovat, co hráči vědí, koho postavy znají, nebo třeba jak dřív řešili podobné problémy.

A nadhodit úplně novou situaci taky nemusí být špatné. Nepohne to sice s tím zaseknutým problémem, ale pohne to se hrou a po čase se ten problém může změnit nebo se mohou postavy dostat do situace, kdy pro ně bude mnohem přístupnější (třeba získají nové kontakty nebo spojence, kteří jim s tím dokáží pomoct).

Pak taky můžeš pomoci s vyřešením problému tím, že "vstřícný" krok udělá protistrana. Třeba že se postavy pokusí sejmout - poté to bude pro postavy mnohem osobnější a hráči budou nejspíš mít mnohem větší chuť se sebrat a jít si vyřídit účty - což je mnohem jednodušší a přímočařejší než opatrné taktizování.
Autorská citace #11
7.2.2018 16:24 - Boldrick
Zdravím,
už hrajeme jen dlouhodobé kampaně, a to připravené. Takže jde o to je přečíst a pak upravit nelogičnosti a většinou dodělat nepřátele, tak aby byli univerzálněji použitelní. Před usnutím, protože vždy u toho usnu, si ujasním co je na sehrávce může potkat a hlavně jak se to celé vyvine, když do toho nezasáhnou. Pak můžou celou dobu sedět v hospodě a já jim přednáším co se kolem nich děje :-), ale zatím se mi nestalo, že by se nezapojili.
Autorská citace #12
7.2.2018 16:45 - Šaman
York píše:
Pak taky můžeš pomoci s vyřešením problému tím, že "vstřícný" krok udělá protistrana. Třeba že se postavy pokusí sejmout - poté to bude pro postavy mnohem osobnější a hráči budou nejspíš mít mnohem větší chuť se sebrat a jít si vyřídit účty - což je mnohem jednodušší a přímočařejší než opatrné taktizování.

Jo, přesně. Tomu já říkám mít připravené zápletky a situace jako PJ. Když hráči nevyužijí chvíli volna postav k nějaké zajímavé činnosti, nezbývá, než jim tu idylku přerušit zase nějakým průserem :)
Mnozí hráči s tím i počítají. Raději mají jasný krátkodobý cíl (utéct před těmi vrahy co nás zrovna honí), než nejasný dlouhodobý (odhalit a porazit králova rádce, který potají oslabuje armádu a připravuje převrat s pomocí nektomancie).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080389976501465 secREMOTE_IP: 3.215.183.194