Dalcor #51
No ja mam pocit ze pes je zakopan v tom, ze si pod pojmem domaci ukol pro DMa kazdy predstavuje neco jineho a nekteri, se odmitaji zeptat jestli nahodou ta jejich predstava, kterou povazuji za prezxitek nebo zlo je obecnejsi nebo ciste jejich pohled.
Podobne je nesmyslne sumarizovat kolik a jak se ma spravne vytvorit. Protoze obecne platna a obecne spravna pravda v tomto vlastne neexistuje...
Rekneme ze obecne platne (nebo se za obecne platne da povazovat) je dat dostatecny manevrovaci prostor vsem zucastennym aby se improvizovat dalo...
Alef0 #50 Skewe - Cimrmanovsky krok stranou, k cemu je dobre aby se postavy musely seznamovat? Muze nastat situace, ze na to nebudou mit cas?
V obecne rovine je to zda se znaji ci neznaji naprosto irelevantni. Nejaky vliv to mit muze ve chvili, kdy se na tom hraci dohodnou, ze to takhle chteji.
Noldo2 #48
Terorie jsou na ... nato abys mohl hrat nepotrebujes nejdriv nastudovat tunu teoretickych poucek, ale naopak ochotu zkouste hrat ;-) Nema cenu o sobe tvrdit neco z pozice ze jsem hral jen nejakou konkretni hru a nebo nemam n odehranych let ( minimalne kazdy nejak zacinal...)
Zkusim to vzit od konce, Rozhodovani jim zacnes ubirat ve chvili, kdy jim neco vnutis. Ale predpokladam, ze na to co a jak budete hrat jste se tak nejak shodli.
Asi bude rozumnejsi vyjit z toho ze jsou nejaci, maji nejake schopnosti atd, proste maji nejake renome a diky tomu se okolo nich ten pribeh strhnul. TAkze bych zkusil vyjit z toho jak si sve postavy jednotlivi hraci predstavuji (popsali situovali atd).
I kdyz se uz nejakou dobu znaji, nemusi se znat vsichni stejne dlouhou dobu a nebo vsichni navzajem, muze to byt i skouceni nekolika podskupinek dilem okolnosti.
Nicmene existuje zase moznost, vyuzit primo napadu hracu (at uz primo ci neprimo) o cem by ten pribeh mohl byt.
Iluzi ci zdani predchozich pribehu a predchazejicich udalsti v jejichz dusledku se dany pribeh deje se da docilit pomoci retrospektivnich vsuvek, ktere jednak budou slouzit jako sceny popisujici charaktery a vztahy postav (A se bavi s B o tom jak tehdy a tehdy vykradli banku, zaujali postoj k filosoficke otazce atd...) a dale se pri nich mohou objevovat (a dovysvetlovat) situace ci NPC a antagoniste (proc antagon pan C tolik nenavidi pana A atd)
Cili rozhodovani jim ubiras ve chvili kdy jim vnutis pribeh, namisto aby ten pribeh vychazel z jejich postav (jak si postavy a pribeh navrhli). Pokud hraci primo chteji aby jim pribeh vnucen byl, pak je to jejich svobodne rozhodnuti a neni duvod si za to rvat vlasy...