Tipy a triky

Wild West
8.8.2011 09:09
Co je důležité, když chete hrát?
Představte si, že potkáte nějakého GM, kterému je 15 a nebo méně. A chce hrát. Co považujete za opravdu užitečnou radu? Co má udělat, a co naopak udělat nemá?
Autorská citace #41
10.8.2011 18:24 - andtom
Čím se liší vznešené RPG teorie a realita normálního RPG hraní:
http://www.youtube.com/watch?v=4DzcOCyHDqc
Autorská citace #42
10.8.2011 18:50 - Bajo
andtom: tak tohle by se přesně hodilo do diskuze vedle, o tomhle totiž přesně mluvím, ale to už bych teoretizoval :-P
Autorská citace #43
10.8.2011 22:41 - alef0
Píše:
Hm, teď jsem akorát přišel na zajímavý nápad pro zajímavý start nové hry: DM zadá základní větu popisující plánovaný začátek (Třeba "Byla to další temná, deštivá noc v přístavu.") Potom každý hráč (sám za sebe) přidá k této větě cca tři vlastní týkající se jeho postavy.

Niečo zdaleka podobné rieši Wilderness of Mirrors. DM zadá jednu vetu alias quest a hráči si to naplánujú.

Andtom,
Bez ohľadu na to, aká je tá scéna geniálna, vznešené RPG teorie riešia čosi iné (odporúčam nejaké prečítať).
Autorská citace #44
10.8.2011 22:56 - Alnag
Alef0: Ad hominem? Opravdu?
Autorská citace #45
10.8.2011 23:28 - alef0
Just trolling by. Ale máš pravdu, upravil som príspevok, aby nebol taký explozívny. Vďaka za upozornenie.
Autorská citace #46
10.8.2011 23:52 - skew
QuentinW píše:
ww píše:
Teorie Dramatu:
Posílat největší potvory až nakonec.


Tohle neni pro začátečníka moc dobrá rada. Zablokuje ho to v dojmu, že na cestu k nekromantově pevnosti musí navymejšlet hromadu překážek, aby tam hráči došli až za dlouho. Přitom je možné, že kdyby je tam nechal dojít hned po té první, tak bude hra zajímavější (např po zabití a vylootování nekromanta může jedna z postav za získané peníze "koupit" místo u dvora, jiná se může nechat otrávit vlivem nekromantovy magické hole, nemluvě o zombiích, které se bez pána rozejdou náhodně po kraji)

Já timhle zdržovacim komplexem trpim do teď.

Vzpomněl jsem si na Zaka S., kterej věnoval nějakej post situaci
"GMovi (ne GMovi-začátečníkovi), přijde na hru člověk, co chce hrát RPG prvně"

V kostce: začátečník, kterej RPG v životě nehrál, dává ještě před hrou ohromnou investici (čas, úsilí, a tak). Většinou mají hry systém, kterej se nějakou dobu vysvětluje, pak probíhá tvorba postavy, která zahrnuje více či méně voleb... Což zabere kolikrát třeba hodinu času. A on po celou hodinu neví co dělá a neví, jestli mu ta investice stojí za to.

Takže pokud má být střet se záporákem to nejšťavnatější, tak to raději uspíšit. Ať ochutná, co je na té hře awesome.

Pak třeba trochu zvolnit. Pokud za hoďku dokončí jedno rychlý dobrodružství, začít rovnou ještě v tu samou session další.
Autorská citace #47
11.8.2011 00:02 - Bajo
Skew: Když už se tu řeší ty teorie, měl jsi sem hodit tu sandvičovou teorii. tuším, že zde by našla své fanoušky :-P
Autorská citace #48
11.8.2011 00:48 - andtom
Teoretik se podivuje nad kolosálními objevy, jež zrovna učinil:
http://www.youtube.com/watch?v=uYOf7v5qLH8&feature=related#t=3m17s
Autorská citace #49
13.8.2011 00:31 - sirien
Některé RPG teorie jsou mimo. Jiné ne. Ale pro začátečníka je andtomův post poměrně přínosný, myslím

Ohledně největšího záporáka až na konec - souhlasím s Quentinem. Princip může být dobrý, poučka je nicméně špatná. Uvědomte si, že ač toho mají mnoho společného, jednostraná narace (filmy, literatura...) a společná narace (RPG) se velmi liší. V zásadě to je dobrá rada (vyvrcholení atp.), nicméně když to dáte jako poučku, tak dost hrozí že se na to kdekdo moc upne a pak to nemusí nést dobré výsledky
Autorská citace #50
13.8.2011 08:05 - wlkeR
Dobrej článek co jsem si bohužel nezaložil říká podnětnou věc co se záporňáka týče: proložte jím dobrodružství, nechte postavy ať s ním bojujou na každém rohu, a nechávejte ho na poslední uniknout. Jednak budou postavy nažhavený, že sundavaj bosse, jednak budou mít pocit že na něj mají, dále začnou brzy vymýšlet způsoby jak mu v úniku zamezit, a nakonec budou fakt happy, když ta mrzká krysa konečně zdechne.

Při nejbližší příležitosti prakticky vyzkouším :)
Autorská citace #51
14.8.2011 21:00 - Wild West
Kýblohlav:
Tohle se mi mnohokrát velice osvědčilo. Záporňák může malebně prosvítat nejasnými zprávami; pak se osobně zjevit; párkrát zaprudit a zase zmizet; a až nakonec nevyhnutelný boj. Mnohem lepší, než když záporňák sedí na zadku v místě X, kam se dojde.
Autorská citace #52
15.8.2011 00:30 - Sparkle
Mně se velmi osvědčil záporák, který se objeví už na začátku, ale postavy ho z nějakého důvodu nesmí konfrontovat. Například to mají zakázáno od zadavatele questu, nebo mu nic nemůžou dokázat, nebo by tím způsobily problémy svým blízkým... pak to v těch hráčích bublá a už se nemůžou dočkat, kdy mu budou moct něco pořádně vytmavit...
Autorská citace #53
15.8.2011 00:57 - alef0
Toto je tiež skvelý nápad, nám to fungovalo v Mountain Witchovi, kde sa Strigôň objavoval v medziscénach a robil si posmech z róninov a oni mu nič nemohli.
Autorská citace #54
16.8.2011 22:32 - skew
Píše:
Mně se velmi osvědčil záporák, který se objeví už na začátku, ale postavy ho z nějakého důvodu nesmí konfrontovat. Například to mají zakázáno od zadavatele questu, nebo mu nic nemůžou dokázat, nebo by tím způsobily problémy svým blízkým... pak to v těch hráčích bublá a už se nemůžou dočkat, kdy mu budou moct něco pořádně vytmavit...
This!

Btw, k podobným znovu se objevujícím záporákům měl Zak S. (... zase ...) článek. Toho znovuobjevování se na scéně se dá využít k prohlubování záporákova charakteru.
Na počátku ho nechat klidně totálně plochýho (zlej černokněžník, co chce ovládnout místní knížectví).
Když se mu podaří uniknout a postavy se s ním setkají znovu, přidat mu charakterovej rys / nějaký info o něm (sice je to arcipadouch, ale neublížil by ženě).
Unikne podruhé ? Příště získá další rys (neublíží ženě proto, že v dětství mu nějakej žoldák znásilnil a zabil matku).
A tak dál. Takhle si CPčka získávají badassness postupem času, podobně jako vlastní postavy.
Autorská citace #55
16.8.2011 23:39 - Wild West
Skew:

Přesně. V tom mém modelu to funguje taky právě takto. Jedno setkání je málo.
Je dobré ho nechat pobíhat po terénu a tvořit svoji vlastní historii.

Postavy nejsou nic, než svoje vlastní historie.
Padouši taky.
A ostatně, my, reálné postavy, jsme to samé.
Autorská citace #56
17.8.2011 14:53 - Ebon Hand
Vedlejší padouch v naší hře: upír - šampion zlé bohyně se ve hře zjevil snad už desetkrát, několikrát takřka zabil postavu, která s ním skřížila meče, vždy unikl. Postupně se ze zlého zabijáka stává postava, která se upírem stala nedobrovolně, zlé bohyni slouží, aby mohl zničit svého stvořitele a nakonec zjistili, že uctívači zlé bohyně drží jeho poslední příbuznou, mocnou alychmistku, pod zámkem, a tím ho řídí, protože on věří, že ona je jediná, která ho dokáže zbavit upírství. jestli to takhle půjde dál, tak budou nakonec kámoši..
Autorská citace #57
17.8.2011 15:07 - Quentin
Autorská citace #58
20.8.2011 19:34 - Blaine
Ebon a Quentin: Nemyslim, ze by Ebon dovedl Spikefication k uplne dokonalosti. Je zase fakt, ze nevim, jak moc se v Ebonovych hrach resi sex... :P
Autorská citace #59
23.8.2011 10:34 - Ebon Hand
Postavy si hazí na útok, zda jejich partnerka neotěhotněla a pak sudá/lichá kluk/holka. Teda pouze v případě, že je jim to jedno, nebo jsou zlitý pod obraz.. :-)
Některé postavy ve městě rovnou bydlí v bordelu.. :-)
Autorská citace #60
23.8.2011 14:34 - Blaine
Ebon: F.A.T.A.L. byste nechteli, abyste to meli s "realistickou" simulaci? :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086763858795166 secREMOTE_IP: 35.173.178.60