Tipy a triky

Alnag
26.9.2011 11:46
Autorská citace #1
26.9.2011 11:46 - Quentin
Kromě těch věcí, co zasahujou do systému (double damage apod.), hodlám využít o víkendu všechno. Hlavně začnu používat víc elit; je to trapas, když příběhovější NPCčko umře na jednu encounter novu od strikera :)
Autorská citace #2
26.9.2011 13:28 - Sosáček
Alnag píše:
Nejsnazším a možná nejlepším způsobem jak zrychlit boj je skrze hraní rolí.

Libi se mi, jak je to potreba pripomenout. V rpg.

Alnagu to je tvuj clanek, nebo je to preklad? Je tam "napsal Alnag" ale nevim jestli to neni jenom hlaska od d20 jakej uzivatel to vlozil.
Autorská citace #3
26.9.2011 13:31 - Quentin
Napsal Matt Sernett. Tamto je hlaska od d20.cz
Autorská citace #4
26.9.2011 13:44 - Sosáček
Jo ono je to napsany na zacatku. Jsem slepej.
Autorská citace #5
26.9.2011 14:01 - sirien
Může mi někdo říct, jaký je rozdíl mezi dvojitým zraněním a polovičními životy? Ať si to v hlavě přehrávám jakkoliv, tak mi přijde že výsledek musí být úplně ten samý. Pokud mám v základu 10 životů a útok 5, tak je jedno jestli budu mít 5 životů nebo útok 10. Pokud mám 10 životů a útok 3, tak je opět jedno jestli ztratím 3 z 5 nebo 6 z 10. A pokud mám 10 životů a útok 7, tak taky nesejde na tom jestli ztratím 7 životů z 5 nebo 14 z 10... i ongoing v tom vycházejí nastejno, dlouhodobé schopnosti (zmražení atp.) jsou tím pádem taky znevýhodněny ve stejné míře...

(jistě, může tam být rozdíl v tom jak snadné to je vypočítat případně jak snadno a rychle se s tím pracuje, ale herně by v tom neměl být rozdíl)
Autorská citace #6
26.9.2011 14:46 - Beltar
Hýbání se zraněními nebo životy postav či nestvůr má několik nevýhod:

1) Ta největší už zmíněná v článku - kondice mají menší význam než doposud, najednou je mnohem silnější schopnost s 3d6 (6d6) zraněním, než 1d6(2d6) a slow.

2) Přestávají správně fungovat resisty a damage reduction.

3) Přestávají správně fungovat, léčení, regenerace apod.

Nelze tedy jen říct, že všechna zranění jsou 2násobná, ale i že všechny resisty a vulnerability jsou 2násobné, a všechna léčení jsou 2násobná.
Autorská citace #7
26.9.2011 15:57 - Gurney
Moje zkušenosti:

O nějakém RP v boji jsem z pohledu GMa ani moc nestíhal přemýšlet, efektů na trackování už u nějakých čtyř potvor controler je na mě prostě moc. Útěky nepřátel jsem sice používal, ale vždykcy spíš abych dál neprotahoval rozhodnutý souboj.

Dvojité zranění - testoval to doopravdy někdo prakticky? U 4e mi vždycky vadilo, že je strašlivě komplexní a podobné změny mají dopad na tolik věcí, že jsem se o ně nikdy ani moc nepokoušel.

Průměrné zranění by mohlo fungovat, sčítání kostek zabírá hrozně času.

Méně nestvůr jsem měl vždycky, jinak by to bylo naprosto nekonečný.

Omezení hráčských voleb mi nikdy moc neprošlo, právě kvůli těm mechanickým volbách hráči chtěli hrát 4e.

Udržovat hru zábavnou je pro mě z pozice GMa dost těžké ve chvíli kdy se sám snažím potvory odjet co nejrychlej a následně se deset minut nudím když jedou svůj tah hráči. Někdy by možná nebylo úplně od věci vyzkoušet si hru ve 4e tak ve třech lidech (včetně GMa), ale je to čistě teoretickej experiment, protože vím že nakonec budu stejně hrát ve čtyřech lidech a pravděpodobně víc.

Prostě, po počátečním nadšení jsem si čtyřku vyzkoušel párkrát GMovat a pochopil jsem proč to našeho GMa po nějaké době přestalo bavit. Na jednu stranu fajn odsýpající nebojové části a zábavné skill encountery jsou hrozný kontrast proti strašně dlouhým, mechanickým bojům, které je navíc prakticky nutnost připravovat dopředu (což je pro mě neuvěřitelně omezující). Dnes bych si 4e klidně zahrál jako hráč, ale GMovat už bych ji nechtěl, způsobuje mi vyhoření tak po dvou sezeních.
Autorská citace #8
26.9.2011 16:01 - Alnag
Já jsem nad tím přemýšlel a asi nejvíc se mi líbí "dvojité zranění" a to bez úprav souvisejícího (tj. léčení a podobně). Hra potom bude víc smrtící, gritty a boje budou víc ohrožující. Nebude tedy tak lákavé do nich naskočit a pokud, budou daleko zběsilejší. To, že některé powers budou v takové situaci lepší než jiné je fakt, ale to mne nijak neděsí.
Autorská citace #9
26.9.2011 16:26 - Almi
Gurney píše:
Prostě, po počátečním nadšení jsem si čtyřku vyzkoušel párkrát GMovat a pochopil jsem proč to našeho GMa po nějaké době přestalo bavit. Na jednu stranu fajn odsýpající nebojové části a zábavné skill encountery jsou hrozný kontrast proti strašně dlouhým, mechanickým bojům, které je navíc prakticky nutnost připravovat dopředu (což je pro mě neuvěřitelně omezující). Dnes bych si 4e klidně zahrál jako hráč, ale GMovat už bych ji nechtěl, způsobuje mi vyhoření tak po dvou sezeních.


Zajímavé. Víš, že u mne je to přesně naopak? já se zase pekelně nudím jako hráč, pokud nečelím zajímavé výzvě. Jako DM si to užívám mnohem víc - jednak mám díky iniciativě (většinou mám 2-3 ini. skupiny coby DM) čas reagovat a rozmyslet si, aby mi to pak netrvalo. Sleduju dění a náladu u stolu, abych mohl pružně upravit souboj, něco někde přihodit nebo ubrat.

RP tak používám zejména proto, abych korumpoval postavy hráčů (a dávám si záležet, aby odměna pro takovou postavu byla vždy zajímavá - vím, co taková postava často riskuje).

Dvojnásobné zranění (jediná věc, nad kterou jsem skutečně před časem přemýšlel) vzala za své úpravou hodnot zranění podle DM3 a MV, takže i to docela odsýpá.

Málo potvor je hezké, ale když to člověk dobře nevymyslí - a to nevymyslí nikdy, mají-li postavy víc než 5 level - tak hrozí, že pokud to není solo potvora, nevydrží a jen se ztrapní. Takže to řeším tím, že vždy rozházím ještě nějaká falešná lákadla a pozlátka, aby to hráče hnedka netrklo (miniony, pozdní nástup bosse - velmi neoblíbené ze strany hráčů, různé terénní vychytávky, změna prostředí v průběhu času (v kole x. nastane "něco"; pokud je to drsné, je fér to hráčům přes DC hod naznačit - dokonalá vychytávka, kterou jsem se naučil na Encounters).

Vše směřuje k zábavnosti a zároveň tlaku na postavy hráčů, aby se pokusili najít správné řešení, neb tupé procházení bojů ve stylu "všechno pozabíjet" často v mých hrách zvyšuje náročnost událostí pozdějších.
Autorská citace #10
27.9.2011 16:08 - wlkeR
V mojí hře je to tedy občas až tragické. Občas hráč jehož kolo je (iniciativa je na tabuli viditelné všemi, btw) není v místnosti, pak se ptá co se děje, rozhoduje se, hledá kostky... No možná to je trochu přehnané, ale tohle všecko se děje.

Přesto mám 4E rád, generovat čísla ve 3E mě prostě nějak nebere.

Jsou souboje který řešim způsobem odkoukanym z tej teď-už-bejvalej D&D hry na fejsbuku: jako challenge, jen se hází jak na útoky, tak na AC a obrany. To když na boji není nic zajímavého a potřebuju jen způsob, jak postavy připravit o healing surge. Ten zbytek se snažím udělat zajímavý - ale úspěchy jsou pochybné.

Z ostatních zmíněných způsobů jsem kdysi zkoušel double damage všech, ale přepadení pak byla smrtonosná. Někde jsem četl variantu že hit = průměrný zranění, miss = minimální, uvažuju o ní, ale přecejen pak opadne ta atmosféra "desítku, desítku!!" Takovej Brute Strike pak nemá ale vůbec žádný kouzlo.
Autorská citace #11
27.9.2011 20:48 - Alnag
Dneska jsem oprášil deník své postavy (19. úroveň) a při pohledu na něj jsem usoudil, že i varianta "Snazší hráčské volby" by pro mne byla, jakožto pro hráče momentálně velmi přijatelná. Když vidím to množství powers a různých vychytávek, které mám zaznamenané na deníku, tak mám chuť to pořádně zkrouhnout.
Autorská citace #12
27.9.2011 20:51 - noir
Alnag: Esencializovaný Swen?
Autorská citace #13
27.9.2011 21:04 - Alnag
Noir: Essentials by mi v tomhle asi moc nepomohly. Jak jsem to pochopil, essentials bard dostane v Heroes of Feywild nějaké aury (nebo zóny nebo co) a to je to poslední, co by mi teď zjednodušilo hru. Spíš bych chtěl vyměnit nějaké powers za pár flat bonusů nebo něco takového, na co není potřeba moc myslet. (Ideálně zbavit se toho proklatého kusu železa, cejchu na čele a upířích zubů a hned by mi bylo líp.)
Autorská citace #14
27.9.2011 21:44 - Sethi
Alnag píše:
upířích zubů

Tak to se dá přece řešit. Vezmeme tě ke kováři...
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15871095657349 secREMOTE_IP: 3.80.4.76