Tipy a triky

Autorská citace #1
7.11.2011 19:54 - Almi
Teda, výborné! Moc se mi to líbilo a dalo námět k přemýšlení..myslím, že jsem se zase něco zajímavého dozvěděl, díky!

btw: mám sen - zahrát si někdy kampaň pod Perkinsem...zvláště, pokud je schopen zvládnout 8 hráčů a přesto mu to šlape, hmmm!
Autorská citace #2
7.11.2011 20:08 - wlkeR
Almi: Rádo se stalo. Jenže, jak pravil o Perkinsovi Mike Mearls, "people get into knife fights to get into one of his games."

Takže nezbývá než koukat na Robot Chicken plays D&D, bych řek. Nebo zrovna v tvém případě hrát sám se sebou? :)
Autorská citace #3
7.11.2011 20:11 - Nerhinn
Taky mě to zaujalo, my shrnutí děláme před hrou všichni (nebo aspoň někteří z hráčů), tak teď přemýšlím, jestli/jak by to změnilo hru, kdyby to udělal jen Almi.
Autorská citace #4
7.11.2011 20:30 - sirien
Na střetnou je fakt hodně hezký :D

Každopádně nevím - my tohle praktikujeme při hraní WoD a standardně "previous on Battlestar Galactica" vypráví náhodně ten hráč který se toho ujme nebo se v průběhu prostřídají a není to žádný zvláštní problém. Pravda že nás je většina orientovaná na příběhy jednotlivých postav a celkovou narativnost, takže to je pro nás v tomhle směru asi výhoda.
Autorská citace #5
7.11.2011 21:10 - Almi
sirien, Nerhinn: Právě mne zaujala ta pasáž, kde Perkins zdůrazňuje, proč je důležité, aby to udělal DM...a jaký to má dopad na náladu u stolu. A důvody, proč by to NEměl dělat hráč. To mne zaujalo. Popravdě - musím s Perkinsem souhlasit. Já to rád nechávám na hráčích ze třech důvodů:
a) při shrnutí hráče vidím, jak to působí na samotné hráče, na co oni kladou důraz a v čem oni vid důležitost. Já to pak jen opravím, shrnu, vysvětlím;
b) hráč má tímhle možnost sám určit směřování hry;
c) mohu se bez problémů najíst :-)

..ale sám teď vidím, že to dělám špatně. Že jeho argumentace je lepší, protože kdo jiný, než DM, má vědět, co je důležité? Zejména u zašmodrchaných zápletek? Považuji to za velmi elegantní mechaniku, která zároveň hezky vymezí hranici mezi "kecáme a večeříme" a "hrajeme"
Autorská citace #6
7.11.2011 21:11 - Alnag
Almi: Přičemž bod c) je ten zásadní. :D
Autorská citace #7
7.11.2011 22:37 - Shako
Almi píše:
pokud je schopen zvládnout 8 hráčů


Treba ma 8 hracu a neschazi se vsichni porad.:) Jinak bych to hrani v 9 hracich chtel taky videt.:)


Nezajimavejsi mi prislo, ze jako DM opakuji i pasaze, ktere uz nejsou z minula, ale budou/mohli by byt zajimave pro dnesni pribeh. To zni hodne serialove - kdyz se na zacatku dili dozvime, ze v dnesnim dilu uvidime pokracovani jedne epizodni prihody, ktera se udala ve 3. rade.
Autorská citace #8
8.11.2011 06:58 - Jerson
Jestli vede skupinu osmi hráčů, každý z nich má vlastní kus příběhu a on každou hru určuje, co se bude hrát, je vcelku jasné, že rekapitulace hráči by moc nepomohla. něco jiného ale je, když hrajou tři nebo čtyři hráči, kteří si určuji směr děje. Při příštím sezení to zkusím a uvidím.
Jednou jsem vedl deset hráčů (technicky devět) a několikrát osm najednou a bylo to na hraně mých schopností udržet zájem všech, teď už mám limit poloviční. osm hráčů je fakt moc.
Autorská citace #9
8.11.2011 19:03 - wlkeR
Hm, pro mně je 4 hráči dost, 5 už mě začíná lámat. A vedu jich 6. Jsem na šikmé ploše...
Autorská citace #10
9.11.2011 00:30 - Shako
wlkeR kýblohlav píše:
4 hráči dost, 5 už mě začíná lámat. A vedu jich 6. Jsem na šikmé ploše...

Ja tedy preferuju 3, spokojim se si s 2. A vic, jak 4 bych asi nechtel.
Autorská citace #11
9.11.2011 08:17 - wlkeR
3 jsou ideální počet. 2 se ještě umí rozhádat (zvlášť když jsou to sourozenci), ale 3 jsou úplně krásná banda.
Autorská citace #12
9.11.2011 10:29 - Nachtrose
Ja si zatim jako idealni pocet predstavuju priruckovych 4-5, ale uznavam, ze jsem nemel moc prilezitosti, takovouto bandu vest ( i kdyz na jedne ci dvou hrach jsem mel 6 nebo 7 ). Vetsinou se mi sejdou 2, pri stesti 3. Ale mam dve nove duse, tak by se to mohlo posunout spravnym smerem ;-)
Autorská citace #13
9.11.2011 12:08 - Ebon Hand
Standardně vedu 6 hráčů, kampaň trvá pár let. To že se nesejdou je velká vyjímka. Jsem na to zvyklý, tak mi to nepřijde nijak divné.
Jsem zvyklý postupně během hry na každého přesunout pozornost a dát mu prostor v záři reflektorů, snažím se to otočit aspoň dvakrát za session. Jen párkrát jsem hrál s míň hráči (jako postava jsem mnohokrát hrál ve dvou či ve třech), to se musím hlídat, abych je moc nezmáčknul. Protože od začátku jsem navolili obtížnost survival mode, jak hlasí hráči, nyní hrajeme na "hard me plenty" a final fight bude na "nightmare". Už se těším! To bude maso!
Autorská citace #14
9.11.2011 12:11 - Dukolm
No ja mám ideální počet oneshot 3-4 ale bohužel většinou je takový zájem že dostane člověk 5 hráčů.
hra s lidmy které znám a už sem s nimi hrát tak 4-5 ale tak záleží na typu hry a atmosféře ale počet 5 lidí překračuji nerad.
Kdysi v začátcích sem vedl skupinu 12 lidí asi čtvrt roku jednou týdně ale to je pak úplně jiný přístup ke hře se stylem jakým hraji tedka by to vůbec nešlo.
Autorská citace #15
9.11.2011 12:29 - Jerson
koukám,že shrnutí děje na začátku sezení až tak nezaujalo :) Zkusil někdo porovnat efekt, když shrnutí řekne GM a když ho řekne jeden hráč,případně víc hráčů? hlavně mě to zajímá z hlediska atmosféry. třeba v Omeze se mi líbilo, když současné vědomosti o nějakém problému řekl jeden z hráčů už jako agent,tedy in game, a ostatní ho případně doplnili. hlavně bylo vidět, na co se kdo soustředil a co si mezitím dal do souvislostí. to podle mě shrnutí provedené GMmem postrádá či spíše ničí.
Autorská citace #16
9.11.2011 13:50 - Ebon Hand
Já zahajuji shrnutím každou hru a to vlastně začínám nejdříve vlastním shrnutím ještě před hrou sám doma, abych si to porovnal s předchozím vývojem. Pak na session zrekapituluji hlavní body, jak jsem si je připravil a hráči k tomu doplňují vlastní color. Je to mé osvědčené a už to vlastně zavedl kdysi dávno Horac.
Když párkrát dělali rekapitulaci hráči, tak často zapomněly důležité body a místo toho se chytili nějakých nepodstatných detailů, z komárů dělali velbloudy, takže stejně jsem po jejich rekapitulaci ještě shrnul ty chybějící klíčové body. Vysledek byl tedy stejný jen v obráceném pořadí.
Jednou jsem začal hru bez rekapitulace, jen co se usadilli, tak jsem zařval: "Poplach!" rozkopli vám dveře cimry."Přepadení!" Kolem rachotí boty ostatních, a vyběhli do boje jen ve spodkách se zbraněmi bez zbrojí, to bylo super, ale nedá se to často opakovat. Občas střihnu hru těsně před důležitým soubojem a příště začínáme rovnou soubojem a rekapitulace je velmi krátká, přímo strohá. :-)
Autorská citace #17
9.11.2011 15:42 - Shako
Nedovedu si asi barvite predstavit, jak to vypada v 8+ hracich. Co stihate delat? Co funguje dobre? Boj musi byt strasne neprehledny a zdlouhavy. Komunikace s jakykoliv NPC, leda tak s 1 mluvcim. Prozkoumavani cehokoliv nebo jina volna cinnost, kde kazdy chce delat neco jineho musi byt strasny chaos...
Autorská citace #18
9.11.2011 18:11 - Dukolm
Shako: no boj je v pohodě horší jsou komunikativní scény. Na boj se mi osvědčily figurky.

rekapitulace se rozhodně hodí hlavně pro navození atmosféry a rychleji pak zapadneme do hry. Stím že hrajeme tak jednou za 2 měsíce je rekapitulace docela potřebná.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091194868087769 secREMOTE_IP: 44.193.80.126