Tipy a triky

Count
14.8.2012 22:39
Souboj dvou zel
Při chystání dalšího hraní připravuji podklady pro přespříští akci. Má završovat dění v jedné části světa, takže to bude veliké. Mám poznámky, které přikládám (z mobilu, sepisuji všude, kde je čas) ale pořád žádný tah na bránu, jak to seskládat a dát tomu smysl. Napadne někoho něco?

Hory a hrad. Hledají bylinu k vyléčení dcery hlavy rodu. Hejna malých dráčků. Jejich pán čelí útokům lovců draků a sběračů vajec. Přepadne postavy, myslí že jsou proti němu. Za bylinu bude chtít pomoc s lovci. Lovci mají létavce, kteří dráčky zabíjí, proto je jelich pan schovává a opatruje. Lovci jsou na první pohled zlí, ale chtějí jen nastolid klid. Dle proroctví právě draci budou zhoubou lidu kolem hor. Onen pán dráčků je některý ze zlých draků v lidské podobě. Má i ženu, také draka, se kterou dráčky plodí. Na hradě jsou tajné prostory, jeskyně, kde žijí v dračí podobě. Lovci draků také nebudou ořezávátka, vysoky lvl, min. jako postavy. Pán drráčků by mohl lovce zničit sám, mají ale artefakt, který ho drží v lidské podobě. Nebo by nejsilnejší z lovců mohl být také drak. Nejdřív je dobrý pán hradu pošle na zlé lovce, pak je dobří lovci pošlou na zlého pána hradu coby draka a nakonec je dobrý drak, pán hradu pošle na zlého draka, vůdce lovců. Vůdce lovců třeba drak ve vyhnanství a měl by pobočníka, který by za něj bojoval ve finálním boji a on sám by utekl (příští setkání). A co tak kdyby mezi konflikty stál někdo malý a nenápadný, třeba děvčátko, nebo malé zvíře -štěně. On by byl tím loutkařem a čekal na vzájemný souboj dvou stran, aby se osvobodil. Artefakty, které obě strany mají a myslí si že jsou proti straně druhé by ve skutečnosti poutaly jeho a oni by byli jen jejich nevědomými strážci. Ale malá holka je moc profláklá, na d20 se poradit koho a jak.
Autorská citace #1
15.8.2012 00:14 - skew
Ne že bych se považoval za nějakou autoritu, ale doporučuju ti přeformulovat prakticky celej text. Jednak si nejsem jistej jestli chápu otázku (ptáš se jestli ten příběh dává smysl a jestli k tomu někoho nenapadá nějaké zlepšení - tak?).

Ale hlavně pak ten samotnej text je nepřehlednej jak sviň:
Píše:
Nejdřív je dobrý pán hradu pošle na zlé lovce, pak je dobří lovci pošlou na zlého pána hradu coby draka a nakonec je dobrý drak, pán hradu pošle na zlého draka, vůdce lovců. Vůdce lovců třeba drak ve vyhnanství a měl by pobočníka, který by za něj bojoval ve finálním boji a on sám by utekl (příští setkání).

Uh, ok, tak kolik je tam pánů hradu a vůdců lovců, a kolik je tam skupin lovců a kolik hradů.
Mícháš to dohromady a vůbec nechápu, jestli mluvíš o dvou různých skupinách lovců, nebo je to pořád jedna skupina, která se zpočátku jeví zlá a později dobrá (a nakonec zase zlá?). Totéž platí o pánovi hradu a vůdci lovců. Stejně tak enchápu, jestli pán draků je stejná postava jako pán hradu (a ve finále vlastně ani nevím, jestli ten pán draků je teda dobrej nebo zlej).
Autorská citace #2
15.8.2012 08:24 - Count
To co jsem napsal jsou poznámky různého data a času ke stejnému hraní. Příběh nebo jeho smysl v tom není, spíš jako kostky Lego a jen najít ty správné vidle, kterými to přehrabat a něco z toho postavit.

K dotazům - 1 pán hradu = pán draků, 1 skupina lovců. Ale nemám problém tam mít pány hradů třeba tři a skupinek 20, když to do příběhu sedne.
Autorská citace #3
15.8.2012 09:38 - hadrian
Zní mi to jako jedna povídka od Rigor Mortis - ale tam to bylo mezi zombiemi a vesničany.
Přece jen aby hráči pendlovali mezi dvoumi skupinami, co se je snaží přesvědčit že mají "lepší sociální politiku". Myslím, že nejlépe by bylo, kdyby si hráči uvědomili, že pro místní osadníky je lepší než -1 drak -2 draci a pro jistotu odkrouhli oba - a jako DM bych to nepovažoval za nic proti přesvědčení, drak je pohroma pro okolí co se týče zvěře (maximálně pro humanisty jim nabídnout odchod "někam jinam").
Zápletka by mohla být: ten drak "lovec" by mohl pást po pokladu draka "hradního pána", ale o tom pokladu by mu mohl říct někdo jiný - co takhle jeden z nejstarších motivů - sama dračice "hradní paní" se domluvila s "lovcem", že pak spolu budou šťastně rodit dráčata a přitom má v plánu si to nechat pro sebe? (celou dobu by osnovala intriky...)
(navíc to kradení vajec a zabíjení dráčků je dobrý motiv - vydírání a snaha vylákat hradního pána do konfrontace)
Autorská citace #4
15.8.2012 17:29 - Vojtěch
Co treba takhle - Družinka v lese narazí na drakobijce, kteří si zrovna lížou rány po tom co je odrazili pohunci pána draků. Ti se radují, že jim postavy seslalo samo nebe (či ký dobrodinec) a vyjeví jim proroctví, že draci budou zhoubou lidu tohoto malebného údolí a také jim sdělí, jak je pán draků zrovna oslaben a jak by šlechetné bylo této hrozby svět zbavit. Rádi je doprovodí k hradu, podělí se i o nějaké ty objevy (stará mapa horních pater, třebas i objevená tajná chodba, kde bývala pokladnice, kde narazili na past a kde na jakou stráž). Zkrátka taková ta dobračiska hodná řádu paladinů, nebo tak něčeho. Hrad uz bych přizpůsobil tomu, ze tam někdo byl, tedy sem tam stopy po bitce, pokladnice napůl evakuována, brána rozvalena nějakou alchymistickou pumou. V zásadě potvrzení toho, co jim drakobijci vykládali a obránci ve zmatku. Samozřejmě že obrana s čerstvými dobrodruhy tak brzy už nepočítá a zpadne se. A na řadu přijde pravé dobrodruhování pod hradem. Kde je po sestupu nějakou tou tajnou chodbou, o které drakobijci tušili, že tam je, ale nevěděli kde přesně. Podzemí není stavěné pro lidi, počítá s draky, co umí létat, nebo jsou dost velcí, aby přelezli překážky. Dráčata tu mají také výhodu v tom, že podlahy budou nerovné a nestabilní budou moct dobrodruhy napadat při lezení, lámat na ně krápníky a tak. Pán draků se může pak dát do díla a když si dají vzájemně na budku, tak to drak zkusí zarazit s tím, že to nemají, ze o nejsou oni a tak podobně. Pokud ho vyslechnou, tak jim osvětlí, jakým že způsobem ho to drakobijci drží v šachu, že pokud ten artefakt vejde do svatyně, kterou střeží, tak se podzemní drak podrbe na zadnici a následné zemětřesení údolí rozdrtí (nebo nějaká jiná drakonická pohroma) a poprosí, aby tomu zabránili (a možná zdechne, nebo zdrhne). Samozřejmě se neopomene zmínit, že drakobijci jsou rytíři řadu Safírového draka a maji s hradem vlastní plány. Pokud tam postavy draka nechají, tak se jasně dráčata dorostlá postarají o naplnění proroctví. Pokud ho zabíjí budou na ně drakobijci čekat venku a budou mít připravenou gratulaci a vyprovození (a přepadení pokud by se postavy chtěly cukat). Dobře umístěné posily - i nekňubové se ve stavu, ve kterém bude družina po boji, mohou uplatnit a pořád je tu původní skupina drakobijců, byť oslabená. Pokud nechají drakobijce na místě, tak jejich krutovláda bude také stát za to. Samozřejmě že se postavám přiznají k vlastnictví artefaktu, a budou je přesvědčovat, že přece nejsou debilní a že řád Safírového draka ma jen nejlepší úmysly. Kdyby se na to družina vybodla, a nechala obojí, tak se nakonec drakobijci dohodnou s drakem a ve vzájemné mizérii vznikne ještě větší pohroma v podobě na jezdců na dracích plenících okolí a pokud zabíjí obojí, tak údolí zajde na nezájem lidí. Jen vytrvalá péče může zajistit rozkvět...
Autorská citace #5
20.8.2012 17:07 - Beltar
No mě by se tam líbili, kdyby se těsně před nějakým finále objevilo ještě větší zlo a družina by musela nějak znesvářené strany spojit proti němu. Taková dvojitá gradace.
Autorská citace #6
24.8.2012 15:01 - Count
Vše co píšete dává možnosti. Zatím jsem si to sesumíroval takto. Hradní pán a jeho paní jsou polodraci (zná někdo něco o téhle rase, existuje-li?). V určitém období dračího života si vybrali lidskou podobu s tím, že některé dračí schopnosti a atributy zůstaly. Stáhli se sem, na toto místo, aby měli klid a aby hradní pán mohl dobře hlídat artefakt, který může vypustit něco, co rozhodně nadělá vrásky všem, nejen v blízkém okolí. Hlava lovců je stejný polodrak jako hradní pán a paní. Artefakt by chtěl pro sebe. Chodí kolem hradu, kuje rebélie, doráží. Pak se s ním začne tajně paktovat hradní paní. Zástěrka od věznění, až po slabošství hradního pána, s tím, že když svrhne pána, artefakt získá pro sebe a milou paní k tomu. Následuje Vojtěchem navrhovaný assault na hrad a když už to vypadá že - hradní pán bude mrtev / hlava lovců bude mrtev / oba budou značně vysíleni / stane se vše najednou - nastoupí hradní paní.

"Celou dobu s tebou žiji na tomhle prokletém místě, snídám sračky, večeřím sračky. Nemám nic než holé zdi, staré hadry, výhled do tmy a v posteli zimu a nezájem. A to se změní!"

a stejně tak se změní hradní paní. Jestli se všichni nespojí a nezahubí tu bestii, tahle část země má na problém zaděláno. Jestli to co artefakt zadržuje bude hradní paní uměť ovládat, to už je druhá věc. Jak to zní?
Autorská citace #7
24.8.2012 15:59 - Vojtěch
Tak hradní pán a velitel lovců by taky mohli být klidně bratři (různá matka, stejně šupinatý otec, nebo naopak), ucházející se kdysi o přízeň stejné dračí dámy kdysi v minulosti. Jeden uspěl a druhý konečně zosnoval pomstu jak se patří. šupiny pod zbrojí vidět být nemusí, takže lovec klidně může hrát člověka... Taky je tu možnost co se stane pokud se artefakt dostane do rukou pravému drakovi a ne jen polovičnímu. Pokud bude dračí paní skutečný drak, pak by to mohlo v dávném předmětu probudit vlastnosti, o kterých lovec netušil, že je má.

Jinak co se polodraků týče, tak záleží na systému, který používáte. Některé by asi nechaly úpravy na vypravěči, některé by to asi nechaly na úrovni popisu a nepotřebovaly ani ty úpravy, D&D a Pathfinder jesou polodraky a dračími tvory (případně rovnou drakorozenými) vybaveny v základu, mimo to pro draky není zrovna problém proměna v člověka.
Autorská citace #8
24.8.2012 19:38 - Count
No, napadlo mě, že pokud by dračí paní získala artefakt, tarasque jako pohroma by byl docela pasující :-) Použil ho někdo někdy? Jaké to má následky.
Autorská citace #9
24.8.2012 20:16 - Vojtěch
Tak ono by stačilo dračici posunout o pár věkových kategorií nahoru. Tarrasque jsem jednou zažil jako hráč a to byl na naší straně (tedy nebyl, ale byli jsme rychlejší a lákali jsme ho k civilizačním centrům, která jsme neměli rádi, takže vlastně byl). Na třinácté úrovni těžko můžu posuzovat, jestli odpovídá CR, ale nás by sežral, kdyby nás chytil.
Autorská citace #10
27.8.2012 11:29 - Ebon Hand
Dračí dáma by vůbec nemusela být polodrakem, ale mohla by být normální starou dračicí s hodně zákeřnou povahou v lidské podobě. Tady bych využil, že někteří draci mají opravdu zlou a záludnou povahu. S oběma bratry si vlastně jen hraje a její láska k hradnímu pánovi je předstíraná. Prostě si kuje vlastní intriky.

Tarrasque byl v původních pravidlech 2e uveden jako příklad unikátní, ultimátní potvory, schopné naprosto všechno uničit. Nevím jak je tomu v pozdějších edicích. Ale nikdy mi nepřišel příběhově použitelný. Co má být cílem artefaktu?
Proč by chtěl drak tarrasqua? Nebyl by vhodnější to napasovat na draky. Třeba by artefakt mohl v rukou polodraka přivolat drakoliche, který by mu sloužil, ale v rukou draka by umožnil majiteli získat schopnosti, znalosti a magii drakoliche, což by mohlo záludnou dračici velmi lákat. S těmito schopnostmi by bez problémů mohla ovládnout celé království.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.34758591651917 secREMOTE_IP: 3.93.75.242