Tipy a triky

Count
17.10.2012 21:45
"Zahuštění" močálů
Ve svém minulém příspěvku - Souboj dvou zel - jsem hledal inspiraci pro jedno z budoucích dobrodružství. Před tím nás čeká ještě jedno, které se bude odehrávat v močálech. Velkých močálech. Tedy, abych byl přesný, v opravdu velkých močálech (omlouvám se těm, jejichž postavy hrají na močálových planetách, tak velé zase nejsou). Zápletka je, hlavní monstra jsou, ale stále mi ty močály připadají takové bez ducha a hledám něco, čím je oživit, zahustit.

Bude se jednat o outdoor hraní a až na návštěvy vesnic, uzavřené prostory neplánuji. Mapu chci na hexa papír pro mne (GM) a pro hráče a na tomto plánu se bude pohybovat figurami, řešit setkání a souboje. Proto bych rád, aby to v močálech žilo a budu povděčen za nápady a třeba i drobné zápletky k doplnění života v mokřadech.

Pracovní verze mapy močálů zde: http://odpad.count.cz/Vanberia_mocal.jpg
Autorská citace #21
30.10.2012 14:52 - Colombo
Stejně jako nemůže čmelák lítat díky stejným fyzikálním vlastnostem kvůli kterým může lítat letadlo, tak se obrovský jezdecký pavouk neudrží na hladině, když se bude snažit běhat po "vzduchových kapsičkách".
Autorská citace #22
30.10.2012 15:50 - chrochta
to Merlin: Musí pavouky používat jako jezdecká zvářata? Nestačili by jako zvířata domácí? Takoví rozkošní pejsánci...

Jinak zrovna jezdecký tvor a pohyb po bažinách je docela problém. Bylo by lepší, kdyby ti orkové, goblini nebo co to tam bude žít chodili po svých, případně používali zvlášť ošklivé plemeno koníků. Nebo buvolů (v Africe se místní skot k jízdě používal v oblastech, kde klima a paraziti likvidovali koně). A rozhodně by se mělo jednat buď o býložravce nebo tvory rybomilné.
Autorská citace #23
30.10.2012 17:38 - Merlin
colombo: vidíš..to mě vůbec nenapadlo, že v hight fantasy, plné mystických tvorů, kouzel a magie musím používat současnou fyziku a logiku. Díky za vysvětlení :)
Nicméně pro mne za mne..ať tam má třeba blány :) nebo kouzlo chození po vodě....
Autorská citace #24
30.10.2012 18:02 - hadrian
Končetiny pavouka jsou tvořeny podivuhodnou substancí - "antivodou", díky čemuž se nikdy vody nedotknou a nadnáší se nad hladinou - čím blíže k hladině, tím větší odpudivé síly působí na pavouka (ala magnet), kdyby přece jen došlo k průniku končetin do vody, došlo by k explozi a vypaření celých bažin... Berte to vážně lidi - tak jako Merlin. ;)
Autorská citace #25
30.10.2012 19:12 - Vojtěch
Ono bude stačit to samé, čím je vybavená ona volavka. Široké prsty nahradíš chlupy, dlouhé nohy už máš. Pavouk nemusí být bruslařka na hladině (ploštice BTW). Stačí, když se nebude moc bořit do bahna.
Autorská citace #26
30.10.2012 21:55 - Count
Mě se vodměrka jako jezdecké zvíře moc líbí, ale Colombo má pravdu. V obří velikosti by jí to neuneslo, nehledě na fakt, že místo mikroskopických bublinek, by musela mít pod nohama koule vzduchu jako tenisáky. Takže co takhle podobný tvor, ale s nohama dlouhýma 3 metry. Ve velké části bažin bude vždy nad vodou, rychlost bude, s ohledem na odpor tenkých nohou slušná a v boji bude výš než jedinec na koni. Taková pochodující sentry tower.
Autorská citace #27
30.10.2012 22:56 - Merlin
:) jak říkám..snažit se naroubovat pozemské zákonitosti na fantasy plné magie je ehm..ehm...
Autorská citace #28
30.10.2012 23:31 - Colombo
Potvora s třímetrovýma nohama mi teda příjde mnohem více strašidelná, než obří vodoměrka.
A to mlčím o tom, že obří hmyz je nemožný... Vidíš jak sem tolerantní k high fantasy? (btw. i high fantasy se obejde bez přímých logických nesrovnalostí)
Autorská citace #29
31.10.2012 01:30 - sirien
Colombo: V high fantasy se pojem "logická nesrovnalost" stává dosti neurčitým, uznej.
Autorská citace #30
31.10.2012 08:45 - Count
Vysvětlete mi někdo pojmy High a Low fantasy.
Autorská citace #31
31.10.2012 09:31 - sirien
V zásadě jde o velmi nejasně rozdělenou typologii pomocí které se pro pohodlnost všech zúčastněných v diskusích a článcích rozlišují fantasy světy podle jejich podobnosti se skutečným světem okolo nás.
V konkrétních bodech může být hromada výjimek, ale v zásadě platí, že by měla odpovídat plus mínus většina následujících bodů:

Low:
  • Zřídkavá magie (málo kouzelníků, skutečně artefaktální výjimečnost magických předmětů
  • Slabá magie (žádné magické nukleárky)
  • Obvykle dost mystiky a okultismu namísto tvrdého čarování
  • Malá rozmanitost fantasy ras (žádná tuna elfů, trpoušů, hobitů, trollů, tieflingů, dragonbornů...)
  • Obvykle nepřítomnost nebo výjimečnost multikulturalismu mezi případně existujícími rasami
  • Malá přítomnost fantasy potvor, málo druhů, zřídkavé
  • Obvykle žádné nebo jen minimální poručování přírodních (fyzikálních, biologických atd.) zákonů
  • Častý je důraz na "dobový" realismus vykreslených kultur
  • ...
High je pak samozřejmě definována protikladnými atributy než Low.

Podstatné je, že hádat se o tom, co je high a co je low je v obecné rovině dost zbytečná egomasturbace, protože to většinou k ničemu není a navíc se to může kontextově lišit (i když nějaké typické příklady samozřejmě najdeš - tvrdit že např. Planescape je Low fantasy by bylo hodně divoké tvrzení nebo slabý pokus o trolling) - to dělení je obvykle účelné jen v kontextu té které diskuse nebo v mantinelech přímo či nepřímo definovaných autorem článku.


Pokud je potřeba mít diskusi ještě podrobnější, tak se pak často pracuje se dvěma osami: Low a High fantasy X Low a High magic. Low a High fantasy je pak osa jenž řeší takové ty "statické" věci typu množství fantasy ras, jejich "zběsilost", míra, v níž ve světě fungují nějaké "přirozené nepřirozené" zákonitosti... Low a High magic pak řeší věci jako množství, obvyklost, dostupnost a síla magických předmětů a ongoing magie ve světě, množství kouzelníků, jejich možnosti...
...ve velmi vzácných případech (obvykle v diskusích které se primárně zabývají otázkou magie v settingu) se pak ještě osa magie rozpadá na dvě osy a to na kvantitativní (jak častá, dostupná a obvyklá magie je) a kvalitativní (jak je mocná a jak moc je limitovaná)
Autorská citace #32
31.10.2012 10:23 - York
Mám tak trochu pocit, že jsi trochu předefinoval zažité pojmy. Tvoje stupnice spíš sedí na high-low magičnost settingu, pod high fantasy se obvykle míní spíš toto (jde o literární žánr).
Autorská citace #33
31.10.2012 12:00 - Merlin
Já pojem hight fantasy použil zcela účelově, páčto se mi nechtělo všechno rozepisovat. :)
colombo: myslím, že ani aztécký okřídlený a létající had Coacuconěco je postaven na nelogičnostech a absenci "pozemských" zákonitostí :). A pojem strašidelnosti je poměrně subjektivní. Já se předpokládám nebojím toho čeho se bojíš ty :).

tímto se omlouvám za OT.
Autorská citace #34
31.10.2012 12:22 - Colombo
Kukulkan (maysky, teď si nevzpomenu na aztécký ekvivalent, tvoje kukačka mi ho úplně vymazala) je opeřený, nikoliv okřídlený.

omlouvám se za OT.

York: ne, Sirien nic nepředefinovává. Spíše naopak. Když budu citovat wikipedii, kterou si bereš jako střelivo:
Píše:
The early 21st century is seeing an increase in prominence of the work of authors such as George R. R. Martin and Joe Abercrombie, whose high fantasy novels (works set entirely in fantasy worlds) have been referred to as "low fantasy" because they deemphasize some typical "high fantasy" elements such as magic and non-human races in favor of a more gritty portrayal of human conflict. Fantasy writer David Chandler considered this "rise of 'Low Fantasy'" to reflect the contemporary reality of the War on Terror—characterized by "secret deals", "vicious reprisals" and "sudden acts of terrifying carnage"—much as the horror genre reacted to the Vietnam War a generation earlier.[14]



edit: už jsem si vzpoměl, quetzalcoatl.
Coatl je had: tady
Quetzal je peří: třeba zde
edit2: okřídlení hadi byli tuším v egyptě (Wadjet?)
Autorská citace #35
31.10.2012 13:53 - hadrian
U nás v kampani jsme natrefili na sochu napůl ženy, napůl hada (vršek had, spodek ženská - logicky), název té odpornosti nám DM nesdělil. :D

Neomlouvám se za OT - Counte - bizarní a omšelé sochy uprostřed bažiny vytvoří taky dobrou atmosféru - pokud je uděláš hodně bizarní,tak hráči mohou dumat, co za tím vězí (a ono za tím nemusí vězet vůbec nic, není od věci aby si lámali hlavy). ;ö)
Autorská citace #36
31.10.2012 13:57 - Merlin
Colombo: ale lítal ne? :) jak? :P
hadrian: jo..to je zajímavé...porostlé mechem, dolámaná, prastaré a odporné :)
Autorská citace #37
31.10.2012 14:05 - hadrian
Merlin: přesně tak :D. Ale vážně, ono nějaká do očí bijící ohavnost (až zhovadilost) může nahodit docela stmosféru ala King, Lovecraft...
Autorská citace #38
31.10.2012 14:41 - Merlin
:) jenže jak znám hráče tak by se na to upnuli jako na stěžejní myšlenku :) a sami do ní zabředávali jak do bahna močálů :). Nic nepomáhá, že se jednalo pouze o zvrhlou dekadenci dávné říše, bez jakéhokoliv questového potenciálu :)
Autorská citace #39
31.10.2012 18:13 - Vojtěch
Merlin: Se prostě vlnil, ne? Taková Bojga zvládá plachtit, co by polobůhněco nedokázal létat?
Autorská citace #40
31.10.2012 18:59 - sirien
York: Viz Colombo.

Samozřejmě, se můžeme pak bavit dál, že jo. Tu typologii lze rozpytvávat donekonečna, přičemž někdy na osách a protilehlými konci, jindy "bodovými" typy... natural fantasy, epic, sword'n'sorcery, urbanfantasy, dark fantasy, alternate fantasy... pak se dostaneš k punkovým subžánrům...
...kdysi jsem někde sestavil i kruhovej náčrt té typologie. Pokud to někde vyhrabu, tak to tu postnu do blogu (stejně se mi už ve složce blogčky hromadí příliš mnoho zatím nepostnutých holek v džínách nahoře bez...)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091970205307007 secREMOTE_IP: 18.222.163.31