Tipy a triky

Count
17.10.2012 21:45
"Zahuštění" močálů
Ve svém minulém příspěvku - Souboj dvou zel - jsem hledal inspiraci pro jedno z budoucích dobrodružství. Před tím nás čeká ještě jedno, které se bude odehrávat v močálech. Velkých močálech. Tedy, abych byl přesný, v opravdu velkých močálech (omlouvám se těm, jejichž postavy hrají na močálových planetách, tak velé zase nejsou). Zápletka je, hlavní monstra jsou, ale stále mi ty močály připadají takové bez ducha a hledám něco, čím je oživit, zahustit.

Bude se jednat o outdoor hraní a až na návštěvy vesnic, uzavřené prostory neplánuji. Mapu chci na hexa papír pro mne (GM) a pro hráče a na tomto plánu se bude pohybovat figurami, řešit setkání a souboje. Proto bych rád, aby to v močálech žilo a budu povděčen za nápady a třeba i drobné zápletky k doplnění života v mokřadech.

Pracovní verze mapy močálů zde: http://odpad.count.cz/Vanberia_mocal.jpg
Autorská citace #41
31.10.2012 20:40 - Colombo
Vojtěch: Já ti dám POLObůh. To jako nemá nohy a ruce, tak to nemůže být úplný bůh nebo co?
Autorská citace #42
31.10.2012 21:35 - Vojtěch
Ja jako myslel, ze je to nějaká šarže, ale že bych věděl jaká...
Autorská citace #43
31.10.2012 23:34 - Merlin
Vzduchem? vlnit a létat? jsem myslel, že je to nelogický...ale on to určitě Colombo objektivně vysvětlí
Autorská citace #44
31.10.2012 23:59 - Colombo
Merlin: já neříkám, že něco nemusí dávat smysl. Naopak, já jsem fanda Gaimana kde věci nedávají smysl. Snové světy, které se řídí vlastní logikou.

Jen mám holt různé požadavky a alspoň bych nějakou vnitřní konzistenci. A nerad plýtvám magií. Co to znamená? Že létat mi nebudou všichni hadi v džungli, ale ten jeden a ten je mocný bůh. Imho věc-která-nemá-létat-a-létá je celkem explicitní znak moci.
Autorská citace #45
1.11.2012 01:04 - Vojtěch
Merlin: To vlnění ve vzduchu je reálné. Nekteré bojgy se naučily prostě plachtit tak, že roztáhnou žebra a pak se odrazí od stromu a dovlní se pak klouzavým letem na další strom. Prý dokáže odplachtit přes šedesát metrů a to není na asi metrového hada špatný výkon myslím. Mimo to je doma někde na Filipínách a v JV Asii, takže pověsti o takových tvorech si mohli původní američtí domorodci dovézt s sebou jaksi. Opeření pak může být jak znakem moci (o tom by asi spíš měl mluvit Colombo), nebo i prosté uvahy na téma "Všechno lítá, co peří má." Ono jak má takový indián nakreslit hada, co létá, aby to bylo na té kresbě nejak poznat? Kdo ví jak to vlastně všechno vzniklo...

BTW zkus si ještě představit let draka čínského. Ty jejich protáhlé bezkřídlé potvory také praktikují na obrázcích něco podobného a ve vzduchu se nějak napůl vlní, jako ve vodě úhoř a napůl chodí.
Autorská citace #46
1.11.2012 08:23 - Merlin
čínskej drak je prodchnutej magií od konce fousů až po ocas, takže to není dobrej příměr :).
Já se nepřu o tom jestli to jde, nebo ne :) (ostatně jsem vítěz šamšírového klání, takže to nemám zapotřebí). Mne jen primárně zarazila snaha obhajovat (nebo spíš neobhajovat) pozemskou logičností, fyzikou a zákonitostí fantasy/sci-fi světy :).
Btw. chudák, kdo jede/letí na hadovi nebo hadovitém tvoru...z toho vlnění se musí poblít během prvních minut.
Autorská citace #47
1.11.2012 09:08 - hadrian
Merlin: Odtud bude tvrzení "Mám draka" pro postalkoholové stavy - asi dědičně zakódované vzpomínky na let či jízdu na vlnícím se čínském drakovi - což logicky ústí v teorii, že skuteční draci vypadali jako ti čínští a potvrzuje to jejich existenci - HA! :D

EDIT: teď už se za OT omlouvám...
Autorská citace #48
1.11.2012 10:08 - Merlin
hadrian píše:
Odtud bude tvrzení "Mám draka" pro postalkoholové stavy - asi dědičně zakódované vzpomínky na let či jízdu na vlnícím se čínském drakovi - což logicky ústí v teorii, že skuteční draci vypadali jako ti čínští a potvrzuje to jejich existenci - HA! :D


pokud bys toho draka neviděl, je to likérka Drak :)

i já se omlouvám za OT :)

nicméně, do močálů by se hodily i čas od času vybublávající omamné plyny, po kterých má člověk halucinace a bojuje s vlasními stíny (či vlastním já...což může být "reálným bojem, kdy si DM vezme kopii postavy a svedou boj na "živo a na smrt"..kdy smrt skutečné postavy má ve skutečnosti za následek částečné zbláznění, nebop pokus se probodnout nebo vyškrábat si oči...).
Pak pochopitelně tajemné a mystické mlhy (těch je pochopitelně v bažinách dost a dost)...ale mlha přízračně rudé barvy, zvaná Krvavá mlha, z jejíhož středu se nikdo nedostal živý.
Autorská citace #49
1.11.2012 17:52 - Vojtěch
Což o to, Pathfinder má stav confused, kdy se postava letmo zraňuje, bije okolí, nebo je chvílemi příčetná a nebo jen tak blábolí. Jiné systémy mají určitě něco podobného.

A co se magií prodchnutého draka týče, tak myslím, že k neméně magickému a legendárnímu opeřenému hadu z Ameriky je to naopak příměr velmi vhodný. A to i co do postavení v panteonu velkých mocností.
Autorská citace #50
1.11.2012 18:12 - Colombo
Tuhle sem četl, že při obětování přihlížející často požívali drogy. A že v Mesoamerice udělali drogu skoro ze všeho (fakt nevím, kterého debila napadlo běhat po lese a všechno olizovat, než přišel na to, že po olíznutí některých žab lítá). Takové vytrhování srdce a oblékání si lidské kůže může být na houbičkách fakt hustý zážitek.
Autorská citace #51
1.11.2012 18:21 - Vojtěch
Hlad? :)
Autorská citace #52
1.11.2012 22:06 - chrochta
to Vojtěch: V oblasti, kde se rodí ovoce celoročně a kde pestré barvy znamenají nebezpečí smrti?

V Jižní Americe indiáni věří, že jim ony potřebné informace, co zďobnout v jaké kombinaci a jakém poměru pošeptaly samy kytičky.
Autorská citace #53
2.11.2012 00:59 - sirien
Merlin píše:
ostatně jsem vítěz šamšírového klání

scimitarové klání mělo vítěze? Fakt?

Colombo píše:
fakt nevím, kterého debila napadlo běhat po lese a všechno olizovat, než přišel na to, že po olíznutí některých žab lítá

Kdyby jen olizovat - některé ty drogy mají velmi specifickou proceduru výroby přičemž např. polotovary jsou dokonale k ničemu (stejně tak vedlejší produkty nebo podobné, nedokonalé, výsledky...) - fakt by mě zajímalo koho napadlo dělat s kdečím fakt naprosté úchylárny, než se dostal k výsledku...
Autorská citace #54
2.11.2012 05:44 - Vojtěch
Chrochta: trocha přelidňení (co sejmulo původní civilizace v místech se už párkrát v médiích propíralo), delší sucho, případně po příchodu do oblasti odjinud, když ještě nevěděli, co je jedlé a co ne. Mno a taky děcka mají tendenci ochutnávat zajímavě vypadajíci věci občas. Pak tu také jsou pohnutky typického alchymisty, co se snaží smíchat i velmi nemožně se tvářícími se postupy různé věci, aby dostal něco jiného (zpravidla na základě nějaké teorie o podstatě věcí, která je ale z pohledu dnešního člověka dost často ujetá). Když čínští borci mohli tisíckrát destilovat jednu dávku vody, aby ziskali její práškovou formu (ve skutečnosti se jim začalo vyluhovat něco ze skla aparatury), tak co by indiáni nemohli experimentovat s kvítím houbičkami ve snaze udělat z kněze bytost bližší Bohům, nebo udělat déšť, nebo kdoví co ještě.
Autorská citace #55
2.11.2012 06:16 - chrochta
to vojtěch: Souhlasím. Ale hlad to zjevně nebyl,zvlášť když Mayové znali dobrůtky před vznikem své velké civilizace. Kdyby ty indiánské drogy, šamanismus a výlety na Měsíc někoho zajímaly, podívejte se v nejbližší knihovně po spisech Mnislava Zeleného.

Confused (zmatený) se lze stát i v případě, že jeden nehraje PFRPG, stačí předstírat, že se postavy dostalypod vliv některéhoz příslušných kouzel.

Counte, záleží na tom, v jakém systému hraješ a jak moc do hry chceš zapojit Temné říše (Underdark) a jíné sféry existence (Sféra Stínů, kde to vypadá velice podobně jako na zemi, jen je všechno trochu temnější, je zvlášť vhodná, ale snad by se dalo použít i něco z Polosféry děsu, Ravenloftu - na netu (odkazy jsou tady na stránkách) je toho dost volně přístupného). Pokud ano, pod bažinami klidně může něco žít a svými nábožensko-pověrečnými obřady je může ovlivňovat (na Asterionu je polopouštní oblast s nalezištěm safírů, kde se o halucinace kromě otravy ze zemně unikajícími plyny bstarají i vedlejší účinky náboženských obřadů podnikaných opůl kilometru níže). Eventuálně bažiny mohou reagovat na "mocné dny" kalendáře (Valpuržina noc, haloween - v křesťansko-katolickém podání se jedná o tři dny, keltské vegetační svátky, úplňky/ novy, svátky mrtvých vázané na jinou dobu než podzim (a že jich bylo!), astromnomicko-astrologické úkazy (nikdo neví, na co všechno jsou zdější nemrtví a víly citliví). Ve forgotten Realms v jedné z elminstrových ekologií jsou popsány "fire marshes", následek pokusů vymlátit troly v jenom bažinatém regionu. Pokud se k postižené oblasti přiblíží dostatečně velký tvor, vyšlehne plamen. Zajímavé úkazy spojené s močálem se objevují v Lovecraftově povídce "Měsíční močál", popis bažin se taky objevuje v knize "Stříbrný šíp" od Leonarda Medka. A nakonec, postavy vždycky mohou vlézt na nějaké arteficiální "zajímavé" místo (v jedné Howardově povídce přítomnost lidí probudila ve starých ruinách duchy obětovaných lidí, ve sbírce povídek "Meč z Flatlandu" si hlavní hrdina taky ustele na špatném místě a jen náhodou mu dojde, že sen o vraždě dávného krále je sen anikoli realita s ním v roli krále,v Zelaznyho "Prokletém Dilvishovi" Dilvish a Black ve snu pomáhají místní mateřské bohyni zbavit se následků poněkud neuváženého trestu vůči nájezdníkům (ty potvory lovílidi i jako neškodné chrpy a vlčí máky) a je toho zcela jistě víc). Případně se postavy mohou stát obětí sporu nějakých víl či kohokoli jiného dostatečně mocného (třetí nic netušící strana jako rozhodčí "z vyšší moci").
Autorská citace #56
2.11.2012 07:53 - Merlin
sirien píše:
scimitarové klání mělo vítěze? Fakt?

i ty filuto..zapomětlivá :)

count: občas se mi osvědčí dát skupinku drsňáků, jak se snaží umučit nebo zabít krásnou vyděšenou dívku. To by bylo, aby ji hrdinové nazachránili (má současná postava nikoliv, ale většina hrdinů je veskrze kladná). A ona to čarodějnice ve své iluzionární podobě :) a drsňáci se ji snažili zabít, bo byli najati/jsou to vesničani/jsou to žoldáci co jim zabila kámoše atd.

Případně se mohou dostat do sféry letitého souboje čarodějnic, kdy je každá chce využít pro vychýlení jazýčku vah.

edit:asi bych měl dočítat i poslední věty předchozích příspěvků :)
Autorská citace #57
2.11.2012 10:21 - sirien
Merlin: Si koukal na trailer k Jeníčkovi a Mařence, co?
jinak fakt netušim, proč by zlá čarodějnice měla být ošklivá. Spíš naopak, ne? Protože je zlá tak se s věcma zdaleka tak nepáře a má mnohem víc času na kadeřníka, manikůru...
Autorská citace #58
2.11.2012 10:39 - Merlin
Sirien: koukal..ale tuhle pasáž jsem dělal tuším loni nebo předloni :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.086681127548218 secREMOTE_IP: 3.94.102.228