Tipy a triky

sirien
14.7.2013 18:53
Ne/Zabíjení postav
Zabíjení postav, ano či ne?

Převzato z diskuse Kvalitní dobrodružství
9.12.2013 14:07 - noir
Tak třeba Babylon 5 přišel o hlavního hrdinu po první řadě. A jak mu to prospělo :)
9.12.2013 14:10 - sirien
QuentinW píše:
Mimochodem, kdyby rpg byly serial, tak by měli 5 hlavních postav. A tam už se občasné střídání snese (GoT, Buffy, Stargate...)

StarGate? Srsly? Sledovals to vůbec? Víš, kolikrát tam kdo umřel a byl znovuoživenej? Fandom vede spor jestli to je Daniel nebo jestli se počítá O'Neillova x-měsíční sarkofágová dovolená u Ba'ala, čímž pádem by to byl on


EDIT: noir: a to to kvůli němu chtěli o 3 roky odložit a teprve potom co ten herec řek že fakt ne, tak si to rozmysleli a dali tam nového velitele.
Ale máš pravdu, dobře že tak.
9.12.2013 14:13 - Me-dea
Jen taková vsuvka: povýšení je dobrý způsob jak se zbavit někoho, kdo tě štve
9.12.2013 16:17 - Uzivatel -1
sirien píše:
Ale máš pravdu, dobře že tak.

Hej, on typka s PTSD z valky hral docela dobre ;)
9.12.2013 16:57 - sirien
To sice jo, jenže B5 neni HBO psychologickej thriler o životě veteránů, takže ta postava byla fakt... nanic ;)


A jinak teda k té Tvé původní poznámce - nevim, podle mě k určitým žánrům patří, že postavu killne nějakej noob, protože prostě smůla. Samozřejmě se to musí pak nějak zpracovat, ale třeba v takových Spooks bylo velmi sympatické, že jsi věděl, že ti agenti můžou fakt zařvat skoro v libovolnym díle - part of the job, baby.
Tuhle logiku mám třeba rád při hraní Shadowrunu. Ten setting prostě říká "seš zločinec co se živí tim že dělá špinavou a nebezpečnou práci, na kterou nikdo jinej nechce šáhnout - mimo jiné a zejména kvůli souvisejícím rizikům" - to je pak trochu o ničem, když ta "související rizika" odmávneš.
9.12.2013 18:23 - Uzivatel -1
sirien píše:
Tuhle logiku mám třeba rád při hraní Shadowrunu. Ten setting prostě říká "seš zločinec co se živí tim že dělá špinavou a nebezpečnou práci, na kterou nikdo jinej nechce šáhnout - mimo jiné a zejména kvůli souvisejícím rizikům" - to je pak trochu o ničem, když ta "související rizika" odmávneš.

Nicmene i originalni SR ma karmu, takze asi nechce, abys umiral dvakrat za session na mooky, protoze jsi mel smulu na kostky.
9.12.2013 18:50 - Quentin
Asi se přestanu těm sosovym utokum proti oldschoolu bránit. Beztak má na mysli asi jen nejake to hardcore DCC. Vetsina stiznosti na nase hry moc nesedi.

edit: I když bajo taky hraje hardcore a přitom mu vydrzeli jedny postavy snad rok a dosly na sedmej lvl.
9.12.2013 20:06 - sirien
Jakub: Karma je hezkej, čitelnej systém který říká "ano, jako protagonista máš štěstí takže toho asi ustojíš víc... ale toho štěstí máš přesně tolik, tak si dobře rozmysli, jak moc na něj budeš hřešit, protože až Ti dojde..."
10.12.2013 18:28 - Gurney
Quentin píše:
Game of Thrones

Podle mě výborný příklad jak by mohl vypadat zápis z takové dobře udělené kampaně, kde postavy občas umírají - v podstatě žádná z hlavních postav neumře jen tak, protože si GM řekl nebo protože by z "dramatických důvodů" postavil PC do nějaký nezvládnutelný situace. Téměř vždycky je to následek toho, že postavu doženou následky jejich vlastních činů a navíc tomu ještě nasadí korunu nějakým ne zrovna optimálním "roleplayovým" rozhodnutím. A když se tak stane, hráči si dělají nový postavy nebo přebíraj NPCčka a baví se tím, jak příběh vzniká na základě jejich nápadů a akcí. A přitom to ještě první knihu byla taková standartní D&D kampaň :)

Schválně říkám zápis, protože chtít od rpg stejnej příběh jako od knížky nebo seriálu většinou hře moc neprospívá...
11.12.2013 14:19 - Gurney
Píše:
The DM could tell the player it's a waste of time to write more than a few lines of background for a PC who stands a good chance of getting killed. Or he could take the easy way out, ignore the 20 rolled by the goblin and declare that Olric of Emo didn't get killed after all, because of story and all.Píše:
Just tell the player Olric of Emo is actually in a George R.R. Martin story.


...aneb když člověk něco píše dlouze a složitě a pak ho překvapí někdo, kdo vystihne přesně to samé v jedné větě...
11.12.2013 23:37 - Haplo
Smrt postavy je někdy překrásné oživení stereotypu.
A teď vážně : pokud je to důležité pro příběh, případně je to absolutně nesmyslné, že by postava nezemřela, je podle mě hloupost to nedopustit. Někdy si za to opravdu můžou postavy samy, a hráči to dobře vědí.
Taktéž je nutné udržovat atmosféru, že o něco jde a ne "pohodička, klídek". Ne nutně se musí sáhnout až na konec (k smrti), ale určitě to neuškodí, když se občas nějaká postava z té šlamastiky nevylíže.
12.12.2013 00:07 - A15
Záleží na tom, jakou atmosféru je nutno udržovat.
V Omeze agenti neumírají. Nikdy. A to ani, když je tam Merlin.
Hráči to ví, GM to ví a ví to i nepřátelé. Takže už berou postavy jako návštěvu z berňáku - je to příjemné jak osina v pr..., ale nic se s tím nedá dělat.
Hra pak vypadá jako reálný život - často tě od někud vyhodí, ale v podstatě se ti nemůže nic stát. Pokud chceš, aby hra byla odlehčená a měla spád je to ideální.
12.12.2013 09:34 - Merlin
A15 píše:
V Omeze agenti neumírají. Nikdy. A to ani, když je tam Merlin.

to bylo ošklivé..zvláště v tento předvánoční čas....já se vážně snažím!!!
12.12.2013 11:40 - Naoki
mno, a přitom ve hře o agentech by mi umírání postav dost sedlo
12.12.2013 18:17 - Jerson
Dovolím si to trochu upravit - v Omeze zatím žádný agent nezemřel, ale moc k tomu nechybělo. Zrovna A15 byl spolu s A16 smrti tak blízko, že nebýt jistých speciálních schopností A16, byli oba celkem spolehlivě mrtví.
Takže příště se polepším.
12.12.2013 19:53 - A15
To už slibuješ dlouho a stále chodíme na mise jak na exkurze do pivovaru.

Ale s tou smrtí by to nebyl špatný nápad, mé koketování s EVP by nabralo nečekaný směr. Správného agenta taková prkotina nezastaví.
14.12.2019 10:20 - Haplo
Tuhle mě při vaření napadlo několik otázek a hledal jsem správnou diskusi, kam je položit:
Uvědomil jsem si, že jistá část mých postav měla téměř "předurčeno", že zemřou (mnou samým), u jiných jsem tu možnost popíral a když se k tomuto milníku přiblížili, cítil jsem, že by mi to velmi vadilo. A teď na vás (zejména hráče); jak často máte pro postavu připravenou smrt? Kdy se k té úvaze dostanete (při vytváření/během dobrodružství/když už vás to s ní přestane bavit)? Nebo čekáte až to nadhodí někdo jiný? Či to necháváte zcela na hře (náhodě)?

Nevím jestli se to tu již neřešilo, pokud ano tak mě buď ignorujte nebo odkažte.
14.12.2019 11:34 - LokiB
Haplo: v Savage Worlds jsem měl postavu, která měla Death Wish hindrance a u té jsem smrt tak nějak jasně předpokládal a viděl.
Jinak ale pro postavy smrt neplánuju, resp. nehraju příliš hry, kde se počítá s tím, že by hráč měl až tak velkou kontrolu nad smrtí své postavy.
14.12.2019 11:58 - Jerson
Když si náhodou vytvářím postavy tak nikdy neuvažuju o tom, že by zemřela, natož jak a kdy by měla zemřít. Párkrát se ve hře vyskytla situace, kdy jsem se měl rozhodnout mezi přežitím své postavy a nespácháním nějakého ošklivého činu, volil jsem druhou možnost, ale to bylo rozhodnutí udělané až v té situaci.
14.12.2019 12:49 - Lethrendis
Do tvorby svých postav vkládám fakt hodně přemýšlení a každou miluju, nepamatuju si, že bych někdy hrál postavu s předpokladem smrti. Asi bych to ani nechtěl, když tak o tom přemýšlím.I když stvořím hazardéra, který se do všeho vrhá po hlavě, přeju si, aby přežil.

V naší partě se nicméně tu a tam umře, každých pár her k tomu dochází. V drtivé většině případů je to ovšem volba hráče. Tzn. když se dostanu do situace, kdy na výběr mám buď udělat něco, o by postava neudělala, nebo zemřít, dost často volím smrt postavy. Mrzí mě to pak, ale ta volba mi na té hře přijde zajímavá.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.08954381942749 secREMOTE_IP: 54.163.221.133