Tipy a triky

cokney
5.8.2013 01:00
schopnost zbraně a očarování zbraně
Zdravím. Měl bych dotaz. Jak a čím ovliňuje očarování zbraně v d@d její schopnost? Pro příklad např. meč 1k8 +1, očarování +3 a meč 1k10 +2, očarování +1. Někde jsem četl, že se nemá tak koukat na schonost zbraně (kolik zraní vlivem hodu kostkou), ale na schopnost očarování zbraň s větším očarování má být silnější. Mohl by mi to někdo, prosím Vás, podrobněji popsat? Děkuji. :)
Autorská citace #1
5.8.2013 08:54 - Merlin
O jaké edici je řeč?
Každopádně jestliže mám meč, který zraňuje za 1-8 hp a má očarování +2, tak zraní za 3-10 hp. S očarováním +3 za 4-11 atd. Vždycky se hází kostkou (pokud není uvedeno jinak) na zranění a přičítá se bonus očarování.
Autorská citace #2
5.8.2013 08:57 - noir
Ve 3,5 a níž navíc byly potvory, které byly zranitelné pouze zbraněmi s určitým minimálním magickým bonusem.

Obecně platí, že že zásah je (až na výjimky potvrzující pravidlo) vždy důležitější než zranění - tedy je očarování opravdu vždy "silnější"... Samotná kostka zranění zase tak důležitá není, na zranění mají větší vliv další efekty.
Autorská citace #3
5.8.2013 09:36 - Merlin
Noir: jo, pokud to bereš takto tak ano..on je ten dotaz takovej divnej a nevím nač se vlastně ptá
Autorská citace #4
5.8.2013 21:41 - cokney
Zdravím. Díky. Jde o 3. edici. Mne jde o vysvětlení toho očarování jeho funkci. Z toho, co jsem pochopil by např. meč bastard 1k10 +2, očarování +2, mohla být solidní zbraň. Z toho, co jsem mohl číst to tedy vypadá, že zbraň např. 1k4 +1, očarování +4 je lepší než např. 1k6 +1, očarování +1? Díky.
Autorská citace #5
6.8.2013 05:38 - Vojtěch
To rozhodně ano. Průměrné zranění kostkou je takhle:

1k3 = 2
1k4 = 2.5
1k6 = 3.5
1k8 = 4.5
1k10 = 5.5
1k12 = 6.5

Tedy bastard s k10 + 2 je na zranění asi tak dobrý jako velká sekera s k12 +1, ale bude zasahovat častěji. k4 dýka s +4 bude zasahovat mnohem častěji a poškozením bude průměrně odpovídat neupravené velké sekeře. Také bude asi lépe procházet redukci zranění (v pathfinderu lépe než v 3e nebo 3.5).

EDIT: opraveno
Autorská citace #6
6.8.2013 08:35 - Quentin
Mě spíš zaráží, kde se tam berou ty plusy bez ocarovani. Normalni zbrane maji 1k4 až 1k12 a ocarovani jim prida +1 až +5.

Jinak viz vojtěch. Jednoduse preved kostku na prumerny hod, secti s bonusem a porovnej.
Autorská citace #7
6.8.2013 10:12 - York
Vojtěch píše:
1k3 = 1.5


1d3 má avg 2.

QuentinW píše:
Mě spíš zaráží, kde se tam berou ty plusy bez ocarovani.


Ve třetí edici už některé zbraně nemají damage danou pouze součtem kostek, ale i bonusem (ostatně i ve druhé).
Autorská citace #8
6.8.2013 23:02 - Vojtěch
To mi nějak nedochází které tedy. Leda by počítal ability bonus, nebo damage za věci jako flaming.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14249706268311 secREMOTE_IP: 3.80.4.76