Tipy a triky

cokney
5.8.2013 01:00
schopnost zbraně a očarování zbraně
Zdravím. Měl bych dotaz. Jak a čím ovliňuje očarování zbraně v d@d její schopnost? Pro příklad např. meč 1k8 +1, očarování +3 a meč 1k10 +2, očarování +1. Někde jsem četl, že se nemá tak koukat na schonost zbraně (kolik zraní vlivem hodu kostkou), ale na schopnost očarování zbraň s větším očarování má být silnější. Mohl by mi to někdo, prosím Vás, podrobněji popsat? Děkuji. :)
Autorská citace #1
5.8.2013 08:54 - Merlin
O jaké edici je řeč?
Každopádně jestliže mám meč, který zraňuje za 1-8 hp a má očarování +2, tak zraní za 3-10 hp. S očarováním +3 za 4-11 atd. Vždycky se hází kostkou (pokud není uvedeno jinak) na zranění a přičítá se bonus očarování.
Autorská citace #2
5.8.2013 08:57 - noir
Ve 3,5 a níž navíc byly potvory, které byly zranitelné pouze zbraněmi s určitým minimálním magickým bonusem.

Obecně platí, že že zásah je (až na výjimky potvrzující pravidlo) vždy důležitější než zranění - tedy je očarování opravdu vždy "silnější"... Samotná kostka zranění zase tak důležitá není, na zranění mají větší vliv další efekty.
Autorská citace #3
5.8.2013 09:36 - Merlin
Noir: jo, pokud to bereš takto tak ano..on je ten dotaz takovej divnej a nevím nač se vlastně ptá
Autorská citace #4
5.8.2013 21:41 - cokney
Zdravím. Díky. Jde o 3. edici. Mne jde o vysvětlení toho očarování jeho funkci. Z toho, co jsem pochopil by např. meč bastard 1k10 +2, očarování +2, mohla být solidní zbraň. Z toho, co jsem mohl číst to tedy vypadá, že zbraň např. 1k4 +1, očarování +4 je lepší než např. 1k6 +1, očarování +1? Díky.
Autorská citace #5
6.8.2013 05:38 - Vojtěch
To rozhodně ano. Průměrné zranění kostkou je takhle:

1k3 = 2
1k4 = 2.5
1k6 = 3.5
1k8 = 4.5
1k10 = 5.5
1k12 = 6.5

Tedy bastard s k10 + 2 je na zranění asi tak dobrý jako velká sekera s k12 +1, ale bude zasahovat častěji. k4 dýka s +4 bude zasahovat mnohem častěji a poškozením bude průměrně odpovídat neupravené velké sekeře. Také bude asi lépe procházet redukci zranění (v pathfinderu lépe než v 3e nebo 3.5).

EDIT: opraveno
Autorská citace #6
6.8.2013 08:35 - Quentin
Mě spíš zaráží, kde se tam berou ty plusy bez ocarovani. Normalni zbrane maji 1k4 až 1k12 a ocarovani jim prida +1 až +5.

Jinak viz vojtěch. Jednoduse preved kostku na prumerny hod, secti s bonusem a porovnej.
Autorská citace #7
6.8.2013 10:12 - York
Vojtěch píše:
1k3 = 1.5


1d3 má avg 2.

QuentinW píše:
Mě spíš zaráží, kde se tam berou ty plusy bez ocarovani.


Ve třetí edici už některé zbraně nemají damage danou pouze součtem kostek, ale i bonusem (ostatně i ve druhé).
Autorská citace #8
6.8.2013 23:02 - Vojtěch
To mi nějak nedochází které tedy. Leda by počítal ability bonus, nebo damage za věci jako flaming.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.075330018997192 secREMOTE_IP: 54.89.70.161