Tipy a triky

Cenda
23.11.2014 21:40
šablony u dějmistra
měl bych další dotaz. dělám bose CP a z DM mu chci dát šablonu Divoký berserkr. Jednu věc ale nechápu. Cp ma level 30 a má 213 HP, podle šabluny má +10Hp na uroven+odolnost. To je jako dohromady 213+300+odolnost ? nebo jen 300 + odolnost místo těch 213. Je to celkem radikální rozdíl, jestli bude mít 324(24 odolnost) nebo 537. Dále píšou že expy sou jako za elit monser. Ty se přičítají k tomu že ? Díky :)
Autorská citace #1
25.11.2014 16:51 - Cenda
nikdo neví ? :( otazku mohu více specifikovat pokud nebyla pohopena :/
Autorská citace #2
25.11.2014 17:12 - Shako
Zkus začít tím, že specifikuješ systém a edici. ;-) Ideálně do názvu diskuze nebo položíš otázku v diskuzi o příslušném systému.
Autorská citace #3
25.11.2014 21:24 - Vojtěch
Čichám, čichám 4E, i když...
Autorská citace #4
25.11.2014 21:42 - ShadoWWW
Čichám svůj překlad Průvodce dějmistra 4e. ;-)

str. 182 (překladu) píše:
Životy: Přidej uvedený počet životů pro novou roli nestvůry a potom k jejím novým celkovým životům přidej také její hodnotu Odolnosti.


To znamená, že když normální nestvůře na 30. úrovni s 213 životy dáš šablonu Divoký berserkr, tak bude mít 213 + (30 x 10) + hodnota Odolnosti. Tedy ve tvém případě 213 + 300 + 24, dohromady 537 životů.

Nutno podotknout, že šablonou uděláš z normální nestvůry elitní, nebo z elitní samostatnou (solo) nestvůru.
Autorská citace #5
26.11.2014 00:07 - Cenda
jo je to 4e :) díky moc, no doufal sem že to bude jen tech 324. s tema 500 uz bude typek overkill :D. me prave zmatlo tam bylo nekde napsane, ze si mam dat pozor, abych tou sablonou neudelal postavu slabsi tak sem myslel jesli neni trik v teh hp. :)ale už mám aspon jasno ;) díky
Autorská citace #6
26.11.2014 00:23 - Assassin
U naší hry dneska 3 postavy na 22. úrovni daly během prvního kola souboje více než 600 zranění do single targetu (a nespočet dalších zranění do minionů kolem). Ne, 500 HP na 30. úrovni není overkill.
Autorská citace #7
26.11.2014 01:05 - sirien
já jako nechci nějak bashovat váš oblíbenej systém... ale nepřemejšleli jste už někdy třeba o tom, že byste všechna ta čísla třeba vydělili deseti?
Autorská citace #8
26.11.2014 01:09 - York
Jako že bys pak házel třeba 20d0,4 ? :)
Autorská citace #9
26.11.2014 01:18 - sirien
Třeba :)
Autorská citace #10
26.11.2014 01:40 - Assassin
Věřím, že spousta hráčů považuje takto znatelnej růst číselných hodnot svých postav, ale i nepřátel, za výhodu. Myslím, že ke class and level systémům to prostě patří, hráče těchto systémů to baví a dělá jim radost sledovat, jak se jejich piplaná postavička zlepšuje. Rozdíl alespoň jednoho řádu by mezi první a poslední úrovní postavy imho měl být.

To samozřejmě platí jen pro dlouhé kampaně, kde hráči mohou sledovat tento progres. Pro jednu či pár her to nemá smysl a sám vedu takové hry na počátečních úrovních, kde se všechna čísla drží rozumně při zemi.
Autorská citace #11
26.11.2014 01:48 - York
Assassin píše:
Rozdíl alespoň jednoho řádu by mezi první a poslední úrovní postavy imho měl být.


Třeba 1 a 10, to je přesně jeden dekadický řád ;-)
Autorská citace #12
26.11.2014 02:07 - Assassin
York: Klidně. Z hlediska vývoje postavy je to imho naprosto dostatečný interval. Akorát je do toho nutné započítat fakt, že hráče baví stochastické jevy a pro příjemné rozložení pravděpodobnosti (odpovídající kostkám) je interval <1;10> nedostatečný. Ale to nebylo předmětem otázky, předpokládám, že Sirien ve svých hrách kostky používá a jejich výsledek nedělí nebo má fudge kostky, kterým stačí menší čísla.

Edit: Napsal jsem interval, ale počítám s tím, že ve hrách se používají jen přirozený čísla a 0. Aby se pak neházelo těch 20d0,4 ;)
Autorská citace #13
26.11.2014 09:52 - Shako
Assassin píše:
Věřím, že spousta hráčů považuje takto znatelnej růst číselných hodnot svých postav, ale i nepřátel, za výhodu. Myslím, že ke class and level systémům to prostě patří, hráče těchto systémů to baví a dělá jim radost sledovat, jak se jejich piplaná postavička zlepšuje. Rozdíl alespoň jednoho řádu by mezi první a poslední úrovní postavy imho měl být.

To samozřejmě platí jen pro dlouhé kampaně, kde hráči mohou sledovat tento progres. Pro jednu či pár her to nemá smysl a sám vedu takové hry na počátečních úrovních, kde se všechna čísla drží rozumně při zemi.


Nejsem si tím uplně jist, zejména u těch epic levelu 4e. Tam je to spíš peklo :-D
Autorská citace #14
26.11.2014 10:02 - ShadoWWW
V 4e je ale zlepšování spíš chiméra. Právě proto, že se zvyšujícími se statistikami postav se stejně zvyšuje i Stupeň obtížnosti, proti kterému se hází. To podle průzkumů často vedlo k frustraci hráčů, že mimo počítání se stále většími čísly se zas až tak moc nemění.

Proto pro 5e vytvořili bounded accuracy, kde Stupeň obtížnosti je stejný nezávisle na úrovni postav a postavy se skutečně číselně zlepšují.
Autorská citace #15
26.11.2014 10:27 - Vojtěch
U té 4E je to nesmyslné, pokud s DC neupravuješ i popis překážky. Pokud ne, tak je to pro kočku.
Autorská citace #16
26.11.2014 10:27 - hadrian
ShadoWWW píše:
Proto pro 5e vytvořili bounded accuracy, kde Stupeň obtížnosti je stejný nezávisle na úrovni postav a postavy se skutečně číselně zlepšují.


Ve 4e se také skutečně číselně zlepšují - stačí postavit postavu level 10 proti protivníkovi level 2 a určitě bude rozdíl oproti tomu, jak kdyby postava byla jen na levelu 2. ;)
Autorská citace #17
26.11.2014 10:38 - Vojtěch
Ano a stejně musíš ale hýbat s prostředím. Kdyby lvl 25 zloděj nedokázal otevřít dřevěné dveře protože je na tom přemrštěné DC, tak to bude hloupé.
Autorská citace #18
26.11.2014 10:45 - hadrian
Ale tak nikde není psáno, že si DM nemůže s ničím hýbat. DC se doporučuje posouvat podle levelu a podle náročnosti výzvy, ale nenutí tě to dodržovat.
Navíc zloděj/tulák level 25 má jistě obratnost (je to jeho primární vlastnost) vytrénovanou spolu s thievery (zloděj bez tréninku v thievery? To existuje?), takže dřevěné dveře low DC dle svého levelu (level postavy -2 až 0 úplně v pohodě) otevírá s prstem v nose.
Autorská citace #19
26.11.2014 10:53 - ShadoWWW
Vojtěch: Ta původní idea byla v tom, že jsou určité činnosti, ve kterých se postava v průběhu doby zlepšuje (ty měly pevné DC), a jiné, které zůstávají více méně pořád stejně náročné (ty měly DC navázané na úroveň). V Essentials se ale všechna DCčka navázala na úroveň (i když pravda ne úplně všude, ale snažili se), aby si nebylo potřeba pamatovat příliš mnoho čísel a co je a co není navázané na úroveň. Čímž to zjednodušili, ale změnili celý původní koncept a vedlo to od jedné frustrace (pamatovat si spoustu DCček a jejich typy) k jiné frustraci (postavy se nezlepšují).

hadrian: Psal jsem speciálně o DCčkách činností. Nestvůry jsou jiné téma.
Autorská citace #20
26.11.2014 11:00 - ShadoWWW
Trénink dovednosti dává jen statický bonus +5 na všech úrovních. To, co roste, jsou hodnoty vlastností a zejména bonus daný úrovní (+1/2 úrovně). V 4E není v průběhu kariéry dobroruha moc důležité, jestli máš danou dovednost trénovanou, ale hlavně na jaké jsi úrovni (pro statická DC) nebo jestli jsi si zvyšoval relevantní vlastnost (pro úrovňová DCčka).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088506937026978 secREMOTE_IP: 3.144.161.116