Tipy a triky

sirien
27.11.2014 15:25
Autorská citace #21
8.12.2014 23:55 - sirien
Ohledně legitimních organizací převrácených v konspirace klikou pár lidí na správných místech, tohle je super inspirace:

https://www.youtube.com/watch?v=evY71iLZ8vk

Prosím ignorujte reálný obsah toho videa a berte ho pouze jako příklad toho, jak lze takovou konspiraci postavit ve hře - opravdu tu nechci diskusi o nadnárodní politice USA, díky
Autorská citace #22
23.10.2015 22:10 - sirien
Pokud byste potřebovali trochu realistický feeling pro vaše US-konspirační hry...

TED: Will Potter: The secret US prisons you've never heard of before
Autorská citace #23
23.10.2015 22:42 - York
Dark Net je taky fajn. Shadowland in reality.
Autorská citace #24
23.10.2015 23:38 - sirien
Jo, to je hodně dobrej talk, taky, díky, nějak sem ho sem zapoměl postnout.

(dobrej je ten jeho hlod s user ratings a ta jeho PMková výměna s prodejcem drog, mě fakt rozsekalo :D Nicméně i na jiných zdrojích jsem našel jízlivosti o tom, že skutečného prodejce a skutečného kupce na ulici nikdo nezatkne, protože tihle všichni obchodují na darknetu kde jsou lepší ceny, vyšší kvalita a mnohem větší spolehlivost)
Autorská citace #25
25.10.2015 23:16 - York
Jinej hodně zajímavej TED talk: Rekonstrukce zvuku z video záznamu (tentokrát je tam ten play time schválně ;-))). Je to sice věc, kterou asi každej hráč Shadowrunu považuje za celkem běžnou, minimálně teda když bychom se bavili o snímání povrchu (třeba okna) laserovým mikrofonem, ale za prvé je trochu jinej pocit to vidět, než o tom přemýšlet, a za druhé je to extrahované ze záběrů úplně obyčejnou kamerou.
Autorská citace #26
26.10.2015 00:57 - sirien
York píše:
každej hráč Shadowrunu považuje za celkem běžnou, minimálně teda když bychom se bavili o snímání povrchu (třeba okna) laserovým mikrofonem

Tuhle srandu sem si pořídil i ve WoDčku, v Hunterech sme to prohlásili za 4. úroveň meritu surveillance gear :)

Ale jo, je hezké to vidět. Přemejšlim, za kolik bych tohle napálil mágům v MtA, kdyby to někdo toužil zkoušet :D (a vlastně by to bylo docela low-level kouzlo popravdě... pokud bych nebyl fakt totální fašista a neprohlásil to za energetickou transmutaci, což by pak bylo docela high-level kouzlo)
Autorská citace #27
26.10.2015 10:21 - Jerson
Musím se podívat, jak řeší problém s dvouvrstvými skly.

Ještě jsem chtěl řešit jednu věc, ke které jsme se na Dálavě nedostali - jak ve hře s použitím Conflict resolution udržet sázky uzavřené.

Typicky případ, že agent vytáhne pistoli na nepřítele, který ale touto pistolí nemůže být zabit, a možná ani zastaven, když zároveň Vypravěč nechce už na začátku (scény) tuto vlastnost hráči odkrýt.
Autorská citace #28
26.10.2015 10:43 - Aegnor
Jerson: na tohle je potřeba jít "právnicky" - použít vyjádření, které na první pohled znamená standartní úspěch, ale když pak vyjde najevo ta skutečnost, kterou se snažíš zakrýt, tak se ukáže, že jsi stále mluvil pravdu.

U tvého příkladu by to bylo třeba "Když uspěješ, povede se ti ho zasáhnout." - to, že jím ta kulka projde/odrazí se od něj/whatever, je už věc druhá. Ale hráč ti nemůže říct, že jsi mu při sázkách lhal, protože ty jsi nikdy neřekl nic o přímém zranění:-)

Ale teda já s vedením zkušenosti nemám, je to jenom obecná úvaha...a ano, je to trochu hnus vůči hráčům
Autorská citace #29
26.10.2015 11:06 - Jerson
Tohle je právě řešení, které obvykle conflict resulution nepodporuje - hráč řekne "chci ho zabít", nikoliv "chci ho trefit", a Vypravěč má nastavit nějakou protisázku, případně říct "to je nemožné, zvol si jiný cíl". Vyjebávání s hráčem typu "trefil jsi, ale nic se nestalo) se uvádí jako přístup task resolution.

Nechci řešit, zda to je nebo není správný výklad, jde mi o fungující a neprávnické řešení takového herní situace.
Autorská citace #30
26.10.2015 11:19 - Aegnor
To je otázka, jak přesně nemůže být zabit. Pokud prostě vypadá mrtvý, ale po třech hodinách vstane a je zase v pohodě, tak bych to neřešil - prostě hráč uspěje a na první pohled nepřítele zabije. Pokud je nezranitelný či něco podobného (a poznatelného dostatečně včas), tak bych z toho udělal jeden a půl konfliktu:-)
První konflikt - hráč chce nepřítele zabít, neúspěch je určený poměrně rozumně. Pokud hráč neuspěje, stane se neúspěch a pokračuje se. Pokud ale uspěje hráč, popíšeš, jak kulky nemají žádný výrazný efekt a přejdeš do té půlky konfliktu - hráč může změnit svoji sázku (jeho postava si toho všimla a mění úmysl), neúspěch zůstává stejný...a třeba podle míry úspěchu hráče (pokud se řeší i tohle) má hráč bonus k druhému ověření.

Není to dokonalé (dvojnásobná šance na neúspěch), ale mohlo by to fungovat.
Autorská citace #31
26.10.2015 11:20 - Gurney
Jerson: Záleží na tom, jaký je záměr agenta, o co mu v tom konfliktu jde a co konkrétně v herním světě znamená to "kulka projde/odrazí se/whatever" protože pokud je cílem agenta v rámci konfliktu zastavit "nesmrtelného", pak je to velmi podstatný detail.

Střílí po obdobě x-menovského Wolverina a uspěje? Ok, trefí se jednou, dvakrát, zjistí že nic, tak mu prostřelí kolena nebo mu nastřílí zásobník do obličeje a přípraví ho (aspoň dočasně) o zrak - Wolverina zastavil a má čas se zdekovat nebo provést co měl původně v plánu.

Střílí po nehmotném nepříteli nebo třeba po klasické D&Dčkovské želatinové kostce (nebo něčem jiném, kde prostě nemůžeš přijít na způsob jak by ho kulky mohly zastavit) ? V tom případě ani žádný konflikt nenastává, agent vystřelí ale není na co si házet, prostě zjistí že jeho zbraň je neúčinná.

Aegnor píše:
U tvého příkladu by to bylo třeba "Když uspěješ, povede se ti ho zasáhnout." - to, že jím ta kulka projde/odrazí se od něj/whatever, je už věc druhá. Ale hráč ti nemůže říct, že jsi mu při sázkách lhal, protože ty jsi nikdy neřekl nic o přímém zranění:-)

Jenže to je takový levný trik a připrav se že ve chvíli kdy začneš s podobnými "gotcha!" či jak říkáš "právnickými" formulacemi, hráči ti to brzo začnou vracet a dost možná skončíte u děsivě nudné hry, kde se víc času stráví vymýšlením neprůstřelných formulací, než samotným hraním.

(jinak pokud je vaše reakce wtf, co to tu melete, tak tady je článek Role-playing pro otrlé a v něm je vše podstatné vysvětleno v rámci podkapitoly Konfliktové a úkolové řešení)
Autorská citace #32
27.10.2015 00:25 - sirien
Sem zkouknul ty Sandbaggers... a jako jo, no. Awesome.

Btw. podle komentářů ten seriál strukturou teda popisuje spíš fungování CIA než MI6, nicméně i tak hodně cool. Zejména to jak si tam mlátěj o hlavu všechnu byrokracii co je poruce. (btw. můj osobní top díl je s tou špionskou konferencí a extrakcí z Ruska...)


EDIT: mimochodem, pokud je chcete, tak máte dost smůlu... nedaj se moc sehnat, já je mám těžce old-school stylem od Gurneyho disk-to-disk jak v devadesátkách a i pokud to seženete, tak pokud nerozumíte angličtině s lehkým dialektem, tak máte smůlu, protože titulky neexistujou. Žádný. Sorry. Kdyby to ale i tak někdo chtěl, tak kdyžtak můžu předat.
Autorská citace #33
27.10.2015 08:56 - Jerson
Siriene, čekal jsem, že se vyjádříš k otázce ohledně tajných informací, když jsi říkal, že se tě na to mám zeptat na jiném portále či osobně.
Autorská citace #34
27.10.2015 11:13 - Gurney
sirien píše:
podle komentářů ten seriál strukturou teda popisuje spíš fungování CIA než MI6

Podle komentářů v tom dokumentu o natáčení, co je tam tuším taky přihozený? (ten jsem projel jen tak zběžně). Jinak ještě je někde "ztracená epizoda" ke které existuje jen scénář, ale nebyla tehdy natočena, protože ji neschválila Home Office (autor série Ian Mackintosh byl toho času důstohník britského námořnictva), přičemž se spekuluje že scénář té konkrétní epizody až příliš připomínal něco, co se doopravdy odehrálo.

A ne že by to Sandbaggers najít na netu vůbec nešli, jen dnes už holt není moc zvykem něco stahovat čtrnáct dní... nicméně jsou horší věci na sehnání, teba kdyby měl někdo po ruce komplet Callana, to bych teprve skákal nadšením.

Ohledně uzavřené hry a kofliktové řešení situací - nechcete si to vzít sem nebo si založit speciální téma, pls?
Autorská citace #35
27.10.2015 14:06 - sirien
Gurney: Ten bonus je takové tlachání těch dvou herců, zrovna tohle tam moc neřešej. Teda, tu zamítnutou epizodu tam zmiňujou, stejně jako to že autor pak záhadně zmizel a byly kolem toho dost konspirační teorie (a docela oprávněně co jsem tak četl okolo) - což zabilo i ten seriál, protože produkce nevěřila, že by to někdo jiný dokázal dál psát s tou kvalitou, kterou to mělo.



Jerson: tiše jsem doufal, že to nebudeme řešit tady. Odpovim Ti v tom vedlejšim vlákně co odkázal G.
Autorská citace #36
26.3.2017 17:38 - sirien
Tohle je fakt hustej matroš. Jakože fakt hustej. Začíná zvolna, ale pak graduje. A nejlepší je, že to je zjevně překlad nějakého seriózně myšleného článku od člena Ruské Akademie Věd.
Autorská citace #37
26.3.2017 17:59 - LokiB
huh ... jak se člověk k takovému článku vlastně dostane? zadá do googlu "okultní"?
Autorská citace #38
26.3.2017 18:28 - sirien
podíval sem se na iDnes a z nezajímavého důvodu mi dole vyskočil výpis nejnovějších blogů, ve kterém zářila tahle krásná perla :)
Autorská citace #39
26.3.2017 23:00 - Gurney
To zní jako námět na novou řadu Sherlocka :)
Autorská citace #40
27.3.2017 16:22 - Log 1=0
Gurney píše:
To zní jako námět na novou řadu Sherlocka :)

Perun* nás ochraňuj!
*Perun vzývaný rodnověrskou skupinou, co není plná nacbolů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.078886985778809 secREMOTE_IP: 3.142.173.227