Tipy a triky

Autorská citace #1
6.4.2015 16:34 - sirien
Tohle je hodně dobrý a hlavně prakticky užitečný článek.

Co bych k tomu poznamenal je, že jsem se často setkal s tím, že si lidé sice připravují jednotlivé momenty, které na pohled nejsou nutně přímo provázané, v praxi jim to tak ale poté nefunguje, protože při tvorbě si sami sobě intuitivně sestavují tyto momenty do určitých "řad" a pak do nich bezděčně začleňují prvky, které tuto návaznost vyžadují.

Když dojde na to aby dodržely Pravidlo Tří, tak místo řad vytvoří takový zvláštní diagram "uzlových bodů", kdy je sice zdánlivě možné, aby se příběhem prošlo mezi dvěma body dost volně, v praxi to ale nefunguje a hra se pak mění v takovou sérii railroadů mezi uzly - paradoxně pak vzniká více prostoru v těch předpřipravených momentech než v těch "rozvolněných".


Takhle by to nicméně fungovat nemělo. Příprava tohodle druhu z mojí zkušenosti funguje jen, pokud se skutečně dodrží volná návaznost jednotlivých elementů příběhu a mezi nimi zůstane dost dalších prvků s nimiž jde interagovat a procházet tak mezi jednotlivými klíčovými místy neřízeně.
Autorská citace #2
7.4.2015 21:30 - Malabar
Pěkný článek, přípravu na hru reším podobným způsobem. Dobré si to přečíst takle uceleně.
Autorská citace #3
8.4.2015 20:29 - Gurney
sirien píše:
Když dojde na to aby dodržely Pravidlo Tří, tak místo řad vytvoří takový zvláštní diagram "uzlových bodů", kdy je sice zdánlivě možné, aby se příběhem prošlo mezi dvěma body dost volně, v praxi to ale nefunguje a hra se pak mění v takovou sérii railroadů mezi uzly - paradoxně pak vzniká více prostoru v těch předpřipravených momentech než v těch "rozvolněných".

No upřímně, zrovna to pravidlo tří stop je v tomto případě nejslabším bodem celého článku - nedává smysl psát o tom, že si nemusíš představovat všechny události, které mohou ve hře nastat, a potom dodat "připravte si tři možné události pro každou situaci (problém)". To je prostě wtf.

Naopak nejsilnější (a důvod proč jsem to celé překládal) je ta myšlenka, že ti stačí vymyslet v jaké situaci celý děj hry začíná a netřeba spekulovat co všechno se stane. Což se spoustě lidem bude zdát jako samozřejmost, ale pro začátečníka (resp. jak pro koho, pro mě svého času určitě) je to přesně jako ta scéna z Poslední křížové výpravy, kdy Indy stojí před propastí, ale když konečně udělá krok, zjistí že věci prostě občas vypadají mnohem težší než doopravdy jsou. Ne že by ten postup z článku z člověka sám o sobě udělal dobrého GMa (a já ani nebudu sám o sobě tvrdit, že jím jsem), ale minimálně u to dá možnost zjistit, že věci nejsou tak hektický a kde horečně přemýšlel "jak to zaonačit, aby se stalo co mám naplánované", má teď namísto toho spoustu času řešit popisy, správný vyznění scén, hraní (a plánování) za NPC a bezprostředně přůzpůsobovat hru hráčům.

Malabar píše:
Pěkný článek, přípravu na hru reším podobným způsobem. Dobré si to přečíst takle uceleně.

To jesm rád, že v tom nejsem sám, trochu jsme čekal, že budu za hanobení pravé víry ubit railroad-džihádem :)
Autorská citace #4
8.4.2015 20:38 - sirien
S tím pravidlem tří to není až tak krizové jak by se zdálo možná. Ono to jde totiž interpretovat i dalšími způsoby, zejména:
- každá scéna kterou tvoříte by měla mít alespoň 3 možné vstupy / vztah ke 3 různým místům která k ní mohou vést atp. (aby se zajistilo, že je dost otevřená aby na ní vůbec mohlo dojít)
- pokud scéna nemá 3 možná vstupy, možná jí radši zrušte / předělejte, protože jinak na ní vůbec nemusí dojít a tvoříte jí zbytečně

Bohužel ta formulace tam je trochu nešťastná.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17952084541321 secREMOTE_IP: 3.234.210.89