Tipy a triky

Autorská citace #21
14.2.2017 17:47 - York
LokiB píše:
1. moje hráče to plánování baví, někdy (doufám, že jen někdy) mám snad i pocit, že víc, než pak realizace plánu :) takže sebrat jim tuhle fázi, budou asi bručet


Samozřejmě - jde o to, co koho baví. Tohle je metoda, jak stále mít ve hře vymýšlení zajímavých řešení a při tom výrazně zkrouhnout čas strávený plánováním (a hlavně plánovám zcela zbytečných věcí, které se pak nestanou).


LokiB píše:
2. "Odpovědi ber rovnou jako fakt a posouvej děj." to je právě obtížné v situaci, kdy na danou otázku dostaneš 4 různé odpovědi ... a než se shodnou, tak to jsme zpátky v té fázi plánování.


Však jo - tohle plánování neodstraňuje, pouze to s ním výrazně pomáhá. Hráči pořád musej vymyslet nějaké smysluplné řešení.


Jerson píše:
Jinak pro začátek je dobré dát hráčům (tedy postavám) pro plánování nějakého mentora, který je základy plánování naučí a bude klást správné otázky, třeba "jak se plánujete dostat ven?" nebo "co když narazíte na stráže?"


Tohle ve skutečnosti není vůbec dobrej nápad. Respektive mentor by asi použít šel, ale ty tvoje otázky jsou totálně kontraproduktivní.

Tohle je přesně příklad uvažování, které vede k několika večerům stráveným plánováním akce, která se nakonec stane úplně jinak. Každá otázka typu "A co když se posere tohle?" nebo "A mysleli jste na tohle?" totiž zákonitě vede k dalšímu větvení a zesložiťování plánu a nijak zvlášť nepomáhá nalezení řešení.

Já vím, je to kontraintuitivní. Intuitivně by se dalo čekat, že když se naučíš, na co všechno si musíš dávat pozor, tak se v plánování zlepšíš - což je pravda, ale neznamená to, že z toho pak bude lepší a zábavnější hra. Bude z toho detailnější a komplikovanější plán a to rozhodně není to samé.

Pokud chceš zažít hru, která je přiměřeně dynamická (tj. nestrávíš tři herní večery tím, že se vůbec nic nestalo) a máš z ní pocit, jako že hraješ kompetentní postavy, které naplánovaly a hlavně zrealizovaly perfektní akci, tak se musíš především naučit nacházet řešení. Protože to je přesně to, co nakonec rozhoduje o výsledném dojmu: Není důležité, jak dobrý a detailní byl plán. Podstatné je, jak chytrá a zajímavá řešení postavy nakonec úspěšně použily.
Autorská citace #22
14.2.2017 18:08 - sirien
sem tiše doufal, že tahle diskuse proběhne v diskusi k tomu článku o plánování... víte co, až za 3 roky bude někdo hledat nějaké rady a zkušenosti ostatních s plánováním, tak aby to třeba dokázal i najít :(

EDIT: ale klidně si mě nevšímejte, já si tu jen tak fňukám...
Autorská citace #23
14.2.2017 18:47 - York
Sirien: Vídíš, já jsem si říkal, že jsem to už určitě někde rozepisoval ;-)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15557384490967 secREMOTE_IP: 18.207.136.184