Tipy a triky

Autorská citace #41
9.2.2017 12:19 - Arten CZ
Moji hráči to cítí podobně, jak píše Loki. Pokud nemohou prohrát, nemá smysl ani hrát, a to doslova.
Autorská citace #42
9.2.2017 14:34 - Jerson
LokiB píše:
Tvůj popis naznačuje určitou obavu ze selhání (podobně, jak ta moje citovaná věta naznačuje GMův názor na taktickou hru vs roleplaying) a nechuť k selhání, byť jen ve smyšleném příběhu v oddechové hře.

Možná proto, že v práci něco jako "dobrý konec" nepotkávám, takže selhání navzdory veškerému úsilí není věc, kterou bych chtěl zažívat ještě navíc ve hře, která má být zábavou.

LokiB píše:
Příběhem je tu obecně celý život postavy ... a jestli si do historie při tvorbě postavy někdo napíše "válečný veterán, bývalý otrok na pirátské haléře", tak by mu obdobně nemuselo vadit, když i hranou část příběhu postava jako otrok skončí (otročení je zde použito jako určitý extrémní příklad dopadu neúspěchu, nejde zrovna o něj)

Sice si takové věci do historie postavy nepíšu, ale i kdyby, tak jsou věci, které nechci hrát. Když to vztáhnu na svou Apocalypse postavu, tak je asi možné, aby po nějaké nezdařené akci skončila ve stylu nového Mad Maxe jako krevní konzerva nějakých magorů, v řetězech a bez možnosti úniku. Ale nechci tuhle situaci hrát - když už, tak chci začít až ve chvíli, kdy dostanu možnost uniknout a přitom jim ustřelit hlavu.
Jde o to, že "upadnout do otroctví" není konec příběhu (tedy neměl by být) - to není fáze, ve které bych skončit chtěl a nechal to být, ale naopak chci pokračovat ve hře, abych zjistil, co bylo dál. Naopak zlikvidování vůdce klanu a všech mých věznitelů konec je (přesněji by měl být). Můžu navázat se stejnou postavou dál a klidně třeba hned následující in-game den, ale předchozí příběh se uzavřel a skončil.

Zrovna tak tím že Frodo hodí Prsten do lávy může příběh skončit - a nejen jeho příběh, ale i příběhy všech ostatních, včetně mnohem delších příběhů (třeba Gandalfův). Pokud by ale ke zničení Prstenu nedošlo, tak příběh pokračuje dál a vydal by na dalších pět nebo i víc knih.

Vůbec to není o tom, že jsou postavy "odsouzeny k úspěchu", ale o tom, že se vezme určitý výsek událostí v jejich životě, který má nějaký začátek a nějaký konec, a tím vůbec příběh jako takový vznikne. Bez tohoto rámce je to jen řada událostí, něco jako telenovela bez konce (i když i v ní se obvykle snaží alespoň některé linie ukončovat v určitých sériích).
Autorská citace #43
9.2.2017 15:19 - LokiB
Jerson: inu, rozcházíme se v pohledu na to, co je příběh, ja má nebo nemá končit a co ho vlastně ohraničuje.

ty si to prostě vykládáš celé po svém ...
Píše:
jako krevní konzerva nějakých magorů, v řetězech a bez možnosti úniku. Ale nechci tuhle situaci hrát - když už, tak chci začít až ve chvíli, kdy dostanu možnost uniknout a přitom jim ustřelit hlavu.


to, že je něco "bez možnosti úniku" bys ve vlastní hře nepřipustil.
který okamžik je ona "chvíle, kdy dostaneš možnost k úniku", je celkem dané vlastním hraním ... možná je to hned ten první, možná druhý ... možná se půl roku zdá, že se nedá dělat nic. ale o tom je ta hra. Jak s GMem a spoluhráči příběh povedete.
Možná v jedné z verzí příběhu je Mad Max krevní konzervou dodnes, v jiné utekl hned druhý den za pomoci XYZ, který ho poznal z dřívějších příhod, atd.

Já na tebou popsané konce příběhů nevěřím. nehraju "ucelené výseky". pro mě je příběhem celý život postavy. a do něj patří i ta možnost být po neúspěšné akci několik měsíců/let ve vězení (třeba lesního krále elfů). Než se najde způsob pokračování, když je chuť.
Ty tomu říkáš telenovela bez konce ... používáš sice pejorativní označení, ale tak vracet to nebudu
Autorská citace #44
13.2.2017 16:58 - Pastýř
Stava se vam, ze nekdy nestihnete odehrat cely pribeh a ke konci musite zkracovat, nebo ze naopak pribeh dobehne a vam jeste zbyva herni cas?

Driv kdyz jsme hrali casto, to nijak nevadilo, ale ted hrajeme dva cele vikendy do roka a ja nechci nechavat nic na priste, ale ani koncit a odjizdet driv.
Autorská citace #45
13.2.2017 18:01 - sirien
Yup. Ale pro konzistenci článek/diskuse Ti s dovolením odpovím v diskusi ke Scénáristika 2: co se kdy stane.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19708609580994 secREMOTE_IP: 3.234.210.89