Tipy a triky

MartinCZ
27.2.2016 21:35
Rozkrývání mapy hráčům
Ahoj,
zajímalo by mne, jakým způsobem řešíte postupné rozkrývání mapy hráčům, během procházení podzemí (domy, paláce, stoky, atd.), pokud jim nechcete pro moment překvapení a samozřejmě zábavě, ukázat celou mapu hned na začátku.
Dlouhodobě jsem to řešil překreslováním předpřipravené mapy, což mi čím dál tím méně vyhovuje.
Neuvažuji případ, kdyby si ji hráči malovali sami z instrukcí.
Díky za vaše zkušenosti a typy.
M.

související diskuse: Jak vytvořit při živém hraní fog of war
Autorská citace #81
9.1.2019 13:56 - Tarfill
A na to Ti stačí si tu kroniku jen zahrát, nebo si ty kostky musíš i koupit...? ;-)
Autorská citace #82
9.1.2019 13:58 - Aegnor
No jako to hraní tě dokope k tomu si je koupit.

Každopádně, k tématu - jak tu popisujete ten photoshop/gimp a postupné odmazávání zatmavené vrstvy ... nerozbíjí to nějaký game flow, když si GM během popisu hraje s myší a něco kliká na počítači?
Autorská citace #83
9.1.2019 14:02 - sirien
Hlavně mě vždycky zajímalo, jak takovou moukou (solí, čočkou...) zakrytou mapu budete "přenášet" mezi sezeníma ;)

(ono ostatně totéž platí pro mapu co je zakrytá nějakejma puzzle-rozstřihovánkama...)

Aegnor: no, u battlemap bude ten problém, že těma kostkama - a nejspíš všema těma kostkama - budeš pak chtít i házet...
Autorská citace #84
9.1.2019 14:05 - sirien
Ohledně "gameflow" a hraní si s myší. Tohle bylo vždycky takové ošemetné téma.

Já sem třeba historicky byl na elektroniku při hraní fantasy atp. dost alergickej, zatimco u hraní současnosti mi to nevadilo a při hraní scífek mi to přišlo i dobrý. Taková atmosferická alegorie settingu kolem stolu co do rekvizit atp.

Pravda ale je že dost lidí to mělo jinak a vlastně i já sám sem vůči té elektronice dost otupěl a už by mi tak moc nevadila ani u toho fantasy. Tohle je dost o zvyku - a taky o tom že UI dnešní elektroniky a softu je o hodně intuitivnější a "rychlejší" a tím i míň rušivý, než to bejvalo dřív.
Autorská citace #85
9.1.2019 14:08 - Tarfill
sirien píše:
jak takovou moukou (solí, čočkou...) zakrytou mapu budete "přenášet" mezi sezeníma ;)

v dnešní době to není nic složitýho. Pokud se neodehraje celý dungeon najednou, můžu si objevenou část vyfotit (dostačující mobil na to má dneska kdekdo) a počkám až hráči odejdou (či se na chvíli otočí). Následně sbalim mapu a příště odmažu to, co je podle fotky prozkoumáno. Nepřipadá mi to náročné...
Autorská citace #86
9.1.2019 14:14 - York
Aegnor píše:
Každopádně, k tématu - jak tu popisujete ten photoshop/gimp a postupné odmazávání zatmavené vrstvy ... nerozbíjí to nějaký game flow, když si GM během popisu hraje s myší a něco kliká na počítači?


Jak jsem řekl - tohle jsem dělal pouze při hraní po netu (hangouts na kecání, dropbox paper na zbytek). Mapu jsem stíhal editovat při tom, jak hráči domlouvali, co budou dělat. Zdržovalo pouze uploadování změn (ale to by šlo vyřešit).
Autorská citace #87
9.1.2019 14:53 - MarkyParky
Píše:
Ohledně "gameflow" a hraní si s myší. Tohle bylo vždycky takové ošemetné téma.


U těch monitorostolů (jeden mám udělaný doma) je hlavní problém s myší zoufalá neintuitivnost jejího ovládání, pokud jako GM zrovna nesedíte přesně z toho úhlu pohledu, ze kterého s ní hýbáte.

A zároveň úplně typicky chcete mapu mít otočenou k hráčům tak, aby jejich majorita měla sever od sebe (a tedy vy na ní koukáte vzhůru nohama) + natočit jim monitor tak, aby měli ty lepší pozorovací úhly, což v kombinaci s tím myšoorientačním problémem vede pak k takovým věcem, jako otáčení mapy o 180* před hrou, nebo mít to puštěné jako mirroring a koukat na to na jiném monitoru a tak podobně....


Jako není to úplně trivka a i když jsem na to odhalování na monitoru zatím úplné nezanevřel, je-li čas a prostor, dávám přednost papíru, případně modelům.
Autorská citace #88
9.1.2019 15:50 - krytah
Doteď jsem to dělal tak. že jsem mapu rozstříhal na místnosti, ale dá to strašně práce a někdy nemůžu najít ten správný dílek, což je pěkně na nic.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21814513206482 secREMOTE_IP: 54.226.175.101